Raskaus

Kysyisin kokeneilta että minkälaisia oireita kuinka nopeasti oireet ovat tulleet. Itse en ole vielä plussannut ,mutta muutaman päivän seksin jälkeen tuli muutama tippa verivuotoa ja sitten loppui, sen jälkeen alkoi mahaa nipistelemään 1vk verran kesti ja rinnat olleen todella arat. Edelleen siis imetän esikoistyttöä joka on 11kk, todella kipeät,myös olen mieheni mukaan ollut todella kiukkuinen,väsynyt ja itkuinen. Nyt muutaman päivän aikana on tullut todella huono-olo. Voinko olla raskaana,olen tehnyt 2 testiä ja molemmat olleet negaa niin voinko silti olla raskaana?? Auttakaa mua???
 
Ainakaan minulla ei ollut ihan noin pian mitään oireita, kun raskauduin. En tiedä, onko oikeassa mutta elän käsityksessä että raskausoireita tulee vasta kun alkio on kiinnittymässä ja se kiinnittyy n. viikon päästä hedelmöittymisestä. Korjatkaa jos olen väärässä. Pieni vuoto yhdynnän jälkeen on voinut tulla ihan vain limakalvoista.

Tämä ei tietenkään tarkoita sitä että et voisi olla raskaana. Kuinka pian yhdynnän jälkeen olet tehnyt testit? Onko kuukautisesi myöhässä? Raskaus alkaa näkyä monilla kaksi viikkoa ovulaation jälkeen (joillain kyllä aiemminkin) osalla vasta myöhemmin, joten jos ovulaatiosta ei ole niin paljoa aikaa suosittelen odottamaan hieman ja tekemään uuden testin. Joillain ei näy raskaus virtsatestissä ollenkaan (ja joskus testit vain on susia). Jos sinulla on ollut säännöllinen kierto eikä vuotoa tai plussaa näy, voit pyytää verestä otettavaa raskaustestiä, kun menkat on kunnolla myöhässä.
 
Minulla on tullut kuukautisten tapaista vuotoa mutta se kesti 2pv ei mitään kipua vatsassa. Nyt edelleen tihkuvuotoa,kauheeta väsymystä ja "kuukautiset" tullut ennen näitä vuotoja 2vk etuajassa kun yleensä on ollut säännöllliset ja kuun lopussa alkaneet kestää 5-8pv kierto 28-32. Mitä tehdä odotanko vuodon loppua ennen kuin teen testiä? Vai pitäisikö varata aikaa gynelle?. Nälkä koko ajan ja ,rinnat arat tekee mieli kaikkea makeaa
 
Kyfi, itsekin vielä imetän vajaa 10 kk ikäistä tyttöäni, ja minulla on ollut nyt kiertoon liittyviä oireita 3 viikkoa. Voisin kuvitella, että imettäminen voi sotkea hormonitoimintaamme, aiheuttaa ovuloimattomuutta jne. Olin itsekin varma ovulaatiosta, testasin, sain melkein plussan, sitten lähti vaalenemaan, raskaustesti parin viikon päästä siitä kirkas nega. Täällä päässä en voi kuin odotella! Menkkaoireet tulee ja menee, mutta mitään ei näy.
Ovulaatio ja keltarauhashormoni voivat aiheuttaa rintojen kipeytymistä ja kipuilua alavatsalla. Testaa vaan jossain kohti, kyllä sieltä jonkinlainen tulos jossain vaiheessa ilmestyy, tsempit sinne!
 
Muokattu viimeksi:
Kiinnittymisestähän saattaa useasti tulla pientä määrää sitä vuotoa. Itellä oli viimeksi kun raskaana olin, niin hirveät mieliteot, itkin jokaiselle asialle eli olin todella herkkä, oksentelin sekä en pystynyt enää polttamaan tupakkaa kun maistui ihan kamalalta. Juoksulenkillä kun olin, niin rupesi sattumaan mahaan. Oireista tuo juoksulenkkihomma sekä itkeminen tulivat ennen plussausta. Alkoivat n. 1vko ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Tietty väsymys oli kyllä ennen plussausta myös ja jatkui todella pitkään. Nukuin päivät ja yöt, ja yleensä en nuku IKINÄ päiväunia.
 
Takaisin
Top