Raskaus höpinöitä

Voi kurjuus Shalley, paljon jaksamista sinulle! Tiedän miltä susta tuntuu, mulla oli samanlainen tilanne noin viisi vuotta sitten eli ennen ensimmäisen lapsen raskautta, paitsi mulla oli kipuja. Ei kivaa.. :sad001
 
Mä soitin terveyskeskukseen, mutta en päässyt edes sinne näytille... Kun ei oo kipuja. Kuulemma luultavimmin on keskenmeno ja nyt vain tarkkailua ja muutaman viikon päästä uus raskaustesti.
Ei kyllä todellakaan oo mukava tässä nyt ihmetellä ja odotella :sad001
Tunne on kyllä itselläkin että kesken meni..
Ei ku uutta yritystä perään....

Poistun syrjään, mutta onnea teille kaikille muille ja toivon todella että teistä jokainen saa kevätvauvan syliin asti! :Heartred

Hurjasti voimia sinulle, Shalley!
 
Voih Shalley :Heartred

Hei osaako joku vastata pihalla olevalle ensikertalaiselle, että mihin mä siis soitan jos tää vuotelu jatkuu? Mulla menkkakipuja ja vuotelua ollut nyt kolmisen pvää.. Välillä ei mitään ja sit saattaa taas vuotaa. 7+4 nyt menossa ja varhaisultrassa viime viikolla nähty tyyppi oikeessa paikassa kera sykkeen. Onko ainoo mahis varata yksityiselle aika? Vai soittaa Naistenklinikalle/Jorviin? Vai terveyskeskukseen?
 
Voih Shalley :Heartred

Hei osaako joku vastata pihalla olevalle ensikertalaiselle, että mihin mä siis soitan jos tää vuotelu jatkuu? Mulla menkkakipuja ja vuotelua ollut nyt kolmisen pvää.. Välillä ei mitään ja sit saattaa taas vuotaa. 7+4 nyt menossa ja varhaisultrassa viime viikolla nähty tyyppi oikeessa paikassa kera sykkeen. Onko ainoo mahis varata yksityiselle aika? Vai soittaa Naistenklinikalle/Jorviin? Vai terveyskeskukseen?

Soita päivystykseen, jos ottaisivat näytille.
 
Mä soittasin ehkä ihan neuvolaan. Osaa ne siellä varmaan ainakin neuvoa sitten oikeaan paikkaan? Tsemppiä! Toivottavasti olisi vain harmitonta vuotoa!
 
Kiitos! Mä kattelen vielä huomisen ja sit täytyy soitella jos vielä tulee...
 
Voih Shalley :Heartred

Hei osaako joku vastata pihalla olevalle ensikertalaiselle, että mihin mä siis soitan jos tää vuotelu jatkuu? Mulla menkkakipuja ja vuotelua ollut nyt kolmisen pvää.. Välillä ei mitään ja sit saattaa taas vuotaa. 7+4 nyt menossa ja varhaisultrassa viime viikolla nähty tyyppi oikeessa paikassa kera sykkeen. Onko ainoo mahis varata yksityiselle aika? Vai soittaa Naistenklinikalle/Jorviin? Vai terveyskeskukseen?

Ohjaisin soittamaan huomenna heti klo 8 kiireellistä aikaa omaan terveyskeskukseen. Sano vaikka että noiden oireiden lisäksi on pientä lämpöä niin ottavat kyllä ja tarv. voivat pistää lähetettä eteenpäin.

Tavallaan kuulostaisi lohduttavalta että vuotelu välillä loppuu kuitenkin, eikö keskenmenovuodon pitäisi alkaa, yltyä ja loppua sitten vasta kun kaikki materiaali on pois? Pissanäytekin voisi olla paikallaan, olen kuullut että raskauden aikana vti-alavatsakipu voi tuntua vähän eri tavalla kuin normaalisti.

Joka tapauksessa, tsemppiä ja toivotaan parasta! :Heartred

Omat nuo viimeviikkoiset menkkamaiset krampit ovat jatkuneet lievänä, mutta en juuri ole enää huolestunut sillä verta ei ole enää tullut. Epäilen että kenties kärsin hiivasta, on meinaan nyt valkovuoto käynyt kokkareiseksi, huoh. Eikä raskauden aikana saa käyttää suun kautta otettavaa hiivalääkettä eli puikot ja voiteet here I come. :rolleyes:
 
Voih Shalley :Heartred

Hei osaako joku vastata pihalla olevalle ensikertalaiselle, että mihin mä siis soitan jos tää vuotelu jatkuu? Mulla menkkakipuja ja vuotelua ollut nyt kolmisen pvää.. Välillä ei mitään ja sit saattaa taas vuotaa. 7+4 nyt menossa ja varhaisultrassa viime viikolla nähty tyyppi oikeessa paikassa kera sykkeen. Onko ainoo mahis varata yksityiselle aika? Vai soittaa Naistenklinikalle/Jorviin? Vai terveyskeskukseen?

Jos eivät ota sua julkiselle, varaa aika Kiehtoon tai Perhe-arteen jos voit. Yksityisten neuvoloiden kätilöultrat on huomattavasti edukkaampia kuin yksityisillä lääkäriasemilla, n. 80e vs. 200 e.

Toivottavasti kaikki on ok! :Heartred

(Mä vuotelen myös lievästi välillä, ensin 4+ muutaman päivän ja nyt taas 7+1 toista päivää. Viikko sitten kaikki ok UÄ:ssä, ja viikon päästä tsekataan uudestaan onko Tyyppi kyydissä...)
 
Joo Perhe-Artea kattelin, olis tosiaan halvin. Mut jotenkin helpomman matkan päässä olis kuitenki Terveystalo, et ehkä siihen päädytään. Eikai näissä muuten oo eroa kuin hinta? Siis pohdin, että onko yhtä hyvät vehkeet jne.

Tänään ei oo verta vuotanu, päivällä tuli Lutinus (keltarauhaslääke joka tungetaan alapäähän ja osa valuu ulos) vuotoa beigenä, mut oon lukenu että sen värjää ihan pienikin määrä jotain.

Saas siis nähdä mitä tulevat päivät tuo tullessaan. Ens vkolle varataan enivei ultra-aika niin saa mielenrauhan vuoks tsekata vielä ennen neuvolaa, ettei sitten turhaa sinne mene.
 
Joo Perhe-Artea kattelin, olis tosiaan halvin. Mut jotenkin helpomman matkan päässä olis kuitenki Terveystalo, et ehkä siihen päädytään. Eikai näissä muuten oo eroa kuin hinta? Siis pohdin, että onko yhtä hyvät vehkeet jne.

Ei mun kokemuksen mukaan ole juurikaan eroa, mikäli vain alkuraskauden ultraa tarjoavat. Samanlaatuista kuvaa oon saanut sekä Artesta että esim. Felicitaksesta. :) Alkuviikoilla UÄ ollut aina alakautta, en siis tiedä olisiko vatsan päältä yhtä hyvä näkyvyys tässä vaiheessa.
 
Viime raskaudessa kärsin viikolle 13 asti vuodoista ja silloin menin neuvolan kautta lähetteellä naistentautien päivystykseen. Alle 22 raskausviikolla mennään naistentauteihin. Ja tämä siis Helsingissä. Itse sain ainakin helposti omalle terveysasemalle neuvola ajan ja lääkäriajan vuotojen takia
 
Tsemppiä kaikille epävarmuudesta kärsijöille. :Heartred Kuulostaa riipivältä, kun ei voi tietää onko kaikki hyvin vai ei. Odottaminen on ihan tarpeeksi jännää ilman pelottavia vuotojakin... :sad001
 
Laitoinkin eilen näköjään vain tuonne salaiselle puolelle niin laitan tännekin.

Kävin eilen ultrassa tuon vuotelun takia ja vahvasykkeinen tyyppi siellä näkyi :Heartred Oli viikossa tuplannut pituutensa ja kaikki oli hänellä hyvin!

Kohdun ulkopuolella on hematooma, joka vuotelee. Sain vajaa 2vkoa saikkua (neuvolaan saakka) ja antibiootit, ettei tulis tulehdusta.

Huh.
 
Onnittelut Mörkö ultratuloksista. Itsellä vielä muutama päivä odottelua varhaisultraan. Ei onneksi vuotoa, mutta ei ole kovia oireitakaan tullut.

Itsellä ei vielä speksit täyty salaiselle puolelle, mutta ajattelin sinne sitten liittyä, jos kaikki menee hyvin. :)
 
Takaisin
Top