Raskaudesta kertominen

River

Myyttinen hahmo
Huhtimammat 2017
Elokuiset 2021
Mitä hyviä tapoja olette keksineet raskauden ilmoittamiseen? Tuleville sisaruksille, isovanhemmille, ystäville, töihin jne? Ja milloin on suunnitelmissa kertoa?
 
Meillä oli suunnitelmissa että esikoinen (3v) saa kertoa isovanhemmille isänpäiväviikonloppuna, kun ollaan viikolla 13+

Töissä meinasin kertoa, kun palaan lokakuun alussa alkavalta opintovapaalta. Ehkä laitan pullan mikroon ennen aamukahvia ja laitan teipillä lapun oveen että Pulla (mikroaalto)uunissa ja sisälle nimi. Katotaan kellä raksuttaa. En tiedä!

Olisi kiva tehdä jotain kekseliäitä paljastuksia :grin
 
Mua nauratti, kun näin kesällä mainoksessa vauvan bodyn, missä luki englanniksi jotain "minun vanhempani eivät pitäneet välimatkaa xx kuussa" tms :joyful:
 
En kyl tiedä, ajattelin vaan laittaa ultrakuvan, mut nyt te saatte luovuuden laukalle :joyful:
 
Ensin ajattelin, että jos jaksaisi pimittää jouluun asti, niin tekisi joulukorttiin jonkun paljastuksen. Mutta nyt jo tekisi mieli kertoa kaikille, niin saattaa jäädä haaveeksi...
 
Esikoisesta lähetettiin kuvia, osalle esim puhelun aikana ja pyydettiin katsomaan siinä samalla. Miehen porukoille kerrottiin, kun käytiin kahvilla. Oli ihan kauheen jännää. En tiiä yhtään miten tästä uudesta tulokkaasta kerrotaan, haluaisin malttaa ekan ultran ennen kuin kerron ees omille vanhemmille.
 
Me ei olla kerrottu vielä kellekään, vähän teki kyllä mieli soittaa kaverille, kun sekin oottaa vauvaa :grin mies on reissussa, niin en tiiä onko se jo kertonu kavereilleen, se laverteli kyllä viimeksikin kaikille melkolailla heti, vaikka sovittiin, että ei tehdä niin... :rolleyes: sukulaisille aion tällä kertaa ilmoittaa suurpiirteisesti, että kesäkuun alussa syntyy. Esikoinen synty 41+6 ja voin kertoo, että muutaman kerran kysyttiin, joko se on syntyny :angelic:
 
Lähetin mun vanhemmille kuvan söpöistä vauvan pöksyistä, mitkä ostettiin tänään, mutta niillä ei vissiin sytyttänyt. Tai sitten niiden lapsenlapsikiintiö on jo täynnä :hilarious:
 
Mä nyt jotenki inspiroiduin tosta Raparpaarin pullahommasta niin, että meinasin leipoo pullaa ja ottaa kuvan, kun ne on uunissa. Lähetän sen sit kavereille ja sukulaisille ilman mitään saatesanoja, katotaan, kellä leikkaa ja kellä ei :grin
 
Mä nyt jotenki inspiroiduin tosta Raparpaarin pullahommasta niin, että meinasin leipoo pullaa ja ottaa kuvan, kun ne on uunissa. Lähetän sen sit kavereille ja sukulaisille ilman mitään saatesanoja, katotaan, kellä leikkaa ja kellä ei :grin
Tää vois ollaki kiva! On nyt ekaan ultraan aikaakin kauan vielä (kun en ennen haluaisi kertoa), mutta kerkeis hyvin ainakin suunnitella toteutusta :grin
 
Tää vois ollaki kiva! On nyt ekaan ultraan aikaakin kauan vielä (kun en ennen haluaisi kertoa), mutta kerkeis hyvin ainakin suunnitella toteutusta :grin

Mä ostin jo pullatarpeet :grin Pitää muistaa ottaa se kuva, kunhan saan aikaseks leipoo. Lähetän kyllä varmaan vasta myöhemmin, ehkä just sen ultran jälkeen :p
 
Esikoisen aikaan haaveilin, että ois lähetetty postissa kuvat X ja odotettu että koska alkaa tulla yhteydenottoja. Siinä tuli sitten pari muuttujaa ja halusinkin kertoa parille hlölle asap alkuraskauden ultran jälkeen. Malttaiskohan sitä tällä kertaa postittaa jotain, postilla vaan taitaa tällä hetkellä kestää ikuisuus että kulkee perille asti :hilarious:
 
Mä laitoin heti positiivisesta testistä kuvan siskolle:woot:
Muille kerron aikasintaan ekan ultran jälkeen.
 
Mäkin laitoin siskolle ja parille kaverille, jotka tiesi yrityksestä, kuvan testistä. Monet taitaa laittaa ultrakuvan niin olisi tosiaan kiva keksiä jotain muuta. Pullaidea on hauska :grin mitähän muita näitä olisi...
 
Tuon pullakuvan voisikin toteuttaa niin, että esikoinen olisi uunin ulkopuolella odottamassa pullia. Paitsi että se ei kyllä toimisi ilman saatesanoja "Odotellen pullaa uunista" tms tms. :joyful: Katotaan mitä keksitään!
 
Ai, että täällä on käyty hyvää keskustelua. Ehdottomasti kannatan tuota Raparpaarin pullajuttua, nauroin täällä ääneen :laughing002

Me ei olla kerrottu oikein kellekään. Hyville ystäville, joita mulla on 2 kerroin asian testikuvien kera :)
Mies olis halunnut heti kertoa kaikille, mut mä vähän estelin, kun vielä niin epävarmat ajat :grinSanoin kyllä tänään, että se voi hyville ystävilleen kyllä sanoa, jos siltä tuntuu.

Me kerrotaan miehen vanhemmille varmaan seuraavaksi, mut vasta ensimmäisen ultran jälkeen todennäköisesti. Mun äidille en ole hiiskunut sanaakaan, koska viime raskauden päätyttyä avauduin äidilleni raskaudestani ja äitini veti ihan törkeät slaagit. Oli varma, että pilaan elämäni, ei ollut pahoillaan keskenmenosta ja oikein toivoi, etten tekisi vielä vuosiin lapsia. Kertoi selvästi minulle, ettei minusta olisi äidiksi, koska olen liian pentu vielä ja olisin jatkuvasti huolissani lapsesta tai itsestä :banghead: Ymmärtäisin reaktion, jos meillä mieheni kanssa olisi jotain ongelmia ja jos olisin alaikäinen tai muuta vastaavaa. Mitään ei kuitenkaan ole ollut ja olen aikuinen, täytän ensi vuonna 25. Lisäksi olen tehnyt vuosia töitä varhaiskasvattajana ja nyt opiskelen varhaiskasvatuksen opettajaksi. Minusta äitini reaktio oli älyttömän törkeä ja sen vuoksi päätettiin, että miehen kanssa yhdessä kerrotaan viimeisenä äidille asiasta. Jotenkin ihan pelottaa kertoa edes koko asiasta, koska tiedän, millaiset pultit äitini ottaa asiasta, josta hänen pitäisi olla onnellinen. Me ollaan kuitenkin miehen kanssa seurusteltu jo seitsemän vuotta ja ollaan tätä hetkeä toivottu hartaasti :Heartred
Harmittaa, että oman vanhemman pitää käyttäytyä tuolla tavalla. Aion kyllä tehdä selväksi sen, että jos ei minun raskautta pysty hyväksymään tai asiassa tukemaan, ei silloin voi kuulua myöskään meidän elämään.
 
Takaisin
Top