Raskaudesta kertominen

salainensydän

Piirimestaruustason postaaja
Huhtikuun äidit 2019
Milloin aiotte kertoa läheisille? Vai oletteko jo kertoneet? Mitenkä läheiset reagoivat uutiseen?

Suunnitteletteko jotain hauskaa tapaa, jolla kertoa perheenlisäyksestä? :)

Entäs milloin meinasitte kertoa töissä?
 
Me ollaan päätetty odottaa np-ultraan asti ennen kuin kerrotaan asiasta molempien vanhemmille ja sisaruksille. Minun pari kaveria ja miehen kaveri tietää, sekä yhteinen ystäväpariskunta. Töissä muutama on arvannut, mutta kerron sitä mukaa ultran jälkeen työkavereille kun on tarvis.

Ihana olisi keksiä joku hauska tapa kertoa pienen tulosta, mutta vielä on hattu tyhjä asian suhteen :grin Etenkin äidille kertomista odotan innolla, mun vanhempien eka lapsenlapsi tulossa :happy:
 
Me kerrottiin heti np-ultran jälkeen. Ihanaa kun meidän sukulaiset, vanhemmat ja sisarukset varsinkin, oli niin innoissaan. Ite kerrottiin muille, paitsi tytär 3v kertoi mummolleen, kun oli yökylässä että pääsee pikkusiskoa hoitamaan, mut eihän mummo ees ollu eka tajunnu, ku hän on jo niin kauan siskoa toivonut ja siitä höpöttänyt, että nyt se on oikeesti tulossa.
 
Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille. Miehellä on ollut paljon työmatkaa kuluneen kuukauden aikana niin pahoinvoinnin keskellä olen saanu paremmin ymmärrystä läheisimmiltä. Myös useammalle kaverille olen kertonu. Töissä muutama henkilö tietää.

Lapsille (5v ja 4v) ei olla vielä kerrottu, jotenkin haluan sen hetken taltioida kun kerrotaan 4.10 ultran jälkeen.

Samoin mietin, että aiemmin kun sukupuoli on selvinny rakenneultrassa niin on kerrottu muille ilman sen kummempia yllätyksiä. Mutta nyt tekisi mieli yllättää läheiset. Varsinkin kun lapset varmasti odottaa kuin kuuta nousevaa tietoa sukupuolesta. Jos se ultrassa sitten selviää niin pitää miettiä joku hauska tapa kertoa siitä. Ideoita?
 
Me kerrottiin molempien vanhemmille aika pian varhaisultran jälkeen, eli he ovat tienneet raskaudesta jo melkein kuukauden. Olen myös kertonut läheisimmille kavereille ja useammille miehen kavereille on jo tullut kerrottua. Myös töissä olen joutunut kertomaan parille työkaverille, kun on ollut niin paha olo. Ensi viikolla ajattelin kertoa esimiehelle ja sitten ehkä hiljalleen muullekin työporukalle. Mitään hauskoja paljastusseremonioita ei olla järjestetty, mutta ehkä tuohon sukupuolen kertomiiseen voisi keksiä jotain hauskaa:)

Meidän tähän melko avoimeen linjaan on ehkäpä ihme kyllä, osittain vaikuttanut se, että taustalla on keskenmeno. Keskenmenneestä raskaudesta ei oltu kerrottu paljon kenellekään ja ei jotenkin haluttu kertoa ikään kuin pelkästä keskenmenosta keskenmenon jälkeen. Ensimmäinen raskaus ja keskenmeno jäi siis aika pitkälti mun ja miehen väliseksi salaisuudeksi ja se tuntui ajoittain aika raskaalta. Nyt sitten päätettiin olla avoimia raskaudesta jo aika aikaisessa vaiheessa, ettei jouduta uudestaan samaan tilanteeseen.
 
Ei olla vielä kerrottu kenellekään ja kerrotaan vain läheisimmille ihmisille ja lapsille np-ultran jälkeen. Mua ei tippaakaan kiinnosta toisten sääli ja toisaalta mua ei sit kiinnosta puolelle kylälle selitellä jos löytyisikin jotain vakavaa ultrassa tai menisi kesken. Rakenneultrassa varmaan saadaan sukupuoli selville kun halutaan periytyvän silmäsairauden vuoksi hoitaa asiat kuntoon jos näyttäisi poika olevan tuloillaan, mutta ei olla koskaan kerrottu sukupuolta ennen vauvan syntymää.
 
Me kerrottiin molempien vanhemmille aika pian varhaisultran jälkeen, eli he ovat tienneet raskaudesta jo melkein kuukauden. Olen myös kertonut läheisimmille kavereille ja useammille miehen kavereille on jo tullut kerrottua. Myös töissä olen joutunut kertomaan parille työkaverille, kun on ollut niin paha olo. Ensi viikolla ajattelin kertoa esimiehelle ja sitten ehkä hiljalleen muullekin työporukalle. Mitään hauskoja paljastusseremonioita ei olla järjestetty, mutta ehkä tuohon sukupuolen kertomiiseen voisi keksiä jotain hauskaa:)

Meidän tähän melko avoimeen linjaan on ehkäpä ihme kyllä, osittain vaikuttanut se, että taustalla on keskenmeno. Keskenmenneestä raskaudesta ei oltu kerrottu paljon kenellekään ja ei jotenkin haluttu kertoa ikään kuin pelkästä keskenmenosta keskenmenon jälkeen. Ensimmäinen raskaus ja keskenmeno jäi siis aika pitkälti mun ja miehen väliseksi salaisuudeksi ja se tuntui ajoittain aika raskaalta. Nyt sitten päätettiin olla avoimia raskaudesta jo aika aikaisessa vaiheessa, ettei jouduta uudestaan samaan tilanteeseen.

Täällä sama homma. Sain keskenmenon ensimmäisestä raskaudesta ja se oli henkisesti kova kolaus. Sen jälkeen päätin etten salaa raskauksia lähimmäisiltä, jos käykin samoin.
 
Viime raskaudesta kerrottiin miehen äidille sillein, että vietiin sen synttärijuhliin kortti jossa oli ultrakuva ja luki ONNEA MUMMO! Ja laskettuaika. Oli hauskaa, kun ei leikannu aluks millään ja ihmetteli mikä töherrys se ultrakuva oli :grin ja mikä lauantai. Hahah. Naurattaa vieläki. Sit ku alko tajuumaan nii seki oli hauskaa. Nii ja sit siskoille ja äidille laitoin sydänäänistä äänitteen whatsappissa ja sanoin, että arvaa mikä ääni.. Hetki meni enne, ku tajus. Tälle kertaa ei oo mietitty, mutta taitaa joutuu kohta kertoo... :bored:
 
Meillä molempien vanhemmat tietää ja miehen sisarukset. Myös minun paras ystävä tietää.
Muille kerrotaan sitten pikkuhiljaa tuon np-ultran jälkeen. Olen pinterestistä katsellut jo kivoja ideoita kuviin jolla voi ilmoittaa.
 
Meillä vanhemmat tietää jo, anoppi oli alusta asti mukana jännäämäs, et tuleeko menkat vai ei.. (mies oli tällön työreissulla ja odottelin sit sen viikon lopulle kun mies tuli kotiin et tein testin..) ja sitten luvalla kertoi appiukolle. Oma äiti puolestaan huomasi käydessään.. (tietää ettei mulle kerry vyötärölle oikeen mitään määrätystä pisteestä eteenpäin, vaikka mitä söisin.. joku geenijuttu kait..) Isä taas ei voi nähdä kuulla tai tuntea enää koskaan.. koska hän menehtyi vaikean sairauden riuduttamana reilu 3 vuotta sitten..
 
Muille kertomisesta ei olla kauheena vielä päätetty. Jouluaikaan viimestään isovanhemmat saa tietää ja ite kukanenki sit kun näkee mahasta tai jos päätetään kertoa..
 
Me kerrottiin molempien vanhemmille aika pian varhaisultran jälkeen, eli he ovat tienneet raskaudesta jo melkein kuukauden. Olen myös kertonut läheisimmille kavereille ja useammille miehen kavereille on jo tullut kerrottua. Myös töissä olen joutunut kertomaan parille työkaverille, kun on ollut niin paha olo. Ensi viikolla ajattelin kertoa esimiehelle ja sitten ehkä hiljalleen muullekin työporukalle. Mitään hauskoja paljastusseremonioita ei olla järjestetty, mutta ehkä tuohon sukupuolen kertomiiseen voisi keksiä jotain hauskaa:)

Meidän tähän melko avoimeen linjaan on ehkäpä ihme kyllä, osittain vaikuttanut se, että taustalla on keskenmeno. Keskenmenneestä raskaudesta ei oltu kerrottu paljon kenellekään ja ei jotenkin haluttu kertoa ikään kuin pelkästä keskenmenosta keskenmenon jälkeen. Ensimmäinen raskaus ja keskenmeno jäi siis aika pitkälti mun ja miehen väliseksi salaisuudeksi ja se tuntui ajoittain aika raskaalta. Nyt sitten päätettiin olla avoimia raskaudesta jo aika aikaisessa vaiheessa, ettei jouduta uudestaan samaan tilanteeseen.


Vaikka en keskenmenoa ole koskaan kokenut olemme samasta syystä halunneet kertoa jo monelle lähimmäisille myös työkavereille joiden kanssa on joka päivä tekemisissä. Koska jos keskenmeno tulisi olisi siitä helpompi puhua jos tietää jo että on ollut raskaana. Toivotaan toki että kaikki menee hyvin!
 
Takaisin
Top