Raskaus, opiskelu, ero...

ElMa86

Puuhakas puhuja
Joulumammat 2016
Maaliskuiset 2022
Hei..
Ihan jo alkuun kerron etten kaipaa minkäänlaista moraalisaarnaa. Tilanteeni on jo muutenkin niin sekava.

Erosimme mieheni kanssa tammikuussa, mutta sillon tällöin on kuitenkin ollut jotain säätöä vielä. Samoin aloitin opiskelun tammikuussa joten vauva ei olisi kaikista paras juttu juuri nyt. No viikko sitten tietää olevani raskaana (Rv9 nyt menossa). Se oli täysi shokki minulle koska olimme huolehtineet ehkäisystä ja epäilin sen pettäneen joten otin vielä jälkiehkäisy pillerin.

Nyt olemme molemmar aivan äimistyneitä tilanteesta ja minä kyllä vielä mietin vakavasti yhteenpaluun mahdollisuutta vaikka itse laitoinkin suhteen poikki. Haluaisin vain kuulla joltain ulkopuoliselta mitä mieltä olet tilanteesta? Onko tällä jokin tarkoitus, koska sille se tuntuu..

Tarvitsen siis tukea.
 
Todella vaikea sanoa mitä itse tekisi samassa tilanteessa, kun semmoista ei ole ollut. Mutta tältä ajattelemalta sanoisin, että jos et aikaisemmin ole yhteenpaluuta miettinyt, niin lapsi ei TODELLAKAAN ole hyvä syy palata yhteen, siis tarkoitan että jos et semmoista aikaisemmin ole miettinyt, niin nythän se olisi nimenomaan se syy. Ja jos yhdessäolo ei aikaisemmin toiminut, niin vauva ja lapsiarki on todella rankkaa muutenkin, ja ehkä vielä enemmän jos vanhemmat eivät ole yhdessä "oikeasta" syystä. Vaikea tilanne, mutta varmasti keksit itsellesi oikean ratkaisun.
 
Kiitos vastauksesta. Tarkennus vielä että oltiin 6 vuotta yhdessä ja meillä on 2 yhteistä lasta. Erosimme koska suhdetta ei ollu hoidettu ollenkaan niin kun sitä kuuluisi hoitaa ja vaalia.
 
Ei lapsen hoitoon parisuhdetta tarvita, joten sikäli turha pohtia yhteenpalaamista. Palaatte jos palaatte. Tai ehkä kumpikin löytää uuden puolison ja te kaksi pysytte väleissä muuten vaan. Näin asia toteutettiin mun muksun suhteen ja nyt pikkupimulla on oikeastaan kolme vanhempaa ja kaksi kissaa, ja me kaikki ollaan yhtä rakkaita hänelle :D Ja kun se lapsiarki ei liene vierasta niin en suosittele ainakaan pelkästään siksi palaamaan yhteen.
 
Jos parisuhde on aikoinaan ollut hyvä, niin lähtisin vielä kokeilemaan.. Ihan vaan lastenkin takia. Mutta sitten suhde vaatisi niitä hoitotoimenpiteitä, jotka on jääneet lapsiarjen jalkoihin.. Eli vaatii molemmilta sitoutumista ja panostusta. Voittehan kokeilla esim käydä muutamilla treffeillä ja katsoa kuinka sujuu :) on varmaan hyvä tiedostaa että jos suhteessa ei tapahdu muutoksia, päädytte luultavasti myöhemmin samaan tilanteeseen kuin nyt..
 
Onneksi ei tarvitse tehdä päätöstä kiireellä. :) Voit huoletta antaa asialle ja tilanteelle aikaa, katsoa mihin suuntaan asiat kehittyvät, mikä tuntuu hyvälle, oikealle ja luonnolliselle. Aika näyttää ja osoittaa, että löytyykö rakkautta ja halua olla yhdessä molemmilta. Mielestäni tärkeinä on keskittyä omaan hyvinvointiin, lapsiin ja raskauteen. :Heartpink Kaikki muu selkenee kyllä omalla painollaan. Jos rakkautta ja kunnioitusta on, molemmat ovat varmasti valmiita katsomaan rauhassa miten tilanne etenee. Silloin ei ole kiire uusiin juttuihin muiden ihmisten kanssa tai lyödä lukkoon mitään lopullista päätöstä. Toivottavasti voitte keskustella asioita avoimesti, sekä luottaa toisiinne ja elämään. Kaikkea hyvää! :angel1
 
Minkälaisia ongelmia teillä oli? Miten niitä voisi korjata? Onko kumpikin valmis tekemään töitä suhteen eteen? Ero voi olla molemmille herätys, jokin täytyy muuttua.
Voittehan hiljalleen katsoa mitä yhdessä olosta vielä tulisi mutta heti ei ehkä kannata muuttaa saman katon alle.
Toisaalta lasten takia kannattaa yrittää pysyä yhdessä mutta vain ja ainoastaan yhteisten lasten takia ei ole hyvä olla yhdessä. Itse menin naimisiin tyhmänä mukamas pelastaaksemme tilanne. Koska minä olin lähtemässä, mies iski kosinnalla. Tuli lapset ja 2v jälkeen kumpikin totesi että olemme yhdessä vain lasten takia. Ero tuli. Ja kaikilla parempi olla.
Jos sitä mietit että pärjäätkö yksin, niin kyllä pärjäät. Taloudellistakin tukea saa kun hakee.
Toki hienoa on jos saattekin asiat sille mallille että palaatte yhteen. Itse vaan mietin aikanaan syitä eroon, jos tuli yhteenpaluu ajatus mieleen.
Huono omatunto ja lasten kaksi kotia vaivaa mieltäni vieläkin, mutta silloinkin on mietittävä mitä se oli kun oltiin saman katon alla. Ei ollut lapsillekaan hyvä.

Tsemppiä!!! Kyllä asiat ajallaan selviää.
 
Takaisin
Top