Raskaana 40v. molemmin puolin

Dolcetille vastaus, että kyllä sukupuoli on jo tiedossa. :) Aiemmin joku näissä viesteissä kirjoitti, että kaikki Niptissä käyvät saavat näköjään tyttöjä. Minä taidan tehdä poikkeuksen, sillä täällä tulokas on poika...

Poikkeuksen teen minäkin :)

Meillä on kaksi ystäväpariskuntaa, jotka samanikäisiä tai hieman vanhempia, joilla viime syys-joulukuussa syntynyt vauva. Toiset eivät valitettavasti asu Suomessa. Nuoremman mieheni puolelta on useitakin vähemmän hyviä ystäviä, joilla vauvat.

Itse koen haasteena sen, etten ole koskaan viihtynyt tai tuntenut itseäni kotoisaksi naisporukoissa. Minulla on muutama sydänystävä, joista osa miehiä, osa naisia. Siksi kaikenlaiset mammakahvilat lähinnä ahdistavat, kun ei siitä pelkästä samasta elämäntilanteesta tarpeeksi vertaisuutta vielä synny. Mutta onneksi oma mies on paras ystävä ja jakamassa tasan vanhemmuutta - parisuhde keskiössä ja ykkösenä. Parisuhteen puolesta olen eniten surullinen, sillä kahdenkeskinen aikamme väkisinkin vähenee. Noh, luovuudella ja rakkaudella siitä selviää :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä olen, Dolcetti, sun kanssa ihan samoilla linjoilla. En kaipaa muita "mammoja" lapsineen jakamaan kokemuksia ja elämäntilannetta...Mä viihdyn itsekseni ihan kaikkein parhaiten. Toisekseen äitini ja siskoni (3kpl) ovat mulle niitä, joiden kanssa olen vähän enemmän tekemisissä. Muutoin en niin seurasta välitä. Olen erakkomainen ja viihdyn kotona kahden pienen tyttäreni kanssa. Toki mieheni on kotona iltaisin myös, mutta päivät olemme kohta kaksin. Koen varsin epämiellyttäväksi kaikki perhekahvilan ym. joissa pitäisi sosialisoitua jakamaan kokemuksia muiden perheellisten kanssa. Ei ole mun juttu.
En ole työorientoitunutkaan, joten kotona oleminen on niin mun juttu. Tiedän kyllä, että lapsen pitää sosialisoitua, mutta onneksi sillä ei ole nyt heti hoppua...
Ja Mä olen myös outolintu tultuani äidiksi vasta 41-vuotiaana. Mutta olen silti saanut pääasiassa positiivista ihmetystä osakseni...ja todella laajalla skaalalla!!!!
Mulle tämä ajankohta tulla äidiksi on kuitenkin ollut hyvä...aiemmin minusta ei olisi äidiksi ollutkaan. Ja nyt nautin siitä niin hirmuista!:grin:happy093
 
Täälläkin on yksi erakko-luonteen omaava, mutta ajoittaista yksinäisyyttä kuitenkin tunteva äippä. Minulla on pari ystävää, jotka ovat pysyneet ystävinäni vaikka nähdäänkin ehkä vain pari kertaa vuodessa. Se tuntuu riittävän normaalisti, kun on kiireinen arki, työ ja perhe. Kokemuksesta kuitenkin tiedän, että lapsen synnyttyä olenkin aikalailla yksinäisempi. Toisaalta nyt on 2-vuotias taapero myös kotona, joten ehkä se pistää ajamaan liikkeelle ihan eri tavalla kuin aiemmin. En usko, että tällä pikkukylällä on montaakaan ikäistäni pienen vauvan äitiä, että se mll:n perhekahvila ei ole mun juttu (en ikinä ennenkään viihtynyt siellä), mutta ehkä kokeilen jotain muuta, kuten muskaria tälläkertaa. Vanhemmat asuu lähellä ja ovat eläkkeellä, joten heillä voin onneksi mennä aina käymään, jos siltä tuntuu.
 
Mun ystävät asuu satojen kilometrien päässä ja tavataan tosi harvoin, viesteilty ollaan, ei edes olla soiteltu. Tällä kylällä on kyllä pienten lasten äitejä. Pitää johonkin perhekahvilaan lähteä ja seurakunnan kerhoon. Viihdyn hyvin yksinkin mutta luulen kans että liika on liikaa. Appivanhemnat asuu lähellä, varmasti tehdään heille kävelyretkiä.

Huonosti olen tutustunut täällä ihmisiin, työ ja perhe on vienyt ajan vaikka ei omia lapsia ole ollutkaan. Omien kautta tulee ne omat kerho- ja koulukuviot sitten. Töissä on sitten työkaverit erikseen, joitakin nään iltaisin harrastuksissa. Heidän lapset ovat jo isoja ja yksi on niin nuori ettei ole lapsia ollenkaan vielä.
 
Meille syntyi lauantaina terve ihana poika!

Lambi/ 11.2 / 52cm 4120g/ poika / VKS / alateitse/ 6.

Oli ihan järkyttävän hieno synnytys:happy:, kätilön sanoin; "kaunein näkemäni synnytys" - ja tällä ei nyt viitata komeeseen parturointiin:grin.. laitan kertomusta myöhemmin! Huh, vieläkin herkistää.
 
Synnyttäneet:
jensan / 28.1 / 51cm 3270g/ tyttö / TAYS / alateitse/ 1.
Lambi/ 11.2 / 52cm 4120g/ poika / VKS / alateitse/ 6.

Odottajat:

L82day / helmi ? / 42
Pioni77 / 2.3 / 40 / OAS / 1.
Taimi 77 / 27.4. / 39 / K-SKS / 1.
Mama40 / 5.5 / 41 / KOS / 3.
Adele40+ / 14.6. / 45 / OAS / 6.
Verde / 30.6. / 39 / KOS / 3.
Sapiisakki / 10.7. / 39 / K-SKS / 3.
Mohana / 41
Dolcetti / 27.7. / 40
Pyrstötiainen / 31.7. / 38 / TAYS / 1.
Kirsiliini77 / 15.8. / 39 / 4.
Syysminttu / 2.9. / 38 / 1.
nijaje/ 20.9. / 40 / HYS / 8.
Hellu:Heartred /38/

En tiedä menikö Mohana nyt oikeaan rakoseen mutta tarkenna jossain vaiheessa jos haluat. :)
 
Hyvää ystävänpäivää tännekin kaikille. :Heartbigred

Meillä pyörii ihana, ihana flunssa. Miehen isot lapset sen meille toivat ja nyt minä olen se räkäinen ja yskäinen joka ei saa yöllä nukuttua. Illalla myös nousee lämpö. :dead: Toivottavasti tämä ei tästä pahemmaksi mene, jotenkin kumminkin tässä pärjää. Ja miehen ei tarttisi sairastua ollenkaan, mulla on sille niin monta hommaa loppuviikolle mietittynä. :angelic: Se miesflunssa on ainakin meillä vaan valitusta, valitusta ja valitusta siitä kuinka huono olo voikaan olla. Vaikka ei ole kuumetta eikä mitään. En halua sitä tautia nyt meille. :)

Oletteko päässeet nauttimaan aurinkoisista säistä? Olihan täällä muitakin kuin minä ja synnyttäneet jotka eivät tällä hetkellä ole töissä? :) Eilen kävin kävelyllä mutta tänään on niin liukasta että parempi pysyä sisällä. Aurinkoakaan ei ole aamun jälkeen näkynyt.

Näin jo unta viime yönä että vauva oli syntynyt. Minä vaan ihmettelin siinä, että miten ja koska se tapahtui. :laughing025 Joko siitä pitäisi jotain päätellä? Merkkejä ei kyllä siihen suuntaan juurikaan ole. Viime yönä tosin supisti aina kun kävin vessassa ja niitä kertoja oli monta. Valvoin myös aamuyön tämän romuskan takia. Se oli kuitenkin sellainen "kestosupistus" joka olisi varmaan pitänyt mitata tunneissa. Kyllähän se jännäää on, miten synnytys alkaa. Supistuksilla, vesien menolla vai pitääkö käynnistää.

Te joilla jo lapsia on, oletteko äideiltänne kysyneet onko synnytys tai sen alku ollut yhtään samankaltainen teillä kuin äideillänne?

Rv 37+5
 
Kylläpäs Pionilla onkin jo viikkoja! Ei mee kauaa sielläkään..

Mulla ei oo ollut mitään samankaltaisuuttani äitini synnytyksiin, hänellä ollut tosi nopeita käynnistettyjä ja itsellä jotain ihan muuta..
 
Pioni, minä olen äitini ainoa lapsi ja syntynyt perätilan vuoksi keisarileikkauksella. Ei siis tietoa olisiko synnytys mennyt samalla kaavalla. Poikien synnytykset mulla meni muuten samalla tavalla mutta ponnistusvaihe kesti kuopuksen kanssa kauemmin. Painoeroa herroilla oli kilo (!) joten ehkä se vaikutti asiaan [emoji23]

Töissä täällä vielä ollaan, kuusi viikkoa to-go. Vähän alkaa olla tukala olo (fundus-mitta yläkäyrillä) jo nyt mutta en haluaisi silti vielä jäädä kotiin töistä. Tuntuu että olen jotenkin epävalmiimpi tähän äitiyteen kuin poikien kanssa. Välillä hirvittää ja pelottaa kaikki lapsen mukanaan tuoma arki, ja synnytys myös.
Ihme juttu koska luulisi että olisi jo henkisesti kypsempi tähän hommaan.
Olen tullut jotenkin itsekkäämmiksi iän myötä ja pelkään että olen sitä myös äitinä.
Tosin kuopusta odottaessani mietin vähän samalla tavalla että miten voin koskaan rakastaa ketään muuta niin paljon kuin ensimmäistä lasta, mutta jostain ne ihan yhtä vahvat leijona-emon tunteet tuli samalla hetkellä kuin kuopus syntyi.

Puhuttiin taannoin 40-v ylittäneiden ystävieni kanssa sitä että tuo ikä toi tullessaan sen että enää ei innostu samalla tavalla asioista kuin nuorempana. Huomaan sen itsessäni muutenkin kuin raskauteen liittyen.
Aiemmin esimerkiksi kodin vaihto on ollut todella suuri ilon ja innostuksen lähde, nyt kun rakennetaan sitä unelmataloa, niin tuntuu vaan "ihan mukavalta", ei maailman parhaalta unelmien täyttymykseltä kuten parikymppisenä muutto kohtalaisen kälyiseen mutta omaan asuntoon.
Tämäkö on se alku mulla sellaiseksi tyytymättömäksi ja kärttyisäksi mummoksi? [emoji23][emoji85]
 
Onnea Lambi! On ihanaa, kun iso vatsa ei ole enää aiheuttamassa kankeutta, närästystä, kömpelyyttä ja muutenkin raskasta oloa. Läskivatta valitettavasti edelleen on, mutta se ei haittaa muuta kuin mieltä ja on kosmeettinen haitta. En kyllä jaksa siitä ressata, olen vaan pienestä tyttärestäni niin onnellinen!!! :love017
Synnytyksen jälkeiset vaivat tosin olivat varsin inhottavia, nekin alkavat pikkuhiljaa olla jo ohi. Vuotoa ei oikeastaan voi enää sanoa olevan, tikit ovat tuolla alakerrassa sulaneet, ummetus on selätetty ja häntäluukin alkaa olla suht ok. Siteen pitämisen tuoma ärsytys virtsaputken suulla ja osittain muuallakin ovat vielä inhottavana olemassa, mutta nekin jo lievempänä...
Joten toivottavasti kohta oma kroppa alkaa olla kunnossa ja saa vain nauttia äitiydestä ja ihanasta tyttärestäni sekä koirastani, jonka kanssa pystyn kuntouduttuani taas lenkkeilemään:smiley-bounce013
Eilen koin melkoisen yllätyksen: mieheni kosi mua!!!! Nyt olen minäkin elämäni ensimmäistä kertaa rengastettu!!! Isoja kokemuksia ensimmäistä kertaa 41 vuoden iässä; lapsi ja kihlaus!!:hello2
 
Voi jensan, paljon onnea kihlauksen johdosta. :) Sitä täälläkin on ooteltu, en oo minäkään koskaan kihloissa vielä ollut.

Miten teillä menee yöt?

Tein jo synnyttäneille oman ryhmän, sinnekin voi siirry puimaan näitä juttuja kun siltä tuntuu. :)
 
Kiitos:wink
Yöt menevät nyt jo kivasti; vauva herää pari-kolme kertaa yössä syömään. Nukahtaa sitten taas rinnalle ja mennään takas sänkyyn. Vauvahan ei suostu nukkumaan muualla kuin meidän sängyssä, mutta sekin on sujunut hyvin:)
 
Hello
Onnea vauveleista Mä täällä taas pähkäilly,onko kaveri mukana..tullu taas tänään vähän verta Kävin Brunolla 2 viikkoa sitten ja siellä se sydän jumputti.Huomenna olis eka Neuvola ja siitä suoraan töihin...
 
Toivotaan parasta nijaje, että pieni on vielä matkassa. Aika menee niin äkkiä, vastahan itelläkin oli eka neuvola. :Heartred

Onko sulla pahoinvointia tai muita alkuraskauden oireita?
 
Synnyttäneet:
jensan / 28.1 / 51cm 3270g/ tyttö / TAYS / alateitse/ 1.
Lambi/ 11.2 / 52cm 4120g/ poika / VKS / alateitse/ 6.

Odottajat:

L82day / helmi ? / 42
Pioni77 / 2.3 / 40 / OAS / 1.
Taimi 77 / 27.4. / 39 / K-SKS / 1.
Mama40 / 5.5 / 41 / KOS / 3.
Adele40+ / 14.6. / 45 / OAS / 6.
Mohana / 22.6. / 41 / ? / 1.
Verde / 30.6. / 39 / KOS / 3.
Sapiisakki / 10.7. / 39 / K-SKS / 3.
Dolcetti / 27.7. / 40
Pyrstötiainen / 31.7. / 38 / TAYS / 1.
Kirsiliini77 / 15.8. / 39 / 4.
Syysminttu / 2.9. / 38 / 1.
nijaje/ 20.9. / 40 / HYS / 8.
Hellu:Heartred /38/


Tarkensin omia tietojani.
Onnittelut muuten synnyttäneille ja kihlautuneelle! :)
 
Synnyttäneet:
jensan / 28.1 / 51cm 3270g/ tyttö / TAYS / alateitse/ 1.
Lambi/ 11.2 / 52cm 4120g/ poika / VKS / alateitse/ 6.

Odottajat:

L82day / helmi ? / 42
Pioni77 / 2.3 / 40 / OAS / 1.
Taimi 77 / 27.4. / 39 / K-SKS / 1.
Mama40 / 5.5 / 41 / KOS / 3.
Adele40+ / 14.6. / 45 / OAS / 6.
Mohana / 22.6. / 41 / ? / 1.
Verde / 30.6. / 39 / KOS / 3.
Sapiisakki / 10.7. / 39 / K-SKS / 3.
Dolcetti / 26.7. / 40 / Naistenklinikka / 1.
Pyrstötiainen / 31.7. / 38 / TAYS / 1.
Kirsiliini77 / 15.8. / 39 / 4.
Syysminttu / 2.9. / 38 / 1.
nijaje/ 20.9. / 40 / HYS / 8.
Hellu:Heartred /38/

Minun tietoni muokattuna ja täydennettynä :)
 
Takaisin
Top