Raskauden ajan painonnousu..

rv 8+1 -  33+6  painoo kertyny 8,5kg

järetöntä ummetusta ollu ja turvotuskin alko.
painonnousuun vaikuttaa myös se etten voi ankarien häpyluuliitoskipujen takia harrastaa mitään liikuntaa.. :( 
 nyt menossa 33+5 ja seuraava neuvola on viikon päästä.
ja sehän tiedetään että päiväpaino fuskaa todellisuudesta,itellä heitelly huimasti..
saas nähä paljo kerkee vielä tulla.esikon kanssa tuli 18kg ja poikaa oottaissa painoin näillä viikoilla 8kg enemmän kun nyt elikkäs ei tässä ainakaan paisuta samoihin lukemiin mitä sillon..kannatti laihuttaa extraa raskauskilojen lisäx.. :)
 
Ninja, Suosittelen lämpimästi luumukiisselin tekemistä ummetukseen. Itse keitän pussillisen kuivattuja luumuja yhdessä litrassa vettä noin 20–30 min ajan, jonka jälkeen lisään 2 rkl perunajauhoja pieneen määrään vettä sekoitettuna. En lisää sokeria, koska luumuissa on itsessään mieletäni tarpeeksi. Lopuksi vielä "soseutan" kiisselin sauvasekoittimella. Lämmitän kiisseliä parin desin verran päivittäin ja vatsa toimii hyvin. :)
 
SueC,kiitti vinkistä pitääpi kokeilla  :)
oon mie  vähän saanu mahaa toimimaan kun ottanu kahden eri ummetuslääkkeen kuureja mutta eipä noitakaan innostais vähän väliä syödä.. :( (lääkärin määräämiä ihan ovat)
kuituja oon lisänny,puuroa,leseitä,leipää...tuoreita ja kuivattujakin luumuja kokeillu mutta ne ei tunnu tehoovan   . vettäkin tulee juotuu ihan kivasti päivän aikana.
hedelmiä tulee syötyy päivittäin ja kasviksia joskus ruuan kanssa(niitä pitäs kyllä lisätä..päässy lipsumaan)
aamukahvi tehos aiemmin mutta ei enää..

noh ei tässä enää pitkään kärsittävää ole,ja onnex sentäs jotenkuten toimii massu.
hieman parannusta entiseen,tuli nimittäin yhden kerran 2,7kg viikossa lisää painoa.
ai mikä ummetus??emoticon

 
Täällä oli eilen neuvola 32+3. Viime käynnin jälkeen (30+5) painoa tullut lisää 2400g :O Tosin paineet olivat kohonneet, turvotusta joka paikassa ym. ja neuvolatäti vakuutti meikäläiselle, ettei tää oo lihoamista vaan tuon turvotuksen tekeleitä... Tällä lisäyksellä nyt mennään +1400g lähtöpainoon...
 
Eilisen neuvolakäynnin puntari näytti + 12 kg lähtöpainoon. Turvotusta täälläkin... Viikonloppuna huomasin, että silmälasit tekevät painaumat ohimoille ja silmäluomet ovat kuin itketyt! Sormet on kömpelöt ja vähän särkee niveliä.

Ummetuksesta Mulla oli tuota vaivaa vielä muutama viikko sitten. Aloin syödä gefilustuotteita päivittäin ja joinakin päivinä otan gefilustuotteen sijaan maitohappobakteerikapselin. Nyt saa välillä ihan juosta vessaan! Kannattaa kokeilla siis noita maitohappobakteerejakin ja nehän voivat estää tai ainakin lievittää mahdollista mahatautia.
 
Tänään neuvola rv 35+6 ja painoa tullut 23,9kg. Eli paino nyt 94,9kg. Ei turvotuksia, pelkkää läskiä. 
 


hansuu kirjoitti:


hansuu kirjoitti:
Moikka!! 

Meillä oli tänään neuvola+lääkärikäynti. Painoa alusta on tullut nyt +11kg. Lääkäri totesi, että onhan tuota painoa tullut, mutta en tiedä minne se on oikein mennyt, kun sinusta ei yhtään huomaa, että 11 kg lisäpainoa. Lähtöpainoni oli siis 57kg. 


Päivitystä edelliseen :) Neuvola oli 24.1 ja viikkoja silloin 32+1 paino 71.2 kg. 


PÄIVITYSTÄ: Tänään oli neuvola, viikkoja nyt 34+1 painoni nyt 72.2 kg :) että ihan hyvinhän tässä mennään :)  
 
Mullakin tulee varmaan se reilu 20kg raskauskiloja. Vaikka oon elänyt normaalisti. Ehkä siihen ei voi vaikuttaa :O... Tässä kun painoja laitellaan niin täälä 74,2. Ja siis melkein 2kg tuli viikossa. Vauva varmaan ottaa nyt jotain massankeräystä.. Ja olen hyvin turvonnut. Seli seli.... :D
 


Via kirjoitti:


Via kirjoitti:

-Täällä 19+4 ja painoa on tullut kilo. Ennen raskautta olin n. 65 kg / 172 cm. 
-22+6 ja painoa oli raskauden alusta tullut +1,5 kiloa.
-25+1 ja painoa raskauden alusta +3 kiloa
- 28+3 ja painoa raskauden alusta n. + 6 kiloa. Todellisuudessa kai vähän vähemmän, oli niin paksusti päällä punnitessa.
- 32+2, painoa raskauden alusta + 6 kg


Tänään oli taas neuvola, 34+2. Paino oli pysynyt samana.
 


SueC kirjoitti:


SueC kirjoitti:


SueC kirjoitti:
Mä olen normaalipainon yläpäässä ja nyt rv 22+4 on painoa tullut lisää 3,5 kg (neuvolan mukaan 3,9 kg). Pitää vissiin katsoa syömisiään tarkemmin, kun makea maistuu taas. Alussa makeanhimo pysyi kauan poissa, mutta nyt se taas yrittää nostaa päätänsä. :/


Nyt on meineillään rv 26+5 ja painoa on tullut yhteensä 7,4 kg. Toivottavasti painonnousu ei jatku yhtä huikeana. Syömistenkin katsominen on vähän jäänyt.. emoticon


Eipä paljon ole nousu hidastunut, kun nyt 34+1 on tullut painoa n. 12 kg. Uskon sen nyt kuitenkin vähän rauhoittuvan, kun joutuu muutenkin tarkkailemaan syömisiään. :)


Rv 37+4 ja painoa tullut 13 kg. Yllättävää, että on pysynyt näinkin maltillisena.
 
Mulla rv on 36 + 2 ja neuvolassa paino +12 kg. Turvotusta ei ole oikein yhtään (vielä...). Koko ajan on nälkä, taitaa vauva kasvaa nyt hurjaa vauhtia. Saas nähdä mihin paino vielä kipuaa.
 
itselle tuli lisää painoa raskausaikana 23 kiloa, ennen raskautta painoin 55 kiloa. Imetyksen ja pienen liikunnan voimin kaikki melkeimpä lähtenyt mitä tulikin, pari kolme kiloa taitaa olla tiputettavana.
 
Tänään rv 37+3 ja painoa tullut nyt yhteensä 7,2 kg. Turvotusta on jonkun verran. Ja mainittakoon, että lähtöpainoni reilusti liikaa...
 
rv 38+1 ja 12 kg, viime viikon neuvolakäynnistä paino oli tippunut kilon. Turvotus siis helpottanut.
 
Moi mulla  paino nousi 93kg:sta 104kg.Mutta kun mun vaikea raskausmyrkytys tila saatiin sektion avulla purettua niin 4pv:n aikana lähti painoa 11kg.Että mulla oli onni,ei yhtään varsinaista lisäkiloa tullut kun neuvolan täti pelkäs jo muutenkin paljonko saa ja ei saa tulla lisää, oltiin sitten molemmat tyytyväisiä ja nyt saapi hyvän alun painonpudotukselle.Dieetistä ei ole haittaa imetykselle ja se on se mikä V''''aa kun ton myrkytyksen takia ei muutenkaan tullut paljoa maitoa  ja sekin vähä mitä tuli niin kariutui  kaksoislääkityksen takia.


Muuten onnellinen ja tyytyväinen koko hommaan.
 
Rv 37+4 ja yht + 16.5kg tullut minulle. Eli ihan ok :) ennen pituus 170cm ja paino 56kg
 
Paino noussut tasaiseen ja eilisellä neuvolakäynnillä kääntynyt jopa laskuun. Lähtöpainoon tullut nyt vajaa 14kg lisää. Menossa Rv 38+2.
 
Pysyisipä täälläkin paino paikallaan ees.. nyt viimeisen kuukauden oon kerryttänyt melkoisesti nestevarastoja ja tietty vauvakin sen oman pikkumääränsä tuo.. pahimmillaan mulla on tullut 2,5kg/vko, joten ainakin tiiän, etten ole voinut pelkällä syömisellä lihota :D
 
Takaisin
Top