Raskaana?

Kyfi9105640

Silmät suurina ihmettelijä
Mietin olenko raskaana vai en. Nyt on kp 43 ja minulla on normaalisti kierto 28-32 päivää. Tein 3 päivää sitten raskaustestin mutta tulos oli nega. Oireita on kuitenkin jotain: mm. valkovuotoa tulee, ja hieman ennen kuukautisten oletettua alkupäivää tuli sitkeää, limaista paksua valkovuotoa jota tulee yleensä ovulaatiossa. Minulla on yleensä tosi tarkka kierto. Alavatsaan on myös kipuillut vasemmalle ja ennen oletettua kuukautisten alkua mm. vaihtaessani asentoa sängyllä sinne alavatsaan kipuili. Nännit on ollut vähän turvonneet, isommat kuin yleensä. Onko jollain ollut tällaisia oireita ja miten pitkään on mahdollista että testit näyttää negaa?
 
Mitä testiä käytit testaamiseen?

Oireet kuulostavat myös pitkittyneeltä kierrolta, näin voi käydä, vaikka yleensä on tasainen ja tarkka kierto. Toisaalta myös virtsatientulehdus tai muu lantion alueen tulehdus voi olla kyseessä. Jos testi ei alkuviikosta ala näyttämään positiivista, niin kannattanee käydä lääkärissä poissulkemassa tulehduksen mahdollisuus.

Minulla on kuvailemasia oireita silloin, kun munarakkula ei irtoakaan ovulaatiossa, vaan se jatkaa suurenemistaan. Tällöin vuotojen väli pitkittyy ja kaikenlaista raskauteen viittaavaa oirehdintaa löytyy, mutta kyseessä on tuo munarakkulan kypsyminen tavallista isommaksi (yleensä yli 3 cm). Nykyään syön kyllä minipilleriä, jonka vuoksi tuota munarakkulaa esiintyy useammin, mutta oli sitä ennen minipillerin syömistäkin lievempänä. Itselläni kyseisen munarakkulan suurenemisen aiheuttaa endometrioosi. Tämä vain esimerkkinä, mistä voi olla kyse, ei siis, että endometrioosia sairastaisit.
 
Kiitos vastauksesta. Minulla kävi niin että kävin eilen nopeasti saunassa (olin siellä lievässä löylyssä vain n. 5 min) ja kun olin tullut saunasta ja kävin WC:ssä, pyyhkiessä paperiin tuli hieman vaalea hiukan verta sisältävää vuotoa. Tuli tosi paha mieli kun elättelin jo toivoa siitä että olisin ollut raskaana, mutta sauna ilmeisesti käynnisti kuukautiset :sad001 Tänään on tullut jo vähän enemmän veristä vuotoa, mutta ei niin paljon kuin yleensä kuukautisissa. Tuli vähän syyllinen olo tuosta saunasta että entä jos olin sittenkin raskaana ja saunominen aiheutti keskenmenon :sad001 Minulla on ollut teininä syömishäiriö minkä takia pelkään keskenmenoja paljon jos olisin raskaana, koska syömishäiriön takia mieleen on jäänyt myös pelko siitä että raskaaksi tulo on vaikeaa. Kaiken lisäksi mieheni ei halua edes vielä varsinaisesti lasta vaan haluaa matkustella vielä ainakin 3 kertaa, eli silloin kun miehelleni sopisi raskauden yrittäminen olisin jo n. 30-vuotias tai 31 :sad001 Nyt olen 27 eli parhaassa lastentekoiässä ja haluaisin itse lapsen jo nyt, mutta joudun odottamaan varmaan vielä miehen takia :sad001 Viime kuukautisten jälkeen meillä oli keskeytetty yhdyntä jossa mahdollisesti vähän spermaa meni sisälleni (mies sanoi niin), joten siksi epäilin raskautta nyt ja kun kuukautisia ei tullut...

Ap
 
Niin ja tätä edelliset kuukautiset alkoivat jo 27.1. eli kierto oli harvinaisen pitkä... Minulla on yleensä kellontarkka kuukautiskierto.
 
Ja tosiaan se kun huomasin verta paperissa pyyhkiessä oli heti saunasta tulon jälkeen. Heti saunasta tulon jälkeen myös alavatsaa juili ja jomotti enemmän kuin normaalisti, joten mietin että oliko tämä varhainen keskenmeno :sad001

Ap
 
Voi kurjuutta, mutta älä syyllistä itseäsi! :sad001 saunalla ei ole mitään vaikutusta, jos kyseessä oli varhainen keskenmeno. Keskenmenoa ei voi itse normaalisti elämällä aiheuttaa. Paha mieli on varmasti kova joka tapauksessa.

Jutelkaa rauhassa miehen kanssa lasten teosta. Kyllä se aika vielä koittaa (: molempien vain on oltava 110 % mukana, sen verran rankkaa puuhaa on alussa vauvan kanssa. Matkustella voi vauvan ja lapsen kanssa, se vain on sitten erilaista ja lapsen ehdoilla. Ei se siitä matkustamisesta kiinni jää, kun tahtotilaa riittää (: yksi vaihtoehto on matkustella putkeen monen monta kertaa ja miettiä sitten perheen lisäystä, jos on varaa käydä useammin vuodessa reissussa.
 
Heippa, harmi kuulla, että raskaustesti näytti negaa. Minulla on sama tilanne tällä hetkellä, että yritän raskautua. Meillä on takana keskenmeno.
 
Last edited by a moderator:
Minäkin ilmoittaudun mukaan raskautta odottavien joukkoon. :smiley-bounce012
Ensimmäinen lapsi juuri täytti 4 vuotta, nyt olisi toiveena saada toinen lapsi.
Monenlaisia oireita on ollut, mutta vielä on niin varhainen aika, ettei testejä ehkä kannata tehdä.:shy:
Viikko sitten rinnat olivat todella arat, ja ensimmäinen toive raskaudesta heräsi. Suihkussa rinnat olivat erityisen herkät, ja huomasin että helposti ilmestyi pieniä maitotippoja nännien päihin..
Samaan aikaan alkoi pahoinvointi ja närästys..
Eli moni asia antaa kuvan että voisin olla raskaana, mutta toisaalta vasta juuri olen lopettanut Nuvaringin käytön...ja mietin voiko lopetus aiheuttaa näitä oireita...
Nyt siis malttamattomana odotamme, onko raskaus todella totta...:Heartbigred
 
Takaisin
Top