Raskausajan akne

Itsellä on ongelmaksi tullut selän akne.. :( Naamasta on jo aika hyvin hävinnyt eikä iho rasvoitu onneksi enää niin paljon, mutta selkä on kuin haulikolla ammuttu. Syy lienee se, ettei selkä saa samalla tavalla aurinkoa enkä pese selkää niin usein kuin naamaa. Täytynee vaan yrittää ottaa aurinkoa selälle enemmän.
Hormoneja vastaan on vaikea kosmetiikan avulla taistella ja useat lääkkeet ei sovi raskaana ollessa, joten onneksi sentään on tuo aurinko apuna :) Ja muistakaa, ettei kannata liian vahvoilla aineilla pestä. Itse käytän apteekin tai kaupan hapanta pesunestettä (esim. Lactoline, Avecyd) sekä apteekin Vichy Normaderm kuorivaa puhdistusgeeliä ja käytän kosteuttavaa kasvovoidetta. Aloitin myös syömään sinkkiä (monivitamiinin kaverina), jos siitäkin olisi vähän apua. Toivon mukaan viikkojen edetessä näpyt alkaisi pikkuhiljaa hävitä... Bactosan on varmasti kokeilun arvoinen tuote, pitäis varmaan itsekin semmonen ostaa..
 


Kokeilkaa sitä aurinkoa ottaa selälle tai naamalle (jos tässä suomen kesässä kykenee...:D), sehän oikeasti parantaa parhaiten näppyjä.
 
Kävin timanttikuorinnassa, ja se auttoi jo hiukan. Mutta tulehtuneet patit piti jättää hoitamatta, kun oli niin pahana.. Mulla siis pahin on leuka, johon ilmestyy koko ajan tulehtuvia patteja, jotka sitten ihan sinisenä möllöttää kaikkien katseltavana
Ei todellakaan kiva ei!!
Nyt aloin testaamaan uutta konstia, joka tuntuu todella hyvin auttavan, patit on laskenut ja punoitus/ sinertyvyys häiventynyt.. Eli joka ilta kasvopesun jälkeen laitan oliiviöljy-merisuolaseoksen(hienoa merisuolaa) kasvoille pariksi minuutiksi. Huuhtelen, enkä hinkkaa oliiviöljyn jämiä, vaan jätän ne kasvoille! Aamulla ei tietoakaan öljyisestä/ kiiltävästä ihosta.. Selvästi parantunut iho jo parissa päivässä JEE!!

Olen myös kuorinut koko kropan samantyylisellä seoksella, laitan kulhoon rasvaa, johon sekoitan hienon merisuolan (runsaasti) sekä lorautan oliiviöljyä joukkoon. Ennen suihkuun menoa käyn sillä koko vartalon läpi.. Ja mulla ei ole KOSKAAN, vaikka mitä kalliita tököttejä olisin käyttäny, niin pehmeä iho. Sitä ei voi itsekkään olla hipelöimättä =D

Ei ole ainakaan kallista kokeilla, suosittelen lämpimästi !!

Ja tsemppiä aknen hoitoon, sitä tässä tarvitaan!!
 
Mullakin on naama aivan kamala.. Ei oo auttanut aurinko eikä ihonhoito, taitaa synnytys olla ainoa keino tähän näppyläisyyteen. Mulla ei oo KOSKAAN ei edes teininä ollut iho näin huonossa kunnossa.. Ja saattaa olla että illalla on naama ihan puhdas näpyistä mutta aamulla kun katsoo peiliin niin varsinkin leuka aivan täynnä kraatereita! Ja nuo on vielä kipeitäkin :( No, eipä tässä ole kuin alle pari kuukautta laskettuun, täytyy toivoa että sen jälkeen helpottaa..
 
Takaisin
Top