Raskausarpia - ihanaa?

Miramaria

Tietävä tietäjä
Etusivun jutussa kerrotaan, että raskausarpia saa erityisesti nuoret äidit (apua!).

Mitä mieltä sinä olet? Onko teille tullut raskausarpia ja minne? Oletko ylpeä "tiikeriäiti", vai ottavatko arvet päähän?
 
Oon 19, mutta ei mulle juuri mahaan arpia tullu. Pari hassua sellaista vaaleaa navan seudulle. Tissit taas kasvoi räjähdysmäisesti maidon noustessa ja ne repeili pahasti. Onneksi tissit nyt kuitenkin on piilossa suurimmanosan ajasta... :)
 
Mulla tuli ja kunnolla tulikin kaikki kerralla.Toista odotan niin tuli taas lisää,joten alalonkasta rintakehään asti on arvet.Käsiin ja rintoihin ja reisiin tuli myös, mut ei voi mitään.
 
Esikoisen sain 19-vuotiaana. Ei arven arpea, vaikka silloin olin pieni ja laiha, reilu 50 kiloinen :) Seraavan sain 28-vuotiaana ja painoa 10kg enemmän, ei taaskaan arven arpea, ja tästä viimeisestä, nyt 30-v, ei arpia. Eikä olisi haitannut vaikka olisi tullutkin, mutta ihan tyytyväinen arvettomuuteen :)
 
Jo alkuraskaudessa erehdyin toivomaan että en halua mahaan yhtään arpea, ja tadaa niitä on tullu muualle kyllä senkin edestä mm. reidet ja peppu on aika tiikerinkirjavat :D
 
Maha on raidallinen ja kirjava, mutta aika hyvin ovat jo haalenneet. Sektioarpi harmittaa enemmän, koska siihen kasvoi päälle arpikudosta ja se on ärsyttävä. Kaikille kivoille alushousuille on saanut suosiolla heittää hyvästit, koska ne hiertävät juuri sitä arpikudosta ja kipu alkaa jo muutaman tunnin jälkeen. Ei auta muu kuin käyttää "mammahousuja" :sad001
 
Mulla räjähti vatsa täyteen arpia vasta ihan loppuraskaudessa. Vieläkin ne arvet on aika inhan näköiset. Tisseihin ei sitten tullut mitään mutta olivat aika suuret jo ennestään eikä imetyskään muuttanut niitä oikeastaan millään lailla. Mutta näillä mennään, kroppa on se mikä on.
 
Olin ensimmäistä odottaessa noin 6kg alipainoinen ja kiloja pamahtikin 33kg. Sukuvinaka noita arpiakin tuli sen mukaisesti :D reidet,tissit,jenkkikset ja hieman pohkeisiin. Mutta ei mahaan! :) kyllähän se 19 vuotiaana otti alkuun päähän, mutta nyt 4v myöhemmin kun kilot on kadonneet ja arvet haalistuneet niin en enään muista koko juttua. Toivon säästyväni tämän kolmannenkin kohdalla maha-arvilta :wink
Mitä niistä, hyvästä syystä tulleet! :Heartred
 
Minulle ei ole tullut kahdesta raskaudesta yhtään raskausarpea. Kun vatsa alkoi kasvaa hieroin joka ilta ja suihkun jälkeen rasvaista ihovoidetta (kuten kaakaovoidetta) vatsan iholle. Suosittelen kokeilemaan. Auttoi ainakin minulle.
 
Minulle ei ole tullut kahdesta raskaudesta yhtään raskausarpea. Kun vatsa alkoi kasvaa hieroin joka ilta ja suihkun jälkeen rasvaista ihovoidetta (kuten kaakaovoidetta) vatsan iholle. Suosittelen kokeilemaan. Auttoi ainakin minulle.

Niin tein minäkin, ei auttanut.
 
Vatsa oli valtava, raskauskiloja tuli 20, mutta arpia on ainoastaan rinnoissa jotka tätä nykyä roikkuvat myös...
 
Kyllähän nuo arvet ovat ihotyypistä riippuvaisia.. Tutulla kolme lasta, ei juurikaan rasvojen kanssa lotuanut eikä yhtään arpea. Itse olen hölvännyt rasvan kanssa joka ilta ja kyllä niitä tuli silti.. Sama oli äidilläni. Toki vatsanseudun arvet ovat myös siitä kiinni kuinka suureksi vatsa kasvaa. Itselläni komas raskaus ja aina ollut suht pieni vatsa, olen säästynyt vatsan alueen arvilta, mutta muihin paikkoihin tullut.. Yleensä niille ketkä ovat teini-iässä saaneet arpia niin saavat myös raskauden aikana.
 
Mulla on reisissä ja alakylkeen juuri lantion seudulle tullut ja tissien nännipihan viereen ja nekin rintavaon puolelle. Mahassa ei ainuttakaan arpea eikä tarvi tulla. Minusta rasvaaminen on auttanut. Alussa en niin rasvaillu. Rupesin rasvaamaan heti, kun näin noi arvet.
 
Täytyy myöntää, etten ole edes osannut olla huolissani mahdollisista raskausarvista! :) Tänään nyt katselin tämän ketjun innoittamana mahaa vähän sillä silmällä ja kyllähän siinä jotain haaleita näkyy.

Jotenkin tämä muuttuva vartalo on tullut minulle hyvin rakkaaksi ja kauniiksi. :) Ikinä en ole näin hyvilläni ole ollut peilikuvastani! Oikein odotan seuraavaa vaihetta, eli kunnon imetysutareitten kasvua. :D Voihan se olla, että mieli muuttuu vielä miljoona kertaa synnytyksen ja imetyksen jälkeen, mutta nyt ainakin tämä keho on minulle tosi rakas, kun näin ihanaa ihmettä jaksaa kantaa. :Heartred
 
Synnytin elokuussa. Raskauden loppuvaiheilla tissit muistuttivat aurinkoja, kun arpia lähti niistä säteittäin. Molemmissa kyljissä on noin 5x5 cm kokoiset alueet, joissa pieniä arpia ja reisissä muutamia. Mielestäni pääsin vähällä ja nuo, mitkä tulivat, alkavat nyt jo haalistua. Rinnoissa ei näy enää paljon mitään ja muuten olen vaan tyytyväisempi hieman muhkeampiin rintoihin :) yleisesti en koe raskauden mitenkään "pilanneen" kroppaani vaan jopa arvostan sitä enemmän sen jälkeen, mitä se on tehnyt :) niin ja olin raskaana ollessani 22-23 v.
 
Esikoisesta sain järkyttävän määrän arpia vatsaan loppuraskauden aikaan ja silloin 19 vuotiaana ne hävetti aivan jumalattomasti. Vatsa oli todellakin kuin maanjäristys olisi repinyt sentin välein kraatereita. Ei auttanut rasvailut. Toisessa raskaudessa ei tullut yhtään kun vatsan kasvu oli maltillisempi, mutta eipä tuohon olisi kait yhtään arpea edes mahtunut muiden arpien väleihin! :grin

Tänä päivänä mua ei kiinnosta pätkääkään montako arpea siellä mukana kiikkuu ja tuleeko tässä raskaudessa lisää, oon ihan tyytyväinen sille mille näytän. :)
 
Ensimmäinen raskaus täällä menossa rv 24. Vielä ei ole tullut arpia ollenkaan. Olen rasvaillut mahan, alaselän,kyljet ja rinnat jokailta plussasta saakka. Toivottavasti arpia ei tulekkaan.
En ole mikään bikini malli muutenkaan,mutta en halua arpiakaan. Jos arpia tulee,nii aloitan sotaretken niiden häivyttämiseen kyllä hetimiten!
Eräs tuttavani sanoi,että on ylpeä arvistaa..en ymmärtänyt tuota lausetta ollenkaan.Tosin tärkeämpää ja on vauva ja sen hyvinvointi,arvet haalistuvat kuitenkin vuosien myötä..joo aika kaksipiippuinen asia siis!
 
Mulla on vatsaan tullut paljon arpia vaikka olen rasvaillut aamulla ja illalla. Vihaan niitä, ei ole hauskaa olla tiikerivalas.
 
Takaisin
Top