Raskausaikana vältettävät ruuat ja asiat

Mä vedin tosi tiukkaa linjaa salmiakin ja lakun kanssa esikoiden raskausaikana. Sit joskus 7kk kohdalla huomasin, että Eviran suosituksissa tosiaan lukee et pienet määrät, esim. annos lakujäätelöä on ok. Loppuraskauden ainaka söin sit aika monta jäätelöannosta... :joyful:
 
Mä en välttäny viime raskauksissa lakuja/salmiakkia, söin jopa tarkoituksella että verenpaine vähän nousis ku oli niin matala.
Molemmat lapset on kyllä sit tosi vilkkaita ja vähän keskittymisongelmiakin...mut en tiedä voiko se johtua pelkästään niistä vai oisko geenit kuitenkin isommassa roolissa.

Mun tekee niin kovin mieli sushia et välillä oikee itkettää ku ei sais.
Just aukes uus ihana paikka tänne jossa on niin hyvät sushit.
Valion sivuilla on hyvät ohjeet heidän juustoista raskausaikana.
 
Joo siis sushia tekis täälläkin ihan älyttömästi mieli! Niin teki edellisenkin raskauden aikana. Muutenkin kyllä kiinalaista tmv tekis mieli... Ja hesburgerin ranskalaisia! Siinä ne mieliteot sitten onkin.
Eilen oli niin järkyttävän huono olo koko päivän ja päätä särki että väkisin joutui syömään. Ekaa kertaa teki oikeasti makeaa mieli niin oli pakko käydä jäätelöä ostamassa... Varmaan vaan sen huonon olon takia "lohtusyötävää" kun aina menkkojenkin alussa kun huono olo niin antanu jätskiluvan...
 
Tietääkö joku saako loimulohta syödä? tästä löysin netistä mielipiteitä puolesta ja vastaan..
 
Mä oon nyt pari kertaa taltuttanu sushi himon pahimman kärjen Hanko Sushin kasvissushilla. Ajattelin eka et en syö sitä ollenkaan et tulee vaan paha mieli, mut sillä sai aika lailla saman fiiliksen kun tavallisesta sushista. Wasabi tosin potki enemmän kun kala ei ollu pehmentämässä ja inkiväärin jätin syömättä. Mut nyt ei oo sit enää niin paha himo xD
 
Mulla ei oikein tämä raskausajan ruokavalio asetu uomiinsa. :facepalm:

Ostin kylmäsavuporosalaattia, kun en kylmäsavulohta saa syödä. No, eihän sitä kylmäsavuporoakaan saa tietenkään. Eikä majoneesipohjaista salaattia, kun majoneesissa on raakaa kananmunaa.
Samana päivänä tein vielä pasta carbonaraa, johon tulee kananmunaa, jota ei ole tarkoitus kypsentää ihan loppuun asti. :rolleyes:

Jospa tämä tästä...
 
Mulla ei oikein tämä raskausajan ruokavalio asetu uomiinsa. :facepalm:

Ostin kylmäsavuporosalaattia, kun en kylmäsavulohta saa syödä. No, eihän sitä kylmäsavuporoakaan saa tietenkään. Eikä majoneesipohjaista salaattia, kun majoneesissa on raakaa kananmunaa.
Samana päivänä tein vielä pasta carbonaraa, johon tulee kananmunaa, jota ei ole tarkoitus kypsentää ihan loppuun asti. :rolleyes:

Jospa tämä tästä...

Hups! :D
 
Mä en noista kananmunista ole kyllä huolissani jos on suomalaisia vaan. Laitoin mm hedelmämarjasmoothieenkin 2raakaa kananmunaa kuohkeuttamaan sitä sen verran niitäkin tullu vedettyä et jos niistä jotain olis tullakseen ni olis kyllä tullu jo! :happy: ja kananmunat keitänki aina silleen et keltuainen jää löysäks.. Ei muuten maistu oikein :grin
 
Mä en noista kananmunista ole kyllä huolissani jos on suomalaisia vaan. Laitoin mm hedelmämarjasmoothieenkin 2raakaa kananmunaa kuohkeuttamaan sitä sen verran niitäkin tullu vedettyä et jos niistä jotain olis tullakseen ni olis kyllä tullu jo! :happy: ja kananmunat keitänki aina silleen et keltuainen jää löysäks.. Ei muuten maistu oikein :grin

Apua siis pakko kysyä: mikä tämä tämmöinen smoothie on mihin tulee raakaa kananmunaa?!?:wideyed::hilarious:
 
Ihan perus xD verigreippiä, appelsiiniä, viinirypäleitä, ananasta, banaania, marjoja, jogurttia ja kananmuna :D tekee koostumukselle ihmeitä, mutta ei maistu miltään :grin
 
Ai kauhee, nyt omat smoothiet tuntuu ihan amatöörien litkuilta, kun laitetaan tyyliin max 3-4 raaka-ainetta :joyful:
 
Miä oon vaan niin päättämätön niitten raaka-aineiden suhteen xD pitää olla aina "kaikkea". Mutta pohjana pidän aina sen kananmunan ja jogurtin.. Tai normaalisti rahkan, mutta nyt jogurtti maistuu paremmin:grin ja mansikoita on pakko olla! Ja jos jotain hapanta laittaa nii on pakko olla banaani pehmentämässä.... :woot::grin
 
Tehtiin monta kertaa juustoisia pitsoja ja si laitoin vielä juustoja pakastepitsojen päälle!

Ny on olo etten enää ikinä halua pitsaa, mozzarellaa tai aurajuustoa laughing7
 
Tuosta pastöroinnista. Oli se eka neuvola niin oli aika erikoista että nyt on evira päättänyt että esim pehmeitä juustoja vaikka olisivat pastöroidusta maidosta valmistettuja, niin sais syödä. Paitsi jos esim ruoanlaitossa käyttää kun kuumentaa sen..
 
Tuosta pastöroinnista. Oli se eka neuvola niin oli aika erikoista että nyt on evira päättänyt että esim pehmeitä juustoja vaikka olisivat pastöroidusta maidosta valmistettuja, niin sais syödä. Paitsi jos esim ruoanlaitossa käyttää kun kuumentaa sen..
Ei noista Eviran ohjeista ota selvää. Jotkut tuntuvat aivan yliammutuilta.
 
Tuosta pastöroinnista. Oli se eka neuvola niin oli aika erikoista että nyt on evira päättänyt että esim pehmeitä juustoja vaikka olisivat pastöroidusta maidosta valmistettuja, niin sais syödä. Paitsi jos esim ruoanlaitossa käyttää kun kuumentaa sen..

Jossain tuota perusteltiin sillä että se pehmeä juusto on niin hyvä kasvualusta bakteereille, että sen takia ei suositella vaikka ois pastöroitu. Mut ite kyllä aattelen maalaisjärjellä, kuten todettua sillä pääsee pitkälle. Just avatussa juustopurkissa tuskin mitään ylimääräistä kasvaa jos kylmäketju on ollu kunnossa ja päiväystä riittää.
 
Takaisin
Top