Raskausajan ruokavalio ja terveelliset elämäntavat

Juu, akupunktio VOI aiheuttaa supistuksia (elimistö voi alkaa tuottaa oksitosiinia, joka käynnistää synnytyksen), ja akupainantaan tuo maton käyttökin perustuu. Joten siksi valmistaja pesee kätensä ja kieltää maton käytön, ettei joudu edesvastuuseen, jos jotain käykin. MUTTA kaikille se ei tee mitään, netistä luin hyviä käyttökokemuksia myös raskaanaolevilta. Ei toki kannata liikaa käyttää ja aina pitää kuunnella omaa vointia, ja lopettaa heti, jos tulee jotain muutosta.

Alkuraskaudessa mattoa ei saa käyttää, mutta myöhemmin ok omalla vastuulla. Mä kokeilen ja jos ei mitään ala tulla niin jatkan. :) ja juhannuksen tienoilla sit matto tehokäyttöön. :wink
 
Mä kans olin ennen raskautta maton tehokäyttäjä, monta kertaa viikossa iltasin makoilin sen päällä ja on kyllä kieltämättä älyttömän tehokans rentouttaja, usseempaan kertaan oon tunnin tai parin päästä heränny maton päältä kauheeseen vessahätään ja sit ku käyny vessassa ni yö ollu kyllä hyvä ku on niin rentoutunu :) :smug:
 
Mua niin laiskottaa kun istuin tähän sohvalle lueskelen teiän kuulumisia, mut ei auta pitää mennä laittaan ruokaa et vauvakin saa muutakin sapuskaa kun puol pakettia riisikakkuja. Vauvahan se paras syy on et tekee ees osan ruuista ite! Haluisin tehä kyl enemmänkin mut voimavarat on rajalliset täälläkin!
 
En tuedä mikä nyt olis tälle sopivin ketju mutta päteekö ulkolaisia marjoissa listeriavaara myös tuoreissa? Onko mansikoita odotettava pitkälle kesään siis :wink
 
Vastaan muuten itselleni että ei tarvitse mutta pestä kannattaa. Listeriabakteeri säilyy eri tavalla hengissä pakastetuissa... :D
 
Terveellinen ruokavalio..ja pah. Tässä vaiheessa raskautta voin sanoa, että hyvät alkuraskauden aikeet heitetty romukoppaan jo ajat sitten..Perusterveellinen valio ollut kyllä, salaatteja rakastan, mutta leivonnaisia ja herkkuja mennyt liikaa. Menkööt. Olen luovuttanut. Katsotaan sitten, kun jakautuminen on tapahtunut, uudelleen tuota liikuntaa ja ruokavaliota. Mä olen mässännyt herkkuja lohtuun..jäätelö, hedelmäsalaatit, marjarahkat...tosin kyllä olen liikkunutkin. Kävellyt, käynyt hevosten kanssa touhuamassa...
 
Niin ja koko raskauden olen syönyt mitä haluan. Graavinlohta itse graavattuna, jopa inkivääriä uskalsin viimeviikolla ruokaan laittaa. Ainoa mitä olen vältellyt raskauden ajanvon ulkomaalaiset pakasteet ilman kuumennusta, tietyt kalat ja tyhjiöpakatut ruoat. Ai että odotan, kun pääsen taas virvelöimään ja syömään haukea :P
 
Takaisin
Top