Raskauden salailu ja juhlat

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Plussatesti vasta tehty etkä haluaisi kertoa kenellekään vielä raskaudesta ja tulossa juhlat. Kuulostaako tutulta tilanteelta? Kuinka olette selvinneet ilman epäilyjä? Vai onko juhlat vasta tulossa ja mietit miten vältyt juomasta ilman että epäilykset herää?

Täällä joitain vinkkejä, kertokaa omia kokemuksianne :) : https://www.vau.fi/juhlapyhat/joulu/nain-pidat-raskauden-salaisuutena/

Itse en juonut muutenkaan juuri lainkaan silloin kun raskauduin niin asia ei tuottanut ongelmia.
 
En muista että olisi ollut muuta ongelmaa kuin joulu kuopusta odottaessani. Hän sai alkunsa vahingossa, enkä ollut joulun aikaan vielä valmis kertomaan uutista perheelleni veljeäni lukuun ottamatta. Vietämme aaton aina vanhemmillani, ja jouluateriaan kuuluu lasi tai kaksi viiniä, josta minä en tavallisesti koskaan kieltäydy. Olinkin varma että "ei kiitos" viinille yhdessä homejuustoista ja kylmäsavulohesta kieltäytymisen kanssa herättäisi äitini epäilykset. Niinpä veljeni kaatoi lasiini salaa alkoholitonta punaviiniä. :grin
 
Ekassa raskaudessa aika varhaisilla viikoilla oli kavereiden kesken rapujuhlat. Minähän en yleensä lasiin sylje :wink Onneksi toinen kaverini oli myös samoilla viikoilla joten hänen miehensä juhlien isäntänä huolehti että snapsilasissamme oli vettä - sitä sitten juotiin pienen irvistyksen kera :D Ihan hyvä että oli tämä teatteri koska tuo raskaus meni kesken, ja seuraavissa rapujuhlissa piti olla taas esittämässä kun esikoista odotin.

Toinen sai alkunsa joulukuussa joten kaverien pikkujouluissa kerroin saman tien rv4 kun kieltäydyin skumpasta.
 
En halua kertoa vanhemmilleni vielä raskaudesta. Haluan sen olevan jouluyllätys.
Muutama viikko sitten menin vanhempieni luokse juhlimaan äitini syntymäpäiviä. En ollut ajatellut että siellä juotaisiin, mutta eikös äiti ollut ostanut minulle pullon kermalikööriä!:facepalm:
Siinä sitten kiemurtelin ja sopotin ettei minun nyt kyllä yhtään tehnyt mieli juoda ja äiti kovasti yritti houkutella, että ota nyt vähän saunan jälkeen. Saunan jälkeen katosin vähin äänin yläkerran vierashuoneisiin viettämään illan siskon lapsien kanssa, eikä aamulla onneksi ollut mitään puhetta tai kummastelua koko asiasta.
 
Itse olen sanonut että antibioottikuuri estää ja jos tullut kyselyitä mikä vaivaa olen saanut että alapää tulehdus sillä harva haluaa siitä kuulla sen enempää ja oikeastikin siihen käytettävän antibiootin kanssa ei saa ottaa alkoholia.

Lisäksi joskus kun olimme kavereiden kanssa syömässä tulin autolla ja näin perustelin juomattomuuteni, mutta kuitenkin hain tiskiltä pienen oluen(holittoman) jonka avulla epäilijätkin jättivät minut rauhaan.

Vuorotyö tekijänä voi aina vedota klo 5.30 alkavaan vuoroon.
 
Haha minä myös juuri viime viikonloppuna käytin tätä antibiootti tekoyytä :D Ja aion parin viikon päästä käyttää uudelleen eri porukan illanistujaisissa :P
 
Me kerrottiin suvulle raskaudesta kätevästi jouluna, kun oltiin juuri sitä ennen käyty nt-ultrassa, muta sitä ennen osui kohdalle itsenäisyyspäivää ja syntymäpäiviä. Kilistelyt meni sillain, että mies joi munkin skumpat ja itsenäisyyspäivänä menin enempiä selittämättä limu linjalla.

Mitä enempi juomattomuuttaan selittelee sitä isompi huomio sille tulee - ja siis toisaalta onhan se nyt naurettavaa että aina jos tietynikäinen nainen ei juo, niin toiset miettii, et varmasti on raskaana.. o_O
 
En ole selitellyt mitenkään, sanonut vain ei kiitos. Ei ole kukaan koskaan ihmetellyt. Harvoin on alkoholia missään tarjoiltu, esim. meillä joulunviettoon ei kuulu alkoholi.
 
Takaisin
Top