Raskausarvet!

M&T&♡

Satasella mukana keskusteluissa
Kesämammat 2017
Onko ilmaantunut? Millä koitatte ehkäistä tai koitatteko?

Itse ostin Bio-oilia.. iltaisin nyt rasvaillut mahaa ja tissejä, kun aamulla ei muka ehdi. Ihan ku ois nyt vähän alaselkä/takapuoli-rajalle joitain pystyviivoja haaleita ilmaantunut.. näitä siis tulee vaikkei painoa ole juuri kertynyt? Jesss.. :/
 
Mulla on jo ennestään raskausarpia, kun paino on jojoillut ja mulla on isot rinnat jo ennestään. Ne on aika vaaleita, ei oo ikinä mua häirinnyt, mitään uusia ei oo vielä ilmennyt. Peruvoiteella oon ihoa rasvannut jo vuosia, liekö auttanu siihen että arvet on vaaleita. Edelleen oon ihan peruvoiteella koko kropan iltaisin suihkun jälkeen rasvannut, sillä ajatellut jatkaa kunnes tilanne jotenkin entisestään pahenee jos pahenee. Rasvaan siis kuivan ihon takia, en arpien.
 
Muokattu viimeksi:
Mulle tuli raskausarpia kun lihoin jossain vaiheessa aika paljon. Kun painon nousu pysähtyi, arvet vaalenivat ja hävisivät kokonaan. En käyttänyt mitään voiteita. Nyt on näkynyt jotain pientä. Mulla on ilmeisesti sellainen ihotyyppi, että raskausarvet katoavat nopeasti.
 
Mä oon niitä jotka ei usko tohon rasvaukseen. Ite en rasvannut esikoisen aikaan yhtään ja ei tullu arpia, kaveri repes ihan ympäriinsä vaikka rasvailikin koko raskauden ajan. Suurin vaikutus on varmasti ihotyypillä, mutta ehkä se rasvaaminen joillain helpottaa kutinaa ja ihon venymistä
 
Rasvailen välillä. Elikkä aina silloin kun satun muistamaan. :D Toistaiseksi ei ole tullut raskausarpia, mutta ehtiihän tässä vielä hyvinkin tulla. Toivon toki, että säästyisin niiltä.. :D
 
Mä rasvailin edellisessä raskaudessa aamuin illoin ja sillon kuin kutitti niin myös päivällä ja silti mun iho repesi ihan totaalisesti ja oli vielä ihan kirkkaan punaisia nyt vaalentuneet jos tästäkin niitä tulee niin ei ne enään erotu noista aikaisemmista joten enpä jaksa murehtia rasvauksista
 
Mulla on niin kuiva iho että yritän rasvata ihoo muutenki aina kun muistan/jaksan/ehdin.
Reisiin tuli arpia jo teininä, esikoisesta sit vatsaan ja rintoihin.

Nyt en oo huomannut että uusia olis tullut.
Ja tykkään bio-oilista!
 
Mä rasvailen pakkasilmalla kuivan ihon takia ja nyt välillä muutenkin, kun kutisee. Mutta ekassa raskaudessa aika loppuvaiheessa tuli jo arvet vatsaan, joten niiden suhteen peli on jo menetetty. Mulla arvet on yhä hyvin näkyvissä ja vaalentuminen on ollut aika verkkaista.
 
Geeneistä ja ihotyypistä on varmaan kiinni paljon. Esikoisesta ei tullut yhtään arpea, vaikka olin aika laiska rasvailija. Äidilläni on kolme lasta ja nolla arpea, vaikka tuskin on hänen raskausaikoinaan mitään rasvailtu :) Nytkään en ole muistanut rasvailla, vaikka tarkoitus oli... käytän ihan vaan jotain herkän ihon perusvoidetta tai välillä kookosöljyä (rakastan sitä tuoksua!).
 
Muokattu viimeksi:
Mä ajattelin rasvailla vaan jos ihoa kiristää, lähinnä siis kiristyksen vuoksi enkä arpien. En jotenkin usko että rasva/öljy pitäis ne poissa...
 
Kyllähän se on geeneistä,iho-ja kudostyypistä kiinni kellä niitä arpia tulee ja kellä ei. Tulevat sen verran syvälle ihoon,ettei rasvauksella voi niitä estää. Tekee toki hyvää rasvata ihoa silti. :)
 
Toistaseks oon laittanut vaan ihan perus rasvaa :) esikoisesta ei tullut mahaan ollenkaan arpia. Tissit sit kärsi senkin edestä, varsinkin maidon nousussa repesi huolella :sad001 Onneks jäljet on nykyyän ihan haaleat
 
Mie en oo kolmessa raskaudessa rasvannut kuin kutinaan. Kolmannessa raskaudessa iski arvet ja ne varmaan tässä raskaudessa sitten lehahtaa punaiseksi. Oon jotenkin samalla linjalla, että rasvauksella niitä ei estetä mutta voihan se joitakin auttaa ajattelemaan, että ainakin kokeili.
 
Mulla tuli joskus reisiin "raskausarpia" kun lihoin jonkun verran. ennen lihomista olin tosi pikkunen joten toivotaan että nyt että iho antais pikkusen enemmän anteeks paisumista :D vaikka ei niitä nykyään onneks enää kauheasti huomaa kun ovat niin paljon vaalentuneet.
 
Eli "herran haltuun" tämäkin juttu :D! Kai jatkan sitten rasvailua, on sitten just ainaki koittanu jotain xD.. ja talvella kuivuu muutenki. Tulee sitte vähä masuaki siliteltyä / hierottua enemmä :D
 
Ilmeisesti arvet kuitenkin sitten ajan kanssa vaalenevat..? Ainakin useimmiten?
 
Onhan toki rasvailusta hyötyä ihon kuivuuteen, pelkästään sen takia kannattaa. Vaikea sanoa katoavatko arvet kaikita, uskoisin että ainakin useimmilta. Mulla on tosi tosi vaalea iho, en tiedä onko sillä jotain tekemistä asian kanssa. Sitten kun arvet muuttuvat vaaleiksi niin ehkä ne häviävät sinne vaalean ihon sekaan.
 
Mulla tuli esikoisen aikaan tisseihin tosi paljon mutta nyt on haalistunu nii paljon että ei niitä ees huomaa, tuntee kyllä kun kokeilee mutta ei häirihe :) tietty jos tulee tooosi paljon mahaan nii sit saattaa maha jäädä ns. Ryppyiseksi mutta kyllä vaalenee varmasti kaikilla! :)
 
Takaisin
Top