Raskaana 40v. molemmin puolin

Taimille tsemppiä koitokseen, toivottavasti pienokainen on jo saapunut!

Toivottavasti mama40 on jo toipumaan päin!

Pionille onnittelut avioitumisen johdosta!

Tervetuloa Towanda ja Kupla!

Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä. Kovin pyöristynyt tuo maha on ja vähän tuntuu valahtaneen jo mahakumpu alaspäin. Viikkoja on nyt 33+3. Vappuaattona käytiin liikehälyn takia NKL:lla, mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä (tosin aika isolla sellaisella, kun ensin käyrillä eivät saaneet vauvan sydänääniä kuulumaan ja lähdettiin aika haipakkaa lääkärin luokse ultraan - onneksi ultralla syke löytyi saman tien). Tyttö oli mennyt kummalliseen linkkuveitsiasentoon (pää ja jalat alhaalla) ja lapsivettä on reilusti, mikä vaimentaa liikkeitä. Onneksi ultraus ja käyrillä olo NKL:lla ärsytti tyttöä sen verran, että väänti itsensä fiksumpaan asentoon ja liikkeet on tuntuneet taas hyvin. Tyttö kasvaa vähän viikkojaan isompana ja viikko sitten tiistaina painoarvio oli jo 2,2 kg. Työpäiviä on jäljellä kuusi, ja sitten saa keskittyä laittamaan kotia kuntoon. Isommat hankinnat on jo tehty lukuun ottamatta vauvan sänkyä ja vauvan vaatteille tarkoitettua lipastoa. Vaatteita on kertynyt kiitos lähipiirin aika reippaasti, ei tarvi varmaan vuoteen ostella mitään...
 
Mohana, anteeksi kun olin sinut johonkin kadottanut. Puuttuukohan täältä nyt muitakin?

Synnyttäneet:

jensan / 28.1 / 51cm 3270g/ tyttö / TAYS / alateitse/ 1.
Lambi/ 11.2 / 52cm 4120g/ poika / VKS / alateitse/ 6.
Pioni77 / 24.2 / 50 cm 3350g / tyttö/ OAS/ alateitse/ 1.
mama40 / 26.4 / 51cm 3730g tyttö/ alateitse / 3.

Odottajat:

Taimi 77 / 27.4. / 39 / K-SKS / 1.
OldMama / 1.6 / 40
Adele40+ / 14.6. / 45 / OAS / 6.
Mohana / 22.6. / 41 / 1.
Verde / 30.6. / 39 / KOS / 3.
Dolcetti / 27.7. / 40
Pyrstötiainen / 31.7. / 38 / TAYS / 1.
Kirsiliini77 / 15.8. / 39 / 4.
Syysminttu / 2.9. / 38 / 1.
Hellu:Heartred /38/
mimmy / 39 / 4.
Tenava / 1.10 / 39 / 2.
Towanda / 6.11 / 40 / TAYS / 1.
Kupla79 / 12.11 / 38 / KOKS / 2.
mamitzu-75 / marraskuu / 41 / 7.
 
Mulla tuo la on 3.11, jos joku haluaisi sen listaan korjata :)
Ja Koks on synnytys sairaala :)
 
Lisäsin mamitzun lasketun ajan ja sairalaan ja täydensin myös omalle kohdalle synnytyssairaalan :)

Synnyttäneet:

jensan / 28.1 / 51cm 3270g/ tyttö / TAYS / alateitse/ 1.
Lambi/ 11.2 / 52cm 4120g/ poika / VKS / alateitse/ 6.
Pioni77 / 24.2 / 50 cm 3350g / tyttö/ OAS/ alateitse/ 1.
mama40 / 26.4 / 51cm 3730g tyttö/ alateitse / 3.

Odottajat:

Taimi 77 / 27.4. / 39 / K-SKS / 1.
OldMama / 1.6 / 40
Adele40+ / 14.6. / 45 / OAS / 6.
Mohana / 22.6. / 41 / 1.
Verde / 30.6. / 39 / KOS / 3.
Dolcetti / 27.7. / 40
Pyrstötiainen / 31.7. / 38 / TAYS / 1.
Kirsiliini77 / 15.8. / 39 / 4.
Syysminttu / 2.9. / 38 / 1.
Hellu:Heartred /38/
mimmy / 39 / 4.
Tenava / 1.10 / 39 / JS / 2.
Towanda / 6.11 / 40 / TAYS / 1.
Kupla79 / 12.11 / 38 / KOKS / 2.
mamitzu-75 / 3.11 / 41 / KOKS / 7.
 
Synnyttäneet:
jensan / 28.1 / 51cm 3270g/ tyttö / TAYS / alateitse/ 1.
Lambi/ 11.2 / 52cm 4120g/ poika / VKS / alateitse/ 6.
Pioni77 / 24.2 / 50 cm 3350g / tyttö/ OAS/ alateitse/ 1.
mama40 / 26.4 / 51cm 3730g tyttö/ alateitse / 3.

Odottajat:

Taimi 77 / 27.4. / 39 / K-SKS / 1.
OldMama / 1.6 / 40
Adele40+ / 14.6. / 45 / OAS / 6.
Mohana / 22.6. / 41 / 1.
Verde / 30.6. / 39 / KOS / 3.
Dolcetti / 27.7. / 40
Pyrstötiainen / 31.7. / 38 / TAYS / 1.
Kirsiliini77 / 15.8. / 39 / 4.
Syysminttu / 2.9. / 38 / 1.
Hellu:Heartred /38/
mimmy / 39 / 4.
Tenava / 1.10 / 39 / JS / 2.
Towanda / 6.11 / 40 / TAYS / 1.
Kupla79 / 12.11 / 38 / KOKS / 2.
mamitzu-75 / 3.11 / 41 / KOKS / 7.
Jonnuliina / 30.11 / 39 / PHKS / 4.

Lisäsin itseni odottajiin :)
Moikka vaan kaikille!
 
Synnyttäneet:
jensan / 28.1 / 51cm 3270g/ tyttö / TAYS / alateitse/ 1.
Lambi/ 11.2 / 52cm 4120g/ poika / VKS / alateitse/ 6.
Pioni77 / 24.2 / 50 cm 3350g / tyttö/ OAS/ alateitse/ 1.
mama40 / 26.4 / 51cm 3730g tyttö/ alateitse / 3.
Taimi77 / 13.5. / 53 cm 3720g tyttö / hätäsektio / 1.

Odottajat:
OldMama / 1.6 / 40
Adele40+ / 14.6. / 45 / OAS / 6.
Mohana / 22.6. / 41 / 1.
Verde / 30.6. / 39 / KOS / 3.
Dolcetti / 27.7. / 40
Pyrstötiainen / 31.7. / 38 / TAYS / 1.
Kirsiliini77 / 15.8. / 39 / 4.
Syysminttu / 2.9. / 38 / 1.
Hellu:Heartred /38/
mimmy / 39 / 4.
Tenava / 1.10 / 39 / JS / 2.
Towanda / 6.11 / 40 / TAYS / 1.
Kupla79 / 12.11 / 38 / KOKS / 2.
mamitzu-75 / 3.11 / 41 / KOKS / 7.
Jonnuliina / 30.11 / 39 / PHKS / 4.

Lisäsin itseni synnyttäneisiin. :happy:
 
Hei vaan kaikille! Ja pahoittelut, että en ole tänne ehtinyt aiemmin. Kuten varmaan muillakin synnyttäneillä, nämä puolitoista viikkoa ovat menneet täysin vauvan ehdoilla, enkä ole edes koneelle ehtinyt. Mutta siis, meille syntyi 13.5. terve tyttö, ihana pikku tyllerö. Synnytys ei mennyt yhtään niin kuin olin kuvitellut, itse asiassa kävin läpi synnytyksen lähes kaikki vaiheet ja lopulta päädyttiin hätäsektioon. Täytyy sanoa, että tuona aikana koin elämäni karmivimmat kivut ja hetket, onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Voin kirjoitella tarkemmin siitä paremmalla ajalla, jos haluatte. Nyt täytyy lähteä taas nuuhkimaan tuota vauvaamme. :)
 
Paljon onnea Taimi! Tosi ikävää, että jouduit lopulta hätäsektioon. Toivottavasti toipuminen on edennyt hyvin.

Muoks. Lisäyksenä vielä, että kerro ihmeessä paremmalla ajalla tarkemmin synnytyksen kulusta.
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Jonnuliina!

Onnittelut terveestä tytöstä taimi:Heartpink!

Pistää varmasti taas arvostamaan elämää uudella tavalla tuo synnytyskokemuksesi, kirjoita ihmeessä tarkemmin jos siltä tuntuu- vaikka tuonne synnyttäneet 40vt jos ei kaikki odottajat halua sitä lukea(?). Järisyttävät kokemukset, niin riemullisuudessaan kun raskaudessaankin kannattaa aina omasta mielestä jakaa, voi olla kehitykseksi muillekin:shy:..ja tämän sanoen huomaan etten ole vielä juurikaan virkkanut omaa maatavavisuttavan hienoa synnytyskokemustani. Koen että on jotenkin vaikea pukea sanoiksi jotain tosi kaunista, surua ja tuskaa purkaa jotenkin helpommin sanoilla:think005..
 
Kiva kuulla sinusta, Taimi! Ja onnea tyttövauvan johdosta. Näyttää ainakin alkuvuoden perusteella kovin tyttövoittoiselta meidän varttuneempien äitien vauvasaldo:grin
Vai oli, Taimi, synnytyksesi kivulias ja tuskaisa...niin oli minunkin ja lopulta imukupilla autettiin tyttö maailmaan.
Kuinka paljon raskautesi meni yli lasketun ajan? Oliko viikot 42+2?
 
Onnea Taimille sekä uusille plussanneille!

Mä laskin et jos mullaki menis 16pv yli ni eihän tässä kannata vielä hätäillä. [emoji16] Mut olenhan luvannut olla vielä ens viikon töissä. Pienellä varauksella kuitenkin ja nyt meinaa paineet kohoilla turhan korkeaksi sekä eka kerran näytti valkuaista.
Kaks senttiä oli auki ja kaks senttiä kanavaa jäljellä, eiköhän tää tästä joskus synny. 37+1
 
Paljon onnea Taimi77 tyttövauvasta! :Heartred Synnytyskertomus kelpaa kyllä!

Tervetuloa Jonnuliina!

adele40+, mullahan tyttö syntyi 39+1, en tiedä auttoiko kova nuha ja yskä. :) Kalvot oli menneet rikki ja kai sitä lapsivettä oli tullut huomaamatta kun ei ainakaan elokuvatyyliin puhjennut pitkin lattioita. :) Tsemppiä viimeisiin viikkoihin!
 
Voi Rakasta, sain viime yöksi yövieraan, tyttären kuukauden ikäisen vauvan. [emoji7] Arvatkaa vain missä nukkui.
Harmi ettei mulla vielä tule maitoa, kyllä se olis vain niin helppoa laittaa tissi suuhun mitä lähteä keittelemään vesiä ja sekoitteleen jauheita. Ja toivottavasti itselläni maito nousee.
Mutta kyllä olen ollut tänään nukkuneen rukous. Laittaa miettiin et niinköhän palaan töihin kesän jälkeen [emoji39]
 
Harmi ettei mulla vielä tule maitoa, kyllä se olis vain niin helppoa laittaa tissi suuhun mitä lähteä keittelemään vesiä ja sekoitteleen jauheita. [emoji39]

Aika ihanaa adele:Heartpink! Mitä luulet, haluaisitko/saisitko imettää tyttärenvauvaakin jos tarvetta jatkossakin on? Tästä on kovasti keskusteltu ystävän kanssa ja kyllä se itsestä varsin hienolta tuntuisi jos tässäkin enemmän voitaisiin jakaa- jos tästä es leikkaukseen(tms?) joutuisi, niin mikäs sen mahtavempaa kun imettävä hoitaja vauvalle siksi aikaa! toki sitä vaihtoehtoa voisi käyttää myös vähemmän akuuteissa tilanteissa:p..
 
Mä lienen jotenkin ahdasmielinen, enkä tosiaankaan soisi kenenkään muun imettävän lastani. Se olisi (ehkä) eri juttu, jos toinen äiti pumppaisi maitoa, jota sitten antaisi tuttipullosta mun vauvalle...mutta että mun vauva olisi toisen äidin rinnalla...EHEI!
 
^ihan normaali reaktiohan tuo on:p, ei lainkaan ahdasmielinen!
En mä olisi ensimmäisten lasten kohdalla voinut kuvitellakaan, mutta nyt on jokseenkin tilanne muuttunut:grin. Kun on tässä aikansa pyörinyt synnyttämisien ja kasvuasioiden kanssa, niin eläinten kun ihmistenkin, niin alkaa asenne tähänkin muuttua. Kun on noin 7 vuotta (!!!) elämästään imettänyt jotain lasta, niin onhan tuo elintoiminto siinä kun muutkin. Eniten ehkä kuitenkin se eläinten utaretoimintojen kanssa värkkääminen on tuonut sitä biologiaa tähän omaan katsantoon (yli sen inhimillisyys-pohdinnon), nisäkkäänä kun me kuitenkin tuotetaan sitä samaa ainetta kun es lehmät, koirat tai rotat:p.. jos mä siis voin juottaa lapsilleni lehmän tissistä tullutta tavaraa, niin riemumielin tarvittaessa kävisi se ihmisen vastaava:shy:, ihan suoraan pakettilämpimänä ilman sterilisointeja. Voisin ihan hyvin kuvitella imettäväni siis jonkun toisen vauvaa jos tilanne niin vaatisi. Ei siitä nyt niin kauaa ole kun joka kylässä(?) oli se imettäjä-ammattilainenkin..kaiketi monen vauvan alkutaipaleen onneksi. '
ai miten niin elän väärällä vuosisadalla..:hilarious:

tää oli siis puhtaasti pohdintona varttuneemmille mammoille, ihan mielenkiinnolla kuulisi miten muut aiheesta ajattelee? adelellakin kuitenkin useampi imetystaival takana(?)
 
Olen ääneen sitä ehdottanut, mut sain haisevan vastalauseen. [emoji23] Joten ei ainakaan luvan kanssa. [emoji6]
Ja antaisinko kenenkään imettää mun lasta ni kyllä haluaisin tietää et on terveet elämäntavat.
Mä oon imettänyt muita sinne vuoden ikään, mut nuorimmasta vaille kolmi vuotiaaksi.
 
^no voin kuvitella että tyttärellä saattais olla eriävä mielipide asiaan:grin - ehkä se ystävien kesken on helpompaa..
 
Takaisin
Top