Raskaana,oireet hyvin vähäiset mutta olis kait osattava nauttia!!?!!?

Pömpylä

Näppärä viestien naputtelija
Uuuh,
pakko avautuu kun jotenkin sai läheisen puheet pään pyörälle. Pahempaa kun netissä seikkailu. Täällä kun voi itse valita aiheet joista haluaa lukea tai tietää. Toisen suuta kun ei voi hallinnoida :D Saipa se sitten itseni varpaisilleen ja varaamaan varhaisajanultran. Ei se turhaan ole ollenkaan mut en jotenkin nyt osaa "jännittää" kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Onhan tää "helppo" olokin yllättävää mutta mukavaa... siis nyt 4+4 menossa joten alussa ja pahin kait edessä! 
On tässä jo nyt ollu öklötystä,vessan ramppausta,alavatsan nipistelyy aika ajoin. 
Ehkä vähäiset oireet tietyl tapalla jännittää... onneksi täältä sai lukea että en ole ainut maailmassa :D vaikka välillä tuntuukin siltä... hehehe! 

Kuis muilla? Pahoja oireita? vähäisiä oireita? oireita ollenkaa? 
 
Täälä neljäs raskaus menossa rv5+2 eikä ole muuta tullut kuin vatsan nipistelyjä ja aamuisin heikottaa.+toki ihan alussa oli repäisykipuja pari kertaa.  Ensimmäisestä ei ollut muuta kuin alavatsan turvotusta ja aamuisin joutui hieman nieleskelemään, poika tuli =D (nekin oireet taisi alkaa vasta 7 viikosta eteenpäin.) Toisesta lapsesta oireet oli kovemmat + närästys ja paha olo oli iltaisin, tyttö tuli. Kolmas olikin sitte viikosta 7 lähtien varmaan 10x pahemmilla oireilla kuin aikaisemmat ja jouduimmekin keskeyttämään rv15 sikiön pahojen rakennepoikkeavuuksien vuoksi. (Eikä pahat oireet tietenkään tarkoita että jokin olisi pielessä, koska jokainen on erilainen keholtaan) Mutta tunen oman kroppani todella hyvin ja itselläni pitää ainakin väite paikkasa "pienillä oireilla poika ja tytöistä saakin sitten oireilla enemmän" ja uskon että sikiön 21-trisomia vaikutti siihen että kärsin alusta asti kovista raskausoireista, pieni enkelityttö <3 Paljon onnea odotukseen! Mä lupaan että tulet vielä huomaamaan raskauden muutenkin kuin testin plussasta ;) Ainakin suuresta mahasta jos säästyt kaikelta muulta kivalta ;)) Aletaan kasvattelemaan vatsojamme iloisin mielin =))
 
Täällä vähän sama ongelma noiden vähäisten oireiden kanssa, suhteellisen vähällä tähän asti mennyt. Eka neuvola tiistaina, ultrasta ei mitään tietoa, milloin mahtaisi sitten olla, epätodellinen olo edelleen, tuntuu ettei tuolla ketään voi olla... eilen tosin rinnat tuli kipeiksi, ihan yhtäkkiä iltapäivällä, ja ne tuntemukset on pikkuisen pahentuneet tämän päivän aikana. Pahoja oloja ei ole juurikaan ollut, lievähköä etomista silloin tällöin, varsinkin jos en syö tarpeeksi tiheästi, muuten kyllä sitten on ollut melkoisen oireetonta viimeinen viikko. No, ei auta kuin odotella vaan, mitä sitten joskus tulevaisuudessa ultrassa näkyy :)
 
Ui,tänne on tullu vastauksii :)

Vähän lisäjännitystä kun tuossa sattui tulemaan pyyhkäsyllä veristä vuotoa..ekaks vähän enemmän ja nyt ei oikee ollenkaa.
Varhaisultraa menossa ensi viikolla,siellähän sen totuuden sitten viimeistään kuulee :)
Pientä jännitystä kyllä ilmassa... mut kun ei oo ollu kipuilua ja tuokin tapahtui seksin jälkeen että olisko ollut sitten osuutta sillä!?!
 
Ei mulla ollut mitään oireita ja niiden puuttumista kyllä itsekin silloin ihan alkuun murehdin. Ostin sitten käytettynä itselleni dopplerin, jolla pystyin kuuntelemaan sydänääniä ennen kuin liikkeet alkoivat tuntua. Sillä sain rauhoiteltua itseäni. Tosin piti myös hyväksyä rauhallisesti se, ettei niitä välttämättä ihan joka päivä saanut kuuluviin. Varsinkaan alussa. Sitten kun liikkeet alkoivat tuntua aina vain selkeämmin, niin dopplerinkin käyttö jäi.

Mutta kaikki meni siis alun oireettomuudesta huolimatta hyvin. Oikein terve ja terhakka poika tuli :)
 
Tämä ketju hiljentyny huhtikuun jälkeen, mutta jatketaanpa tänne :).
Hiito kun ärsyttää, vaivaa ja huolettaa kun ei ole muutamaan päivään ollut mitään oireita.Nyt about 7+1 vkoa. Tuntuu, että melkein kaikki oireet oli ennen testin tekemistä. Viime viikon alussa on tajuttoman väsynyt, esim maanantaina nukuin kevyet 3,5 tunnin päikkärit töiden jälkeen :D. Lisäksi oli monena päivänä kovat vatsanväänteet ja perjantaina julmettu päänsärky KOKO PÄIVÄN ja ihan pari kertaa on etonut. Mutta etominenkin hoitui välipaloilla. Nippailu ja tukkoisuus oli ainoat oireet, jotka tuli tälle viikolle asti, mutta nyt en ole pariin päivään ollut enää kuin tukkoinen ja siinäkin varmaan iso syy se, että olen pirun allerginen.
Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon ja sillon oksentelin ihan koko ajan. Mutta miten tästä nyt osais olla iloinen ja ottaa rauhallisesti ja nauttia? Oon niin pökerö, että teen ovistesteillä varmistuksia (halvempia kuin raskaustestit), että onhan siellä vielä kaks viivaa. Vaan mihinpä ne viivat sieltä häviäis kun ei vuotoakaan ole...
Missä siis nippailut ja edes tihentynyt pissatarve? Onko mulla kohtalotovereita? Aiemmasta kokemuksesta johtuvaahan tää on, käsittämätön pelko ja jatkuva olon tulkinta.

btw, just nyt kun kirjoitan tätä, niin eiköhän alkanut nippailemaan ihan urakalla vasemmalta puolelta....
 
Mulla on rv 5+3 ja oireina VAIN menkkojen poisjäänti sekä väsymys. Hajuaistin huomaan varsinkin töissä herkistyneen, mutta muuten ei mittää!
Pitäisi vissiin osata nauttia tästä oireettomuudesta jos se loppuuki yhtäkkiä ja olo onkin sitte aivan muuta, mutta ko en tajua edes koko raskautta näillä "oireilla". Huoh.
 
Marsipaani, toisilla vaan on oireet vahvemmat entä toisilla! Ja monen oon kuullut sanovan, et esim. pahoinvoinnit alkaa lähempänä rv 10. Itse en pahemmin oksennellut, oireet oli muutenkin suht vähäisiä, mut kuvotusta, nippailua, väsymystä, niukkaa vuotoa jne oli kyllä! Oksennuskerrat pystyy laskemaan yhen käden sormilla, kuvotus hoitui kun muisti vaan syödä parin tunnin välein pienesti ja juoda runsaasti! :) Toivottavasti tulevassa/tulevissa raskauksissa hommat hoituis yhtä nätisti ja vähin oirein, niin paljon kuullut kaveripiirissä noista tiputuskeikoista oksenteluiden vuoksi.

EDIT. Niin, ja tuo jatkuva pissalla ravaaminen oli mulla oireena alusta loppuun saakka. Uskomattoman rasittavaa. Ei helpottanut missään vaiheessa. :D
 
Täällä alussa ainoa oire oli väsymys. Seuraava "oire" olikin vauvan potkut joskus rv18 paikkeilla :D Huoli kieltämättä oli, että onkohan tässä raskaana ollenkaan. Nykyisin jo vähän helpompi uskoa, kun mahakin on jo kasvanut.
 
Itselläni oli koko alkuraskauden ajan kovat alavatsakivut. Tuntui samalta kuin menkat olisi ollu alkamassa ja monesti kerkeskin jo luulla että ne alko (silloin kun en vielä tiennyt että olen raskaana), kun valkovuota tuli aivan kamalasti. Usein vihlas oikeen kunnolla myös alapäästä kun särki, mutta kaikesta huolimatta synnytin terveen lapsen, 3 päivää yli lasketun ajan. :) "Kuukautiskivut" kestivät oikeastaan koko raskauden ajan, välillä niitä oli vähemmän ja välillä enemmän. Noin 20rv kieppeillä ne alko hieman tasaantua ja sitten taas loppua kohden niitä alko taas tulla kunnon poltteluina ja viiltoina. :D
Omalla kohdalla raskausoireet olivatkin sitten vaan "pitkittyneet PMS-oireet".. x) väsytti ja v**utti (aivan hulluna), välillä itketti ja välillä nauratti. Kunnolla mitään pahaa oloa ei ollut eikä tarvinnut oksentaa kertaakaan, mutta aloin kyllä ällötä tiettyjä ruoka-aineita kuten pavut ja soija. Olen maapähkinälle allerginen ja vaikka normaalisti en kuitenkaan saa mitään oireita vaikka söisinkin maapähkinöitä, niin raskaana mua alkoi kutittaa joka puolelta. :)
Ja kyllähän nuita muita vaivoja sitte tuli kun raskaus eteni, kuten liitoskivut joista kärsin vieläki, kun synnytyksestä on 8kk. Lonkka tulee aivan kamalan kipeäksi kun istuu liian kauan paikoillaan, mutta jospa nuo jalat joku vuosi sitte palaa paikoilleen ku on lopettanu lasten teon.. :wink
Nopeasti sitä unohtaa kuintekin miten epämukavaa se oli olla viimesillään raskaana ja toiveena olisikin (ainakin mulla, miehellä ei niinkään, mutta kyllä mä saan sen ylipuhuttua) uusi raskaus. Kauheat ovis kivut ollu jo muutaman päivän ja sopivasti onnistuin yllättään miehen harrastaan seksiä juuri oviksen aikoihin, ilman ehkäisyä, mutta saa nyt nähä. Muutaman viikon jos sitä odottais alkaako kuukautiset, kun vasta kolme viikkoa sitten oli ensimmäiset synnytyksen jälkeen, niin saattaa olla ettei nyt ihan heti tärppääkään. :D Mutta kattellaan.. :wink
 
Miten on sujunut tähän asti? :) itsellä oli lähes koko raskaus oireeton, oli omalla tavallaan aika haastavaa sisäistää lapsen tulo :)
 
Takaisin
Top