Raskaudesta kertominen

Onpa ollu työnantajalta erikoinen reaktio :D ei varmaa kovin monella tuu tommoi reaktio vastaan
 
Noniin, enon vaimokin vain näki jostain että oon raskaana :joyful: vatsaa alkoi sormella hipsuttaa! Haha. Oltiin just juhlissa sillon ja oma äitini oli lähellä niin pääsin heille kertoa olevani raskaana :) erittäin iloisia olivat. Ensimmäinen lapsenlapsi mun vanhemmille. En edes siinä tilanteessa hoksannut kuuliko juhlissa kukaan muu :hilarious: nooh eiköhän se tieto ala pikku hiljaa leviään. Ens viikon lauantaina on meidän kihlajaisjuhlat niin sitä ennen oltais kuitenki kerrottu :)

Töissä ei vielä tiedä kukaan eikä somessa. Ainoastaan lähipiiristä osa. Nyt menossa 11+0
 
IceTea, tosi kiva että pomo otti asian hyvin, niinhän se kuuluukin. :) Mä vasta aloitin osa-aikaisena duunissa ja en tiedä missä vaiheessa pitäisi kertoa... Ennen kuin alkaa näkyä varmaan...
 
Onko kaikki jo kertoneet raskaudesta muille?
Me salaillaan tätä vieläkin. NP-ultra on vasta ensi viikon lopulla. Pomolle jouduin kertomaan kun piti kieltäytyä raskauden vuokse eräästä työtehtävästä.
Mutta tää maha!!!! Mies eilen sanoi että kyllä se nyt näkyy. Miten tää salataan ultraan saakka kun sen jo huomaa?? Vielä tuo äitienpäiväkin ja kaikki sukulaiset on koolla.. Mua ahistaa niini paljon. Tahdon kuitenkin varmistaa itselleni että kyydissä on vielä pikkuinen ennen kuin menen kaikille siitä iloitsemaan.
 
Me kerrottiin heti plussan jälkeen parille kaverille, vanhemille ja mun veljelle raskaudesta :) Oli niin iloinen uutinen, etten millään malttanut olla kertomatta. Ja heille kun olisi kuitenkin ne huonotkin uutiset kerrottu. Nt- ultran jälkeen ollaan kerrottu työpaikoilla ja muille kavereille sitä mukaan kun on tullut puhetta, ja miehen veljille. Esimies oli iloinen ja rupesi miettimään miten mun työt järjestetään sitten kun olen poissa. Mietin vielä viittiikö facebookkiin laittaa jonkun päivityksen asiasta.. Mulla olisi muutama kuvaideakin siihen. Ehkäpä rakenneultran jälkeen :)
 
Me kerrottiin heti plussan jälkeen mun parhaalle ystävälle ja pian mun isälle ku se täytti 60v. Sit viimeviikolla anoppi huomas mun silmistä (?) raskauden ja nyt viikonloppuna mun enon vaimo näki jostain kans ja kerrottiin hänelle ja mun äidille. Miehen isälle kans on nyt kerrottu. Eli sisarukset ei vielä tiedä eikä muut kaverit. Työpaikalle en vielä halua kertoa. Nyt menossa siis 11+2. Viikonloppuna on meidän kihlajaisjuhlat niin siellä ei enää salailla sukulaisille ja ystäville.

Oisko se sitten ens viikolla ehkä työpaikalla kertomisen vuoro :nailbiting: jostain syystä sitä vähän jännitän. Oon yks vanhimmista siellä ja aina ne on piikitelly et millon tulee vauva tms. :joyful: ja kun ei vieläkään oikein usko tähän raskauteen tai pelkään et se viedään vielä pois
 
Onko kaikki jo kertoneet raskaudesta muille?
Me salaillaan tätä vieläkin. NP-ultra on vasta ensi viikon lopulla. Pomolle jouduin kertomaan kun piti kieltäytyä raskauden vuokse eräästä työtehtävästä.
Mutta tää maha!!!! Mies eilen sanoi että kyllä se nyt näkyy. Miten tää salataan ultraan saakka kun sen jo huomaa?? Vielä tuo äitienpäiväkin ja kaikki sukulaiset on koolla.. Mua ahistaa niini paljon. Tahdon kuitenkin varmistaa itselleni että kyydissä on vielä pikkuinen ennen kuin menen kaikille siitä iloitsemaan.

Vaikeeksi tää on kyllä tehty! Mäkin oon ollut väsynyt ja pahoinvoiva, ja maha pullottanut jo pidemmän aikaa. Sisällä myllertää isot tunteet ja ajatukset. Ja sit ei muka sais kertoa kellekään.

Mä oon nyt pystynyt suomalaisten osalta noudattamaan normeja, kun oon salannut asian Suomessa asuvilta. Täällä maassa oon kertonu tosi monelle jo tosi varhain.
 
Tänään oli nt-ultra, ja tilasin sieltä päästyäni omalle äidille äitienpäiväksi kukkia, joiden kortissa asia paljastuu. Ne toimitetaan lauantaina. Miehen vanhemmille yritettiin soittaa asiasta jo tänään, mutta olivat eri paikoissa ja muiden ihmisten kanssa etc, joten jäi sit vielä kertomatta. Jospa huomenna.
 
Mie oon tosiaan menossa töihin hoitovapaalta vasta 21.päivä, joten kai se täytyy sitten kertoa... vähän jotenkin ”jännä” vaan, kun menee töihin ja heti onkin jäämässä pois :D. Eka ultra onneksi jo tällä viikolla, niin ehtii olla ennen sitä :).
 
Onko kaikki jo kertoneet raskaudesta muille?
Me salaillaan tätä vieläkin. NP-ultra on vasta ensi viikon lopulla. Pomolle jouduin kertomaan kun piti kieltäytyä raskauden vuokse eräästä työtehtävästä.
Mutta tää maha!!!! Mies eilen sanoi että kyllä se nyt näkyy. Miten tää salataan ultraan saakka kun sen jo huomaa?? Vielä tuo äitienpäiväkin ja kaikki sukulaiset on koolla.. Mua ahistaa niini paljon. Tahdon kuitenkin varmistaa itselleni että kyydissä on vielä pikkuinen ennen kuin menen kaikille siitä iloitsemaan.

Me ollaan kerrottu vain parille ystävälle,jotka on ollut mukana tässä vuosien ajan tiiviisti tukena... Muut ei tiedä. Kerrotaan nt-ultra jälkeen myös vasta.
 
Täällä mies innoissaan ja haluais huutaa jo koko maailmalle koska vissii olin sanonnu et ultran jälkeen... no hänen sukulaisille hän kertoikin jo, ne oli iloisia :)... en haluis vielä kauheesti kertoa et ei vaan vahingossa mee pomon korviin kun vast ensi viikolla tapaan pomon ja haluaisin ite kertoo. Ja sit kun en tiedä miten ne omat sukulaiset ottaa sen niin jännittää... :S
 
Tietääkö kukaan, missä vaiheessa pomolle on pakko kertoa? Mun pitäis palata töihin about samaan aikaan, kun jäisin nyt sit jo äitiysvapaalle varhennettuna syyskuussa. Heinäkuun alussa varmaan ehtii vielä asian selvittää?
 
Tietääkö kukaan, missä vaiheessa pomolle on pakko kertoa? Mun pitäis palata töihin about samaan aikaan, kun jäisin nyt sit jo äitiysvapaalle varhennettuna syyskuussa. Heinäkuun alussa varmaan ehtii vielä asian selvittää?

En osaa sanoa onko työnantajakohtaista, mutta jostain olen kuullut että 2kk aiemmin olisi viimeistään kerrottava.
 
Tietääkö kukaan, missä vaiheessa pomolle on pakko kertoa? Mun pitäis palata töihin about samaan aikaan, kun jäisin nyt sit jo äitiysvapaalle varhennettuna syyskuussa. Heinäkuun alussa varmaan ehtii vielä asian selvittää?

Kun äitiysvapaasi alkaa, saat Kelasta äitiysrahaa. Äitiysrahaa maksetaan 105 arkipäivältä eli noin 4 kuukautta. Arkipäiviä ovat päivät maanantaista lauantaihin pois lukien arkipyhät.
Ilmoita työnantajalle äitiysvapaastasi viimeistään 2 kk ennen vapaan alkua.

Eli Kelan mukaan 2 kk ennen alkua...
 
Jees. Sellasta muistelinkin. No sitten riittää, kun juhannuksen jälkeen otan yhteyttä.
 
Mä oon nähny kamalia painajaisia vanhemmille kertomisesta. Kyseessä siis heidän ensimmäinen lapsenlapsi. Ekassa kerroin riidan päätteeksi ja olivat et "ok ei kiinnosta". Tokassa kerroin kuten olin ajatellut oikeasti tekeväni (eli äitienpäivää toivottaessa sanoisin että vuoden päästä sitten päästään juhlimaan isoäitiä) ja mun molemmat vanhemmat oli vaan lakonisesti että "ok, onneksi olkoon". Lisäksi äiti dissasi mua kun mulla on takana "vasta" yksi keskenmeno eikä kuusi kuten hänellä. Mun äiti siis ei missään nimessä ole noin kylmä enkä tiedä edes onko hän kokenut km (ei olla niiiiin läheisiä) mutta ilmeisesti alitajunta nyt keksii kaikkea ja ehkä raskaus ei yhtään auta näiden unien kanssa. :D

Ja joo, viimeistään kaksi kuukautta ennen äitiyslomalle jäämistä pitäisi kertoa töissä.
 
Takaisin
Top