Raskaus alkutekiöissään

 
Moi,
 
Sain nukuttua mukavasti viime yönä[:)], kun potkuilija piti lepotaukoa.
 
Maajo: Olipas kauniisti tehty anoppia kohtaan. Hyvällä sitä kannattaakin yrittää, jospa se antais sulle rauhan ja hyväksyis uuden marssijärjestyksen nopeammin. Niin, ethän sä mitään verenpainelääkitystä edes tarvitse, jos on normipaineet[:)].
 
Ei ole ollut ummetukseen viittaavaakaan. Mulla on aina ollut "toimiva suoli", joten en usko, että ummetus kuuluu raskausjan vaivojen top kymppiinkään kohdallani. Banaania saa mussuttaa ihan kyllästymiseen asti, eikä tunnu missään.
 
Tilkkuimetystyyny on hyvä idea, laitetaan korvan taakse[8|]!
 
JeRoSe: Matalan verenpaineen takia ei tosiaankaan ole mitään erikoisseurantaa...[:D]hyvä vitsi. Ei täällä Helsingissä taida resurssit riittää, kun pystymahoja on ennätysmäärä. Ei multa ole mitattu hemppaakaan kertaakaan, saati mitattu mahaa tms. Onneksi ultrat on muualla niin edes ne tulee hoidettua asianmukaisesti. Oon tosi pettynyt tohon neuvolajärjestelmään[:@]. Mulla on ens vkolla käynti ja siitä parin päivän päästä olisin oikeutettu äitiysavustukseen, mutta terkkari jää lomalle ja pakkauksen anominen siirtyy sen vuoksi yli kuukaudella! Ei voi kuulemma kirjoittaa lappuja, kun se on laitonta[>:]. Ihan kun en voisi odottaa oikeutuspäivään asti ja viedä sitten vasta lappuja. On se niin vaikeeta. Muutenkin on huumorintaju ja jousto aika vähissä sillä tätillä. On ehkä tehnyt hommia liian kauan ja tietyllä tavalla, on niin luutunut omiin rutiineihinsa. Eikä nyt varmaan mikään paras "asiakaspalvelija" muutenkaan[:o]. Hmmphhh[:@].
 
Ollaan menossa viikonlopuksi Tukholmaan. Mies juoksee maratonin, joka minunkin piti alunperin juosta. Vaapukan kanssa olisi tietysti ollut kiva juosta yhdessä, mutta nää, en sitten viittinyt huoltojoukkovelvoitteeni takia[;)]. No ei tosi, raskaana maraton ei ole hyvä yhdistelmä tietenkään, kun pelkkä maratonkin on hurrrjan rankka[:-]. Ensi vuonna sitten uusi yritys ja mukelo hoitoon sen ajaksi.
 
Nyt on alkanut jo mietiskellä tulevaa arkea aika paljon. Vaapukka tulee muuttamaan ihan perusjuttuja niin älyttömästi. Mies tuntuu pohtivan vielä enemmän noita muutosjuttuja. Kai se on hälle tärkeää konkretisointia, joka auttaa tajuamaan asioita laajemminkin, kun maha ei koko ajan muistuta kuten itsellä.
 
Hyvää viikonloppua ja toivotaan, ettei la ole hellettä[:o]! Maratoonia EI ole kiva juosta kuumalla ilmalla,
Koivunlehti

 
 
 
 
 
Huomenta!

Mä kanssa sain nukuttua viime yönä tosi hyvin kun illalla lopetti tuulemisen niin ei piipunhattu mökästänyt enää. Vauveli yllättävästi on samassa rytmissä kuin minäkin eli nukkuu kiltisti koko yön ja tosi harvoin nykyään pitää yöllä vessassa käydä. Eilenkin illalla vauveli protestoi mun nukkuma-asentoa kovilla potkuilla kun ei ilmeisesti ollu sille mieleinen.

jerose ja koivunlehti: mä uskon ettei anoppi siitä muutu mihinkään, kun se on aina ollut tuollainen kommentoija ja ei ajattele että mitä kommentoi ja miltä sen kommentit voi toisesta tuntua. Ja sitten se on sellainen suloinen höppänä ollut aina kuulemma kanssa, sekoittaa lastensa nimet yms.

Pitääpä käydä tsiikaamassa meidän apteekin valikoima kuhan käyn kylällä pyörähtämässä että löytyykö sieltä noita tabletteja, mutta ainakaan ei multitabsin kotisivuilla mainita tuotetta joten onkohan tuota enää heidän valikoimissaan. Tokihan sitä kannattaa kysellä apteekissa muutenkin neuvoja närästykseen, he kun ovat alansa ammattilaisia niin heidän pitäisi tietää.

Toivotaan nyt ettei kovin hellettä viikonlopuksi tule, sillä tälläinen pienoinen lämmin sää on paljon mukavampi... pitää varmaan mennä kellariin asusteleen helteiden ajaksi kun siellä on viileetä. Mutta pahasti näyttää siltä että tulee helle.

Sitten kysymys, että kuinka monta kertaa ootte käyneet neuvolalääkärillä ja kuinka monta kertaa tuutte käymään neuvolalääkärillä? Mä oon kerran käynyt ja epäilen etten tule toista kertaa tämän raskauden aikana käymään, kun synnytystapa-arviointikin on Kokkolan mammapolilla.

Koivunlehdelle oikein hyvää maratoniviikonloppua, muistakaa riittävä nesteen saanti helteiden aikana.
Aurinkoista ja lämmintä kesänalkua kaikille!
maajo
 
Heissan mammat!
 
Tänää oli taas neuvolakäynti. "Pääsen" jatkossa minäkin nauttiin rautavalmisteita, pööh [:'(]. Ei se lukema vielä hälyyttävän alhanen ollu (116), mut kun oon tuntenu olon vähän väsähtäneeks, niin kokeillaan nyt sitäkin. Mainittin samalla tosta närästyksestä, ja sen vuoks mulle suositeltiin nestemäistä rautaa, närästää kuulemma tablettia vähemmän. Rennie on neuvolantädin mukaan ainoo itsehoitolääke tällä hetkellä närästykseen, muut ois lääkärin määräämiä (??)
 
Painoo on tullu yhteensä n. 3 kg lisää ja sf-mitta on 20. Taisi asettua sinne käyrän yläosille, mut jatkossa sen sit näkee tarkemmin, et mihin suuntaan se lähtee. Sain kanssa Kelaa varten noi paperit, täytynee heti käydä viskaamassa ne postiin, et eivät unhoitu.
 
Aiemmin kiukuttelin tosta Tampereen alueen synnytysvalmennuksen puutteesta, mut nyt neuvolatäti heitti ajatuksen, et kuulemma tässä suht. lähellä sijaitseva Vammala/Sastamala vielä järjestää noita valmennuksia. Sinne saattais siis päästä mukaan, vaikka synnyttääkin eri sairaalassa. Pitääpä laittaa mietintään, josko sinne sit yritetään itsemme tunkea.
 
Mä oon siinä uskossa, et mulla neuvolalääkäreitä ois yhteensä 3 kertaa. Kerran oon jo käyny (oli joskus vkon 10 tienoilla), ja heinäkuulla on sit seuraava (n. vko 28) ja muistelen, et ihan loppuraskaudesta ois sit vielä yks. Synnytysarvioinnista ei vielä mitää haisua, mut eiköhän sen joku mulle tee (toivon mukaan) [:)]
 
Täällä kateellisena teidän juttuja lueskelen, kun kaikilla tuntuu energiaa riittävän vaikka pienelle kylälle. Maratoonijuoksut ja kaikki. (Kumarran täällä samalla syvään) Voin kertoo, et mulle tulis kuolema noin 5 km kohdalla. Ainoo, mitä oon saanu aikaseks, on raparperitouhut (ja varmaan parempikin, et pitäydyn niissä urheilun sijaan). Tällä kertaa väänsin sellasen uunipaistoksen raparperista ja mansikoista, ja syötiin sitä eilen vaniljajäätelön kans. Oli muuten aikas hyvää [8D]. Välillä ukko kyllä tsekkailee mun paistoksia pikkusen epäilevän näköisenä, mut toistaseks on uudetkin kokeilut ollu ihan syötäviä. Eiköhän ukkokullankin luottamus tässä pikku hiljaa parane, kun kesä etenee [:)]
 
Nyt täytynee nautiskella auringosta!
Lämpöistä viikonloppua kaikille!
 
 
Aurinkoista iltaa kaikille!

Ihanaa, kun on viikonloppu, tänään olin vielä töissä ja jaloissa sen kyllä tuntee että on viikko takana. Lievää turvotusta nilkoissa ja jalkapohjiin oikeen sattuu kun aamulla ekan kerran astuu lattialle sängystä. Kunpa jaksaisin olla vähintään vielä kuukauden töissä ettei ihan vielä tarvis jäädä saikulle kun sitten heinäkuussa alkaa loma.

Esikoisella alkaa ekaluokka syksyllä ja töissä olikin puhetta että tekisin viimeisen kk ennen äitiyslomaa osa-aikaisena eli 6 tuntia päivässä ja pelkkää aamuvuoroa. Eppuluokkalaisen äitinä saa lain mukaankin tehdä lyhennettyä työpäivää/viikkoa, 30h/vko, mutta mulle tulisi vähemmän. Kaipa mulle silti kela maksaa siitä korvauksen..?

Olipa ihana tulla töistä kotiin kun mies oli siivonnut koko huushollin, pessyt pyykkiä, imuroinut ja pessyt lattiat ja oli imuroimassa autoa kun tulin. Oli kai saanut jonkun virtapiikin [:D], mutta se on siltä ihan normaalia. Joskun elän kotonani kuin hotellissa kun lapset on hoidettu ja koti siivottu. Rakkauttaan kai osoittaa sillä tavalla. Sitten päästiinkin grillaamaan, nam [:)]

Jouduin muuten ostamaan ekat mammafarkut, oz-babysta löytyi 30€ (norm.80€) eli aika halvalla ja on tosi hyvät. Parilta työkaverilta sain myös housuja mutta ovat enemmän kotikäyttöön kuin yleisille paikoille... Pakko oli saada jotkut siistit töihin.

Kohta on vauvalle neulemyssy valmis ja onneksi löysin esikoisen vanhan 56 kokoisen valkoisen kevyt toppahaalarin. Siinä tytärkin tuli sairaalasta kotiin ja on ihan tarpeellinen sitten lokakuussa (marraskuussa), katsotaan nyt meneekö tämäkin yliaikaiseksi.

Hyvää viikonloppua kaikille, nautitaan auringosta ja lämmöstä [8D]
 
Heippa mammat!

Ihanan lämmintä on ollut, ihme kyllä ettei ollut sellaista tukalaa oloa kuin yleensä helteellä on. Eilen sitten fiksuna tyttönä lähdin muka shoppaileen naapurikuntaan, mutta eihän ne kaupat olleetkaan auki helluntain takia, mutta kirppari oli auki ja sieltä taas lähti kassillinen vauvan vaatteita matkaan. Ja samalla minä kävin tapaamassa pitkästä aikaa erästä ystävää (en oo varmaan 3 vuoteen nähnyt) ja oli aivan ihanaa. Tänään vois sitten paremmalla onnella koettaa käydä shoppaamassa kun on kaupatki auki.. [:)]

Jee, mä tein sen, mä sain lauantaina ommeltua tilkuista tyynyn, toiselle puolelle sitten laitoin vaan tavallisen kankaan kun en jaksanu sitä tilkuista tehdä, tänään pitäs käydä hakemassa siihen täytettä huonekalukaupasta kun ajattelin täyttää sen samoilla rakeilla mitä säkkituolissa on (muokkautuu paremmin kuin vanu).

Tirpu: kyllä se täälläkin välillä on melkoista matalalentoa tuo oleminen, välillä ei yksinkertaisesti jaksa tehdä muuta kuin maata sohvalla jalat koholla ja tehdä kryptoja. Toisinaan sitten iskee noita tekemisen puuskia, jotka mä sitten oon koettanut hyödyntää. Hitto, mä sitten unohdin kysyä viime keskiviikkona siitä synnytysvalmennuksesta et milloin alkaa täällä päin seuraava ja nyt se täti sit jäi lomalle, no pitää muistaa kysyy seuraavassa neuvolassa joka on parin viikon päästä.

WW: Sulla on kyllä ihana mies kun siivoileen ihan oma-aloitteisesti, mä joudun aina ukkelille sanomaan että voisit vaikka sinäkin joskus imuriin/luutuun tarttua... Mutta nytten järkijään ollaan yhdessä siivottu. Lievää turvotusta täälläkin suunnassa havaittavissa jo huuppaseen jalkojen päällä pitempään eikä muista lepuutella niitä. Ei muutako tassut taivasta kohden ennen nukkumaan menoa ja kylmägeeliä nilkkoihin niin ei oo aamulla kipeet eikä turvonneet.

Jospa tuota lähtis aamukaffen keittoon.. Aurinkoista päivää kaikille!
Maajo
 
Heipsan,

Maraton-vkonloppu meni hyvin[:)]. Mies juoksi ennätyksensä, vaikka tavoitteet oli korkeammalla ja nurisi harmistustaan. Mutta helle hidastaa aina matkantekoa, joten ehkä hän lopulta oli ihan tyytyväinen[:D].

Itse ryntäilin matkan varrella kirittämässä ja vain yhden kerran tuli huono olo, kun seisoin auringossa yli puoli tuntia. Silloin piti löytää puistonpenkki ja mussuttaa pähkinöitä (suolaista) ja juoda riittävästi. Muutoin jaksoin ihan hyvin ja Vaapukkakin potki niin vimmatusti. Liekö maratonainesta mahassa[;)]?

Maajo, neuvolantäti muistaakseni sanoi, että neuvolalääkärin kanssa on treffit 3 krt. Tämän vkon to ensimmäinen miittinki ja silloin selvinnee jatkotapaamisetkin toivottavasti.

Tirpu, olet saanut mut innostumaan raparperista niin paljon, että tänään on pakko päästä torille ostamaan nippu[:)]. Kummipoika saa vkonloppuna sitten raparperi-brita -kakun 4v. synttäreille, kun tulevat käymään.

WW: Ihailtavaa oma-aloitteisuutta sun miehellä[:)]! Mä joudun kans vihjaamaan siivoilusta omalleni.

Laitoin tänään päälle yhden lempikesämekoistani ja totesin, että nyt on viimeiset hetket pitää sitä päällä. Rintojen kohdalta joutuu jo avittamaan hakaneuloilla, ettei näy strategiset paikat liikaa[;)]. Rinnat on kasvaneet väh. yhtä paljon kuin maha[:D]. Aika huvittavaa[:D][:D]!

Voikaa hyvin,
Koivunlehti
 
Heipsan!
 
Koivunlehti: sanopa onnitteluterveiset ukollesi, tosi hieno suoritus ja vielä tuollasella helteellä. Mun mies on aikanaan harrastanu hiihtoo ihan kilpatasolla ja pärjännytkin hyvin. Kannustus/juottohommat on siis täälläkin koettu, tosin välillä aika kylmissä oloissa, jalat ja nenänpää ihan jäässä. Ei oo tarvinnu huolestua auringonpistoksista [:)]. Mut tokihan me rakkaudella heitä kannustetaan.
 
Ja mikäs on kannustaessa, kun oma aloitteisesti siivoavat ja touhuavat. On ne kuitenkin niin ihania nuo miehet, vaikka välillä hermo meneekin, eikös vaan.
 
meillä tiedossa huomenna ja viikon päästä synnytysvalmennus, jännää [:)] kuulemma ei ole montaa paria tulossa, mutta mehän mennään kun ensikertalaisia ollaan niin kaikki tieto kyllä on hyvästä!
 
kaveri alkanut selvästi kovemmalla otteella potkimaan/nyrkkeilemään... jos isäänsä tulee niin jalkapalloilija [:D] kaikista ihaninta tuossa liikkeiden tuntemisessa on tosiaan se että tietää siellä liikettä olevan että kaikki ainakin sitten on ok. mutta totta, sitten kun on pidempään rauha maassa niin jo sitä odottaa että miks ei mitään tunnu...
 
oon viettänyt kaikki nää helteet töissä iltavuoroissa (ilmastoinnista nauttien)... ja kylmemmät kelit heti alkamassa kun ite mahdollisuus enemmän viettää aikaa ulkona. mutta kuuma on näköjään ollut kun kukkasia pitää aamuin ja illoin kastella + mies oli eilisen päivän aikana muuttunut punaiseksi ravuksi... [:)]
 
mutta jatketaan kasvatusta ja ihanaa eloa!
 
Heips kaikille!
 
Maajo mä sain käsityksen, että mulla ei ole nt-ultran lisäksi kuin raskauden loppupuolella vasta yksi neuvolalääkäri. Aikas vähän siis.
Tilkkutäkkiä en ole vielä saanut aikaiseksi, mutta kyllä niitä löytyy kaikenlaisia juttuja ja täällä Työväenopistossa on jopa kursseja niistä. (Turussa)
 
Kirpputorille pitäisi vihdoin ja viimein saada aikaiseksi viedä tavaraa ennenkuin kesäksi hiljenee paikat. Viikoksi ajattelin vuokrata paikan.
 
Niin se hellekin hellitti! [8D] Saas nähdä tuleeko lämmintä kesää ja onko juhannuksena aurinkoista, toivottavasti.
Juuri maanantaina, viimeisenä helle päivänä innnostuin ostamaan parit legginsit, mekon ja kivan pitkän hihattoman paidan.[:(]
Mekossa vain huomaa että tuo rinnuksen koko on vissiin normaalia suurempi! [:-]
Helteisenä sunnuntaina oli kivaa käydä aurinkoisessa Naantalissa syömässä ja markkinoilla. Ja muuten olin istuttelemassa kukkasia siskon luona.
 
Stressiä kyllä tuppaa olemaan turhankin paljon. Johtuuko se siitä vai yleensä raskaudesta kun pitkästä aikaa toisen kerran pienen ajan sisällä huuleen iskenyt herpes. [:@]
 
Aurinkoista mieltä kaikille keskiviikko päivään.
 
 
 
MoikkaMoi!
 
Onkohan nyt joku "suvantovaihe" menossa tässä raskaustouhussa, kun ei sen suhteen oikeastaan oo mitään ihmeteltävää tai pohdittavaa? Älkäähän käsittäkö väärin, onhan tässä tietysti päivittäin seurattava vauvelin liikkeitä (ja nautitaan niistä [:)]), ja sit on nää närästykset ja turvotukset miinus-puolella. Mut alkuraskaudesta oli jotenkin niin paljon enemmän kaikkee uutta, ja sit taas loppuraskautta kohti tulee varmaan taas semmonen vaihe, kun synnytyskin jo lähestyy, et alkaa uudestaan miettiin asioita.
 
Ymmärsiköhän tuosta epäselvästä sepustuksesta, mitä mä tarkotin?
 
Meillä oli eilen kylässä miehen sisko vähän vajaa 2 v tyttösen kanssa, ja saatiin esimakua vauhdista. Ei olla ehditty muuttaan tätä meidän kämppää vielä "lapsystävälliseks" ja remonttiakin on vielä kesken, joten oli pikkusen vahtimista, et ei tyttö ehdi saada käsiinsä jotain puukon tai taltan tyyppistä. Sai siis paistatella aikalailla huomion keskipisteenä [;)].
 
Täällä Pirkanmaalla aurinko on ainakin toistaseks hylänny meidät, ja aika viilee on. Ulos ei siis voi suunnata, ainakaan lämmöstä nauttimaan. Jos jaksais niin vois siivota tai jotai..
 
Pärjäilkäähän taas
 
Tirpu, hihih! Musta tuntuu, että nyt, ku huomenna alkaa maaginen vko 12, niin on tollanen suvanto. Sit vaan ootellaan taas monia viikkoja, et maha alkaa näkyä ja jossain vaiheessa liikkeet tuntua! Kuvotuksetkin on olleet jo reilu viikon tipotiessään, ja hetkittäin ei edes aina "muista" nyyttiä.

Tosin nyt nautin kyllä siitä, et vielä ei näy päälle päin kaikkea, mutta silti saa jo hehkuttaa!
 
Hellou!

Täällä sitä väsymyksen kourissa edelleen ollaan, viime yönäkin oon nukkunut 11h ja silti väsyttää. Kaiken lisäksi varmaan sekin on vienyt voimia kun oon ollut taas pahalla päällä ja niin kärttyinen kuin olla ja voi. Rakas anoppini on taas osannut olla ihanan raivostuttava (onneksi en oo pariin päivään sitä nähnyt).

karvinen: Minä kun tuosta seuraavasta lääkärineuvolasta kysyin niin terkkari tuumas et seuraava on loppuraskaudesta. No nyt vkolla 30 on seuraava käynti mammapolilla. Ois se kuitenkin kiva päästä raskauden keskivaiheillakin käymään neuvolalääkärillä että sais ainakin sen sisätutkimuksen et kohdunkaula on kiinni että saa vielä uimassa käydä. Mä nimittäin kävin pulahtaan jorpakossa sunnuntaina niin tuli sit tuoki asia mieleen. Pitääpä kysyä neuvolassa juhannusviikolla.

Koivunlehti: sitkee sissi se sun mies kun on jaksanut juosta maratoonin helteessä. Ihan selvä maratoonari tulossa vaapukasta kun riemastu siellä. Meillä mies on kyllä riemastunut noista turvonneista rinnoista ja aika usein se niitä koetteleekin, eilen läpsin sitä sormille jo että anna olla et nännit on hieman kipeät tänään.

Anukka: Täällä päin oli viime sunnuntai helteinen, mutta silloinkin tuuli oli melkoista niiin viilensi kivasti. Se on varmasti mukavaa päästä nauttimaan ilmastoinnista töissä, itsekin toisinaan kaipaan sellaista kotiin.

Tirpu ja sannakoo: joku kumman suvantovaihe on nyt raskaudessa menossa kun ei sellaista uutta ja ihmeellistä tule vastaan, samaa minäkin hämmästelen tässä että kuinka tasainen tää vaihe on. Vauvan liikkeitä tulee päivittäin seurattua ja eilen vähän huolestutti kun vauveli ei juuri liikuskellut, mutta illalla sitten saunan jälkeen soffalla liikuskeli ja vielä liikkui sängyssäkin ennen nukahtamista niin ei tarvinnut sitten alkaa tänään paniikkiaikaa neuvolaan soitteleen (tuskin oisin ees sitä saanut kun terkkari pari viikkoa lomalla).

Mutta nautitaan kesästä ja massun kasvusta!
Maajo
 
Heipat kaikille, päätinpä minäkin nyt kirjottaa kun aikani olen täällä käynyt kurkkimassa! Eli täällä ollaan ensi kertaa viikolla 24, (en osaa tehdä tommosta hienoa laskuria) ja kaikki on tähän asti mennyt hyvin. Maha on jo nätti ja näkyvä eikä pahoinvoinnit ole vaivanneet. Tänään olikin sitten vissiin hormoonien temppuja vai mitä lie, mutta vietin koko päivän perheeni ja lähisukulaisten kanssa ja mulla olis ollut vaikka mitä kerrottavaa, kuten että ostin eilen ensimmäisiä vaatteita pikkuiselle ja että aamulla vauva monotteli isäänsä jo tuntuvasti selkään. No, kaikki sitten käyttäytyivätkin kuin mitään raskautta ei olisi olemassakaan, en saanut suun vuoroa heidän omien asioiden päsmäämiseltä. Itkun kanssahan sieltä sitten kotiin tultiin, onneksi tuo mies on niin kiva että sain hälle tuhrata kärsimykseni.. Puoli levyä suklaata ja pienet tirsat ja maailma näyttää jo vähän valoisammalta. Miten sitä osais olla välittämättä muiden tahdittomuudesta? Ja onko se edes tahdittomuutta vai onko sitä vaan liian herkkänahkainen? No nyt taidan lähteä haukkaamaan happea, tämmöinen esittäytyminen täältä ja anteeksi kun aloitin turhan purnaamisella!
 
Tervetuloa Tipu79 turisemaan meidän kanssa!
 
Ja et ole varmasti ainoa, joka täällä nurisee ja purnaa, joten anna mennä vain, se helpottaa [:)]
 
Aikas hiljaista on vaan palstalla ollut viime aikoina, liekö kesä vienyt kaikki pihatouhuihin. Toivottavasti sentään eivät kokonaan katoa, niin saisi kuulla kuulumisia vielä loppuraskaudestakin.
 
Jos haluut laittaa tuommosen "laskurin" allekirjoitukseks, niin selailepa noita lasketun ajan mukaan -keskusteluita, siellä oli jossain tosi hyvä ohje sitä varten. (Sori et en muista tarkemmin). Ja myös Vau.fi:n etusivulta pääsee "useimmin kysyittyihin kysymyksiin", ja mä ainakin onnistuin ihan niiden ohjeiden avulla ton laittamisessa.
 
Hauskaa viikkoa kaikille! Toivottavasti aurinkokin meitä vähän hellisi.
 
Yleensä olen kirjoitellut tuolla syyskuun lasketunajan puolella, mutta siellä on niin usein hiljaista, että ajattelin tulla tännekin juttelemaan. Oon nimittäin seurannut tätäkin ihan alusta asti.

Tänään kerroin vihdoin töissä raskaudesta ja siellä oltiin kovin yllättyneitä. Luulivat minun vain saaneen muutaman lisäkilon kun ei tätä minun mahaani niin selvästi näe. Ei ainakaan kokoa liian ison työpaidan alta (työpaitoja ei löydy minun kokoa).

Mutta kyllä tänään ensimmäistä kertaa onniteltiinkin ihan ilman, että mainitsin asiasta [:)] henkilö vain katsoi ensin pitkään mahaani ja tokaisi, "no, mutta onneksi olkoon" tuntui jotenkin todella hyvältä ja helpottuneeltakin kun olen tätä raskautta yrittänyt pitää pitkään piilossa vaikka olisi tehnyt mieli huutaa sitä kovaan ääneen kaduilla.
 
Heissan kaikki!

Tervetuloa uudet keskustelemaan mukaan.

Korento: itse mietin kanssa jossain vaiheessa siirtymistä tuonne syyskuun odottajiin, mutta jäin sitten tänne tuttuun ja turvalliseen keskusteluun kun siellä on usein hiljaista ja kun kerta oon ollu tässä ketjussa alusta lähtien. Pitkään olet kyllä saanut raskauden salattua töissä.

Täälläkin on ollut nyt hiljaista, mutta kesä varmaan verottaa kirjoittelijoita, mieluustihan sitä touhuaa ulkona. Eilenkin miehen kanssa pihalla möyrittiin. Kukkapenkki ja ojanlaita on siistitty ja tarpeelliset puut kaadettu (paitsi 1 koivu johon tarvii apua) sekä ollaan saatu siirrettyä puita tuohon etupihalle entisen navetan paikalle, jos vaikka sitten joku päivä ois niitä puista tuulensuojaa pellolta puhaltavalle tuulelle ja samalla näkösuojaa pellon toisella puolella asuvaan naapuriin. Anoppi ei ole viikkoon onnistunut pilaamaan mun päivää, hienoa! Vaikkakin eilenki se oli kyselemässä että mihin te niitä kuusia ootte siirtämässä kun ukkeli niitä ojanlaijalta kaiveli ylös ni mä tuumasin sille että kaatopaikalle (se kun ottaa kaiken niin toisissaan aina). [:D]

Hyvin on täällä ainakin raskaus jatkunut ja sujunut, nyt vaan sitten heti alkaa huolestuttaan jos vauvalla onkin vähemmän aktiivinen päivä ja liikkuu harvakseltaan että onkohan kaikki hyvin, mutta yleensä illalla nukkumaan mennessä pitää sellaisen monotussarjan ettei asiasta ole epäilystäkään, ja vauveli osaa kyllä potkia kipeästikin jo, mies yks ilta katto kummissaan kun mä nauroin itsekseni mut ymmärsi sitten ku tuumasin sille että vauva kutittaa, jotenkin nytten on sitten herkempi kutiamaankin, ennen mut harvoin sai kutittamalla nauramaan ja nyt nauran jopa suihkussa kun varpaanvälejä pestessä suihku osuu varpaiden väliin.

Itse kärsin myös lonkkakivusta kun yks päivä se rusahti kääntyessä ja on ilmeisesti nyt väärässä asennossa. Ruokahalu on osittain hukassa ja välillä sitä kattelee kelloa kun mies tulee töistä että jaahas mä oon viimeksi syönyt aamulla. Nestettä pitäs juoda enemmän mutta kun ei mene alas niin se ei sitten mene, pitää nyt viikonloppuna sitten tankata kun maanantaina on neuvola et saa puhtaan näytteen taas annettua [:D]

Nyt on jotenkin sellainen kausi menossa että jaksaa paremmin orientoitua kotihommiaki tekemään ja jaksaa niitä tehdä sekä touhuta pihalla. Eilen käytiin sitten iltasella ukkelin kanssa soutelemassa ja minä soudin et ukkeli saa nakella uistinta, eihän me kalaa saatu mutta raitista ilmaa senkin eestä. Eilen pesin myös kaikki vauvanvaatteet mitä oon kirpparilta ostanut ja tänään ajattelin sitten jatkaa lakanoiden yms. muiden pesulla niin onpahan ne pesty alta pois ja valmiina käyttöön kuhan tarve tulee. Pinnasänky pitäs kasata että näkee onko siinä kaikki osat mukana, mutta ei vaan olla miehen kanssa saatu sitä kasattua, kun ajatellaan että kerkiäähän sitä, mut syyskuu tulee yllättävän pian ja sitten toivottavasti ollaan saatu kaikki valmistelut tehtyä ettei tarvi paniikissa kaikkia alkaa tekemään.

Äippäpakkauksestakin oli viime viikolla tehty päätös ja pitäs tässä ennen juhannusta tulla postissa se. Nyt kyllä lopetan tämän runoilun ettei tuu romaania kirjoitettua.

Oikein ihanaa odotusta ja jaksamista kaikille!
Maajo
 
Heips kaikille!

Korento jotenkin olen minäkin ollut hissukseen kokonaan vauvan tulosta sen jälkeen kun kerroin lähimmille ihmisille. Vähän vieroksun vielä ajatusta, että esim. talon juorutäti hoksaa ja pääsee utelemaan asiasta. Onnellinen olen ja hartaasti odotan masuasukkia, mutta ajatellut että kyllä sen ehtii vielä loputkin ystävät ja tuttavat kuulla myöhemminkin.
Tosin nyt kesäaikaan ei enää niin vaan peitellä masua joka jo pömpöttää siihen malliin, että näkyy jo selvästi.

Muuten olen iloinen kun käytiin eilen siellä kirpputorilla katsomassa onko paikat siistinä ja huomattiin tytön kanssa, että tosi kivasti oli tavarat hävinneet! [;)] Huomenna taas katsomaan tilanne. Perjantaina pitäisi hakea myymättä jääneet tavarat takaisin. Poikani tietenkin hoksasi, että "potti" laitetaan kolmeen osaan niinkuin kerran ennenkin. [:D] Tosin on heillä myös omia tavaroita myös myynnissä.
Ja kyllä hekin tarvitsevat kesän aikana kulutus rahaa niin taitaa potti tosiaan mennä kolmeen osaan.
Helpottaa se tosin minuakin ettei joka bussirahaa olla äitin kukkarolta hakemassa. [:-]
Tosin pikku hiljaa omankin shoppaus intoilun pitäis suunnata rakenneultran (17.6) jälkeen pikkuisen tavaroihin. Nyt kun olen jo itseänikin hemmotellut välillä.

Olotila on tosiaan niinkuin varmaan monella muullakin välivaiheessa jolloin ei sen suurempia muutoksia tapahdu eli tasaisen raskaana. Mutta nyt voi vielä keskittyä kahteen teini-ikäiseen lapseen ja heidän juttuihinsa.
Rakenneultran jälkeen, jos kaikki on hyvin, varmaan taas "vauvakuumekin" nousee. Ja niinkuin aikaisemmin jo ennustelin niin aikas lailla masu on tuohon eteen alkanut kasvamaan. Se kuinka isoksi kasvaa niin, hui, mutta nautin joka sentistä. Kun jonkin aikaa sitten en kyllä olisi uskonut edes jos joku olisi sanonut mulle että vuoden päästä olet raskaana, niin olin jo ajatellut kahden lapsen riittävän minulle.

Itsekin tuolta marrasmasuista kirjoittelen mieluummin tänne kun siellä on niin hiljaista.

Aurinkoa taas odotellessa kivaa keskiviikkoa kaikille. [;)]
 
Heissansaa ja anteeksi, ko oon melkein unohtanut tän palstan. Tosin saanen puolustautua, että ollaan niin paljon pihalla touhuttu, ettei oo paljon jaksanut enää koneella iltaisin istua, vaan tyyliin pesulle, sohvalle ja unilandiaan [8D]

Tosta Multitabsin raskausnärästyksestä - eipä tosiaan näyttänyt enää olevan niiden sivuilla tota tuotetta [:-] Ihme juttu! Kumma, ko hyvät tuotteet aina lopetetaan.

Maajo: Mulla on parin viikon päästä eka nlalääkäri ja syystä, että ensimmäiseen en mennyt, ko mulla oli nuorimmaisen jälkitarkistuksesta niin vähän aikaa, että katottiin neuvolassa tuon käynnin olevan varsin turha. Ja varmaan loppuajasta tulee vielä yks käynti - ehkä, tosin mulla tulee lähete ä-polille kokoarvioultraan loppuajasta. Ja elä ihmeessä unohda juoda!!! Se on tärkeää, sekä sulle että vauvalle. Nestehukka on paha kärsittävä, jos se iskee. Päänsärky on eka ikävä oire siitä.

Tipu79: Teretulemasta mukaan! Se kuuluu ihan näihin kuvioihin olla välillä tosi herkkis [;)] Ne on nää ihanat hormoonit, jotka aiheuttaa tätä mielenmyllerrystä.

Ite kans mietin siirtymistä tonne "oman kuun alle" kirjotteleen, mutta katellaan [;)]

Täälläkin rauhallinen vaihe menossa ja hyvä niin. Jätkänpätkä taitaa nyt olla siirtynyt poikkitilasta normiin, koska maha näyttää pienemmältä eikä enää niin ahista. Ensimmäiset vaatteetkin ostin viime vklp:na, ko vastaani käveli -70%:n ale [:D] Neuvolassa viimeksi oli kaikki ok ja Kelalle on laput viety - pakkaus otetaan rahana tällä kertaa. Ja ylimääräsesssä ultrassa tuli taas käytyä viime viikolla ja jätkä on viikkoa vanhempi ja kokoarvio oli rapiat 800 grammaa. Mitäs vielä - talo on kohta toiseen kertaan maalattu ja sitten pitis varmaan alkaa terassihommiin tai siis miehen lähinnä, ite oon vaan työnjohtajana [;)]

Nyt on pakko mennä, että kerkeän pestä keittiön ikkunat tyttöjen vielä nukkuessa. Mutta hei!!! Tulen taas pikemmin, ko arvaattekaan seuraavan kerran. Vointeja ja aurinkoa kaikille [:)]
 
Terve kaikille palstalaisille!
Olen tuolta marrasmammojen puolelta, mutta oon pitkään tätä teidän palstaa kiinnostuneena lukenut, joten päätinpä itsekin tänne kirjoitella. Esim. Maajo, sinun juttujasi on hauska lukea, ei haittaa vaikka romaanin verran tulisi tekstiä niinkuin sanoit[;)].
JeRoSe, tuli mieleen noista neuvolalääkäreistä, oon ollut ihmeissäni kun meillä täällä Helsingin puolessa eka neuvolalääkäri on vasta vkolla 26! Mulla nyt menossa 18+5, joten sitten lomien jälkeen on se eka lekuri. Sitä vaan ihmettelen, että eikö esim sisätutkimus olisi hyvä tehdä aiemmin kuin tuolloin vkon 26-27 tienoilla, se on aikas myöhään. Lisänä tähän vielä se (oma syy tietty) etten ollut ennen tätä hieman yllätyksellistä raskautta käynyt gynellä aikoihin. Mulla tuli hieman ruskeaa vuotoa jossain vaiheessa ja oli erikoinen olo ja siitä hätääntyneenä kävin omalääkärilläni, mutta hän ei suostunut tekemään sisätutkimusta, hohhoijaa..ja neuvolalääkärille ei pääse kuin äärimmäisessä hädässä.
Mutta ehkäpä tässä turhaan vingun, kaikki on varmaankin ok. Mulla on ens ma 15.6. rakenneultra, se jännittää tosi paljon, toiv kaikki on ok.
Mutta aivan ihanaahan tämä raskaus on, kunhan vain oppisi ottamaan rennosti.
Aurinkoista iltapäivää täältä toimistopöydän äärestä (aurinko näkyy hienosti ikkunasta[:)]) kaikille!
 
 
Moikka vaan kaikki!

Kiva kun ootte vielä siellä, aloin jo huolestumaan, kun ketään ei hetkeen näkynyt [:)]

Täällä ollaan kanssa vähän remontoitu. Halutaan laittaa taloo vähän omannäköseks, ja siks on pintaremonttia tehty jo syksystä asti. Vielä on jonninverran jäljellä, ja täytyy laittaa vauhtia, et ehditään valmiiks ennen pojun ilmaantumista. Eilen häärättiin vierashuoneen kanssa. Me aateltiin niin, et ei tehdä nyt heti alkuun erillistä lastenhuonetta, vaan muutetaan sit esim. toi vierashuone vähän myöhemmin lapselle sopivammaks. Meillä on kumminkin jonkun verran kauempana asuvia kavereita, jotka on sit yötä kun tulevat kylään, niin on kiva olla joku oma yöpymissoppi. Ja mahtuuhan huoneeseen kaikkee muutakin, et eihän se muutenkaan käyttämättä jää.

Ostettiin jo vaunut, kun tuli hyvä tarjous käytetyistä Gessleinin vaunuista. 50 e:lla saatiin ne, ja ovat vielä tosi hyväkuntoiset, vaikka kai jokunen käyttäjä on niillä jo ollut. Nyt kun vielä osaisi käyttää niitä. Aika paljon näytti olevan nippuloita ja nappuloita, joten saapi nähdä, kuinka kauan tältä mammalta menee niitä opetellessa [:)]

Meidän ei enää juuri tarvi miettiä, et kerrotaanko ihmisille vai ei, kun masu pömpöttää jo niin selkeesti. Ja mä alan tykkään siitä kummusta jo aika paljon. Katotaan miten käy sitten kun se vaan kasvaa, ja kasvaa, ja kasvaa ja lopulta oon kaskelotin kokoinen. Voi olla toinen ääni kellossa silloin.

Raparperitouhuissa on seuraavana vuorossa mehu. Täytyis ennen juhannusta saada aikaiseks oikeen iso satsi. Se on ihan loistava janojuoma ja herkkua [8D].

Nonii.. Maajon tapaan alkaa täälläkin näköjään pukkaamaan romaania, joten

Voikaa hyvin, palaillaan
 
Ainiin, sori Manteli meinasi unohtua: Oikein paljon tsemppiä ultraan! Hyvin se menee, ja on aivan ihanaa !! Nauti täysin rinnoin
 
Takaisin
Top