Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

Ollut vaikea viikko raskausoireiden ja kaikkien epämääräisten tuntemusten kanssa. En tiedä, kuinka iso osa niissä on ollut muutolla, mitä ei kyllä pitäis joutua käymään läpi tässä vaiheessa raskautta. On ollut tosi raskasta.

Viime viikolla oli muutama hektisempi päivä muuton takia, ja mä uuvuin siitä ihan totaalisesti (ja selkä ja nivuset oli ihan tulessa kivusta). Moneen päivään en niiden päivien jälkeen jaksanut tehdä yhtään mitään, vaikka tekemistä vielä riittää, sekä vanhassa että uudessa asunnossa. Pystytään sentään elämään täällä uudessa, mutta purkamattomia muuttolaatikoita on vielä paljon, ja mm. astianpesukonekaan ei ole vielä kytkettynä. Vauvan sänkykään ei ole vielä kunnossa eikä sairaalakassia pakattuna. Maanantaina mulla oli mielikin ihan maassa jaksamattomuuteni takia, ja kun en saanut mitään tehtyä, vaikka päässä koko ajan takoo, että pitäisi. Toisaalta tiedostan, että mun keho tarvitsi leponsa ja tekemättömyytensä, mutta kun jotkut jutut nyt vaan on saatava tehtyä. Onneksi sen vanhan asunnon kanssa on vielä maanantaihin asti aikaa, ja nyt siellä on ihan ok tilanne, kun toissapäivänä edistyttiin siellä ystävän kanssa ihan kivasti. Viikonloppuna on tarkoitus kantaa sieltä viimeisetkin jutut pois ja siivota se, niin saa maanantaina luovutettua avaimet (ja tietty olen just synnyttymässä silloin).

Peräpukamatkin ärtyi pahasti silloin viime viikon muuttotohinoissa, kun en moneen päivään ehtinyt levätä (olla pitkälläni) riittävästi. Maanantaina vasta suoriuduin apteekkiin hakemaan voidetta niihin, ja sain viimein vähän helpotusta niihin. Ja varmaan sekin auttanut, kun nyt olen monena päivänä makoillut pitkälläni riittävästi. Selkäkipukin helpottanut levon myötä. Kovat liitoskivut kyllä haittaa elämää tässä vaiheessa, mutta sitähän se nyt on.
 
Takaisin
Top