Raskaus ja matkustaminen

Eilen alkoi ehkä viimeinen pidempi työmatka ennen äitiyslomaa. Kymmenen tuntia koneessa ja iltalento. Yllättävän hyvin meni ja olin huomattavan pirteä vielä päivän.
Muita reissuäitejä?
Nostan hattua. Ei kyllä mua sais enää koneeseen näiden suonikohjujen ja kipujen kanssa, saati sitten työmatkalle :eek:
 
Aikooko joku vielä lähteä pidemmälle reissuun? Tänään 29+0, viikon päästä lähdetään Aasiaan kahdeksi viikoksi. Taidan olla ainoa hullu. :D

Raskauden suhteen kaikki on mainiosti ja vaikka supistelee runsaasti, eivät paikat ole lainkaan vielä kypsyneet. Rauhallisin mielin voi lähteä, vaikka toki täytyy selvittää mahdollisen synnytyksen/pulmien varalta synnytyssairaalat. Ja valmistautua synnyttämään lentokoneessa :wink Toivotaan, että vauva saa kasvaa mahassa ihan täysiaikaiseksi asti.
 
Minua jo hirvittää toukokuun alussa tuleva parin päivän autoreissu :) oon siis menossa Kuopio-Jyväskylä-Mikkeli-Kotka-Jyväskylä-Kuopio. Tuntuu että aina autoon istuessa pätkä innostuu ihan tosissaan ja tulee tosi tuskainen olo. Saas nähdä monta kertaa pitää pysähtyä matkanvarrella....
Sisko yritti houkutella minua minilomalle Amsterdamiin, mutta piti kieltäytyä kun en yhtään luota kroppaani ja sen kestämiseen
 
Reissussa ollaan. Raskauden kannalta on mennyt aika kevyesti tähän mennessä. Huomenna 31+0. Matkalle lähtiessä vajaa viikko sitten lapsen liikkeet muuttuivat yhtäkkiä. Ekaa kertaa autossa istuessa tunsin hurjaa möyrintää - aikaisemmin pieni ei ole venytellyt itseään niin, että kantapäästä saisi kiinni. Välittömästi reissun alettua alkoi myös tämä erittäin laajalle ulottuva huitominen. Mietin jo, että mitähän koneessa istumisesta tulee, mutta matka meni yllättävän rauhallisesti.

Eilen illalla mieskin havainnoi ipanan uudenlaiset liikkeet ja totesi lakonisesti, että aikamoinen karatepotku. [emoji1]
 
Kävin pe helsingissä päiväseltään (meiltä n. 300km) ja kyllä oli karmeeta. Junassa tuli vaan niskat ja selkä kipeäksi. Palatessa olin pyörtyä onnibussin täyteen yläkertaan. Oli niin huono ilma ja tosi kuuma. Oli pakko mennä usein alakertaan rappusille istumaan. Ja jalat oli ihan turvoksissa. Viimeset 50km ajoin autolla ja oli niin ihanaa päästä omaan viileään autoon :Heartred Samanlainen reissu pitäs vielä kerran tehdä, mutta alko vähän epäilyttämään...
 
Mulla ei oo tullu autossa istumisesta oikein mitään vaivaa,näin ovat erilaisia raskaudet! Alaselän kipua on muuten ollu mut ei kyllä ajaessa eikä kyydissä. Oon koko raskauden ajan ajanut työmatkat (30-45 min suuntaan) , ja ollaan tehty useita pitkiä automatkoja Suomessa (niinku jotain 300-500 km suuntaan),viime viikonloppunaki 500 km reissu. Maaliskuussa ajettiin Pyhätunturilta kotiin Etelä-savoon yhessä päivässä.
Tästä vauvasta taitaa tulla rekkakuski :D

Nojoo en määkään ehkä ruuhkabussissa pystyis istumaan näillä helteillä etenkään..

T.Rotokastinen (Heinäkuiset 2018-ryhmästä ku LA nipinnapin heinäkuun puolella)
 
Takaisin
Top