Raskaana 40v. molemmin puolin

En käynyt missään, kun ei ollut mitään oireita. Olen alkanut tuntemaan jo jonkinlaisia liikkeitäkin (rv 13+5 tänään) suunnilleen viikon ajan, joten en usko, että kaatumisesta oli mitään muuta seurausta kuin päänsärky omassa takaraivossa. Tänään olisi suunnitelmissa lähteä jäälle koko perhe. Mennään yhteen saareen, jossa on laavu ja paistetaan siellä makkaraa. Kerrankin jotain tavallisuudesta poikkeavaa! Alkaa ahdistaa, kun kaikki päivät on niin samanlaisia, minä lasten kanssa kotona ja mies työmatkalla/töissä/autotallissa... Eilen illalla näin facebookista, että mun kaasollani on polttarit... oonkohan ollut huono kaveri, kun ei ole mitään kerrottu saati sitten kutsuttu edes häihin? No eipä mulla ole kavereita muutenkaan. Meinaa taas pukata masennus päälle ihan väkisin vaikka miten sinnittelisi... Anteeksi jos masennan samalla sinutkin, joka luet mun ajatuksiani! Ei vaan ole oikein ketään jolle juttelisin. Sori!
 
Apua, voiko olla mahdollista et mulla lorahtelee lapsivesi??? Rv 17+3
Maha ja ristiselkä jomottaa tai jäytää, ihan kuin aukois paikkoja. Ei näköjään kroppa kestä nyt jynssäys hommia.
Saakohan apteekista testejä millä voi testata onko lapsivettä?
 
Toivottavasti ei ole lapsivettä adele! Pitäisköhän sun soittaa jonnekin synnärin päivystykseen ja käydä näytillä?
 
Sivusta huutelen adelelle: Jos et jo ole saanut selvyyttä tilanteeseen, niin apteekista saa indikaattorinauhaa/ph-testejä jolla voi testata lapsiveden. Emättimen normaali ph on 4,5 - 6,0 ja lapsiveden 7,0 - 7,5. Toivottavasti ei ole vettä! Tsemppiä!
 
Olipas tähän ketjuun tullut paljon asiaa (en ymmärrä miksei näistä tullut mitään ilmoa vaikka ketjua seuraakin??)! Onnea kaikille hyvistä tuloksista ja tsemppiä ongelmien kanssa painiville!

Täällä enää reilut 3vkoa laskettuun, aika mennyt järkyttävän nopeaa.
Mutta olo on kun nuorella vasalla:grin, ei hidasta tuo kumpu menoa yhtään..onneksi näin, olis vähän pulassa jos olisi es joutunut vuodelepoon. Tänään onnistui vielä hyvin pässin keritseminen ja astutusryhmän kokoominen- seuraavaksi täytyisi kukkoja teurastella..
"Viimeinen" lääkärikäyntikin suoritettu ja kaikki mammalla kunnossa-eikä mitään muutoksia kohdunsuulla, mutta keksi nyt yhtäkkiä että lapsi olisikin kasvamassa liian suureksi. "pääsen" siis ekaa kertaa elämässä sokerirasitukseeno_O ja äippäpolille lapsen kasvun seurantaan. En kyllä ymmärrä rasituksen hyötyä enää tässä vaiheessa, enkä sitä kasvun takia sairaalassa juoksuttamistakaan. Meillä viimeisin lapsi oli syntyessään lähes 4,5kg, mutta oikeen hyvin mahtui tulemaan, eikä nuo muutkaan oo mitään minejä olleet. Mitään alle 4kiloista siis todellakaan ollut oletusarvonakaan. Tuli vaan tunne että väkisin täytyy jotain vikaa etsiä kun on mamma niin vanha:meh:. Maha ei ole mitenkään suuri, eikä lapsi tunnu yhtä isolta kun edellinen (myöskään vanhan neuvolatädin sormituntumalla)-näillä ei kuitenkaan näytä olevan painoarvoa ultran luumittojen rinnalla..
Lopetin muuten pari kk sitten sen älyttömän painon kasvattamisen (söin alkuun kun neljän edestä..), sen jälkeen ei ole paino juuri noussut ja olo on todellakin hyvä ja jaksava. Huomaa vaan että ei näillä ikävuosilla enää juurikaan energiaa olemiseensa kuluta:p!

Joululomat onneksi pian lusittu ja muutamat lasten synttärijuhlat suoritettu siinä samassa, tätä tulevaa arkea on odotettu! Tulee taas kunnon rutiinit lapsille ja kerkeää ehkä valmistautua tämän vauvankin tuloon:shy:.

Apua, voiko olla mahdollista et mulla lorahtelee lapsivesi??? Rv 17+3
Maha ja ristiselkä jomottaa tai jäytää, ihan kuin aukois paikkoja. Ei näköjään kroppa kestä nyt jynssäys hommia.
Saakohan apteekista testejä millä voi testata onko lapsivettä?
Mitenkäs, ootko saanut mitään selville?:nailbiting:
 
Mä olen nukkunut kirjoituksen päälle. Oli rankka työpäivä. Tuntui kyllä kuin olis ollut jatkuva supistus päällä. Jossain mulla vois olla iänikuinen tukivyö, jos siitä olis tukea. Täytyy huomenna käydä apteekissa, jotta voi tarkistaa mitä lorahtelee. Jos ottais vähän iisimmin muutenkin. Olispa mahtavaa jäädä lepoasentoon loppuraskaus. :sad001
 
adele40+, onko sulla ä-poli kaukana?
Hyvä tietää, että apteekistakin saa tarvittaessa apua. Oon ollu siinä käsityksessä että pitää lähteä ä-polille jos epäilee lapsiveden karkailevan. Meillä onkin ilta-, yö- ja viikonloppupäivystykset samassa paikassa.

Mullekaan ei tule aina ilmoituksia tänne tulleista viesteistä, harmittaa.

Tänään kävin oikein vauvatarvikeostoksilla. La kahden kuukauden päästä ja vissiin kunnon pesänrakennus lähdössä käyntiin. Kaikki pitäs saada nyt just heti valmiiksi. :) Ostin ä-pakkauksen rinnalle kirppikseltä ja alesta pikkuvaatteita, ihan bodeja ja parit keväthaalarit. Kirppikseltä löytyi myös sitteri. Pienet vaipat ostin myös. Tilasin vielä hm:ltä "Born in 2017" setin, unihaalarisetin, i love mom ja i love dad -bodyt. :) ja sukkia ja sukkahousuja. Lähti vähän käsistä mutta tuli kerralla hommattua ja on kokojakin välillä 50-74. :) Nyt kun joku siivoaisi kaappeja että saisi vauvan kamppeet sopimaan myös.

Töitä 8 aamua ja rv 32+2. :)
Alkaa jo jännittää...
 
Täällä raskausviikot 38+0 juurikin tänään. Vauva painaa ikävästi toisinaan päivinä tuonne alas niin, että on kuin ihan kokoaikainen pissihätä. Huomenna neuvola, niin pyydän varuiksi lähetettä pissanäytteelle, jotta saan sulkea tulehduksen mahdollisuuden pois. Mulla raskaus itsessään ollut Laibin tapaan sellainen, että on jaksanut touhuta ym. ihan näihin päiviin asti. Eilen kun oli taas kunnon paine tuolla alhaalla, ei oikein koiran lenkittäminenkään tuntunut hyvältä....ja toinen, mikä viimeisinä viikkoina on tullut, on tänä tolkuton kankeus!!!! Hyvä, että enää saan itse sukat jalkaan! Ja toppavaatteiden kanssa kenkien jalkaan laittaminen on myös aikamoista, varsinkin kun kunnon kengissä on aina ne nauhat, jotk pitäis saada solmituksi:mad:
 
Mä muistan niin hyvin tuon tunteen, kun oli kovat pakkaset ja liukkaat kävelytiet ja olin ihan viimesilläni (yliajalla) raskaana. Piti lainata äidiltä toppatakki ja pitää henkseleitä, jotta toppahousut pysyi vetoketju avattuna jalassa. Sitten vielä ne irrotettavat liukuestenastat piti ährätä kulloisinkiin kenkiin kiinni. Ootan ihan mielenkiinnolla ensi kesää, kun pääsen ensi kertaa loppuraskauden ajaksi pukeutumaan kevyisiin hellemekkoihin (ellei sada) ja makoilemaan aurinkotuolissa ison masuni kanssa! Vaikka eihän sitä koskaan voi tietää miten tässä vielä käy.
 
En käynyt missään, kun ei ollut mitään oireita. Olen alkanut tuntemaan jo jonkinlaisia liikkeitäkin (rv 13+5 tänään) suunnilleen viikon ajan, joten en usko, että kaatumisesta oli mitään muuta seurausta kuin päänsärky omassa takaraivossa. Tänään olisi suunnitelmissa lähteä jäälle koko perhe. Mennään yhteen saareen, jossa on laavu ja paistetaan siellä makkaraa. Kerrankin jotain tavallisuudesta poikkeavaa! Alkaa ahdistaa, kun kaikki päivät on niin samanlaisia, minä lasten kanssa kotona ja mies työmatkalla/töissä/autotallissa... Eilen illalla näin facebookista, että mun kaasollani on polttarit... oonkohan ollut huono kaveri, kun ei ole mitään kerrottu saati sitten kutsuttu edes häihin? No eipä mulla ole kavereita muutenkaan. Meinaa taas pukata masennus päälle ihan väkisin vaikka miten sinnittelisi... Anteeksi jos masennan samalla sinutkin, joka luet mun ajatuksiani! Ei vaan ole oikein ketään jolle juttelisin. Sori!

Piti kommentoida jo aiemmin mut unohtu. Mulla on vähän samat fiilikset kun sulla kaason polttareista. Kiva katella facesta kun kaverit bilettelee menemään ja ite ei pääse mihinkään. Mun kaverit asuu satojen kilometrien päässä. Miehen kavereiden kanssa on välillä käyty jossain mutta siitäkin on jo aikaa. Soittelevat sillon ku tarviivat kuskia. :sad001

Mä täytän 40v kuukauden päästä ja jännityksellä ootan kuka muistaa ja miten. Itse on aika monet 40v lahjat ostanut ja osallistunut lahjakortteihin. Nyt olisi hemmottelu itsellekin tarpeen. :) Yritän jo tsempata ettei tuu itkua sitten jos kukaan ei muista mitenkään, oon vähän turhan herkkä ehkä välillä. :) Niin, mieskään ei meillä lahjoja ostele joten ostan itse itselleni lahjani ja kukkani.
 
Mä taas olen sellainen erakko ja kotihirmu, ettei mua saisi lähtemään kotoa mihinkään! Sehän se meidän (minun ja mieheni) ainainen ongelma onkin, kun mieheni(mua 12v nuorempi) on sellainen sosiaalisuuden perikuva ja haluaisi olla aina menossa ja mua ei saisi lähtemään mihinkään. Niinpä mies paljon menee ja minä olen kotona.
Kaikki tuollaiset juhlat ja muistamiset eivät mua myöskään kiinnosta, ja polttareihin osallistuminen ym. menot ei voisi vähempää kiinnostaa. Onneksi olen jo niin vanha, että mun kavereiden polttarit on jo vietetty. Ja mulle ei polttareita varmaan koskaan tulekaan, kun emme mieheni kanssa meinaa mitään oikeita häitä koskaan pitääkään. Tiedä häntä, mennäänkö koskaan naimisiinkaan.
Ja tuohon Sapiisakin loppuraskauden aurinkotuolihaaveeseen kommentoin sen verran, että tämän raskauden aikana (marraskuun lopulla) multa poistettiin luomi, jota lääkäri piti huolestuttavan näköisenä. Joulun alla sain vastauksen patologin tutkimuksista. Luomessa oli melanooma. Onnekseni se oli pinnallinen ja saatiin (todennäköisesti ainakin) kokonaan pois. Olin viime torstaina sitten ihotautilääkärillä TAYSissa, joka poisti reippaasti ihoa aiemman poiston ympäriltä. Se nyt vielä tutkitaan, jotta varmistetaan se, että koko melanooma on saatu pois ja jäljellä on vain tervettä ihoa. Lisäksi käynnillä tarkistettiin kaikki luomet, eikä muita huolestuttavia ilmennyt. Jotenka siis Sapiisakin unelmaan: vaikka mulle tulisi kesälapsi, en voisi makoilla aurinkotuolissa kuin aikaisin aamulla tai sitten vasta illalla ja noihin aikoihin meidän pihaan ei enää aurinko paista, joten mun ei paranisi siitäkään haaveilla...auringonotto multa tietenkin kielletttiin ihan ilman muuta, enkä tämän jälkeeen kyllä uskaltaisikaan enää maata auringossa.
 
Toi melanooma-luomi on kyllä varmasti pysäyttänyt! Toivotaan todella että ei päässyt leviämään.

Mä käytän näin talviasaikaan raskaana ukon xl-vaatteita pihatöissä, ne mahtuu kevyesti (kun ei noi elukat katso mua kieroon vaikkei niin tyylikäs olisikaan:grin). Vesiämpärien kanssa luistelu on kyllä kohtuu haastavaa toisinaan, jokunen loiskahdus tullut pöksyille, mutta se liukuesteiden kanssa pelaaminen vielä ärsyttävämpää, tarttuu kaikki kakkakikkareet kiinni ja tulee sisälle asti.. liukastumisen riskillä siis mieluummin:wacky:.

Mulla takana yksi loppukesän vauva, se turvotuksen määrä kesäodotuksessa oli kohtuu mielenkiintoista:wink, ei tää talvisaika oo ollenkaan hullumpaa siltä kantilta ajateltuna. Olo on puolta pienempi!

Aikapula tuntuu hiipivän kohti, pitäisi alkaa jotenkin valmistautua vauvaan jo pikkuhiljaa..
 
Jensan, hyvä että luomi saatiin ajoissa pois. Terveys on kuitenkin se tärkein lahja. Sitä lahjaa kannattaa juhlia joka päivä. Minulta poistettiin kohdunkaulan syövän esiaste vuosia sitten. Oli pelottavaa silloin ja joka kontrollissa. Nyt on kaikki ollut kondiksessa jo hyvän aikaa.

En minäkään kaikkeen mahdolliseen halua lähteä ja paljon riippuu mielialasta ilman raskauttakin. Kaipaan omia ystäviäni niin paljon mutta ei vaan tapaamiset järjesty. :Heartred
 
Melanooma kuulostaa tosiaan hurjalta. Toivotaan, että se on selätetty kertaheitolla. Onneksi Pionin kohdunkaulansyöpä havaittiin esiasteella ja saatiin pois. Täytyy varmaan jatkossa käydä työterveydessä vuosittain papa-kokeessa, kun tähän asti olen pitänyt välinä paria vuotta.

Adele, saitko selvyyttä lapsivesipohdintoihin? Toivottavasti tilanne on rauhoittunut!

Mun aiemmat lapset on loppukesän / alkusyksyn vauvoja, nyt olisi sitten toivottavasti tulossa alkukesän pienokainen. En muista, että olo olisi loppuraskauden aikaan kesällä ollut erityisen tukala, mutta toisaalta noista on kymmenisen vuotta aikaa ja ehkä silloin nuorempana jaksoi eri tavalla. Tai aika on kullannut muistot...

Tsemppiä vikoihin raskausviikkoihin tammi- ja helmikuisille!
 
Kiitos kaikille huolehtimisesta. Kävin kyselemässä apteekista ph liuskoja mut sanoivat et löytyy tilauksesta 100kpl paketeissa ja hinta 60€ huiteilla . No kävin kysymässä maatalouskaupasta heiltä löyty ainoastaan ph 6,5 saakka. Mut sit löyty myyjään pöytälaatikosta 1kpl ilmaiseksi Suomen Rehun 10 vuotta sitten jaettuja indikaattorinauharullia. :)
Ainakin nauhan mukaan jäädään 5,5.
Mut seuraan tilannetta. Liekkö yritteli jotain muuta tulehdusta. Huomenna käyn tk:saa.

En olisi näin huoleton, mut tuli liian monta päällekkäistä asiaa. Tyttö joutui yliopistolliseen hirveän oikeanpuoleisen mahakivun vuoksi. Epäilyksenä oli istukan irtoaminen rv 24 (juu, kyllä ollaan yhtäaikaa raskaana :)) tai toinen vaihtoehto oli umpisuoli. Joutui magneettikuviin.. (mitä tekee vauvalle??). Löytyi vesimunuainen. Eikä oikein tietoa mistä johtuu, raskaudesta? Joudutaan leikkaamaan. Sitte se vasta olikin oma maha kipeä ku piti jännittää ja pelätä tytön puolesta. :) Kyllä ehti surra ja miettiä mitä sairaalassa tapahtuu, kun en saanut yli vuorokauteen tyttöä kiinni. =.=
Ja sitten tuli toinen rankka asia päällekkäin. Lähisukulaisella kuoli kolmen viikon ikäinen vauva. Harmi, kun nämä viestit on yleisesti luettavissa ni en halua/jaksa lähteä tääl enempää asiaa ruotimaan. :sad001
 
Muokattu viimeksi:
adele40+, jopas sulla on monenlaista samaan aikaan. Toivottavasti myös sun tytöllä ja hänen vauvalla on kaikki ok.

Monta vauvan kuolinilmoitusta olen minäkin raskauteni aikana nähnyt ja miettinyt miten sen saa elossa pidettyä aikuiseksi asti. Ehkä parempi etten tiedäkään tarinoita ilmoitusten takana. Jaksamista! :Heartred
 
Kiitos kaikille huolehtimisesta. Kävin kyselemässä apteekista ph liuskoja mut sanoivat et löytyy tilauksesta 100kpl paketeissa ja hinta 60€ huiteilla . No kävin kysymässä maatalouskaupasta heiltä löyty ainoastaan ph 6,5 saakka. Mut sit löyty myyjään pöytälaatikosta 1kpl ilmaiseksi Suomen Rehun 10 vuotta sitten jaettuja indikaattorinauharullia. :)
Ainakin nauhan mukaan jäädään 5,5.
Mut seuraan tilannetta. Liekkö yritteli jotain muuta tulehdusta. Huomenna käyn tk:saa
Ihanaa kekseliäisyyttä liuskojen suhteen:woot:! Akvaarion veden phn mittaukseen tarkoitettuja liuskoja löytyisi varmasti kans jostain halvalla..

Ja hurjasti jaksamista sinne hurjien ja murheellisten asioiden keskelle. Toivotaan että tyttären vauvakin kasvaa vielä kohdussa tovin ja voi kaikesta huolimatta hyvin:Heartpink.
 
Rankkoja juttuja adelen lähipiirissä. Toivottavasti kaikki menee hyvin sekä sinulla että tyttärellä. Vauvansa menettäneille toivon paljon voimia.
 
Nyt löytyi minullekin sopiva jengi. Tervehdys kaikille siis minultakin, hetken olen jutteluanne jo seurannut mutta mukava nyt liittyä keskustelevaan joukkoonne! Olen 38 vuotias ja esikoinen tulossa, pääkaupunkiseudulla asutaan. Taidatte muut olla jo aika pitkällä, mulla vasta viikot 6+3 menossa joten laskettu aikakin yli kesän, 2.9. Huomenna olen menossa alkuraskauden ultraan, jännittää mitä siellä näkyy tai ei näy.

Hyviä vointeja kaikille, erityisesti Adelelle, jolla nyt paljon huolta.
 
Tervetuloa joukkoon Syysminttu!
Mukava saada tänne lisää odottajia :)

Voimia Adele, toivottavasti teillä molemmilla kaikki menee hyvin, samoin Jensanin luomi-asiat :Heartred

Täällä elellään tasapaksua arkea, tänään 41-v synttärit (ei juhlia [emoji23]), töitä ja tihkusadelenkkejä koiran kanssa.
Neiti masuasukki riehuu mahassa kuin olisi non-stop Zumba meneillään. Hikka sillä on vähän väliä ja kun illalla mun ollessa paikallaan kuulee muiden perheenjäsenten ääniä niin tuntuu että aina silloin potkuttelee.

Sokerirasitus-testi (syystä että olen yli 40-v, kertoi neuvolan täti) on torstaina.
Mieli ei ole koskaan maailman tasaisin ollut mutta nyt tuntuu että tunteet on potenssiin kaksi vähintään. Molempiin suuntiin :)
 
Takaisin
Top