Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä
Tähti-73 siellä ultrassa varmaan selviää onko kaikki hyvin, vaikka pahoinvointia ei ole esiintynyt. Kaikki raskaudet ei ole samanlaisia. Oireetkin vaihtelee raskaudesta toiseen ja ihmisten välillä.
Sain tiistaina äitiyspakkauksen. Mulla vielä 9 viikkoa töitä ennen äitiysloman alkua.

...varmasti kiva hypistellä äitiyspakkausta!!! :cool05
Oletteko jo laittaneet lastenhuoneen jne valmiiksi..? :rolleyes:

Voi kun pääsisi pian sisustamaan, täytyy vaan odottaa sen rv12.ohi, niin uskaltaa oikeasti alkaa tekemään hankintoja vauvalle :)
 
Hyppään mukaan. Olen 41-vuotias ja tulossa "iltatähti". :happy: Ennestään on poika 11-vuotta ja tyttö 9-vuotta. La on 8.4.2016, tosin ekan ultran jälkeen väittivät koon mukaan että 31.3.2016 mutta mielestäni se ei ole mitenkään mahdollista.. sen verran tarkkaan ovulaatio tikuilla metsästettiin.

Ultrassa kaikki oli hyvin. :) Vauva liikkui kovasti ja niskaturvotus ok. Sokerirasituksessa mulla oli kaikki arvot pielessä joten raskausdiabeteksen kanssa tässä nyt taistellaan. :sad001 Arvoja kotona mittaillessa, ruokavaliota pitäessä ja äitiyspolille aikaa odotellessa.

Tsemppiä kaikille!
 
Hyppään mukaan. Olen 41-vuotias ja tulossa "iltatähti". :happy: Ennestään on poika 11-vuotta ja tyttö 9-vuotta. La on 8.4.2016, tosin ekan ultran jälkeen väittivät koon mukaan että 31.3.2016 mutta mielestäni se ei ole mitenkään mahdollista.. sen verran tarkkaan ovulaatio tikuilla metsästettiin.

Ultrassa kaikki oli hyvin. :) Vauva liikkui kovasti ja niskaturvotus ok. Sokerirasituksessa mulla oli kaikki arvot pielessä joten raskausdiabeteksen kanssa tässä nyt taistellaan. :sad001 Arvoja kotona mittaillessa, ruokavaliota pitäessä ja äitiyspolille aikaa odotellessa.

Tsemppiä kaikille!

Tervetuloa palstalle Marituuli! :)

Hienoa saada tänne lisää ikätovereita.

Varmaan siellä sisarukset jo odottavat iltatähteä ja saat varmaan paljon apuja vauvanhoidossa...:)

Hyvää odotusta! :Heartbigred
 
Tähti-73, oli se ihan mukava avata sitä äitiyspakkausta. Hypistellä niitä vaatteita ja tavaroita. Aika isoja kokoja olivat. Tosi vähän oli ihan vastasyntyneen vaatteita. Vaunut ja turvaistuimen ostin ystävältä käytettynä. Kummitytön vanhat. Ostin viime viikolla käsikäyttoisen rintapumpun. Meillä tarkoitus muuttaa alakertaan asumaan, kun nyt makuuhuoneemme on yläkerrassa. Vauvan kanssa helpompaa asua yhdessä kerroksessa. Pitäisi siirtää sänkyjä ja rempata alakerran makuuhuonetta. Sitten pääsee vasta suunnittelemaan sisustusta, kun huonekalut siirretty. Tosin alakerran makuuhuoneeseen ei mahdu ylimääräisiä huonekaluja. Ystäväni luvannut meille myös pinnasängyn.
 
Heippa, mahtuisinko mäkin mukaan, vaikka olenkin "vasta" 38v?
Toista odotan, LA toukokuussa ja Helsingistä olen.
Tähti-73 mullakaan ei ole mitään oireita vielä mutta ei ollut ekastakaan koko aikana, eli kaikki voi olla hyvin vaikkei mitään tuntisikaan.
 
Kyllä täällä on tilaa jutella...Olet ihan luomusti saanut esikoisesi ilmeisesti. Minäkin odotan luomuesikoista 40-vuotiaana.
 
Heippa, mahtuisinko mäkin mukaan, vaikka olenkin "vasta" 38v?
Toista odotan, LA toukokuussa ja Helsingistä olen.
Tähti-73 mullakaan ei ole mitään oireita vielä mutta ei ollut ekastakaan koko aikana, eli kaikki voi olla hyvin vaikkei mitään tuntisikaan.

Tervetuloa palstalla Tähtipölyä!:)

Tottakai, tänne vaan mukaan:wink

Hyvää odotusta! :Heartbigred
 
Kiitos maria75 ja Tähti-73.:)
Joo luomusti (37v) vihdoin viimein ekan viime joulukuussa sain, häntä tehtiin yli viisi vuotta mutta nyt tää toinen ilmoitti tulostaan yk6 -jei.
 
Elämä on ihmeellistä...Miten raskaaksi tulo voikin yllättää ihmisen ja se tapahtuu silloin, kun sitä ei odota enää...
 
Heippa, mahtuisinko mäkin mukaan, vaikka olenkin "vasta" 38v?
Toista odotan, LA toukokuussa ja Helsingistä olen.
Tähti-73 mullakaan ei ole mitään oireita vielä mutta ei ollut ekastakaan koko aikana, eli kaikki voi olla hyvin vaikkei mitään tuntisikaan.

...pääsit ekasta rv.12:n yli täysin ilman oireita?:rolleyes:

Millä rv.llä menet nyt? Mulla alkaa rv8. ensi tiistaina, jolloin eka ultraus...
 
Mulla alkoi nyt rv 16. 1kg tullut plussaa. Nyt alkaa kaikki vyötäröt painamaan mut oon sen verran isokokoinen että on vaikea löytää mammavaatteita. Multa löytyi muuten joku streptokokkibakteeri joka voi aiheuttaa supisteluja mutta on muuten vaaraton. Sille ei tehdä muuten mitään mutta jos tulee alatiesynnytys niin sitten pistetään antibioottitipallle kun menee synnyttämään.
 
Tähti, joo selvisin siis ihan koko 9kk ilman minkäänlaisia tuntemuksia. Näin jälkikäteen se oli tietysti hyvä juttu mutta silloin olin välillä tosi epätoivoinen ja olisin halunnut oksennella ja syödä multaa kermavaahdolla (no en, mutta ymmärtänet pointin). :wink
Jotenkin se raskaus ei tuntunut ollenkaan konkreettiselta ,vasta kun vatsa rupesi näkymään, oli olo, että kyllä tässä vauvaa odotellaan.
Tulen vähän perässä nyt rv6+2 ja ekaan ultraan vielä muutama viikko, en millään jaksaisi odottaa..
Ihanaa kun sulla on ultra ihan kohta, pääset ihastelemaan ja kuulemaan sykettä.:Heartred

Sikuriini, voisitkohan sä leikata itse jostain vanhoista farkuista/housuista vyötärönauhan pois ja ommella tilalle sen "mamma-resorin", jos ei muuten löydy sopivia?
 
Kuulostaa ikävältä toi streptokokkibakteeri, sikuriini. Onko sulla ollut sokereiden kanssa mitään häikkää ? Entä tehtiinkö sulle se veriseulonta nt-turvotus-ultran yhteydessä ?
 
Mulla on se sokerirasitus viikon päästä. Ei mulla ole ollut mitään oloa että häikkää olisi. Näkee sitten että mitä arvot näyttää. Veriseulaa me ei otettu. Ei koettu sitä tarpeelliseksi kun ultrassa näytti kaikki hyvältä.
 
Mä olin siinä veriseulassa, vaikka niskaturvotus oli vain 1,2 mm. Mä luulin,että se veriseula tehdään kaikille. Sain siitä seulonnasta riskiluvun 1/70. En mennyt jatkotutkimuksiin, vaikka niitä suositeltiin. En halunnut ottaa sitä riskiä, että tämä raskaus olisi mennyt kesken. Ainakin ultrissa on kaikki ollut normaalia. Mulla tunnin arvossa oli sokerirasituksessa häikkää. Kerran kuukaudessa mittaan sokereita 3-4 päivää. Seuraava lääkäri on raskausdiabeteksen takia 4 viikkoa ennen laskettua aikaa tyksissä. Painoa mulle ei ole tullut lisää koko raskausaikana,kun olen jättänyt sokerit ja vehnät pois ruokavaliosta. Nyt raskausviikolla 25 paino on -1,5 kg lähtöpainosta.Maha on kyllä silti kasvanut siihen malliin, että pitäisi hankkia talveksi uusi takki ja uudet farkut. Lähinnä käytän tällä hetkellä strech-farkkuja tai legginsejä, joissa on joustovyötärö.
 
Kyllä se veriseula on vapaaehtoinen. Me mentiin ihan sillä ajatuksella että otetaan se jos siltä tuntuu mut olin ajatellut jo muutenkin että mitään ylimääräisiä keskenmenoriskejä ei haluta ottaa.
 
Hei! :)

Mikä tuo veriseula on ja mistä riskiluvut tulee?:eek:

Täytyy kysellä lisää neuvolassa, kun sinne asti päästään, parin viikon kuluttua..
 
Takaisin
Top