Raskaudesta kertominen

Minä ajattelin kertoa ultrn jäljeen kaikille, joille asia on iloinen uutinen :-)
 
Muokattu viimeksi:
Me ollaan ajateltu kertoa äitienpäivänä tytölleni sekä isovanhemmille ja sisaruksille. Minun sisko tietenki jo tietää, mutta puolison sisaret ei. Työpaikalla en aijo kertoa ennen ku hoksaavat. Yks työkaveri tietää, kun se on sellanen noita et kysy jo seittemännellä viikolla. :)
 
Mun äiti tietää kans kaikista heti kun ne on paksuna.. Onkohan joku tissi fetissi, kun mutkin näki niin tuijotti rintoja ja kysy että: olisko jotain kerrottavaa... :D :D
 
Meillä oli ultra torstaina ja lauantaina sitten kerrottiin miehen vanhemmille ja siskolle ja myös minun äidille ja ystäville. Tyttärelleni kerroin sunnuntaina kun oli isällään la-su. Meni vähän itkuksi on niin äitin tyttö ja ei ole sisaruksia kotona isän luona kyllä kaksi siskoa mutta eihän se ole sama. Jospa hän nyt sulattaisi asian hyvin onhan tässä aikaa vielä ja kyllä hän jo aatteli et mitä voisi antaa tulevalle siskolle tai jos onkin poika niin mitä sitten antaisi omista leluistaan. Tyttäreni siis nyt 9v ja tietysti tottunut saamaan kaiken huomion kotona. Toivottavasti ottaa tulevan sisaruksen ilolla vastaan.
 
Mä kerroin töissä keskeisimmille henkilöille reilu viikko sitten, mutta kahvihuoneessa tms. en ajatellut asiaa sen kummemmin ilmoitella. Hoksaavat kun hoksaavat. Kaikki kelle kerroin ovat miehiä, joten hekään tuskin juoruavat :)

Tänään oli ekaa kertaa päällä vaatteet, jotka eivät varsinaisesti pyri peittämään vatsaa. Kävin aamulla lyhyen keskustelun vanhemman naiskollegan kanssa. Lyhyen sananvaihdon aikana hänen silmät hakeutui ehkä viidesti mun vyötärönseudulla :) Asia ei siis välttämättä pysy salassa kovin kauaa.
 
Joo, mustakin tuntuu että mahaa vilkuillaan jos missäkin yhteydessä. Saa nähdä kuka on ensimmäinen rohkea, joka kommentoi asiaa :)
 
Nyt meillä tietää kaikki ne sukulaiset, ystävät ja työkaverit joille olemme asiasta ajatelleet kertoa, muut kuulee kun kuulee tai töissä työkaverit sit huomaa. [emoji4] Ihanan vapauttavaa kyllä, kun ei tartte enää salailla tätä ihanaa asiaa.
 
Tuntuu kyllä hirmu pitkältä tää aika, jonka itse on tiennyt ja muut ei. Nyt on vasta rv 11+1 ja täällä foorumilla suurin osa on jo päässy rv 12 paremmalle puolelle ja nt-ultraankin.

En oo vieläkään päättäny, sanonko töissä kevään aikana ja miten sen teen... Ehkä tieto sit vaan kulkeutuu, kun sen kertoo muutamille.

Viikonloppuna oli oikeestaan pakko kertoa esimiehen vaimolle, koska oltiin samassa hotellihuoneessa ja tarvitsin apua mm. mulle tarjottujen skumppien ja ruokaviinien kanssa. Sen säätämisen varmaan huomasi jo muutamat. Saa nähdä, onko hän kertonut puolisolleen, vai pitääkö salaisuuden...
 
Mä pukeudun normaalistikkin aika väljästi, niin siinä ei ole mitään erikoista, että olen jossain pussittavassa neuleessa (etenkin kun sataa lunta, eikä ole kovin lämmin :grin:rolleyes:).

Aika monet tietää jo, mutta omalle isälle kerron sitten kun on nt-ultrassa käyty ja kaikki on hyvin. Ja sit aletaan kertomaan myös muille jos tulee puheeksi esim joku kysyy mitä meille kuuluu. Toistaiseksi olen ollut hys hys tutuille, mutta jos joku suoraan kysyisi, niin rupeisi valehtelemaan :)
 
Saas nähdä koska uskaltaa kertoa. Minä haluaisin odottaa heinäkuun rakenneultran ohi kuten esikoistakin odottaessa, mutta mies nurisi että siihen on niin kauan.

Esikoisesta ennen rakenneultraa tiesi vain yksi tuttavapariskunta, kun arvasivat kun en heillä iltaa istuessamme tavalliseen tapaan ottanut viiniä. Nytkin eräs toinen tuttavapariskunta on saattanut asian samasta syystä arvata, mutta eivät ole kyselleet.

Vaatteiden puolesta ei ole stressiä, jos samoin menee kuin esikoista odottaessa. En ole pienikokoinen ja käytän löysiä vaatteita muutenkin. Esikoisen odotusta eivät muutamat huomanneet, vaikka pari viikkoa ennen synnytystä tapasimme :-D
 
Mulla viikkoja nyt 13+3 ja olen kertonut kahdelle mun ystävälle sekä naapurille (joka joo lasketaan myös ystäväksi). Sukulaisille ei olla vielä kerrottu. Mä ehdotin, että kerrottaisiin nyt äitienpäivänä, mutta mies oli sitä mieltä, että odotellaan vielä. Musta vaan tuntuu, että maha alkaa pikku hiljaa jo näkymään. Niin ja meidän pojalle ollaan jo kerrottu.
 
Mä alan nyt kallistua siihen, että pikku hiljaa voi lopuillekin lähimmille kertoa, kun neuvolassakin vakuuteltiin, että keskenmenoriski on käytännössä olematon, kun on nähty, että sikiö liikkuu ja sydän löi eilen tasaisesti. Nyt kuitenkin vasta rv 11+4.
 
No joko te ootte kertoneet yleisesti, kun suurimmalla osalla on nt-ultrakin takana? Mä nyt tänään yhtäkkiä kerroin tuleville lähimmille työkavereille, kun ajattelin, että kyselen, olisko joku heistä innokas ottaan mun vastuutehtäviä ens syksynä.

Oon opettaja, ja nyt tehdään ensi syksylle jo lukujärjestykset yms. Aattelin, että olis ehkä kiva, ettei mun seuraajan tarvii hypätä "liikkuvaan junaan" syyslomalta, vaan hän vois alottaa hommat jo elokuussa ja saada niistä palkan. Mä voisin komppailla siinä ja ehdin tuutoroida pari kuukautta, ennen kuin poistun.

Nyt vaan pitää toivoa, ettei nt-ultrassa selviä mitään katastrofaalista, kun oon "liian monelle" jo kertonut... Ultra on 4 päivän päästä.
 
Meillä on miehen kanssa erimielisyyttä kertomisesta edelleen... Hän haluaisi jo kertoa, mutta minä haluaisin odottaa rakenneultran yli. Nyt tuntuu, että vieläkin myöhemmin.... Sokerirasituksessa paastoarvo ylittyi 0,1 verran eli rd-diagnoosihan sieltä sitten paukahti ja minä kauhee stressi-reija en halua yhtään lisästressiä sukulaisten ja tuttujen kauhisteluista/voivotteluista.
 
Me päätettiin että nt-ultran jälkeen asia ei ollut enää salaisuus ja Facebookissa julkaisin tiedon äitienpäivän kunniaksi jolloin oli rv 15+3 :-)
 
Me oltiin tänään nt-ultrassa ja tieto on nyt virallista :) Isovanhemmat saa rauhassa ''keulia'' ja kertoa eteen päin. Kiva myös ettei tarvii niin kauheesti enää ''piilotella'' pahoinvointeja ja olotiloja, vaikka en niin kauheasti olekkaan piilotellut raskautta ja lähimmille ollaan jo kerrottu. :)
 
Läheisille ystäville ja sukulaisille ollaan kerrottu, mutta töissä en ole vielä kertonut vallitsevan tilanteen takia. Vasta 1-2 viikon päästä kerron kun neuvottelut päättyy.
 
Mä oon kanssa pantannut kertomista töissä,mutta alkaa olee jo sen verran mahaa,että lähiaikoina on kai kerrottava.. Huhtikuussa vasta palasin vanhempainvapaalta,poika huomenna 10kk. Töissä kovasti jo syksyä suunnitellaan ja mua vähän nolottaa ilmoittaa,että jään taas pois :/
7. lapsi tulossa ja viikkoja tänään 16+0.
 
Takaisin
Top