Raskausajan ravitsemus

Mä syön kyllä ihan tavallisesti, leipää menee ja perus kotiruokaa. Suklaata, sipsejä ja eilen haettiin pitsat koska alkoi LOMA.
Siis joo, uskon sen, tuo oli vaan jotenkin niin ihanan yllättävä kommentti. Aloin hieman toivoa että mullakin olis ollu sinistä jemmassa... Voi vitsit, oikein mukavaa lomaa teille!! Muilla on melkein vuosi seuraavaan kesälomaan niin teillä vasta alkaa! Parasta :).
 
Siis joo, uskon sen, tuo oli vaan jotenkin niin ihanan yllättävä kommentti. Aloin hieman toivoa että mullakin olis ollu sinistä jemmassa... Voi vitsit, oikein mukavaa lomaa teille!! Muilla on melkein vuosi seuraavaan kesälomaan niin teillä vasta alkaa! Parasta :).
Suklaata pitää aina olla jemmassa :D mullajäi lomat vähän myöhäseen töiden vuoksi ja nyt lomaillaan esikoisen kanssa kaksin ja mies puurtaa töissä:|
 
Nyt ois ideoille tarve! Kun koko ajan tuntuu et tarvitsee syödä jotain, huono olo on viimeisen viikon aikana vain pahentunut. Leipä turvottaa,jogurtti ei mene kun tuntuu liian makealta (myös maustamaton jogurtti), hedelmistä ja marjoista tuntuu että huono olo pahenee. Oisko ideoita? Vai pitääkö vaan hammasta purra ja mennä noilla kunnes jossain vaiheessa olo helpottaa?
 
Nyt ois ideoille tarve! Kun koko ajan tuntuu et tarvitsee syödä jotain, huono olo on viimeisen viikon aikana vain pahentunut. Leipä turvottaa,jogurtti ei mene kun tuntuu liian makealta (myös maustamaton jogurtti), hedelmistä ja marjoista tuntuu että huono olo pahenee. Oisko ideoita? Vai pitääkö vaan hammasta purra ja mennä noilla kunnes jossain vaiheessa olo helpottaa?

Mä söin jossain kohtaa välipalana tai lounaana pelkkää makaroonia ja ketsuppia ku kaikki nuo perusvälipalat +liha ällötti :hilarious: smoothie on ollu hyvä kun tekee jäisistä marjoista ni on ihanan kylmää ja sen verran löysää että voi juoda hiljakseen lasista :) sit mites jos maustamattoman jogurttiin laittaa paljon ananasta tai jotain hyviä muroja, peittäisikö vähän jogurtin makua? Meneekö mikään puuro alas? Mulle meni jossain kohtaa mannapuuro ja nykyään jo ihan kaurapuurokin. Mut parhaiten huonoon oloon auttoi ihan kunnon ruoka, sellainen missä on tarpeeksi hiilaria :)
 
Varpu3, kiitti. Puuroa menee aamulla ihan hyvin ja ns. normaalia ruokaa lounas ja päivällinen. Välissä syötävät on se ongelma. Pitääkin koettaa tuota jäistä smoothieta, jos se toimis. Hitaasti siemailu kuulostaa hyvältä. Ja ehkä näin viikonloppuna kotona voisin kokeilla syödä lisäpuuron iltapäivällä.
 
Hei. Tuleeko muilla huono olo/maha kipeäksi syönnin jälkeen. Söin just välipalaksi maidotonta mansikka rahkaa ehkä 1,5dl ja nyt olo semmonen ett pitää päästä lepäämään. Muistaki ruuista tullut samanlainen olo.
 
Eikös ne raa'at vihreät tomaatit aiheuta kenelle vaan vatsanväänteitä, ripulia ja pahoinvointia? Että niitä ei muutenkaan suositella syötävän, oli raskaana tai ei.
 
Nyt ois ideoille tarve! Kun koko ajan tuntuu et tarvitsee syödä jotain, huono olo on viimeisen viikon aikana vain pahentunut. Leipä turvottaa,jogurtti ei mene kun tuntuu liian makealta (myös maustamaton jogurtti), hedelmistä ja marjoista tuntuu että huono olo pahenee. Oisko ideoita? Vai pitääkö vaan hammasta purra ja mennä noilla kunnes jossain vaiheessa olo helpottaa?

Mulla ihan sama ongelma, aamupuuro menee ja lämpöset ateriat, mut ne välipalat tökkii.. mitään ei oikee tee mieli varsinkaan niitä jogurtteja tai hedelmiä ja smoothiekin epäilyttää et ois liian makea... tuntuu et pitäs olla vaan lämmintä ruokaa:hilarious: välillä oon iltapalanaki syöny puuroa.. välipalana usein sitä leipää mut nyt pitäs kyl keksiä muuta kun se tosissaan turvottaa ja mulla jo toistamiseen oli hiivatulehdus nii ihan senki takia pitäs erityisesti vaalee leipä skipata..
Ja mihin ihmeeseen joudun tän hampurilaishimon kanssa!! Vielä illalla nukkumaanmennessäki saatan himoita kunnon autogrillin hampparia:love7 järkyttävää varsinkin kun normaalisti en oo mikää hampparien himoitsija ja harvoin tulee syötyäkään mut nyt on ihan tuskissani tän himon kanssa!! Onneks täs meidän kylällä ei oikee oo mitää grilliä, muute varmaa olisin harvase ehtoo luukulla:laughing021
 
Mä taas voisin jättää lämpöiset ateriat mieluummin väliin ja syödä niitä välipaloja.. tai mä en vaan jaksaisi tehdä mitään lämpöistä ateriaa.. :rolleyes:
 
Ai tarkottaako se vihreitä raakoja tomaatteja. Jotenki ajattelin ett ihan kypsiä mutta tuoreita tomaatteja ei saa syödä. Mut sit taas paistettuna tai ruuassa käytettynå saa syödä?
 
Mä olen myös käsittänyt, että koskee niitä virheitä oikeasti raakoja tomaatteja. Tuoretta tomaattia olen kyllä uskaltanut syödä kypsentämättä ihan normaalisti.
 
Raaka tomaatti tosiaan tarkoittaa niitä vihreitä raakoja tomaatteja, jotka eivät ole kypsyneet
 
Nasku, kuulostaa niin tutulta, mulla sama hampurilaishimo! Onneks ei oo kans ihan vieressä sellasta mistä viittis usein hakee.
 
Mulla on viimein alkanu huonovointisuus helpottaa. Useita viikkoja oli ihan huono olo, jos ei syöny koko ajan. Mutta huomasin, että pelkkä purkan pureskelu auttoi jaksamaan tunninkin kauemmin. Hedelmät oli ja on, parasta välipalaa: raikkaita ja aika huoletta saattaa syödä. Puuroon pistin paljon mansikoita, niin maistu myös hyvin.

Oon aiemmin juonu usein pepsiMAXia. Nyt kun yhtenä päivänä join puol litraa, tuli vatsa kyl tosi kipeeks. Varmaan reagoi makeutusaineisiin, koska tavallinen sokerilimu tai kuplavesi ei sitä tee. Jännästi kyl elimistö muuttuu ehkä suojellakseen vauvaa
 
Hei mitkä on teidän lemppariteet raskausaikana? Eikö niihinkin ollu jtn rajoituksia.. juon teetä ehkä 5kuppia talven aikana mut nyt jotenki tuli semmonen olo et kaipaisi jtn lämmintä :D meillä on vaan jotain Muumi ja Paddington teetä mitkä oon ostanut pakettien perusteella :joyful:
 
Voi mää rakastan nordqvistin teetaivas paketin makuja. Ja sit ihan liptonin mustaherukkatee on kans aivan ihanaa. Pitääkin käyä ostaan teetä ku ei oo hetkeen tullu juotua.
 
Takaisin
Top