Raskaus keskenmenon jälkeen

eveliii.na

Silmät suurina ihmettelijä
Kuinka pian teillä alkanut raskaus keskenmenon jälkeen? Vai oletteko edes heti yrittäneet? Itselle nyt osui keskemeno rv 7+0 ja miehen kanssa päätettiin että heti saa tulla jos on tullakseen uusi raskaus.
 
Tulin uudestaan raskaaksi 8 kuukautta keskeytyneen keskenmenon toteamisen jälkeen (raskaus oli mennyt kesken useita viikkoja aiemmin jo). Keskenmenon hoitoon liittyi komplikaatioita jonkin verran ja uuden raskauden odottaminen tuntui pitkältä ajalta ja oli muutenkin raastavaa. Seuraava raskaus onnistui kuitenkin ja siitä ilonamme on nyt vajaa puolitoista vuotias tyttö.

Onnea sinulle uuden raskauden yritykseen!
 
En tie pitääkö paikkaansa, mutta oon jostain kuullut että heti keskenmenon jälkeen nainen raskautuisi helpommin. Tiedä sitten mihin perustuu. Muut voi tulla kertomaan josko tästä olisi käytännönkokemusta. Pahoittelut keskenmenosta ja onnea uuteen yritykseen.
 
Mulle keskenmenon todennut lääkäri puhui tuosta, että uusi raskaus alkaa usein helpommin keskenmenon jälkeen, kun "keho ikään kuin tietää, mitä tehdä". Tuohan se ajatus kovasti lohtua, mutta toisaalta myös lisää pettymystä, jos näin ei käykään. Osa tulee raskaaksi piakkoin keskenmenon jälkeen, mutta eivät kuitenkaan kaikki. Samalla tavalla kuin osalla raskaus alkaa herkästi ja pian yrityksen alkamisen jälkeen ja toiset yrittävät pisimmillään vuosia.
 
Me jätettiin keskenmenon jälkeen yksi normaali kierto väliin yrityksestä, koska annettiin kehon palautua entisestä raskaudesta ja keskenmenosta. Näin myös varmistettiin, että kohtuun ei ole jäänyt mitään, vaan se on tyhjentynyt kunnolla (erittäin tärkeää ennen uutta yritystä!). Sitten seuraavasta kierrosta tärppäsi heti ja nyt meillä on iloinen lapsi (: eli kaksi kuukautta meni keskenmenosta uuteen raskauteen.
 
Itsellä oli keskenmeno rv 6+6, pari päivää sitten, ja eilen kävin yksityisellä gynekologillani ultrassa tarkistuksessa. Sanoi, että kohtu oli hyvin tyhjentynyt omillaan ja lohdutti, että raskaus ruokkii raskautta ja raskautuminen on yleensä "helpompaa" tässä kohtaa kun vertaa siihen, että useammasta keirrosta ei tärppäisi. Lääkäri sanoi sen jotenkin hyvin, että on todennäköisempää ja helpompaa pysyä raskautumisen jälkeen raskaana kuin tulla raskaaksi. Tuo ei nyt ihan oikealta kuulosta, mutta ehkä hiffaatte, mitä ajan takaa? En ihan täysillä ollut kuulolla siinä kohtaa, kun vielä pientä epätoivoista toivoa olin elätellyt. Just tuo, kun kroppa jo tietää, missä mennään.

Ja sen verran ajateltiin, että tulkoon seuraava kun on tullakseen. Varsinkin, kun lääkäri sanoi, että kaikki on kohdussa hyvin, että ainut, mitä pitää seurata (eniten kuulemma oman henkisen hyvinvoinnin takia), että raskaushormoni palaa negatiiviseksi keskenmenon jälkeen, jotta kotona tilanteen seuraaminen ja raskaustestien tekeminen normalisoituu.
 
Minulla oli kkm rv8+4, tyhjennettiin lääkkeellisesti. Neljännestä kierrosta sen jälkeen aloin odottamaan spontaanisti kaksosia, jotka sitten saatiin syliin asti. Ehkäisyä ei ollut ollenkaan välissä, mutta ensimmäinen kierto oli hyvin todennäköisesti ovuloimaton.
 
Täällä kävi niin että viime kuussa keskenmeno, 20.5 tuli kaikki pihalle viikon kovien kipujen jälkeen. Eilen illalla tein haalean plussan kun alkoi olemaan oireita että nyt on jotakin meneillään. Eli ei ehtinyt tulemaan menkkoja välissä.. Nyt vain pitää toivoa että kaikki menee hyvin ❤
 
Täällä kävi niin että viime kuussa keskenmeno, 20.5 tuli kaikki pihalle viikon kovien kipujen jälkeen. Eilen illalla tein haalean plussan kun alkoi olemaan oireita että nyt on jotakin meneillään. Eli ei ehtinyt tulemaan menkkoja välissä.. Nyt vain pitää toivoa että kaikki menee hyvin [emoji173]

Onnea teille sinne odotukseen, toivottavasti kaikki menee hyvin :Heartred näistä kommenteistanne saa kyllä erittäin paljon lohtua omaankin tilanteeseen.

Minulla keskenmeno rv 5-6 ja kaavinta 18.7. koska raskaushormoonia oli sen verran paljon. Nyt odotan pelonsekaisin tuntein voiko kyseessä olla munasarjojen monirakkulaoireyhtymä niinkuin lääkäri jo vähän enteili.. Toinen vaihtoehto se, että keskeytynyt raskaus ehti olla sen verran kauan kohdussa että ultrassa saattoi vain näyttää monirakkulaiselta.. Mutta jospa lääkäri ensi viikolla viimeistään soittaisi ja kertoisi positiivisia uutisia, toivossa on hyvä elää :Heartred

Mutta vauvakuume vain kasvaa ja kasvaa, eikä tilannetta helpota sekään että jatkuvasti joka tuutista tulee vauvauutisia, kaverit raskautuvat jne.. Mutta täytyy nyt vain koittaa pitää mieli korkealla ja tehdä niitä juttuja joista tykkää, onenksi lähestyvä muuttokin saa ajatuksia vähän toisaalle.. :)

Tsemppiä teille kaikille ja plussatuulia! :Heartred
 
Kiitos Lovehearts. :Heartred Teille on varmaan tullut jo tuloksia?

Kävin kanssa paljon lenkillä ja touhusin kaikkea km:n jälkeen, piti saada purettua sitä tyhjää oloa ja liikkumalla sai paremman mielen :)
 
Pahoittelut keskenmenosta! Itsellä keskenmeno rvkolla 8 11/2013 ja seuraava raskaus meni myös kesken vuoden odotuksen jälkeen 11/2014. Siinä välissä ehti olla myös hyvin varhainen keskenmeno eli kemiallinen raskaus 7/2014. Lopulta tulin raskaaksi 01/2015 ja sain maailman ihanimman tytön! Eli kuukausi ehti olla välissä lopulta. Alkuraskaudesta ei kyllä osannut nauttia yhtään, kun pelkäsin viikolla 12 asti, että menee kesken. Käytin raskautumiskierrossa vehnänalkioöljykapseleita, tiedä sitten auttoiko..nyt ovat ne taas käytössä ja ed. Kierrossa tuli kemiallinen raskaus ja nyt jännäilen taas joko olisin raskaana..Tsemppiä tulevaan kiertoon!!
 
Minulla huomattiin keskeytynyt keskenmeno rv12, sikiön koko vastasi viikko 7+. Silloin tyhjennys meni karmeasti pieleen, kaksi lääkkeellistä tyhjennysyritystä, verensiirto todella runsaan vuodon vuoksi, kaksi kaavintaa ja kohtutulehdus. Voitte varmaan kuvitella, kuinka varma olin, että kohtua oli kiusattu niin paljon, etten enää koskaan raskaudu. Yksi kierto jätettiin väliin ja neljännestä yrityskierrosta tulinkin jo raskaaksi ja kaikki meni hyvin! Kohtu ja kroppa voi siis toipua nopeastikin rajuistakin koettelemuksista, tuon kaiken keskellä olin pari viikkoa niin huonossa kunnossa etten korttelin ympäri päässyt kävelemään. Uskoa ja toivoa siis kaikille rankkojen kokemusten jälkeen, kyllä se uusikin raskaus sieltä tulee!
 
Mulla taisi olla hyvin varhainen km 5+4, jatkettiin yritystä normaalisti tämän jälkeen. Tulin raskaaksi vasta 9 kk myöhemmin uudestaan. Katsotaan pysyykö tämä mukana!
 
Mulla keskenmeno 5.8.2019 n. Rv 4 itsestään tuli pois ja neuvolantäti kehotti odottamaan yhdet kuukautiset henkisen voinnin kannalta ja nyt en tiedä koska niiden kuukatisten pitäisi alkaa+ emme ole käyttäneet ehkäsyä vaan menneet sillä tunteella et tulee jos on tullakseen.
Nyt kumminkin mietin olisiko tärpännyt nimittäin taas flunssan kourissa niikun viime kierrostakin ja tuntuu siltä et rakko olisi koko ajan täynnä toki virtsatien tulehdus on hyvinkin mahdollinen,mutta ajattelin tehdä huomenna testin varmuuden vuoksi,koska nyt tunteeni on sitä mieltä,että raskaana ollaan :D
 
Mulla oli km heinäkuun lopussa rv 5+, kaikki tuli ulos ja testit näytti negaa lopulta vuodon loputtua. Nyt rv 6+ eli heti seuraavasta kierrosta tärppäs. Toivottavasti nyt pysyy matkassa :happy:
 
täällä keskenmeno tuli 5+6 eli tämän viikon torstaina . Tässä odotellaan että vuoto loppuu ja saadaan tehtyä negatiivinen raskaustesti.. sitten aletaan taas yrittämään uudestaan :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Maaliskuussa keskenmeno vko 6.
Nyt tuntuisi että ehkäpä.......
Vielä en ole testiä tehnyt, mutta ei ole kyllä helposti tärpännyt.
 
Täällä todettiin tuulimuna 7 päivää sitten (rv 7+6) ja alkoi itsestään vuotaa heti ultran jälkeen. Nyt enää tiputtelee, mutta pieniä hyytymiä vielä mukana. Kärsimättömänä tein jo r-testin ja viiva heikentynyt mutta vielä ihan selkeä. Perjantaina naisten polille, jossa varmaan vielä ultraavat. Uutta yritystä odotellessa :shy:
 
Mulla km raskauksien jälkeen olleet tosi lyhyet kierrot eli kemiallinen tuli sen jälkeen pian ja todennäköisesti tm sitten jonka jälkeen yhdet kuukautiset ja taas plus jonka kanssa progesteronilisä, kuitenkin kesken meni heti alkuun, kohtu tyhjentyi sievästi itsekseen mutta tuon progetuen avulla sitten jotenkin kierto pyöri takana ja ovulaatio tulikin heti pian kuukautisten jälkeen.. Vaan nyt kovin mietin että ei tärppi varmaan käy kun ei limis ehdi kasvaa ja oottelen verikokeita ja muita labroja kun tutkitaan miksen pysy raskaana. Se auttaa jaksamaan henkisesti. Jos nyt tärppi käy niin toivon että ei jouduta enää uutta keskenmenoa kokemaan koska en usko että enää jaksan. Pcos on mutta ei kuulemma endoa niin siksi tutkitaan mikä aiheuttaa spontaanit keskenmenot.
 
Takaisin
Top