Raskaus ja sepram mielialalääke

Pakko sanoa etta ensiksi luin ton otsikon etta "Raskaus ja seepran mielipide" ja olin valehtelematta taman nakoinen! :wideyed:

Itse asiaan, etta jos laakari on sen maaratessaan tiennyt raskaudesta, niin silloin han on varmaan katsonut sen aiheelliseksi?
 
Mulla esikoisen odotuksessa 10mg citalopram ja nyt tässä raskaudessa 30mg, eli siis rinnakkaisvalmiste. Mulla paniikkihäiriön hoitoon. Esikon alkuraskaudessa toinen lääke vaihdettiin tähän, koska Tää ollut jo kauan markkinoilla ja paljon tutkittu. Kysele vaan mitä haluat tietää, niin vastailen sitä mukaa :)
 
Ja jos lääkäri on määräyksen tehnyt, niin sitten et enää lueskele pakkauselosteita. Mielen häiriöt on sairauksia siinä missä fyysisetki sairaudet ja saattavat tarvita lääkitystä. En tiedä mihinkä sinulla on lääkettä määrätty, mutta turhaan ei varmastikaan jos apua olet lähtenyt hakemaan. Toki lääkkeen lisäksi joutuu tekemään paljon itsensä kanssa töitä, ja keskusteluapu tärkeä siinä rinnalla. Kun äiti voi hyvin, voi lapsikin :)
 
Mulla myös citalopram nyt 30mg ja loppukuusta vähennetään raskauden ajaksi 20mg:aan. Mullakin paniikkihäiriöön. Myös edellinen lääke vaihdettiin tähän (jo yrityksen alkaessa) juuri siksi, että paljon tutkittu ja turvalliseksi todettu. Jos sinuu Marikata arveluttaa, keskustele lääkärisi kanssa. Kuten Anell sanoi, kun äiti voi hyvin, lapsikin voi hyvin. :)
 
Tänään plussasin :) Ja mullakin todettiin viime torstaina yleinen ahdistuneisuushäiriö ja sain lääkkeeksi Escitalopram 10mg ja Opamox 15mg tarvittaessa ahdistusoireisiin. Puhuin silloin et me yritetään lasta ja tuo pitäisi ainakin sopia käytettäväksi.
 
Takaisin
Top