Raskaudesta kertominen läheisille

Olen kertonut esimiehelle ja muutamalle työkaverille pahoinvoinnin ja loppuvuoden työjärjestelyiden vuoksi. Olen työpaikallani hyvin keskeinen asiantuntija ja vaikeasti korvattavissa niin ajattelin myös, että on reilua pomoa kohtaan. Työni on minulle tosi tärkeä ja haluan itselleni hyvän sijaisen. Meiltä jää myös kollegani, jonka merkitys työyhteisössä kutakuinkin yhtä erityinen kuin minun 1kk ennen minua äitiyslomalle. Hän ei ole halunnut asiaa vielä julkisesti sanoa niin en itsekään ole sitten töissä kuin niille, joille on ollut tavallaan pakko kertoa. Muutamalle ystävälle olen myös kertonut, samoin mies. Perheelle ajattelimme kertoa aikaisintaan nt-ultran jälkeen, mahdollisesti vieläkin myöhemmin, ehkä jopa rakenneultran jälkeen vasta, jos maha pysyy pienenä.
 
Esikoisen kummi tietää, sekä hänen miehensä. Muut ystävät, sukulaiset tai tutut eivät tiedä. Esikoinen täyttää ensi viikolla 6kk, niin vähän jännittää kertoa. :chicken: Mutta ehkä odotamme nt-ultraan asti.
 
Vihdoin päästiin kertomaan miehen vanhemmille :happy: jännitti ihan hirveästi! Mutta hyvin kaikki meni ja olivat kyllä innoissaan :Heartred
 
Mä oon lörpötellyt läheisimmille kavereille ja muutamalle työkaverille. Näistä suurin osa tietää, että on yritetty pitkään, ja muutenkin jaetaan tosi paljon henkilökohtaisia asioita keskenämme, niin on ihan hyvä, että on tunteiden käsittelylle oma tukiverkostonsa. Koen aika vaikeaksi, jos pitäisi selvitä tästä vain miehen tuella. :rolleyes: Äiti myös tietää, kun oli "pakko" kysyä sen pahoinvointihistoriasta, muille läheisille on ajateltu kertoa ensi maanantain ultran jälkeen, sikäli kun tuolla eloa on...
 
Mä en oo viel kertonut kellekkään, paitsi miehelle. Oon pessimisti, niin en uskalla kertoa Työpaikan vessassa ei kyl oo mitää äänieristystä et homma kyl paljastuu heti jos alkaa pahoinvointi vaivaamaan. Sitä odotellessa
 
Näitä on jotenkin niin ihana lukea :Heartred

Ite oon kertonut jo ties kelle. Kaverin polttareissa pelattiin kuplafutista, joka oltiin yksimielisesti valittu aktiviteetiksi. Enhän mä sitä sitten uskaltanut pelata, enkä halunnut vaikuttaa välinpitämättömältä, joten kerron yksitellen kaikille. En halunnut varastaa koko showta :D

Siskolle kerroin, kun hän oli lähdössä reissuun.

Appivanhemmat saivat tietää, koska olivat ostaneet mulle kylmäsavulohta. Normaalisti vetelen sitä tilaisuuden tullen kilon paketin parissa päivässä, joten en oikein voinut väittää, ettei olisi tehnyt mieli. Appivanhemmille uutinen tuntu jotenkin suurelta yllätykseltä ja eka kommentti oli suurinpiirtein "no eipäs oltais osattu kuvitella."

Omille vanhemmilleni en oo vielä kertonut, koska haluan kertoa kasvotusten. Ne tosin taitaa aavistella jo jotain. Varmaan odotellaan jotain sopivaa aasinsiltaa. Esikoisen kohdalla vein äidille kaikessa hiljaisuudessa äitiyskortin sanomatta mitään. Mua jännitti silloin niin pahasti, että olisin varmaan pillahtanut itkuun, jos olisin yrittänyt sanoa jotain :'D
 
Katlera, musta tuntuu että toi itkuun pillahdus ei olisi itselläkään kaukana :) sen takia haluaisin ehkä pistää vaan jonkun ultrakuvan whatsappissa mutta onkohan se vähän pelkurimaista. No, saas nähdä.
 
Esikoisesta mentiin tosi matalalla profiililla. Silloin laitoin kuvan vauvasta syntymän jälkeen, ja 90% kommenteista oli tyyliin ”oho, onnea!”. Nyt jotenkii hövelimpi olo. Sillo pelkäsin menettämistä ihan joka ikinen päivä... nyt en jaksaisi sitä! Sen takia tekisi mieli avoimemmin kertoa raskaudesta. Ja jos jotain tapahtuu, kertoisin syyn myös miksi olisin surullinen.. läheiselle ystävälle aion kertoa kun nähdään, molempien perheelle ehkä varhaisultran jälkeen.
 
Mua itketti hirveesti kun kerrottiin appivanhemmille mutta anoppi on enemmän semmonen teräshermo ja ajattelin että jos se ei itke niin mäkään en voi :laughing002 mut näin sen kyllä sit pyyhkivän silmäkulmaa :joyful:
 
Mä laitoin mun siskoille kuvan missä esikoisella on isosisko-paita päällä :) ja tänään kerrotaan mun vanhemmille, koska ollaan heidän luona vkl ja mua etoo niin että ei oo oksu kaukana. En jaksa peitellä :D
 
hipshops, onneksi nää on yleensä niin ilahduttavia uutisia, että kuulijoita ei haittaa, vaikka kertoisikin jotenkin "tylsästi" :D
 
Mä pähkäilen et uskallanko kertoa uutisesta nt-ultran jälkeen. Siis kun silloin olis rv 11+5 et mitäs jos jotain sattuukin vielä kun ei oo se 13.viikko menossa :D Toki lähimmät ja luotettavimmat tietää mut esim mun toiselle mummolle en voi kertoa vielä kun se hölöttää kaiken eteenpäin.
 
Mä en vieläkään oo kertonut kuin muutamille kavereille, meinattiin ultran jälkeen lapsille kertoa ja kertokoot he sitten kaikille. Ja jos eivät tuu ottaneeksi puheeksi ni eiköhän masu pian ultran jälkeen pullahda ulos niinkuin edellisessä raskaudessa ni näkyy varmaan ulospäin pian.
 
Mulla ois synttärit heinäkuun lopulla, mietin pitäisköhän silloin kertoa? Jos pitäisin jotain kahvituksia vanhemmille. Silloin ois kyllä jo 16+ jotain. Aika myöhäistä. Ootan kyllä sen ultran yli. Vieläkään en oo keksinyt hyvää tapaa.

Eräs mun sukulainen ei kertonut kellekkään raskaudesta, ennenkuin jäi ”kiinni” äitiyspaketin hakemisesta. :joyful: Taustoja sen suuremmin tietämättä epäilen et hällä oli jotain lapsettomuusongelmia eikä syystä tai toisesta uskaltanut/halunnut kertoa kellekään aiemmin.
 
Mä en oo kertonu mun vanhemmille eikä mies äidilleen vielä eikä muillekaan sukulaisille.
Meillä on häät heinäkuun lopussa joten siellä varmaan viimeistään loput tajuaa.. mun äidille näytin esikoisesta vaan sitä plussatikku kuvaa puhelimesta äidille eikä se kyllä heti tajunnu..
 
Ajateltiin miehen kanssa kertoa juhannuksena minun vanhemmille ja kavereille, joiden kanssa mennään juhannusta viettämään. Ihmettelevät muuten, että miksi ei saunakalja maistu :wink miehen lapselle kerrotaan vasta ultran jälkeen, kun tietää, että onko kaikki hyvin.

Yhdelle ystävälle kerroin heti, kun kaipasin kovasti vertaistukea ja yhdelle hyvälle työkaverille hieman pakon edestä, kun oltiin firman juhlissa ja halusin ajaa kotiin autolla nukkumaan bileiden päätyttyä (olin siis juonut alkoholitonta viiniä koko illan huijaten kollegoja). Ja esimiehelle kerroin ennen kuin hän lähti lomalle, ettei tule sitten pitkän loman jälkee elokuussa yllärinä :dance008
 
Ajateltiin miehen kanssa kertoa juhannuksena minun vanhemmille ja kavereille, joiden kanssa mennään juhannusta viettämään.

Mä ajattelin myös eka, että miehen porukoille ja isovanhemmille voisi juhannuksena kertoa, kun ollaan kuitenkin kaikki paikalla yhtä aikaa. No eipä ollakaan, miehen porukat viettää juhannusta toisten isovanhempien kanssa ja miehen velikin on kaverijuhannusta viettämässä :D
 
:smiley-ashamed004On muuten metka juhannus. Ollaan torstaista asti oltu kaveri pariskuntien kanssa lomakylässä mökkeilemässä , tietysti hommaan kuuluu alkoholi ja itse olen aikaisempina vuosina sitä myös nauttinut kun tämä on jo perinne vuokrata kavereiden kanssa mökki.
Ei haluttu viellä kertoa heille tästä raskaudesta kun ollaan kuitenkin alle 12 viikon viellä ja ei olla ultrsssakaan käyty, niin päätettiin salata.
Kotona meillä oli hirveät operaatiot vaihtaa muutamiin alkoholittomiin pulloihin etiketit ja näitä sitten olen juonut ja ”juonut” :laughing025
 
Takaisin
Top