Raskaana 40v. molemmin puolin

Tervetuloa Syysminttu ja onnea mama40! Onnea Syysmintulle tietty myös plussasta. :)

Kohta on ensimmäinen vauva tästä ryhmästä maailmassa, kohta pääsen itsekin keskittymään asiaa enemmän kun loma alkaa.

Olen valvonut neljästä saakka, miehen kello soi silloin. Koko aamun on vauva jumppaillut. :) En saanut enää unta mutta siihen on muut syyt kuin vauva, nälkä varmaankin. :eek:

Pääsenkin neuvolaan heti aamusta, katotaan vieläkö päästää töihin. On kai se mentävä, eilenkin tuli tehtyä ylitöitä vaikka pitäisi jo pystyä hellittämäänkin. :/ No, 5 aamua enää. Sitten aloitetaan uudesta kammasta laskut la:n.

Onko sairaalakasseja jo pakkailtu? :) Arvelin jos kuun vaihteeseen malttaisi odottaa sen kanssa.

Rv 32+6.
 
Kyllä tuntuu kovin pieneltä omat murheet, kun pitkästä aikaa tulin lueskelemaan teidän juttuja. Hyvä palautus maan pinnalle! Omassakin lähisuvussa on pienten menetyksiä ja syöpää, joka tuntuu olevan nykyään ihan kaikkialla. On vaan oltava liikoja ajattelematta niitä asioita ja porhallettava eteenpäin. Muuten ei tulisi mistään mitään. Onnea kaikille odotukseen ja synnytykseen!
 
Onnittelut mama41:wink synttäreiden johdosta!

Ja tervetuloa joukkoon Syysminttu! Kerrohan sitten ultran tuloksia:nailbiting:!

Täällä sokerirasitus oli ja meni, puhdasta näytti - kas kummaa:p. No äitiyspolille ensi viikolla vielä lapsen kasvun mittailuihin - en kyllä usko sieltäkään mitään hälyttävää tulosta. maha on varsin pieni eikä oloa ahdista mihinkään suuntaan edelleenkään.. sinänsä koomista että nyt ollessa vanhempi kun koskaan aiemmin:p, on raskaus mennyt kevyemmin ja vähemmillä vaivoilla kun aiemmin. Varmaan on vauvakin sitten extra-helppo:wink..
 
Onko sairaalakasseja jo pakkailtu? :) Arvelin jos kuun vaihteeseen malttaisi odottaa sen kanssa.

Rv 32+6.
Ei oo pakkailtu ei:grin, mulla on ollut niin hitaita yliaikaisia synnytyksiä että täytyy jättää jotain hommaa siihen avautumisvaihe-odotteluunkin.. ja mua ei tosiaan haittais vaikkahan jäis koko veska ottamatta, jos vauva haluais niin nopeesti ulos:happy:, yritän nyt karmaa houkutellen juuri sellaiseen tulokseen:wink. Ei laukkua valmiina=syöksysynnytys:shy:?
37+0!!
 
Onnea mama40! Tervetuloa mukaan Syysminttu ja onnea matkaan ultraan!

Mulla tänään rv 15+5 ja toka neuvolakäynti. Kaikki oli kunnossa. Vauvan syke oli tasainen 140. Mulle oli tullut painoa seitsemässä viikossa 0,9 kg mikä on aika hyvin joulumässäilyt huomioon ottaen. Hemoglobiini oli vähän laskenut ja nyt 127. Missähän vaiheessa pitää alkaa syömään rautaa? Seuraava neuvola on helmikuun lopulla ja silloin tulee passitus sokerirasitukseen.
 
^oliskohan jos menee hb alle 120 kun suosittelevat lisärautaa(vai riippuuko tämäkin omasta alkutasosta?)? tai näin se oli ainakin joskus 10v sitten:grin. se floradix-juoma ollut joskus itsellä käytössä, vähän hellempi vatsalle kun ne varsinaiset rautalisät.
 
Mulla oli elokuussa ekassa neuvolassa hemppa 146 ja marraskuussa 102. Syys-lokakuussa näköjään ollut 121, silloin varmaankin aloitin raudan. Taisin käydä lokakuussa verikokeissa joissa otettiin myös rauta -arvot ja ne oli jo alle 120. Mulla on toiminut Ferrodan, otan sen aamuisin ja noin joka toinen ilta. Tänään hemppa oli jopa 110. :)

Vauva oli kääntynyt pää alaspäin, hyvä juttu. :) Sf-mitta 32, näköjään yläkäyrällä. Painoa tullut vajaa puoli kiloa viikossa. Vaikka olisi tullut kilo viikossa niin ei ole neuvolan täti koskaan moittinut. Kahden viikon päästä lääkäriin. :)
 
Onko teillä supistellut keskiraskaudessa? Mulla viikkoja 23+5, ja kesken kävelylenkin alkoi kokolailla kipeä supistelu joka tuntui alaselässä ja reisissä saakka.
Palasin suorinta tietä kotiin jossa sohvalla levossa supistukset jatkui vielä puolisen tuntia. Säännöllisesti, parin minuutin välein mutta heikompina kun kävellessä.
Luin että tässä kohtaa supistuksia tulee usein mutta ei kai niiden pitäisi niin kipeitä olla että kävely tekee tiukkaa ja levossakin vielä tuntuu ihan kunnolla? [emoji15]
 
Mulla alko supistelut joskus rv 14-16, mutta eivät oo olleet kipeitä. Tai hyvin pieni osa vaan. Sillon kyllä tutkittiin ettei oo kohdunsuu auki ja sitä rataa. Kannattaa tarkistuttaa ettei ole mitään hätää.
 
Kysyin neuvolasta tuota supistelu-asiaa ja neuvoivat tosiaan varaamaan tarkistusajan lääkärille, eli oikeassa olit Pioni.
Sinne sitte tsekkiin, ihme supistelukohtaus vaikka ei mitään ihmeellistä ollutkaan päivän aikana tapahtunut.

Olin tänään sokerirasitus-kokeessa. Litku ei ollut kovin pahaa ja sitä oli vain noin kolmen desin pullo. Paha olokaan ei tullut, mutta tietty vähän veto pois kun ei saanut aamupalaa kahvista puhumattakaan.
 
Tuolla "omassa ryhmässä" on paljonkin supisteluja kokeneita jotka on heti passitettu sairaslomalle. Toisilla taas ne ei aiheuta mitään niinku ei mullakaan, tai ainakin toistaiseksi.

Oon ollu taas illan äkäinen, oli pakko jäädä ýlitöihin japitää ehkä aamullakin mennä vähän aiemmin.. Mies on ollut koko päivän töissä, aamukuudesta iltakahdeksaan asti. Ja huomennakin kuulemma jää. :angry Sen tietää sitten kuka täällä siivoaa paikkoja ja laittaa ruokaa. Veetuttaa. Huomenna tulee myös miehen isot lapset meille ja koko viikonlopun on jo ohjelmaa tiedossa, siinä ei omia juttuja ehdi kyllä tekemään. Onneksi se loma on jo ovella, tulee niin tarpeeseen.
 
Mikä on "oma ryhmä"?
Pääset Pioni lomalle, jee! Lähdettekö reissuun vai lataatteko akkuja kotona?

Mä sain jo sokerirasituksen tulokset :/
Paastoarvo oli just rajalla eli 5,3 eli seuranta päälle ☹️
Muut arvot ok, ja neuvolan täti sanoi että kävipä mulla huono tuuri sen ekan arvon kanssa.
No, hyväksi kai kaikki tarkkailu on vaikka harmittaakin.
 
mama40, omalla ryhmällä tarkoitan meitä joilla on maaliskuussa 2017 la. :) Mulla alkaa talviloma ja perään ä-loma. Jos jaksan ajaa niin käyn vanhempieni luona yön tai pari, vajaa pari tuntia sinne ajaa näillä keleillä. Eiköhän se ä-loma mene ihan valmistautuessa vauvan tuloon. Pinnis ja monta muuta asiaa pitäisi laittaa valmiiksi.

Miehen talviloma on la:n tietämillä. Ei tässä ihan heti reissuun olla lähdössä, katotaan päästäskö kesällä jonnekin. Meillä on rakennusprojektia monenlaista, lasten omat huoneet puuttuu, ei sen isompia. :)

Hyvähän se on että sokereita seurataan, sun ja vauvan parhaaksi kaikki. Ihme oli että omat arvot oli kunnossa, oon sokerihiiri ollut aina. Eipähän sillä näy olevan merkitystä.

Rv 33+1 tänään.
 
Hellurei
Pitäsköhän munkin uskaltautuu tänne rustaa pikkuhiljaa Oon lueskellut tätä ketjua jo tossa aikasemmin,kun tosiaan se kipinä jostain kumman syystä taas syttyi,et tuliskohan sitä vielä raskaax Noh,nyt tosiaan viime viikolla tein muutaman testin,mut näytti negaa..Jostain syystä en vaa jotenkin sitä (joo,jäärä kun olen ) uskonut,vaan ostin tällä viikolla sit pari lisää,mitkä näytti haamua..Sit keskiviikkona ostin Cb:n ja tsadaa- 1-2 viikkoa sieltä pärähti eli 4+1 jotain oisin nyt
 
Onnea nijaje haamusta! Toivotaan sinnekin vahvaa vauvanalkua:Heartpink.
 
Kiitti lambi [emoji171] On tää vaa nii jännää taas [emoji4] Olikohan tääl ketään,jolle osuis tuonne syyskuulle la myös?
 
Takaisin
Top