Raskaudesta kertominen

Me kerrottiin kanssa jo perheille, ainoastaan minun isäni ei tiedä vielä kun ei olla väleissä (eikä ikinä tule olemaan lapsen kanssa tekemisissä..). Oli kyllä hirveää kertoa, jotenkin sitä pelkäsi reaktioita, vaikka tiesinkin, että minun puoli ottaa asian ihan hyvin. Äiti oli sitten itkenyt onnesta koko päivän kuultuaan asiasta ultran jälkeen :hilarious:
 
Mää kerroin sillon kun polilta tuli soitto et on kohonnut riski Downiin.
Sisko lähti mukaan labraan (matkaa 87km) ja pojan jätin hoitoon äitille (jolla sattumoisin just saikkupäivä sillon).
 
Mä keksin kiva jutun laittaa faceen mutten oo vielä laittanu kun toisaalta mietin et mitä sitä nyt kaikille huutelemaan :D
Mutta otin netistä haikara ja vauva kuvan ja lisäsin siihen "tilausnumero 6-2018"

Tiedä sitte käytänkö ikinä sitä kuvaa mutta tehty on.
 
Mulla oli alunperin tarkoitus et laitan mein perheen Whatsapp ryhmään 1.12 että meidän ekasta joulukalenterin luukusta tuli tämmönen ja oisin lisännyt ultrakuvan.
Meni ny eri tavalla mut ei haittaa enää.
 
Apua oonko ainut joka pihtaa tietoo vielä :D Mun vanhemmat eikä miehen vanhemmat tiedä.. miks se tuntuu niin vaikeelta kertoa :eek:

Me ei olla kerrottu kenellekään. Takana lapsettomuutta ja km niin ei olla vielä uskallettu iloita. Ehkä nt ultran jälkeen.
 
Täälä kolmas tiedon pihtari. Kerron nt ultran jälkeen jos vaan kaikki ok. Joulukorteissa aion ilmoittaa... Saakohan nt ultrasta kuvia ...? voisi liittää korttiin mukaan.:rendeer Ettei jää sitten kenellekään mitään epäselvää.
 
Täälä kolmas tiedon pihtari. Kerron nt ultran jälkeen jos vaan kaikki ok. Joulukorteissa aion ilmoittaa... Saakohan nt ultrasta kuvia ...? voisi liittää korttiin mukaan.:rendeer Ettei jää sitten kenellekään mitään epäselvää.

Saa kuvia :) Mun mies otti vielä videokuvaa ruudusta ni on ihanaa katella sitä potkimista vielä kotona :)
 
Lapsille kerrottu tänään ja meni niinkuin arvasin. Tyttö 4.v ihan innoissaan ja voi sitä kysymysten määrää! Poika 6.v ihan raivona ja todella suuttunut asiasta. Onko kellään ollut tällaista vastaanottoa sisaruksilta? Varmaan poikakin tottuu ajatukseen ja mieli piristyy mut nytjotenki tosi kurja fiilis itellä. Kauankohan suhtautuu noin negatiivisesti? Yritin jutella ja kertoa että hän on rakas ja ensimmäinen lapseni eikä vauva muuta hänen elämää ja saa koulusta tulla kotiin ja äiti kotona yms. mut ei ainakaan vielä vaikutusta. Yritin myös kysellä mikä häntä harmittaa yms. mut ei halunnu kertoa. Raivosi vaan. Ehkä se siitä..ajan kanssa..:grumpy:
 
Lapsille kerrottu tänään ja meni niinkuin arvasin. Tyttö 4.v ihan innoissaan ja voi sitä kysymysten määrää! Poika 6.v ihan raivona ja todella suuttunut asiasta. Onko kellään ollut tällaista vastaanottoa sisaruksilta? Varmaan poikakin tottuu ajatukseen ja mieli piristyy mut nytjotenki tosi kurja fiilis itellä. Kauankohan suhtautuu noin negatiivisesti? Yritin jutella ja kertoa että hän on rakas ja ensimmäinen lapseni eikä vauva muuta hänen elämää ja saa koulusta tulla kotiin ja äiti kotona yms. mut ei ainakaan vielä vaikutusta. Yritin myös kysellä mikä häntä harmittaa yms. mut ei halunnu kertoa. Raivosi vaan. Ehkä se siitä..ajan kanssa..:grumpy:

Yhdellä tutulla myös esikoinen (poika myös) reagoi noin kuullessaan kolmannesta, muttaa aikansa kiukuteltuaan kaikki kääntyi kuitenkin hyväksi. :) Voisi luulla että ensirektiona tulee jokin ettei olisi enää niin tärkeä äidille ja isälle tai että joutuu jakamaan enemmän huomiota ja asioita.

Mekin kerrottiin pojalle kun mies välttämättä halusi, mutta eipä tuo juuri tainnut ymmärtää mistä oikeasti oli kyse. :D
 
Tarkoitus oli kertoa vasta jouluna, mutta koska oltiin menossa vanhemmilleni viikonlopuksi kerroimme huonojen olojeni vuoksi. Koska en uskaltanut asiaa muuten kertomaan laitettiin ultrakuva joulukorttiin kuten suunniteltiinkin. Miehen perheelle soitimme, ja osa ystävistä tietää jo. Tulipa helpottunut fiilis kun ei tarvitse enää perheelle salata :gen053
 
Mimi83, meillä kävi pojan kans vähän tolleen kun kerroin marraskuisesta-16. Poika 6v sanoi "ja tänne ei mitään vauvaa tule". Lopulta, ehkä raskauden puolivälin jälkeen asenne muuttui. Poika kyseli joka päivä "milloin vauva syntyy? Joko se syntyy?" Ja kun syntyi niin otti syliin, silitti ja tykkää pikkuveikasta nyt paljon.
Eiköhän teilläkin alkujärkytyksestä toivuta :)

Tästä kesävauvasta samainen, nyt 7v tuumas vähän nauraen "et oo tosissas, oikeesti?" ja unohti koko jutun.

Tuota poikaa vuoden vanhempi veli on aina toivonut vauvaa meille, joten hänelle uutiset kummallakin kerralla oli iloiset.

Teinipoika on tyyliin "ahaa".
 
Nt-ultran jälkeen kerroin vanhemmilleni esittelemällä ultrakuvaa, sen jälkeen tieto on lipsahtanut muutamalle ystävälle ja läheiselle työkaverille. Miehen vanhemmat ei vielä tiedä (heidän eka lapsenlapsi), jouluna varmaan kerrotaan kun nähdään.
 
Mun vanhemmat ei oikein ottanut uutista toivotulla tavalla... Äiti onnitteli ja that's it, isä ei edes onnitellut. En ymmärrä mikä tässä asiassa voi olla näin 'shokeeraavaa', ehkä yksi syy on että meidän suku on todella pieni ja vauva on mun vanhempien eka lapsenlapsi, mä olen siis perheen esikoinen ja muutenkaan meidän suvussa ei ole yhtään pieniä lapsia... Mutta silti harmittaa :sad001 Vielähän he toki ehtivät innostua ajatuksesta, mutta olis silti vähän toivonut erilaista suhtautumista.
 
Me vietiin tänään joulukortit missä oli NT-ultrasta kuva molempien vanhemmille. Oltiin siis tänään ekaa kertaa ultrassa ja viikkoja 12+3. Mun vanhemmat ei yhtään tajunnu mitä kuva esittää. Miehen siskoille lähetettiin myös kuvat. Mun veljelle kerrotaan jouluna. Ihana päivä ollut tänään ❤
 
Meillä vanhemmat, meidän sisarukset ja lähimmät ystävät tietää. Ei munkaan isä onnitellut, mutta se nyt vaan on semmonen "jörö". En usko että pahaa tarkoitti, vaan näytti lähinnä siltä että yritti hymyä peitellä ja sitten vaihtoi puheen aihetta?! :D
 
Hyvä kuulla että on muitakin sisaruksia, jotka eivät ole mitenkään riemusta hyppineet vauva uutisesta. Ehkä tosiaan ajanmyötä meidänkin 6.v tuosta tottuu mutta nyt toistaiseksi on mulle todella vihainen. Onneksi muut ovat ottaneet uutisen vastaan iloisesti! :happy: Tuleva isosisko ei meinaa jaksaa odottaa kesää ja sanoikin eilen että toivoo että joulupukki tuo sen vauvan jo jouluna..:)
 
Mun piti salata raskaus ainakin hetken, mutta en pystynyt vaan plussapäivänä jo kerroin äitilleni:love017Muille ei sitten muutamaan viikkoon hiiskuttu. Parille parhaalle ystävälleni kerroin joskus RV 9 ja yks ystävä myös arvasi. Np-ultran jälkeen loput kaverit sai tietää. Muille tutuille en oo kertonut, rakenneultran jälkeen varmaan saavat tietää:)
 
Takaisin
Top