Raskaus oireitako?

Mami89

Jostain jotain jo tietävä
Heips kaikki! Olen raskaana seitsemännellä viikolla. Aloin epäillä raskautta väsymyksen takia, en ikinä nuku päikkäreitä, mutta lähiaikoina melkein joka arki ilta joka on todella kummallista ja siitä epäilykseni raskaudesta heräsi. Tein positiivisen raskaus testin pari viikkoa sitten mikä oli iloinen ylläri :) ja vaavi on odotettu. Lisäkis olen käynyt enemmän vessassa ja ruokaa tekee mieli syödä useammin (raskaus pahoinvoinnista en kärsi) ja Tekee vaan mieli syödä suolasta mikään makea ei maistu vaikka olen aina ollut makean ystävä etenkin jäätelön. Mutta nyt askarruttaa tämmöinen asia sain reilu viikko sitten flunssan joka alkoi kurkkukivulla  ja sitten tuli nuha nuo oireet kesti reilun viikon, kuumetta ei ollut. mutta nyt ei ole muita oireita kun heikko olo heikottaa jopa seistä ja hengästyn pinestäkin kävely lenkistä koiran kanssa onko muilla kokemuksia tälläisistä oireista? Mietityttää liittyykö tämä edelleenkin flunssaan ja viekö sikiö kaikki vitamiinit ja energian että itselleni jää heikko olo vai olisiko tämä uusi raskaus oire? 
 
Heippa ja onnea raskautumisesta :) Ajattelin kirjoittaa vaikka ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa raskauteni päättyikin keskenmenoon (rv13+), mutta minulla oli juuri noilla viikoilla samaa heikotusta ja hengästymistä! Olen jumpanohjaajana ja kyllä suht hyvä kuntoinen, mutta yhtäkkiä olinkin ihan puhki kun yritin ohjata ryhmiä ja jo pelkästää rappusten nouseminen hengästytti kauheasti! Ja olen kuullut muiden kärsineen samasta hengästyneisyydestä raskauden alkuvaiheessa, joten uskon että se on puhtaasti raskaudesta johtuvaa ja itselläni ainakin meni viikossa-kahdessa ohi. Tsemppiä jatkoon! :)
 
Kiitos paljon :). Voi ei ikävää toivottavasti onnistaa uudemman kerran. Tänään sitten tuli uusia oireita nyt on hirmuinen närästys ja ekaa kertaa oksensin heti jääkaapin oven avattuani, kun haistoin lihakeiton hajun ja nyt kaikki hajut etovat ja ei tuntuu ettei mikään mene alas paitsi jaffa :S.toivon vaan että saisi olla ilman näitä ikäviä oireita raskauden ajan. Ehkä tämä olo helpottaa loppuraskaudesta?  
 
Hei Janita89!

Onnittelut raskauden johdosta! :) Väsymystä minulla ei ole ollut raskausoireena oikeastaan ollenkaan, mutta 1. kolmanneksella pahoinvointia oli senkin edestä. Minulla pahoinvointi alkoi 6. rv:lla ja päättyi 16. rv:lla! Oli tosi rajua pahoinvointia, eikä todellakaan ajoittunut pelkästään aamulle, vaan koko vuorokausi-pahoinvoinnista oli minun tapauksessani kyse. Eli jos yhtään helpottaa mieltäsi, niin kyllä se olo vielä paranee! Muistan kyllä tuon etovan tunteen elävästi. Itselläni teki kaikkein pahinta tupakan haju. Pelkkä hampaiden harjaaminen aiheutti kakomista ja oksentamista. Sitten otin käyttöön sen neuvola terkkarin suositteleman "lusikallinen kerrallaan" taktiikan ja muistan kun yhtäkin jogurttia söin varmaan tunnin ajan ja joka lusikallisen jälkeen oksensin.. Pahimmillaan olo oli kuin olisi ollut krapulassa, päätä särki ja oksetti. Erotuksena krapulaan se, että jos oksensi, niin olo ei todellakaan parantunut! Tuossa vaiheessa nestetasapainoni olikin ihan pyllyllään! Kannattaa sitten herkästi hakeutua lääkärille jos ei edes vesi pysy sisällä! Tsemppia Janitalle ja kaikille muillekin odottajille! :) 
 
Kiitos paljon :) tsemppiä tarvitaan. Sama vähän mulla tuntuu ettei mitään pysty syödä ja totesin kanssa saman että, lusikallinen kerrallaan varmaan toimisi paremmin. Ihmettelen vaan kun on näin olku raskaudessa myös kova närästys onkohan se normaalia näin alussa? Paha on myös jos kumartuu niin tuntuu heti että oksentaa. Eilen oli eka neuvola ja sieltä sain onneksi nipun luettavaa jos niistäkin olisi jotain apua :).
 
Hei Janita89!

oon nyt 5+1 vasta raskaana, mutta oon jo huomannut paljon paljon oireita, varsinkin juuri ton hengästymisen ja pyörryttämisen. Esikoisen kanssa kaikki oireet alkoi vasta joskus rv 7 tienoilla, joten nyt ihmettelenkin näin aikaisin alkaneita oireita. Esikoisen kanssa ei myöskään ollut tota hengästymistä. Ja mä olen jo niiiiiiiiiiiiin vainoharhainen, että mielessäni pyörii ajatus, että entä jos odotankin kaksosia. :D Luin että tuplia odotellessa raskausoireet on pahemmat (toki yksilöllistä) ja että elimistö joutuu työskentelemään paljon lujemmin.. ja siitä vois johtua tää hengästyminen. Mut pitää muistaa että ihan yhtä odottaessakin raskausoireet voi olla niin erilaisia.:) ja koska meidän suvussa ei juurikaan kaksosia ole, on epätodennäköstä, että itsekkään sellaset saisin :D

Tsemppiä sulle odotukseen!! :D
 
Kiitos ja Onnea sulle myös :). Mulla on nyt 9 raskausviikko menossa. Kyllä tää on vaan jännää tuttukin sanoi et masu on selvästi jo vähän turvoksissa saatan itse vaikka odottaakkin kaksosia meillä suvussa on ollut isän äidin ja miehen puolelta yhteensä 4 kaksoset että jos on perinnöllistä niin mulla todella voi ollakkin :D No mutta sen näkee sitten ultrassa parin viikon päästä. Olin ihan varma että pahoinvoinnista en tulisi kärsimään se oli ihan yllätys, kun äitinikään ei koskaan siitä kärsinyt. e on tällähetkellä voimakkain oire joka on aika kummallista. Ja olen huomannut että stressi pahentaa vaan oireita heti kun on stressaamatta niin oireetkin vähän helpottuu :).
 
Mä en tiedä miten voisin olla raskaana, mutta...

Edellisen parin viikon ajan olisin nukkunut koko illan töiden jälkeen. Mies väkisin repinyt sängystä etten herää keskellä yötä. Rinnat....kaksi päivää sitten olivat niin herkät että miehen halaaminen sattui, ja edelleen jatkuu. Mies myös totesi että ovatpas tummat. Alavatsaa nipistellyt viikon, seksin jälkeen alavatsa hellänä ja vatsallaan ei ole aina voinut nukkua koska vatsa kipuillut sen verran. Nyt turvotus on hävinnyt mutta sekin oli _valtava_ muutama päivä sitten.

Toisaalta, jos nää on normaaleja kierto-oireita allekirjoittaneelle niin mitenköhän se raskaus pitäisi erottaa? emoticon Syy miksi epäilen etteivät voisi olla raskausoireita on se, että menossa vasta eka kierto pillereiden lopetuksen jälkeen. Mä kyllä unohdin viimeiseltä viikolta kaksi pilleriä...
emoticon
 
Hei Victoria. Luulen, että voisi olla hyvinkin mahdollista raskautuminen jos pari pilleriäkin on jäänyt välistä. Tiedän parikin ihmistä joilla on jäänyt jopa pilleri välistä niin heti on tullut raskaaksi. Jos olet helposti raskautuvaa tyyppiä :) kannattaa vaan tehdä raskaustesti. Tsemppiä!
 
Teen testin ennen uudenvuoden pippaloita, koska se ratkaisee juhlimismuodonkin sitten samalla. :) Sitten olisi aikaakin kulunut jo 6 viikkoa siitä kun ne kaksi pilleriä jäi välistä... Eli luulisi testin olevan sitten aika varma.

Varmaan kyllä testaan jo ennen ensimmäistä kertaa, itseni tuntien. :D Väliaikatietona, tissit edelleen kipeät, alavatsaa juilii. Jos ei raskaus niin ainakin vale-semmoinen....
 
Joo kannattaa tehdä :). Itse aloin epäillä raskautta väsymyksen takia ja sitten oli paljon alavatsakipuja ja rinnat kanssa tosi kipeät eli aivan samat kuin sulla viikolla kahdeksan alkoi vasta pahoinvointi ja närästys ja saisi nekin jo loppua kun ihan ympärivuorokautista on. Niin ja nyt viikko 9 on meineillään ja kunnolla tuntuu alavatsassa nipistelyt kun kohtu kasvaa. Odotan vaan niin paljon, että pahoinvointi loppuisi :S. Niin ja rinnatkin on alkaneet kasvaa aika kivasti :D. Ilomottele mitä tulosta testi näytti :).
 
Takaisin
Top