Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä
Hei!:hello

Pakko kysyä täältä teiltä, että ootteko uskaltaneet käyttää mitään lääkettä raskauden aikana, etenkin alussa?:woot:

Sain nimittäin lääkäriltä oxamin 15mg uneen. Olen ottanut vain 1/2tabl ja nyt mietin, pitäisikö olla ilman?? Lääkkeestä on kyllä ollut apua.

Lääkärin ja tetratologisen mukaan se on turvallinen.. Mutta silti mietityttää:sad001
 
Mä sain sokerirasituksesta tosi hyvät lukemat. Terkan mielestä "huippuarvot".
Tänään oli neuvolalääkäri ja tällä kertaa sydänäänetkin löytyi helposti.
Multa ei vielä kertaakaan ole vatsaa mitattu, aikaisemmista raskauksista mielestäni heti alusta asti. Hemoglobiiniakaan ei ole kuin kerran otettu. Pidän sitä outona. Onkohan käytännöt muuttuneet vai riippuuko terkasta vain.
 
Mulla mitattu kaksi kertaa hemoglobiini. Sikuriini pääsit helpolla, kun sulla ei sokereissa häikkää.Mulla mitattiin vatsan koko 1.kerran viikolla 20.
 
Tähti -73 en ole uskaltanut käyttää mitään lääkkeitä raskausaikana. Mulle määrättin alkuraskaudessa kortisonisuihketta, kun nenän limakalvot oli flunssassa turvoksissa. Mutta sitäkään en uskaltanut käyttää. Aiemmin sain ennen raskautta poskiontelotulehdukseen antibiootin, mutta raskausaikana ei terveyskeskuslääkäri uskaltanut määrätä mulle antibioottia.
 
Mulla on muutenkin iso maha läskien takia että noinkohan tuosta oikeita mittoja edes saa.. :rolleyes:

Hemoglobiini on mitattu joka kerta. No kaksi kertaa olen vasta neuvolassa käynytkin.

Mä syön lääkkeistä vain verenpainelääkettä joka määrättiin mulle nimenomaan raskausaikana sellaista mitä voi nyt syödä kun vanhan lääkityksen jouduin lopettamaan raskaaksi tultuani. Lisäksi säännöllinen astmalääkitys ja tarvittaessa vain sitä sallittua Panadolia.

Mullahan sokerirasituksessa kaikki arvot koholla joten tuli lähete heti äitiyspolille. Ja viikkoja siis vasta kasassa 16. Pelkään joutuvani insuliinille koska vaikka ruokavaliolla ruoan jälkeen -arvot on hyvät niin jostain syystä ennen ruokaa -arvot ja aamun paastoarvot on liian korkeat. :smiley-angry003
 
Maria-75: mahan kokohan ei aina kerro totuutta vauvan koosta tai mistään muustakaan,vauvavatsat on niin yksilöllisiä, toisilla isompi ja toisilla pienempi. Tärkeintä, etää arvot on hyvät ja voit hyvin. Luuletko, että jaksat töissä mammaloman alkuun saakka vai jäätkö ehkä jo aiemmin?

Sikuriini: mekin haluataan tietää sukupuoli sitten aikanaan. Joko sait ultra ajan?
 
Tähti-73: mä nukun myös ihan super huonosti. Tuo mun 9kk herättelee vieläkin pari kertaa yössä mutta mä heräilen tunnin parin välein itsekseni muutenkin, yleensä vessaan.
Kun sulle on sitä lääkettä määrätty, niin kyllä sen pitää silloin olla niin tutkittu ja turvallinen, että voit hyvin mielin sen ottaa!! Tosin ymmärrän hyvin, että mietityttää-hmm
 
Tähtipölyä, tarkoitus on aloittaa normaalisti äitiysloma 7.12.2015 alkaen. Mulle tulee töihin apulainen marraskuussa, että siinä mielessä on helpompaa. Kyseinen ihminen voi tarvittaessa sijaistaakin.
 
Mä herään öisin tunnin välein vessaan. :smiley-angry003 Ehkä sokerit tekee sen että pissattaa niin paljon ja usein. Lisäksi mulla on pohjalla virtsarakon sairaus ja se plus raskaus varmaan vaikuttaa asiaan. Mietin nyt vaan että oppiikohan vauvakin sitten heräämään öisin tunnin välein? Jipii. laughing7
 
Hei!:hello

Pakko kysyä täältä teiltä, että ootteko uskaltaneet käyttää mitään lääkettä raskauden aikana, etenkin alussa?:woot:

Sain nimittäin lääkäriltä oxamin 15mg uneen. Olen ottanut vain 1/2tabl ja nyt mietin, pitäisikö olla ilman?? Lääkkeestä on kyllä ollut apua.

Lääkärin ja tetratologisen mukaan se on turvallinen.. Mutta silti mietityttää:sad001
En uskalla käyttää mitään. Tavallisestikaan minulle ei sovi mikään ja mistään ei ole yleensä apua, niin jätän ottamatta. Poikkeuksena astmalääke. Tosin senkin unohdan usein.
 
Perun heti puheeni. Kauhea päänsärky vaivasi koko yön. Aamuyöstä oli otettava panadolia. Tosin sekään ei auttanut.
 
Marituuli, miten sä pystyt nukkumaan, kun sun täytyy käydä noin usein vessassa ? Mä herään kerran tai pari yössä käymään vessassa. Sekin välillä häiritsee yöunta. Lähinnä myöhään valvominen on pahasta, jos vielä joutuu herämään kesken unien vessaan.
 
Nyt tulee ällöosastoa. Nimittäin mul iski kauhee ummetuskohtaus tänään. Yritin istua vessassa ja kauhee pakotus mut ei vaan tuu. Sattui jo kauheasti ja yritin lämpimällä vedellä auttaa mut ei. Mun oli sit pakko koukkia et sain ulos. Voi jessus sentään. Nyt oon ihan uupunut ja pääkin särkee. Tai paremminkin molemmat päät Kun vaan ei tällanen toistuisi.
 
Sikuriini, jos vaiva toistuu sähän voisit kokeilla mallasuutetta, jota saa apteekista, niin et joudu toimittamaan vatsaa käsin.:)
Luonnontuote, jota saa antaa ihan vastasyntyneillekin jos tarpeen.. Toivotaan siis tietysti, että oli ainut kertainen kokemus!
 
Heippa!:hello
Vaikka kysyin teiltä lääkeasiasta, niin nukkunut oon ihan hyvin, eikä johdu raskaudesta, vaan ennemminkin työstä. Taidan varuiksi pidättäytyä lääkkeestä:wink

Muutoinkin vointi ollut hyvä :angel4 eikä mitään pahoinvointeja vieläkään:jokercolorEnsi tiistaina eka neuvola käynti, raskausviikko 10.

Kivaa viikonloppua!! :flower
 
Tähti-73, mukava kuulla, että kaikki edelleen ihanasti- nauti siitä!:)
Mulla myös ensi viikolla (to) neuvola vaikka tuunkin sua n.viikon perässä.
 
Marituuli, miten sä pystyt nukkumaan, kun sun täytyy käydä noin usein vessassa ? Mä herään kerran tai pari yössä käymään vessassa. Sekin välillä häiritsee yöunta. Lähinnä myöhään valvominen on pahasta, jos vielä joutuu herämään kesken unien vessaan.

Mulla on se onni että nukahdan aina tosi helposti ja nopeasti uudestaan. Ja nukun joka kerta niin sikeästi että näen uniakin. Kunnes taas herään tunnin päästä uudestaan.. Ei kivaa mutta mietin positiivisesti: ehkä vauvan tultuakin osaan nukkua nopeasti yöllä uudestaan enkä ole sitten niin väsynyt yöheräämisistä.
 
Sikuriini ummetus on kyllä ikävä vaiva. Nyt raskausaikana en ole kärsiyt ummetuksesta, mutta aikaisemmin on välillä vaivannut ummetus ja mulla on ollut peräpukamia.
 
Takaisin
Top