Raskausajan mieliteot

Kinkku! :grin erehdyin katsomaan kuvaa jouluruuasta.. ja nyt on pakkomielle löytää kinkku. Vielä en oo kokonaista isoa kinkkua löytänyt, joten olen joutunut tyytymään kinkkusiivuihin :rolleyes:

Meiän kaupassa taitaa vielä olla kinkkuja :grin Laita viestiä ja kysy jostai lihatukusta tai jostai jossa lihatiski? Luulis että jostai löytyy :) Nyt maistuis kinkku :hungry:
 
Itse yleensä petyn kinkkuun, hyvin harvoin löytyy hyvä. Viimeksi ostettiin joku luomukinkku, kun kerran sellainen oli hyvä ja olen myös huolissani possujen oloista, mutta ei ollut hyvää tällä kertaa.
 
Haha, meillä mies on kinkkujen suurkuluttaja, joten pakkasessa odottaa yks pääsiäistä. :-D
 
Meillä mie joudun yksin syömään aina kinkun kun mies ei tykkää, ei voi siis kovin isoa ostaa kun muutaman kilon jälkeen tulee aina kinkkuähky :grin Täytyypä käyä kattoo vielä tuo meiän kaupan valikoima jos vaikka pääsiäiseks kun on vieraita tulossa ni niille syöttää kans :)
 
Muistaakseni Prismassa näin kinkkuja viikko sitten, mutta himo ei ollut vielä yltynyt näin kovaksi... vielä en ole sinne asti jaksanut raahautua, mutta viikonloppuna viimeistään on pakko :rolleyes:tai sitten laitan miehen asialle..
 
Siis mulla on ollut nyt kunnon lihansyöntivaihe kuvotuksen lähdettyä päällä. Kaikki hampurilaiset ja kunnon pihviateriat on niin hyviä :P
 
Sulhaspiirakat, ananas ja appelsiini. Kaikki tuore tuntuu hyvältä. Ja koulutuspäivillä oli ihan huippu hotelliaamiainen; olisin voinut ottaa loppuviikon tarpeet kotiin! Nyt pari kertaa oon saanut jopa viiliä alas. Jogurtti ei mee. Ei millään.
 
Riisikakku ja suklaa. Tämän päivän parhaat. Ja perunamuusi. Teki hirveästi mieli kalapuikkojakin, mutta ne tuli kaaressa ylös. Mikään pannulla paistettu ei pysy sisällä. Mikähän siinäkin on?
 
Sanotaanko et tekee mieli kaikkea mitä "ei saa syödä" eli salmiakista tartariin ja graavilohesta pehmeisiin juustoihin.

Pääsääntöisesti kurkku, juusto, mandariini, puuro ja ruisleipä. Liharuoka, pasta ja ananas. Mielitekoja ei varsinaisesti mutta ajat syömiselle kylläkin. Nälkä olisi välillä loputon.

Raskauden aikana en ole voinut sietää rasvaisia nakkeja/makkaroita tai oikeastaan edes niiden hajua..
 
Täällä sama, että niitä tekee mieli mitä ei saisi syödä. Tosin ei johdu suoranaisesti raskaudesta, vaan noh.. siitä että ne on kielletty. Graavilohi pahin, sillä se on ihan mun ykkösherkku. Metu ja salamit tulee hyvänä kakkosena. Jostain tosin luin että jos salamia pakastaa, niin se olis ok. Salmiakkia oon kyllä syöny, mutta en sentään pussikaupalla. Välillä ottaa niin paljon päähän, että tekis mieli kieltää mieheltäkin kaikki mitä itsekään en saa syödä.

Raskauden aikana oikeastaan ainut mitä löytyy nykyään aina jääkaapista on täysmehut. Oon tosin tykännyt niistä aina, mutta nyt on ollut vaikeampi pysyä erossa.
 
UnnaK, tiedän tunteen. Mäkään en pystyisi syömään mitään, koska kaikesta tulee oksennus tai vähintään yökkimistä. Olispa kiva, jos olo alkais hiljalleen normalisoitua ja pahoinvointi helpottais.
 
9663c4b329b4a0182ada98974bcb1abf
Tässä minun jokapäiväiset himoilut, jos jäässä niin vielä herkumpia! :)
 
Alkukolmanneksella oli ruokahimoja enemmän, samoin ällötyksiä. AB-piimä ja kylmä rasvaton maito, vichy, appelsiinit ja kaakao oli tosi kova juttu. Parin viikon ajan söin korvapuusteja ja sen ajan kun en, käytin niistä unelmoimiseen. Ällötykset olivat tosi vahvoja etenkin hernekeiton ja broilerin suhteen, ajatuskin niistä oksetti (hernekeitossa tosin oli hullu himovaihe päällä viikon verran kun olin pahimmassa flunssassa, silloin se oli ainoa mikä meni alas). Nyt on pahimmat ruokaoireilut menneet ja terveellisempikin ruoka maistuu paremmin. Pahoinvoinnin aikaan oli tosi helppo sortua erinäisiin herkkuihin. Kyllä kuotenkin huomaa että sitrushedelmät ja mehut maistuvat herkästi: uusi koukutus on God Morgonin kirpsakka Lemonade-mehu. Se on kuin paraskin drinkki.
 
Takaisin
Top