Raskaudesta kertominen

Reez

Silmät suurina ihmettelijä
Milloinkas ootte ajatellut raskaudest muille kertoo? Ja miten?

Mun viime syksyisen kohdunulkoinen raskaus-episodin jälkeen itte oon meinannu vanhemmille kertoa vasta kriittisten 12 viikon jälkeen. Todennäkösesti vasta äitienpäivänä. Kertomis tapa on vielä suunnittelun alla.

Töihin pitää varmaan kertoa jo varhaisultranjälkeen viimeistään tai lähiviikkoina työnluonteen takia.
 
Anopille kerroin jo, kun se on sellainen "noita", että arvaa aina muutenkin. Anopilla on myös ollut keskenmeno, niin tietää, ettei nää aina pääty onnellisesti. Miehen serkku saa esikoisensa toukokuussa, niin varmaan sen jälkeen kerrotaan kaikille. Varmaan ihan sanotaan vaan nähdessä. Miehen suvussa on paaaaljon lapsia, joten sinne päin ei ole yllätys. Äitini saa sitten tiedottaa mun puolen suvun.

Töissä en ole tällä hetkellä.
 
Mä oon jo kertonu muutamalle ystävälle ja äidille, eli niille jotka tiesi että yritetään ja syön Teroluteja jne. Luontevaa kertoa kun muutenkin raportoin varsinkin ystäville kaiken kierron vaiheesta lähtien. :D

Omille lapsille tekis ihan hirveesti mieli kertoa! Ovat siis 4 ja 6 v. Tänään lueskelin päiväkirjoja heidän raskausajoilta ja synnytyksistä, ja halusivat ehottomasti, että luen ääneen. :Heartred Tiedän että varsinkin pojista vanhempi tulee olemaan todella innoissaan. :) Jos mulle tulee tosi vahvat oireet, joutuu varmaan sen varhaisultran jälkeen kertomaan, etteivät turhaan huolehdi mun näkyvästä väsymyksestä tai pahoinvoinnista. Aika empaattisia tyyppejä nuo jätkät nimittäin. :Heartred
 
Mä oon ollu kans tosi varovainen, johtuen noista kahdesta keskenmenosta. Anoppi tietää ja 2 hyvää ystävää. :) Samat jotka viimeksikin tiesi ja olivat kyllä sitten ihanasti tukenakin kun keskenmeno tuli.

Mutta antaa nyt ajan kulua ja se ultra kertoo sit paljon. Nyt vaan jo tuntuu että mahaa turvottaa siihen malliin että kohta joku jo huomaa :):p
 
Mä taidan odotella varhaisultraan, sen jälkeen voisi kertoa mun ja miehen vanhemmille. Esikoiselle ehkä vasta vähän myöhemmin, katsotaan nyt.. Tosin jo tässä vaiheessa haluan rajoittaa 4 veen pomppimista mahan päällä yms, niin siinä mielessä olisi helpottavaa kertoa vähän aiemmin..
 
Varhaisultraa en oo vielä varannut mut jos sinne meen niin sen jälkeen jos kaikki hyvin niin kerron meidän vanhemmille ja sit enemmän vasta np ultran jälkeen :)

Yhdelle ystävälle oon kertonut kun tiedän et hän tukee. :)
 
Tarkoitus olisi kertoa vasta no-ultran jälkeen. Viime raskaudessa tosin muutamalle joutui aikaisemmin kertomaan, kun seurasivat liian tarkasti mitä söin ja join
 
Mä olen kertonut neljälle ystävälleni, he tiesivät toiveesta jo muutenkin ja yrityksestä. Mulla letrotzol+pregnyl+luget apuna. Mutta muille aattelin kertoa kun raskaus saavuttanut puolen välin...
 
Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja miehen sisaruksille sekä itse oon kertonut parille lähimmälle ystävälle ja yhdelle työkaverille. Muille kavereille kerrotaan joko varhaisultran tai nt-ultran jälkeen.

Viime raskaudessa kaikki tiesi jo ennen ekaa ultraa ja sit raskaus menikin kesken. Sitä oli kiva sit kaikille selitellä, siks en haluu samaa nyt!

Töissä aattelin pomolle ja muille työkavereille kertoo vasta ku on varmaa että kaikki on hyvin, joten luultavasti nt-ultran jälkeen. :)
 
Me ollaan aika avoimesti kerrottu läheisille. Kaks keskenmenoa takana lyhyen ajan sisällä ni nyt todettiin että ei se pysy sisällä sen paremmin vaikka asiaa salattais. Keskenmenon sattuessa on kuitenkin kaikille kerrottu. ..
Toivottavasti nyt pysyy sisällä..
 
Olemme nyt kertoneet muutamalle hyvälle ystävälle, joka tiesi, että yritämme. Muuten sitten varmaan tuossa ensimmäisen neuvolan jälkeen omille vanhemmille ja sisaruksille. Muut saavat odottaa np-ultraan asti, koska meillä on taustalla rankkaakin taustaa, niin haluan saada edes pienen varmuuden siitä ettei ole mitään yllätyksiä vauvan terveyden suhteen. Luulen, että maha räjähtää aika nopeesti käsiin, kun kolmas kyseessä ja olen pienikokoinen ihminen. Kovin pitkään ei siis pysty salaamaan. :grin
 
Varmaan sen nt-ultran jälkeen kerrotaan, paljon pidempään se ei salassa pysykään. Mulla on maha ollut aina TODELLA iso ja tullut näkyviin hyvissä ajoin, vaikka tota läskiä päällä onkin.. viimeksi kerrottiin vähän ennen ja niinhän se vuoto alkoi samana päivänä.. saas nähdä kuinka vappuna pelottaa, viime vappuna tuli keskenmeno ja silloin myös laskettu aika oli marraskuussa
 
Me (tai oikeestaan minä) ollaan kerrottu oikeestaan kaikille. Oon muutenkin aika lörppö ja kaikki tiesi yrityksestäkin. Ajattelin et helpompi kertoa vauvauutinen ja sit jos sattuukin keskenmeno niin pakko kertoa eikä jäädä yksin vatvomaan. Ja sit jos ei olis kertonut ja menisikin kesken ja ei haluaisi tätä kertoa muille niin olisi ne vauvakyselyt aika kiduttavia. Parempi siis omasta mielestä näin. Toivottavasti en joudu testaamaan tätä järkeilyketjua kuitenkaan. Keskenmenot kuitenkin kovin yleisiä ja moni lähipiirissä sen kokenut.
 
Mies ei oo antanut lupaa kertoa kenellekään, ja kyllä tää vaikeelta tuntuu. Esimerkiks käytiin tänään synnärillä katsomassa tulevaa kummityttöämme (ystäviemme lapsi, joka eilen syntyi:Heartred) ja ois NIIIN tehnyt mieli sanoa, että taitaa olla 8 kk päästä sitten osat tässä vaihtuneet :D Mies ei kuitenkaan antanut periksi :/ Myös ainakin äidilleni ja muutamalle ystävälle haluaisin tässä vaiheessa kertoa, mutta kun ei tule lupaa niin ei... Pitkäperjantaihin vissiin pitää odottaa, mulla on silloin 11+6. Onneksi täältä foorumilta saa kuitenkin vertaistukea ja neuvoja!
 
Itse olen kanssa ajatellut että millon sitä kertoa, tekisi mieli ilmoittaa koko maailmalle. Mutta jotenkii oon tän toisen kohdalla paljon varovaisempi :eek: muutama päivä sitten anoppi kyseli kuulumisia ni menin ihan lukkoon (aamulla olin plussannu) noh onneks osasin vastata tavalliseen tapaan että ei kummempia. Olen ajatellut että nt-ultran jälkeen vois kertoa vaikka koko maailmalle :grin katsotaan kuinka onnistuu eilen ystävä kävi kylässä ja rupesi kyselemään millon voitas pitää illanistujaiset kun ei olla aikoihin yhdessä sellaisia vietetty:nailbiting: joku tarina pitää varmaan keksiä ettei tarvii vielä kertoa, tosiaan haluan pitää salassa tän vielä..
 
Muokattu viimeksi:
Me on toistaiseksi kerrottu miehen vanhemmille ja kerroin yhdelle mun kaverille. :) En usko että pantataan mihinkään tiettyyn viikkoon asti kertomista, kerrotaan muille ehkä sitä mukaa, kun hyvä hetki tulee. :happy:
 
Voi ei Agnes, eikö miehellesi kävisi sitten joku kompromissi et sä voit kertoa muutamalle valitulle kuitenkin.

Miehet ei aina ymmärrä naisten tarvetta jakaa kaikki..
 
Mä kommentoin fb -kirppiksellä tuplarattaisiin (tai mies taas mut siihen ja sitten kommentoin) ni johan alko puhelin paukkuu :'D piti poistaa koko kommentti ja yhelle kaverille myönsin :'D
 
Aubrey: Nuo fb-kirppikset on kyl vähän ärsyttäviä ku kavereille jotka samassa ryhmässä nii näyttää kaiken.. Jos julkaisee jtn nii ne saa ilmotuksen ja jos kommentoi nii nostaa toisen uutisiin sen. Pitääpi varoa siellä mitä tekee, ihan niin julkista ilmotusta en kuitenkaa ite vielä halua :D
 
Takaisin
Top