Raskausajan ravitsemus

Tuo kalaohje mietityttää. Oletteko käyttäneet niitä pakattuja kaloja? Niinku joku jo aiemmin sanoikin, tiskiltä on välillä hankalaa hakea vaikka sieltä saisi sitä tuoreempaa. Ihmettelen tässä vaan että kun sen kalan kerran kypsentäisi, niin miten siinä voi enää sen jälkeen olla mitään tartunnanaiheuttajaa? Mun tekee ihan hirveesti mieli kalaruokia mutta en uskalla vetää kuin kalapuikkoja.
 
Tuo kalaohje mietityttää. Oletteko käyttäneet niitä pakattuja kaloja? Niinku joku jo aiemmin sanoikin, tiskiltä on välillä hankalaa hakea vaikka sieltä saisi sitä tuoreempaa. Ihmettelen tässä vaan että kun sen kalan kerran kypsentäisi, niin miten siinä voi enää sen jälkeen olla mitään tartunnanaiheuttajaa? Mun tekee ihan hirveesti mieli kalaruokia mutta en uskalla vetää kuin kalapuikkoja.
Mä oon syöny paristi semmosta perus vakuumipakattua lohta uunin kautta. Ne valmiiksi savustetut oon nyt jättänyt väliin.
 
Minä eilen neuvolassa keskustelin tuosta kalansyönnistä, kun kerroin siitä miten olin syönyt kylmäsavulohta ja aiheuttanut sillä itselleni hirveän morkkiksen. Täti ainakin sanoi että kalansyöntisäännöt ovat Suomessa vähän sellaista hätävarjelun liioittelua. Enemmän koskee ulkomailla syötyä kalaa ja "hämärissä olosuhteissa" :D silloin tällöin syötynä saa syödä vakuumipakattuja, listeria vaara Suomessa on kuitenkin melko pieni, ja sen voi saada muualtakin kuin pelkästä kalasta. Mutta tämä on siis vain minun neuvolatätin sanomaa :)
 
Eikös listerian pitäisi tuhoutua yli +72 asteessa? Eli jos kalan paistaa uunissa niin pitäisi olla ok, näin mä ainakin olen tehnyt kun sain suosituksen lisätä kalaa ruokavalioon :) Olen jättänyt vaan graavilohet, sushit yms raa’at kalat syömättä...
 
Takaisin
Top