Raskauden oireet

Mä oon kasvattanu meijän vauvan hyvin karkeilla ja suklaalla! Äsken sulatettiin korvapuusteja pakkasesta. Onneks tuli kesällä leivottua, nyt ei kyl jaksais :-) Vissyä menee täällä ainakin 1,5l per päivä. Välillä tulee ihme coca-cola-himo.. Nyt ei jaksa enään edes potea huonoa omaatuntoa tästä mässäilyä. Suurinpiirtein ainoa aktiviteetti, mikä tuo jonkinlaista iloa elämään :-)
 
Samoin täällä on syöty paljon, ja lisäksi juotu kokista. Myös karkki uppoaa, samoin leivokset. Hedelmiä olen myös syönyt kiitettävästi, vesimeloni meni kolmessa päivässä ja klementiinejä menee usea päivässä.
 
Riisimurot, kola ja mäkki. Niistä on mun rakkaus koostunut viimeiset kaksi viikkoa. Ja paahtoleipä!!
Välissä vedin kans rahka hedelmä ruisleipä-linjaa. Huh huh. Kai sen vauvan näinkin saa lihomaan! :D
 
Ihme yö ja aamu! Nukuin eka yli 3h pätkän ja sitten vielä vessakäynnin jälkeen toisen samanmoisen (eli paljon!) Heräsin ennen seiskaa kaameeseen nälkään. Oon pitkin aamua syöny puuroo, banaania, smoothieta, pähkinöitä ja yhen pullan. Kävin 25min kävelemässä koiran kanssa, mutta portaiden jälkeen tuli hirmu huono olo. Sama etominen kun alkuraskaudessa (ei onneks tullu ylös). Muuten virtaa ois tehä vaikka mitä, mutta nälkänälkänälkä! Ja vessassa käyny isolla hädällä jo kahesti ennen klo 10 :O Montakohan kertaa sitä ehtii syömään ja ulostamaan yhden vrkn aikan... Guinness world records, here I come...
 
Mulla rupes äsken hetkeksi näkymään ikäänkuin tähtiä näkökentässä. Pieniä valopilkkuja vilisi näkökentässä :confused: Heti tietenkin tuli raskausmyrkytys mieleen.. samantein mittamaan paineet, ne oli alhaalla onneksi..alapaineet jotain 65-75 ja yläpaine 105-118. Pissankin testasin, puhdas oli.

Onko muilla ollut samaa? Liekö johtuu tästä väsymyksestä..ei kai voi myrkytystä olla ilman muita oireita kun kaikki fysiologiset jutut kuitenkin ok?
 
Mulla on ollu pari kertaa raskausaikana mutta paineet aina matalalla. On kyllä joskus ollu ennen raskauttakin. Hartiat jumissa tms? En osaa sanoo mistä johtuu, mut ei kai se myrkytystä oo jos kaikki muu on ok.
 
Niin mäkin mietin niskaa ja kallonpohjaa että oisko niin jumissa taas!!?? Noo kaippa tämäkin menee tässä muun joukossa :wink
 
Kyllähän sulla jo on tota vaivaa niin sinne sekaan vaan. Säästyy joku muu noiltaki. Yksi kaikkien puolesta :wink
 
Mulla on ollut muutaman viime päivän näitten iki-ihanien supistusten lisäksi päänsärkyä ja melkoisesti huimausta. Toissa iltana kun luin tytöille iltasatua, niin tuli tunne, et mä putoon siitä tuolilta. Pistin pään hetkeks alas, niin se auttoi. Mulla ei oo mittaria, et en saa paineita mitattua kotona, mutta enpä usko, et ne nyt mihinkään ois noussu. Tämä alkaa vaan kai olla niin uuvuttavaa, kun on koko ajan kiukkuinen, huonovointinen ja kipeä..
Koitahan mellu jaksaa! Kannattanee silti aika helposti olla yhteydessä asiantuntijoihin.. Mulla seuraava nla tiistaina, ja ajattelin siellä kyl näistä jutella, mikäli tämä pötkö ei tajua siihen mennessä saapua luoksemme :-)
 
Ite mietin tätä vessaravia (ihana aihe). Eilen viidesti ja tänään jo neljästi ja päivää on vielä jäljellä :/ jospa tää ois vaikka joku suolentyhjennysoperaatio *fingers crossed *
 
Ellem mullakin perjantaina se ä-poli käynti, täytyy siellä mainita! Jaksamista myös sinne♡ kyllä nää viimeset viikot koettelee..

Vappu en siis tykännyt sun suolen liika toiminnasta :D vaan siitä jos se oiskin joku enteilyjuttu!!
 
Olin itse muutama yö sitte jalkeilla, kun heräsin mahan möyrintään. Vatta ihan sekasin ja meinasin jo, et jes, jokos nyt alkaa tapahtua. Eipä se sitte ollu yhtään mitään loppujenlopuksi.. Mut pidetään peukkuja, josko se vappu sulla jotain enteilis :-)
 
Ellen, kuulostaa ennemminkin että sulla olis matalat paineet kuin korkeat?
Mulla on alkanut nousta paineet, mutta oli jokunen viikko sitten ihan selkeästi myös matalalla, samanlaista huimausta kuin alkuraskaudessa tai joskus pitkän rasituksen (urheilun) jälkeen, kun paineet laskeekin liikaa ja veri kiertää kehon ääriosissa eikä riitä päähän.

Tänään tuntui kauppareissulla siltä kuin kahdesti olisi lorahtanut jotain housuun, eikä ae ollut pissaa kun rakko oli tyhjä ja tuntui tulevan liian takaa. Kävin vessassa, mutta ei sitä nestettä ollut juurikaan tullut, eikä ollenkaan limaa. Mikä lie, ostin sitten sitä kallista lakmuspaperia, johon en saanut riittävästi nestettä housuista.

Mut en nyt ole kovin huolissani, kun se lorahdus tapahtui vain kahdesti.
 
Mull on omlu alhaset paineet koko ajan. Nyt viimesen kuukauden aikana oon muutamia kertoja jonku nousemisen tmv ponnistuksen aikana nähny noita "tähtiä" näkökentässä ja miettiny mistä ne johtuu :O
 
Tähdet ovat tuttuja! Mulla ainakin johtuu yläselän jumista ja hartioista tms.. :schocked028
 
Tänään tajusin, et keväästä asti ollut "vaiva" on hÄvinnyt. Mulla tuli kuumaan suihkuun tai saunaan mentäessä outo paineen tunne silmiin ja otsaan. Tää alko keväällä, ennen plussaamista, enkä osannu yhdistää vaivaa mihinkään.
Plussaamisen jälkeen kysyin kerran lääkäriltä, et voiko liittyä raskauteen, ni kuulemma mahdollista.
Nyt olen varma siitä, koska tunne on tieässään. :happy:
Eli jos toista lasta alkaa yrittää ja tää oire ilmaantuu, ni tietää ajoissa onnistuneensa. :grin
 
Mulla oli esikolta ja nyt sama paitsi mua ihan vihloi silmien ympärystä. Saunassa en voinut olla ilman kylmää rättiä silmillä ja otsalla. Sama siis tosiaan myös esikon raskausaikana..eli ehdottomasti raskausoire :wink
 
Takaisin
Top