Raskaus ja liikunta

Olen huomannut väsymyksen siirtyneen sen verran liikkumiseen myös, ettei mitään toivoa tehdä mitään kovin sykettä nostavaa pitkäjaksoisesti. Normaalit kuntosalin lämmittelytkin (juoksumatto, soutulaite tms) tuntuvat rääkiltä muutaman minuutin jälkeen. Olen siis siirtynyt tehokkaaseen viiden minsan lämmittelyyn tällä erää. Suunnittelen joka keväistä ulos lenkkipoluille siirtymistä ihan näinä päivinä. Varmaan aika hölköttelyksi menee ja rinnat pitää sitoa jollain kiinni kroppaan, ettei satu tai irtoa. :laughing002

Mutta parhaista parhain taitaa olla kyllä toi vesijuoksu tässä tilassa. Sitä mä tykkään harrastaa, ja kesä kun tulee niin pääsee ulkoilmaankin maauimaloihin polkemaan vettä. :happy093
 
Mun kropassa ei ole yhtäkään lihasta hereillä. Kokeilin äitiysjoogatuntia nettiversiona ja olin ihan kuollut! Huono olo tulee tosi äkkiä. Miten jaksaa sitten kun vatsa ja koko kroppa painaa enemmän! Toivottavasti tässä välissä olotila normalisoituu. Onneksi oon löytänyt yhden joogatuntisarjan jota pystyy tekemään, jotta saa edes hengiteltyä ja venyteltyä niin pysyy pää kunnossa vaikka kroppa on hyytynyt.
 
Minusta tuntuu, että sykkeen nousu saa aikaan heti etovan olon. Ei yhtään tee mieli kiristää kävelytahtia, kun alkaa pala nousta kurkkuun.
 
Mä olen jaksanut vain hyötyliikkua :shy: katsotaan jos toisessa kolmanneksessa energiataso palautuisi hieman!
 
Mie kävin tänää ekaa kertaa bodycombatissa jumppamassa noron jälkeen.

Ensimmäisellä kolmanneksella sykkeillä ei vissiin ole niin väliä? Koko jumpsan ajan sykkeet 160+. Yrtin kyllä ottaa vähä iisimmin
 
Väsyttää ja huono olo, veto pois ja ei jaksa liikkua. Pitäisin kovasti kuntonyrkkeilystä, mutten uskalla jotenkin mennä enää, kun siellä syke kovimmillaan 180+. Työmatkapyöräilyä toivon pystyväni jatkamaan kuitenkin.
 
Minulla juoksumatto kotona mutta ei kyllä puhettakaan että jaksaisi tällä pahoinvoinnilla juosta. Minulla myös raskausoireena hengästymistä, hengästyttää jo ihan kunnolla kun kävelee yhdet portaat ylös :hilarious:
 
Äh, avasin just ketjun tästä aiheesta, kun en huomannut tätä keskustelua Toivottavasti ylläpito saa poistettua ton ylimääräisen ketjun.

Asiaan..olen itse välttynyt pahoinvoinnilta päivisin, eli ellotus iskee aina klo 20 jälkeen.. siten se ei oo haitannut liikkumista, mutta muuten tuntuu että yleiskunto on laskenut noin 30%. Hengästyttää helpommin eikä kova liikunta tunnu enää mielekkäältä. Oon siis keventänyt aika tavalla. "Kiva" kuulla että teillä muilla on samoja oireita.

Vatsalihasten ja coren treenaamisessa olen vähän kysymysmerkkinä - hirveesti ristiriitasta tietoa siitä mitä saa ja mitä ei kannata tehdä ja missä vaiheessa. Jos saamme nt-ultrasta hyviä uutisia (hirveetä jossittelua tämä elämä nykyään), ajattelin mennä raskausliikuntaan erikoistuneen fyssarin pakeille teettämään kuntosali-ohjelman. Kirjastossa odottaa myös tuo aiemminkin tässä ketjussa mainittu liilu läpi raskauden-kirja, jos siitä saisi vinkkejä.

Raskausjooga kiinnostaa myös, mutta vielä en ole uskaltanut tehdä tiedusteluja, mitkä joogakoulut Hkissa järjestää näitä.
 
Ällötysvaiheen (ja flunssan) jälkeen tehty paluu liikunnan pariin! :dance008 olen käynny vielä bodycombatissa vaikkei sitä enää 1/3 jälkeen taideta suositella. Olen jättänyt turhat hypyt ka pomput siinä vähemmälle. Se vaan sopii hyvin toimistotyöntekijälle ku saa hartiat liikettä ja muutenkin iha hyvä vähä jotakin aerobista tehdä. Sykkeitä on tullut kytättyy tarkemmin, et pysyis alle 150. Kyl tää täst!:smiley-bounce012
 
Ällötysvaiheen (ja flunssan) jälkeen tehty paluu liikunnan pariin! :dance008 olen käynny vielä bodycombatissa vaikkei sitä enää 1/3 jälkeen taideta suositella. Olen jättänyt turhat hypyt ka pomput siinä vähemmälle. Se vaan sopii hyvin toimistotyöntekijälle ku saa hartiat liikettä ja muutenkin iha hyvä vähä jotakin aerobista tehdä. Sykkeitä on tullut kytättyy tarkemmin, et pysyis alle 150. Kyl tää täst!:smiley-bounce012

Kai siinä on se suurin ongelma lantionpohjalle aiheutuva paine hypyissä. Niitä kun on vähentää ja jos on taustaa muutenkin liikkuvaisena, niin antaa mennä vaan.
 
Mulla on hämmentävästi potkunyrkkeilytreenit sujuneet normaalisti koko raskauden ajan, mutta rappusten käveleminen tuntuu ihan ylivoimaiselta :D Suunnitelmissa on käydä treenaamassa syyskuun puoliväliin, jolloin vuosisopparissa on seuraava katko, ja sen jälkeen mennä raskausjoogaan. Kesän vesijuoksukausi on myös aloitettu, ja sitä on toiveissa jatkaa syksyllä (sisätiloissa) raskauden loppuun asti. Saa nähdä kuinka käy! :)
 
Mulla on hämmentävästi potkunyrkkeilytreenit sujuneet normaalisti koko raskauden ajan, mutta rappusten käveleminen tuntuu ihan ylivoimaiselta :D Suunnitelmissa on käydä treenaamassa syyskuun puoliväliin, jolloin vuosisopparissa on seuraava katko, ja sen jälkeen mennä raskausjoogaan. Kesän vesijuoksukausi on myös aloitettu, ja sitä on toiveissa jatkaa syksyllä (sisätiloissa) raskauden loppuun asti. Saa nähdä kuinka käy! :)

Mulla vähän sama. Kävely ja portaat - huuh - mut sit esim maantiepyöräily oikein jees.
 
Ihanaa että pystyy jo vähän edes nauttimaan liikkumisesta, vaikka onkin askel hidastunut! Ei ole enää jatkuva yrjötys ja totaalinen lihasheikkous. Raskausjooga on kyllä ollut tosi kiva, kun ei tarvitse miettiä mitä voi tehdä tai miten modaisi liikkeitä. Huomaa kyllä nyt jo, että selällä on rasitusta eri tavalla kuin ennen ja lantion asento on muuttunut.
 
Vinkkejä mistä voisi ostaa raskausajan treenivaatteita?
Zalandolta tai sportamoresta taisin jossaan vaiheessa katsella jotakin :rolleyes: ite kävisin mieluusti kaupasta ostamasta että ei tarvitsisi palautella, missää kivijalssa ei oo kyl tullut vielä vastaan
 
Zalandolta tai sportamoresta taisin jossaan vaiheessa katsella jotakin :rolleyes: ite kävisin mieluusti kaupasta ostamasta että ei tarvitsisi palautella, missää kivijalssa ei oo kyl tullut vielä vastaan

Jep, tätä juuri mietin. Ostan mieluummin liikkeestä.
 
Mulla on alkanut olla tosi paljon harjoitussupistuksia ja eilen pihatöissä huomasin, että nostelut ja muut taisi lisätä niitä ja illalla olivat vähän epämukavampia kuin yleensä. Ootteko saaneet ohjeistusta pitääkö ottaa liikkuessa iisimmin jos supistelee, vaikka supistukset olisi kivuttomia?

Äitiysjooga on edelleen ihan parasta. Ei tarvitse varoa epäergonomisia tai vatsalle hankalia liikkeitä. :)
 
Pelasin lentopalloa johonkin viikolle 13 saakka. Kuntosalilla kävin ennen raskautta 2xvko, mutta alkuraskaudessa tuli pyörryttävä olo, niin on jäänyt nyt sitten lähtemättä uudelleen. Kävelyä ja golfia lähinnä liikunnat nyt olleet.
 
Mulla on alkanut olla tosi paljon harjoitussupistuksia ja eilen pihatöissä huomasin, että nostelut ja muut taisi lisätä niitä ja illalla olivat vähän epämukavampia kuin yleensä. Ootteko saaneet ohjeistusta pitääkö ottaa liikkuessa iisimmin jos supistelee, vaikka supistukset olisi kivuttomia?

Äitiysjooga on edelleen ihan parasta. Ei tarvitse varoa epäergonomisia tai vatsalle hankalia liikkeitä. :)

Mä en oo saanut mitään muita ohjeita, kuin että suorat vatsalihakset pois, iskut pois, ja liikkeet joissa kohtuun kohdistuu liikaa painetta pois, ja että niin kauan kun ei oo kipuja tai vuotoja niin voi tehdä. Supistusten kanssa oon ite mennyt niin et niin kauan ku ei tunnu epämukavalta niin teen. Usein tulee kyllä ihan vaistomaisesti vähän himmattua jos supistaa. Mulla spinning tuntuu nyt olevan pahin supistelujen aiheuttaja, luultavasti asennosta johtuen. Salitreeni sen sijaan sujuu aina ilman supistuksia, vaikka vois kuvitella että kyykyt ja maastaveto olis pahimpia.

Kävin eilen parin kolmen vuoden tauon jälkeen kahvakuulatunnilla, ja yllätyin miten hyvältä se tuntui ja helposti sujui! Aattelin eka että saisin vaan seiskoskella ison osan tunnista, mutta pystyinkin tekeen kaiken alusta loppuun, ja totesin samalla olevan kyllä hyvä huomaamaton reeni syville vatsoille. Ite kun inhoan tehdä syviä vatsoja pelkältään, kun siinä ei saa minkäänlaista liikunnan ja rasituksen tuntua eli on kuolettavan tylsää :arghh::hilarious:
 
Takaisin
Top