Raskaus ja ruokavalio

Mä en ole uskaltanut syödä monivitamiineja, kun tietyt vitamiinit ovat aiheuttaneet voimakasta pahoinvointia sekä alkuraskaudessa että ennen raskauttakin, ja poissulku on helpompaa yksi kerrallaan. Mutta "irtona" syön omegaa, d-vitamiinia, maitohappobakteereja, magnesiumia ja rautaa. Alkuraskaudessa söin myös foolihappoa, enää en säännöllisesti.
 
Syön Multivitan raskaus ja imetys monivitamiini valmistetta sekä saman sarjan raskausajan Omega 3 kapseleita.
Lisäksi aloitin maitohappobakteerien syömisen, kuulemma ehkäisevät lapsen allergioita. Itse allergikkona toivoisin ettei lapsi perisi kaiken maailman allergioita. :sad001

Ihana lukea että täällä on muitakin herkkupeppuja! :p Kovasti olen yrittänyt vähentää turhaa herkuttelua mutta suklaata en ole itseltäni kieltänyt. Luinpa jostain että suklaasta syntyisi onnellisia vauvoja, hehe.
 
Mun sokerihammas on alkanut huutaa tässä viikon sisään ihan hulluna! Siis normaalisti olen aikas perso makealle, mutta nyt raskausaikana se on pysynyt aika hyvin ns hallussa ja pienikin määrä makeaa on vienyt himon. Mutta NYT. Mä voisin vetää koko ajan vaikka siirappia purkista :eek:
 
Miitu: Heh, sitten meidän vauvasta tulee varmasti onnellinen, jos tosiaan odottavan äidin suklaan syönti edesauttaa sitä. Suklaa on jotain ihan parasta... Vaikka en oo kyllä ihan kauheasti onneks suklaata syönyt, mutta se on kyllä ehdoton suosikki herkuista. :D
 
sohwia: Näistä tutkimuksista oli ihan linkkejäkin jossain, harmi vaan etten muista nyt missä ja ihan päteviltä kuulosti. Tai sitten sitä vaan nyt haluaa tässä asiassa uskoa että asia olisi noin. :grin
Suklaa on kyllä taivaallista.. :rolleyes:
 
Neuvolassa täti neuvoi maitohappobakteereissa vaihtamaan valmistetta aina edellisen loputtua, kaikissa kuulemma vähän eri mikrobikanta, jotta saisi parhaan mahdollisen hyödyn.
Mitä valmisteita teillä olisi suositella? Oon syönyt vain tuota Gefiluksen basic kapseleita.

Maitohappobakteereillahan uskotaan olevan vaikutuksia lapsen mahdollisiin allergioihin.
 
Onko teidän ruokavalio muuttunut vimpan kolmanneksen aikana? Musta tuntuu että joka toinen päivä voisi syödä koko ajan ja joka toinen päivä ei mitään tee oikeen mieli eikä nälkäkään ole.. Vaikka mulla ei koko raskausaikana ole ollut mihinkään ruokaan sellaista pakko saada nyt heti himoa niin olen kyllä syönyt suklaata ja leipää enemmän kuin koskaan ja välillä tuntuu että yritän välipalaksi syödä hedelmiä tai rahkaa niinkun ennenkin, mutta ainoastaan leipä vie nälän kunnolla pois :D Mutta ihanaa kun puoleen väliin kestäneen pahoinvoinnin jälkeen salaatti on taas oikeesti hyvää! Silti osa ennen raskautta mun lemppariruuista on jäänyt kokonaan pois, enkä vieläkään söisi esim. parsakaalia..
 
Amalialainen: mulla nyt kohta 2 viikkoon ei oikein mikään lämmin ruoka maistu. Ainut mitkä menee on just rahkat, jogurtit, hedelmät, vispipuuro ja leipä. Nälän tunnettakaan ei oikein oo ja huomaa vaan siitä et pitää syödä kun tulee muuten niin saamerin huono olo.
 
Mulla on tosi vaihtelevaa mut aikalailla saa syödä 3tunnin välein jotain, nytki odotan heikotuksen kanssa et esikoinen nukahtaa että uskallan mennä jääkaapille penkomaan. Himot vaihtelee päivittäin mut makeeta vois syödä joka päivä, onneks se ei tarkota aina sitä karkkia tai suklaata vaan lasi kaakaotaki helpottaa :D
 
Mullakin kaamea makean himo. :p Tosin ollut koko raskauden. Saa nähdä millainen herkkupeppu tästä meidän juniorista tulee!

Lämmin ruoka ei oikein maistu, mutta vähän pakolla yritän syödä kun muutenkin huolestuttaa tuo painonlasku. Nälkää pidän loitolla puuron, ruisleivän, jogurttien ja rahkojen voimalla ne kun menevät alaskin jopa. :)
 
Täälläki makeaa tekee mieli koko ajan... Olen leiponu useampaan otteeseen pakkaseen vierasvaroja, mutta saa nähä ehtiikö vieraita kylään ennen ku olen ne itse syöny:angelic: muutoinki ruoka kyllä maistuu, aamusin ehkä vähän heikonlaisesti. Olen kuitenki yrittäny pitää herkut herkkuina ja säännöllisesti syödä oikeaa ruokaa.
 
Mulle välillä iskee himo kurkkuun ja maitoon.:D Ja eilen oli sellanen päivä, että ruuat etoi eikä oikein mikään suolainen maistunut, tosin makea maistui senkin edestä.. Tänään oon onneks paremmin pystynyt syömään. :)
 
Tähän asti olen aina ajatellut että yöllä ei nousta syömään, käännän vain kylkeä ja varmasti saan unen päästä kiinni vaikka vähän nälättäisikin. Mutta viime yönä pyörin sängyssä ainakin tunnin ja sitten luovutin, mun oli niin kamala nälkä että oli pakko nousta syömään siinä neljän aikaan :) Johan helpotti ja sainkin sen jälkeen nukuttua aamuun asti. Varsinkin kun eilen neuvolassa oli paino laskenut niin päätin että aina kun vaan on nälkä niin minähän syön.. Onko muut joutuneet yöllä syömään myös?
 
Viime yönä ekaa kertaa oksetti, mutta nälkä ei kyllä oo ollut. Jano senkin edestä, joten voi olla että mulla on öisin mahalaukku täynnä vettä ni ei tule näläntunnetta. Aamulla yleensä jo heikottaa ja pakko saada ruokaa äkkiä.
 
Amalialainen, Mulla iskee viimeistään aamuyöllä sellainen kauhea nälkä, että toisinaan on pitänyt jotain pientä haukata että saa taas unen päästä kiinni. Aamulla onkin sitten jo ihan hirveä nälkä jos tuo "yöpala" on jäänyt väliin.
 
Takaisin
Top