Raskauden oireet

~ Mamma ~

Oman äänensä löytänyt
Hiusten nopeeta rasvoittumista ja hurjaa hikoilua.. huhhuh!

Huimausta ja reiluu väsymystä. Nukun parhaillaan 12h vuorokauden aikana..

Oon työttömänä kotona nii voi olla näiden oireiden orja.. :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on raskausoireena tosi kipeet rinnat ja välillä menkkamaisia alavatsakipuja. Ja vä-syt-tää. Nukuin eilenkin töiden jälkeen päikkärit ja aamulla ei meinaa päästä sängystä ylös. Oon myös vissiin tavallista herkempi, kun eilen aloin itkemään telkkaria katsoessa ja mies vaan tokas, et hei tän pitäin olla komedia. :D
 
Mulla on kans tuo väsymys ja pieniä kipuja välillä alavatsassa, mutta ei onneksi vielä sen pahempaa.
Rinnat alko kipeytyä muutama päivä sitten ja tuntuu, että niissä toi arkuus vaan pahenee päivä päivältä..
 
Mulla alkoi tänään ihan kunnolla mielialat heittelemään, itkua oon vääntänyt ihan ihme asioista, kuten siitä että opettaja laittoi tylyhkön viestin ("jahas" ) kun ilmoitin olevani poissa tänään lääkärissä jonottamisen takia... :)
Ihan tyhmää mutta en voi sille mitään ja huomaan olevani tavallista paljon kiukkuisempi, kun normaalisti on aika pitkä pinna... En haluaisi koulussa kertoa vielä kun pelkään et mun opiskelupaikka menee... :sad001
 
Täällä vatsa ja selkäkivut vähän lievottäny. Unirytmi ihan sekasin. Herää aina neljältä enkä saa unta vaikka kuinka väsyttää. Tiedä sitte johtuuko väsymyksestä vai hormoneista kun kaikki ottaa päähän ja harmittaa. :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Sama täällä, unen kanssa ongelmia. Heräilen aamuyöllä täysin pirteenä ja pyörin sitten sängyssä kunnes on pakko nousta. Ja pienetkin asiat saa kyllä aivan kierroksille että ihan hävettää.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Huomenta :) täälläkin alkaa selkäkivut väistymään mut nyt yökötys nostaa sitten päätään... mutta sitähän mä vähän halusinkin, TUNTEA olevani raskaana. No, nyt tunnen. :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla alamahaa nipistellyt jo 1,5 viikkoa. Viikko hedelmöityksestä tuli rakko täyteen, enkä päässyt vessaan heti. Voi jersus mikä kipu! Siloon rupesin jo miettimään, että onkohan tärpännyt. Nippailua, vihlontaa, tissejä jomottaa, nenä tukossa, hajut kuitenkin haistan hyvin, väsyttää, yöllä unettomuutta (tosin voi johtua jännityksestä). Palelee, välillä kuumottaa, itkettää. Eilen itkin sitä, kun pääsiäinen ja vappu meni jo :D. Eilen makoilin mahallani ja aivastin, ai caramba että tuntu! Lämmöt pääsääntösesti 37, vaikka mun piti lopettaa se mittailu. Pissalla saa rampata. No tulihan noita tuossa jokunen oire.
 
Mullakin on tota unettomuutta. En osannu laittaa sitä raskausoireiden piikkiin vaan ihmettelin, että miten on tullut nukuttua niin huonosti pari viikkoa. Vasta nyt osasin alkaa epäillä, että johtuukohan tästä, kun muutama teistä kirjoitti näistä oireista.
Mulla on juuri tuota samaa, että herää joskus aamuyöllä ja olo on erittäin pirteä. Sängyssä saa pyöriä helposti pari tuntia sen jälkeen ja ehkä hyvällä tuurilla saattaa vielä nukahtaa hetkeksi...Voihan se olla, että se ei tavallaan ole fyysinen raskausoire vaan ehkä enemmin psyykkinen, joka tulee jostain tuolta alitajunnasta..:rolleyes::)
 
Mulla on ollu palelua ja ehkä vähän väsymystä. Kummallinen olo, ihan kuin vähän heikottaisi koko ajan. Ja äsken ku kävin lenkillä, turpos sormet (tätä oli ekassakin raskaudessa, mutta vasta ihan viimesillä viikoilla)!! Kauheeta.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mua on kans palellu ihan oudon paljon viime päivinä ja en oo oikein osannu sitä edes liittää tähän raskauteen, mut ilmeisesti se sit vois olla siitä, koska muillakin on. Eilenkin illalla kattelin telkkaria fleecepeiton alle kääriytyneenä ja silti varpaat oli ihan jäässä. Ei mulle ollenkaan normaalia...
 
Onks kellää maha turvoksissa? Mulla on ihan hirveä pallo tullu, Automatkalla nippaili oikealta alamahasta aika kovaakin ja säteili jalkaan polveen saakka. Ilmavaivoja ja nuhaa. Vielä ei yrjö ole tullu kylään vaikka kuvotusta onkin ilmassa
 
Jep maha ja rinnat turvoksissa. Kiva kun vaatteet kiristää jo tässä vaiheesaa.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Ei turvotusta vielä havaittavissa. Kuvotusta ja tuntemuksia vatsassa, nipistelyä. Molemmat todella tervetulleita, koska mulla ei ikinä ole mitään menkkakipuja, joten siitä ei voi nipistely johtua. Ja kuvotus on ihan uutta myöskin. Jos ei olisi mitään oireita niin tulisin kyllä (vielä enemmän) hulluksi tän jännittämisen kanssa. Ensimmäisen rajapyykin olen asettanut viikolle 6, sen jälkeen huokasen helpotuksesta "Se kiinnittyi" ja alan panikoimaan keskenmenoa..
 
Lissufin: kovin paikka mulle tulee oleen kun en voi käydä enää sushibuffetissa vetään övereitä..:-(

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään nosti päätään yökötys. Lajittelin töissä liukuhihnalla tavaraa niin ensinnäkin maailma alkoi pyöriä ja yökötti, ikinä ennen ei ole tälläistä aiheuttanut, piti ihan pitää taukoa työnteossa ettei tullu ylös ja ulos...
 
Mulla on rinnat kipuillu jo reilun kaks viikkoa ja nyt huomaan, etten meinaa mahtua enää mihinkään rintsikoihini. Kääk, pursuilee vaan! Pitänee mennä ostoksille. Mitään yökötystä en oo huomannu, väsymystä ja pientä nippailua välillä. Valkovuotoa aika runsaasti, mut se taitaa kuulua asiaan kans... Onks muilla? Niin ja turvotusta on, tunnen itseni todella pulleaksi ja kömpelöksi. :sad001
 
Mulla on taas tissit ihan normaalit mikä huolestuttaa vähän kun ekalla kerralla oli tosi kipeenä ja ei kärsinyt juuri kumarrella... :) nyt on vaan tappoväsymys koko ajan ja mieli ailahtelee... Tänään aamulla vähän ällötystä mut se meni sit ohi. Kaikkiaan vähäisiä oireita joka tietty sit stressaa kans. Mut aina on ollut tiputtelua ja nytkin oli yhtenä päivänä dpo 12 (kiinnittymisvuotoa?) mut loppui onneksi... aikaisemmat siis mennyt ihan alussa kesken et ihan rauhallisesti täälläkin otetaan ainakin siihen vk 12 asti :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top