Raskaus ja ruokavalio

Jes. Ongelmia ollu känny sovelluksen kaa siks tuo yks viesti.

Näin hammashoitajan näkökulmasta suosittelen xylitoli tuotteita käyttämään koko raskaus ajan. Plus muutenkin hoitamaan hampaat. :)

Ite otin foolihappo lisää tossa. Tänään muistin ostaa raskaus monivitamiinia ja hitto ku pisti niiden dvitamiini määrät naurattaan... Mistä lähtien muka. Kympin tai kahden kympin annos on 100% päivä suositus... Hohhoijaa ... 50-100 niin tälläselle pohjolan sisähiirelle pitää olla. Muutenkin joka paketissa oli eri arvot. Että mitäpä ostaa....

Mä tuun niin kaipaamaan aurajuustoa ja punaviiniä. Ja tankkimaitoa(pitää mulla sokerit tasasena toisin kuin kaupan kuravedet) kun ei enää naapurissa oo lehmiä.
 
Paljon sitä maitoa tulisi siis juoda näin raskauden aikana? Juon noin kaksi lasia päivässä ni se ei taida olla vielä ihan riittävästi vai :bored:
 
Mun mielestä se oli 8dl/pv. Ja eiks yks lasillinen oo joku pari desiä. Mut jos käyttää muita maitotuotteita ni nekin tietty lasketaan
 
Moro.
miksi sitä maitoa pitää juoda? (ensimmäinen neuvola vasta parin viikon päästä)
Olen rajusti ylipainoinen ja ensimmäinen pulla uunissa :Heartred ja ruokavalio on juustoa lukuunottamatta maidoton.
Meillä kuitenkin syödään ihan normi arkiruokaa yleensä, ainoa eines mitä tulee käytettyä on tomaattikeitto ja lihapiirakat :D
rv6+1 menossa ja nonstop pahoinvointia aamusta iltaan.
Mahtaako täältä löytyä muita painonsa kanssa taistelevia odottajia vertaistueksi?
 
Moro.
miksi sitä maitoa pitää juoda? (ensimmäinen neuvola vasta parin viikon päästä)
Olen rajusti ylipainoinen ja ensimmäinen pulla uunissa :Heartred ja ruokavalio on juustoa lukuunottamatta maidoton.
Meillä kuitenkin syödään ihan normi arkiruokaa yleensä, ainoa eines mitä tulee käytettyä on tomaattikeitto ja lihapiirakat :D
rv6+1 menossa ja nonstop pahoinvointia aamusta iltaan.
Mahtaako täältä löytyä muita painonsa kanssa taistelevia odottajia vertaistueksi?

Mulla on vaa'an mukaan ylipainoa mutta ei huomaa ulkomuodossa.. mutta lääkärissähän ne silti tuijottaa vain sitä bmitä ja varmasti tulee sanomista :sad001
 
Mulla myös ylipainoa ja nyt alkuraskaudessa vaa'an numerot noussu ihan kiitettävästi. Kaksi lasta entuudestaan, samanverran painoa ollut jo heidänkin aikaan. Lääkäriltä en oikeestaan koskaan ole saanut läksytystä... Tietenkin nyt pitää vaan enemmän siihen ruokavalioon kiinnittää huomiota ja kuulostella itseään, raskausdiabeteksen riski on kuitenkin korkeampi.

Katsotaan nyt mitä perjantaina neuvolassa sanotaan :nailbiting: Itsellä hyvä fiilis ja se riittää minulle! :happy:
 
Juu taalla on painoa vaikka muille jakaa, oon kylla myos pitka, mutta silti tasta irrottaisi ihan useita kymmenia kiloja. Viimeksi multa lahti raskauskilot kylla parissa viikossa, ja sit imetyksen myota lahti viela melkein kymmenen kiloa, mutta valitettavasti ne kaikki on nyt tulleet takaisin, korkojen kera, eli oon painavampi nyt kuin viime raskauden alussa. :bag:
 
ikuinen jojo laihduttaja täälläkin. ja painoa on aivan liian paljon. tokan muksun jälkeen en oo saanu en sitten millään sitä painoa pois. oon syöny tiukalla ruokavaliolla ja liikuntaa ollu ja sillonkaa tippunu. no jospa tän jälkee saisin painon tippumaan. olen siis painavampi kuin kumpaakaa edellistä muksua alkaissa oottaa. nyt en oo ees uskaltanu vaa'alle mennä. Muutenkin syön nykyää sata kertaa terveellisemmin kuin mitä kahta edellistä odottaissa. mut sukurasite o tää massa
 
Massaa on täälläkin, mutta meillä on onneksi reilu neuvolantäti. Ei sanonut viimeksi mitään ylipainosta, vaikka olin varma että tulee tarkka ruokavalio tms sen takia. Totta kai nyt yritän katsoa paremmin että tulisi syötyä kasviksia tarpeeksi, mutta en sen huonon olon uhalla.
 
Mies on ehkä enemmän siitä painosta nalkuttanut, koska kuvittelee mun pärjäävän VHH-ruokavaliolla. Nytkin tuli sanomista aamupuuron terveellisyydestä. Se on jenkki niin se ei ihan ymmärrä tota puuron syömistä. Sen pitäisi olla munia ja pekonia mutta mä taas oon asiasta pikkasen eri mieltä. :D
 
Moikka,
Onko kellään tietoa voiko Italiassa nauttia gelatojäätelöistä? Onko ne pastöroituja? Olemme lähdössä lomalle piakkoin niin kyselen.
 
Täällä on kanssa elopainoa vähän liikaa, olen 20 kiloa laihduttanut tässä vuosien saatossa, mutta yhä se BMI näyttää liian korkealta, varmasti tulee sanomista neuvolassa.
 
Täällä kans painoa liikaa, nyt on näiden kahden raskautumisen myötä tänä keväänä noussut 6 kg paino. Ja sen kyllä huomaa peilistä :rolleyes: ylipainoa oli muutama kilo jo ennen tuota nousua, niin nyt on sitten melkein 10kg. Edellinen neuvolantäti oli melko rento ja kannustava sen suhteen, saa nähdä millainen on tämä uusi.. radi oli edellisraskaudessakin, todennäköisesti nytkin. Toivotaan ettei tarvis alkaa mittailemaan.. viimeksi ei kyllä ollut mitään eroja arvoissa, vaikka söi mitä.
 
Solttu, mä ainakin söin ihan hyvällä omallatunnolla, just tultiin reissusta takaisin. Eiköhän ne pastöroituja kuitenkin ole.
 
Mä otin heti ekassa neuvolassa puheeksi nämä edelliset raskauskilot, jotka on tosi tiukassa ja stressaan niitä tosi paljon! Mun th oli tosi ihana ja lupasi olla hössöttämättä liikaa. En edes joutunut käymään vaa'alla ollenkaan, huh :happy: Ekassa raskaudessa painoa tuli parikymmentä kiloa, joista vielä kymmenen jäljellä. Nyt oon tarkkaillut painoa ja syömisiä paljon tarkemmin tässä raskaudessa, ettei ihan niin pahasti lähtis käsistä.
 
Ylipainoa 10kiloa...voi ku oiskin niin vähän. Mutta ku mulla on sitä monin kertaisesti
 
Mulla on ollut nyt et en pysty syömään kuin pieniä määriä jotain ja sit joutuu vaikka 10 minuutin päästä taas syömään ku iskee nälkä.
 
Mä söin superterveellisesti ja -monipuolisesti ennen raskautta ja kävin pari kk sitten laajoissa labroissa, jossa kaikki arvot oli hyvät. Jouduin tekemään ruokarempan, kun ei raskautta alkanut kuulua. Mutta nyt huonovointisuuden vuoksi ruokavalio on mennyt ihan rempalleen, ja olen laihtunut kuukaudessa 5kg. Syön monivitamiinia ja Omegaa, jospa se hieman korvaisi. Ja jospa ruokakin alkaisi taas maistua. En juo lainkaan maitoa, mut eikös juustosta saa ihan muutamista viipaleista sen riittävän kalsiumin? Varmaan tärkeintä, että söisi monipuolisesti, että vauva saisi kaiken tarvitsemansa, nyt en tiedä toteutuuko kohdallani.
 
Muokattu viimeksi:
Vauva saa kaiken tarvitsemansa, se mitä ruokavaliossa ei ole tarpeeksi otetaan sun omasta kehosta. Eli sä ite kärsit jos oikein pahaksi menee ruokavalion puutteellisuudesta, ei vauva. :)
 
Voihan foolihappo. En todellakaan tajunnut alkaa syömään vitamiineja ja siinä samassa purkissa foolihappoa ajoissa. Vasta Eka neuvolan jälkeen samalla kauppareissulla Ostin raskausvitamiinit apteekista. Toivottavasti sikiö on terve ja hermostoputki sulkeutunut oikein.. Pitäs muutenkin syyä terveelliemmin..
 
Takaisin
Top