Raskaus ja työt

Mä oon ihan poikki tähän työntekoon ja opiskeluun. Kumpaakaan ei oikein voisi keskeyttää. Menispä tämä loppuvuosi äkkiä :rolleyes: Miten muilla työt maistuu?

Ei maistu ollenkaan. Ei sitten niin tippaakaan. Lasken kans äippälomaan kuukausia ja maalailen, millon kroppa sanoo sopimuksen irti ja pitää/saa jäädä pois saikelle :D

Kaameeta tällanen mut no can do.
 
Mä taas kaipaan töitä tai jotain tekemistä, mut kuka nyt haluis palkkaa ihmisen joka jää jonkun ajan päästä jo äippälomalle ja joutuu ravaa neuvoloissa yms, mua ei oikeen noi pahoinvoinnit kiusaa, jos muistan syödä edes jotain ni olis helppoa töitäkin tehä, kaiken lisäks mun alan töissä ei pahemmin raskausaikana voi mitään tehä
 
Mä oon päiväkodissa töissä ja työt maistuu puulta. Joka ikinen viikonloppu mennyt maatessa ku oon joko niin väsynyt tai kipeä. Nytkin ollut pe-la yöstä asti ripuli... Lasken vaan kuukausia äitiyslomaan :D Ei jaksais nyt millään tehdä töitä :/ En muista että pojista ois ollu mitään tämmöstä... toki nyt on jo ikääkin enempi, että josko kroppa rasittuu helpommin..

Mä olin kans päiväkodis alkuraskauden ja oli tosi vaikee raskaus muutenki. En usko et välttämättä liittyy ikää erityisesti vaan ihan siihen et jokanen raskaus on niin erilainen. Nyt tästä mul ei oo paljoo ollu oireilua vähän tietenkin ja tuleva työnteko jännittää kyllä. Mut nyt jo huomaan et tää on ihan päinvastanen mitä oli esikosta. Et esikosta jäin jo ns saikulle rv23 supistusten takia. Mut ehdin just tehdä sopparin loppuu kun olisin jääny pois. Nyt pitäs jaksaa mammalomaan asti ihan uudessa paikassa. Onneks nyt meen iippaa niin vähän helpompi kun on isommat lapset. Olin viimeeks ihan pienillä niin se nostaminen oli ihan hirveetä kun meinas yrjö tulla joka kerta. Saatika sit kun niil oli niit hajuvesii et pystyny olee ryhmätilassa.
 
Joo, mä olen alta 3vee ryhmässä ja tuntuu tosi raskaalta tällä hetkellä :/
 
Joo, mä olen alta 3vee ryhmässä ja tuntuu tosi raskaalta tällä hetkellä :/

Sympaattinen :Heartred Joo mä olin tosiaan kans. Hirveesti tsemppiä! Jäät sit saikulle oikeesti jos et yksinkertasesti pysty. Ei kannata sen kanssa alkaa vähättelee et jäädäkkö vai ei. Se on jo ihan normaalisti raskasta niin raskaana se on vielä vaikeempaa, jos yhtään on voimakkaat oireet.
 
Syksy täälläkin melko kiireinen, kun opinnot pitäisi viedä loppuun ja käydä samalla töissä :meh: Tsemppaan koko ajan laskemalla aikaa äitiysloman alkuun :wink
 
Mie oon ollu tuon esikoisen (1v2kk) kanssa kotona. Hoitovapaa nyt sovittuna vuoden loppuun asti. Työpaikka oottelee päiväkodissa, ryhmä todennäköisesti 3-5v. Nyt on mietinnässä menisinkö vuoden alusta (loppiaisesta) töihin ja mies jäisi pitämään isyysvapaat+talviloman pojan kanssa ja ite jäisin sit äitiyslonalle kun se aika on, laskuri näyttää jotain 24.2..
En nyt oo sata varma onko näissä ajatuksissa mitään järkee. Mies haluis olla pätkän kotona, saatais parilta kuukaudelta enemmän rahaa ja mie saisin tehä pätkän töitä.
Toisaalta mietityttää miten jaksaa tossa vaiheessa raskautta. Jos olis yhtä helppo loppuun asti kuin esikoisen odotus, sit ei ois mitään ongelmia! Enkä kyllä tiedä mitä työnantaja tästä tuumais... voiko se kieltää palaamasta töihin pariks kuukautta?
 
Voisin ajatella, että työnantaja saa suositella ettet palaisi. Mutta siihen en usko, että työnantajalla olisi lainvoimaa kieltää sua palaamasta! :)
 
Täällä myös yksi päiväkodissa työskentelevä (alle 3-vuotiailla). Työ ei tunnu raskaalta, mutta pahoinvointi ja tämä työ on vähän hankala kombo :D
Edellisessä raskaudessa mulla supisteli jo viikolta 15 jatkuvasti, mutta koska ei aiheuttanu mitään muutoksia ei saikkupäiviä tullut yhtäkään. Nytkin oon ajatellut jaksaa loppuun asti, mutta itsehän sitä ei tietenkään voi päättää.
 
Mulle kävi töiden kanssa niin että sain potkut. Tai siis työsopimukseni purettiin koeajalla. Olin aiemmin sairauslomalla viikon kun käteeni tuli tenniskyynerpää. Sain kuulla silloin jo sairauslomastani ja sitten olin kaksi päivää pois rajun oksentelun takia. Todistuksessa luki raskausoksentelu ja sain puhelun heti vietyäni todistuksen että työsuhde puretaan eikä liity raskauteen vaan minun sopimattomuuteen kyseiseen tehtävään. Tänään sain kyselyn jälkeen lapun missä selvitys purusta. Ainoa mitä luki on minun sopimattomuuteeni kyseiseen työhön. En tiedä jaksanko ja riittääkö rahat alkaa taistelemaan asiasta. Näinkin voi käydä. Mutta huomenna menen työhaastatteluun. Tosin minusta tuntuu että teen jotenkin väärin hakiessani työtä raskauden aikana.
 
Sairasloma myöskään ei oikeuta purkuun. Ja koska tuo purku on tullut heti perään, niin haisee ja vahvasti. Yksikään, joka raskaana ollessaan laitetaan pihalle, ei ole hävinnyt. Se katsotaan aina raskaana olevan eduksi!
Terveisin entinen luottamusmies :)
 
Ilman muuta liittoon yhteys! Vaatii varmasti voimia, mutta on varmasti sen arvoista! Ja tuskin työnantaja kohtelee ihan heti ketään muuta samalla tavalla.
 
Ehdottomasti tuosta on valitettava. Työpaikkaa ei saa takaisin, mutta toivottavasti korvauksia ja vähintäänkin opetus työnantajalle. Sen takia tätä tapahtuu että liian moni tyytyy kohtaloonsa. Työnantajalla pitää tosiaan olla tarkemmat perusteet välttääkseen oletuksen, että purku johtui raskaudesta.
 
Huh huh, kauheesti tässä on hommaa En kuulu liittoon vaan kassaan. Joten itekseni olen tätä asiaa hieman selvitellyt. Tänään vein asiaa askeleen eteenpäin. Katsotaan miten asia etenee. Enempää en täällä viitsi asiasta puhua. Mutta yritän parhaani pitää meidän raskaana olevien oikeuksista kiinni.
 
Varmaan viiminen yövuoro takana tän raskauden aikana. Joudun huomenna ilmoittamaan esimiehelle etten pysty öitä tekemään kun kroppa hakkaa vastaan.
 
Mulla on siitä onnellinen tilanne, että työ on vakituinen, mutta nyt pidettyäni lomat joudun jäämään erityisäitiysvapaalle. Työnantajalla ei ole tarjota muita hommia ja lähinnä tuossa harmittaa että aika iso ansionmenetys vapaan takia tulossa. Tekemistä uskon keksivän kyllä, kunhan vaan pahoinvointi helpottaisi. Ennen lomia olinkin lähinnä sairaslomalla.
 
Mulla on näillä näkymin töitä vaan syksylle/niin kauan kun on ulkomaalauskelejä. Jos ei lisää töitä oo tarjolla niin tuskin edes kerron raskaudesta työnantajalle. Se kun ei tällä hetkellä vaikuta mun työtekoon millään tavalla.
 
Takaisin
Top