Raskaanako, en halua!

Kyfi5535730

Vasta-alkaja
Hei!

Harrastin kertalleen seksiä, ehkäisynä kondoomi. Pelkään, että kondoomi rikkoutui tai ei muuten pitänyt kunnolla. Aamulla seksin jälkeen vatsa oli todella kipeä.. mutta en osaa sanoa oliko se seuraus seksistä, vai nälän tunteesta kun illalla olin syönyt niin huonosti. Vatsani ei kuitenkaan yleensä ole niin kipeä, vaikka olisikin nälkä.

En ollut harrastanut seksiä vuoteen, enkä syönyt pillereitä. Kaksi päivää seksin jälkeen minulla tuli vähäistä ruskeaa vuotoa.. tämä tuli siis jo n. 12 päivää viime kuukautisten jälkeen, eli liian aikaisin. Yleensä minulla on melko säännölliset kuukautiset, noin 18-20 päivän välein, ja yhtä voimakasta vuotoa.

Mietin myös oliko kehoni mennyt jotenkin sekaisin nuha lääkkeestä jonka olin saanut reseptinä ja syönyt n. 2 viikon kuurin, taikka ulkomaan matkani ruuasta johon en ollut tottunut? Seksi tapahtui ulkomaan matkan yhteydessä.
Olen 19 vuotias, mutta en ole harrastanut seksiä niin montaa kertaa.

Miten minun pitäisi edetä? Mitä oireita kannattaa pitää silmällä? En halua olla raskaana.

Kiitos vastauksista jo etuäteen!
 
Jos menkkoja ei ala kuulua, kannattaa tehdä raskaustesti. Muita oireita en tässä vaiheessa lähtisi kauheasti kyttäämään, koska niitä kyllä keksii omasta päästäänkin silloin, kun niitä toivoo tai nimenomaan ei toivo. Ei kannata lietsoa itseään paniikkiin. Joskus pelkkä stressi ja pelkääminen voi vaikuttaa kehoon niin, että menkat myöhästyy ja negatiivisen testin jälkeen ne sitten kohta jo alkaakin.

Mullakin tuli nuorempana maha tosi kipeäksi aina seksin jälkeen. Sittemmin kipuilut ovat loppuneet. Ehkä se on vain jotain nuoren kehon sopeutumista uusiin aktiviteetteihin? :) Ei valitettavasti ole tästä tieteellistä faktaa itsellä. Välivuodoista en osaa sanoa, voi johtua monesta asiasta, esim siitä että limakalvot vain ärtyivät seksistä. Nuhaisena se ei olisi ollenkaan ihmeellistä.

Tsemppiä! Toivottavasti et ole raskaana. :)
 
Ja voithan varmuudeksi hakea jälkiehkäisypillerin

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Taitaa olla jälkiehkäisy myöhäistä..? :) Se pitää ottaa viim 72h yhdynnästä eli kolmen päivän sisällä. Todennäköisesti aloittaja vain stressaat nyt asiasta, raskauden mahdollisuus ei ole kovin suuri kun ehkäisyäkin on käytetty. Raskaustestin voit tehdä kaksi viikkoa tuon yhdynnän jälkeen.
 
Hei!

Itselläni oli pitkä "kuiva kausi" seksin suhteen, liki vuosi. Ensimmäinen kerta pitkän ajan jälkeen sai alavatsani todella kipeäksi liki viikoksi ja samalla oli rusehtavaa vuotoa. Kuukautiseni alkoivat normaalisti noin viikon kestäneiden oireiden jälkeen.

Keho voi joskus reagoida todella vahvasti. Kannattaa opetella tuntemaan kroppansa ja esim. juuri kuukautiskivun ja "normaalin" mahakivun ero (missä kipu tuntuu ja miltä se tuntuu).

Itse olen keväästä asti käyttänyt kuukautispäiväkirjaa, sinne saa merkittyä myös nuo erilaiset kivutkin :)
 
Takaisin
Top