Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä
T

Tähti ★

Vieras
Hei tänne! :hello

Ajattelin avata uuden oman ryhmän meille 40+ ikäisille odottajille, sillä tuntuu, että meitäkin on täällä! :happy119

Taustaa lyhyesti: meille on tulossa esikoinen, kun olen 43vuotias..No olenko sitten liian jo "vanha" tähän...en vaan usko! :flower

Mielestäni näin kypsällä iällä, maailma näyttää paljon eriltä, kuin nuorena olisin vastaavassa tilanteessa. Esimerkiksi vauvalle on varaa hankkia vähän extraakin ja uskon meidän 40+ olevan vallan loistavia äitejä, nuoria kuitenkin ollaan.
Vaihdetaan ajatuksia täällä! :hello2
 
Last edited by a moderator:
Olen saman ikäinen odottaja, tosin loppuvuodesta vasta aina vanhenen..:-) Ei me liian vanhoja olla. Välillä toki tuntuu että on jo niin vanha kun monet voisivat olla omia lapsia. Mutta elämä menee jokaisella eri tahtiin. Ei ole sääntöä milloin lapset kuuluu saada. Ja uskon että tässä iässä osaa arvostaa paremmin ja nauttia. Itsellä on lapsia myös nuoremmalta iältä ja kyllä ajatusmaailma silloin oli toisenlainen.
 
Kiva, että meille 40+ on oma ryhmä :) sillä halusi tai ei, niin kyllähän se ajatusmaailma hiukan poikkeaa parikymppisistä. Enkä nyt tarkoita pahalla kumpaakaan ikäryhmää kohtaan. Itse olen nyt ja vauvan syntyessä 40, mutta keväällä jo täytän 41. Omalta kohdalta voin sanoa, että vauva on kovasti toivottu ja tervetullut. Moni ystävä on tulossa isovanhemmiksi samaan aikaan, osa harkitusti osa yllättäen, samoin kuin heidän omat raskautensa aikanaan, osa suunnitellusti, osa vahingossa. Niinhän se menee, mutta onneksi itse ei tarvi kipuilla sen kanssa haluaako pitää lapsen vai ei. Pikemminkin hirvittää meneekö kaikki hyvin ja saanhan varmasti pitää lapsen, ettei mitään vaan satu matkanvarrella. Hoitoalalla kun olen niin tieto lisää tuskaa ja tiedän kaikki iän mukana tuomat riskitkin. Mutta lippu korkealla ja masu edellä kohti uusia seikkailuja :)
 
Kiva tähti-73,että avasit tälläisen ketjun.
Jos tänne löytää enemmänkin yli 40-vuotiaita odottajia.
Tähti-73 kanssa olen jutellutkin aiemmin vauvakuumeilua-ketjussa.
Olen itse 40-vuotias esikoisen odottaja. Laskettuaikani on 15.1.2016.
Täytän 41-vuotta helmikuussa 2016. Mun ystävillä ei vielä ole aikuisia lapsia. Ystävieni vanhin lapsi on nyt 13-vuotias yläastelainen. Miehilläni ja minulla on eri-ikäisiä ystäviä ja sukulaisia, joilla on myös pieniä lapsia. Mieheni kummipoika on 1-vuotias, ja miehen siskon tyttö 3-vuotias ja oma kummityttö 3-vuotias. Mulla on myös lapsettomia ystäviä ja sukulaisia.
 
Olen saman ikäinen odottaja, tosin loppuvuodesta vasta aina vanhenen..:) Ei me liian vanhoja olla. Välillä toki tuntuu että on jo niin vanha kun monet voisivat olla omia lapsia. Mutta elämä menee jokaisella eri tahtiin. Ei ole sääntöä milloin lapset kuuluu saada. Ja uskon että tässä iässä osaa arvostaa paremmin ja nauttia. Itsellä on lapsia myös nuoremmalta iältä ja kyllä ajatusmaailma silloin oli toisenlainen.

Hei Satom,
Tervetuloa palstalle! :)

Olen samaa mieltä, ei me tosiaan liian vanhoja olla ja uskon tuohon arvostamisasiaan myös. Usein nuorena on mitälie kohkotuksia, tässä iässä huomaa olevansa enemmän omassa "ruorissa" kiinni, eikä muidenkaan mielipiteet enää niin vaikuta...:wink

Koska sulla on LA ?
Hyvää odotusta :Heartbigred
 
Kiva, että meille 40+ on oma ryhmä :) sillä halusi tai ei, niin kyllähän se ajatusmaailma hiukan poikkeaa parikymppisistä. Enkä nyt tarkoita pahalla kumpaakaan ikäryhmää kohtaan. Itse olen nyt ja vauvan syntyessä 40, mutta keväällä jo täytän 41. Omalta kohdalta voin sanoa, että vauva on kovasti toivottu ja tervetullut. Moni ystävä on tulossa isovanhemmiksi samaan aikaan, osa harkitusti osa yllättäen, samoin kuin heidän omat raskautensa aikanaan, osa suunnitellusti, osa vahingossa. Niinhän se menee, mutta onneksi itse ei tarvi kipuilla sen kanssa haluaako pitää lapsen vai ei. Pikemminkin hirvittää meneekö kaikki hyvin ja saanhan varmasti pitää lapsen, ettei mitään vaan satu matkanvarrella. Hoitoalalla kun olen niin tieto lisää tuskaa ja tiedän kaikki iän mukana tuomat riskitkin. Mutta lippu korkealla ja masu edellä kohti uusia seikkailuja :)

Hei Savanni,
tervetuloa palstalle! :)

Kyllä tuo ajatusmaailma todella on erilainen, iän tuoma kokemus:wink

Ai hoitoalalla olet, varmasti riskit käy mielessä, kun niistä tiedätkin...todella tieto lisää tuskaa, mutta parempi ajatella niitä positiivisia puolia, joita ikä tuo tullessaan ja meistä kuoriutuu viisaita vanhempia:p

Onko tämä teidän esikoinen ja koska sulla on LA?

Hyvää odotusta :Heartbigred
 
Kiva tähti-73,että avasit tälläisen ketjun.
Jos tänne löytää enemmänkin yli 40-vuotiaita odottajia.
Tähti-73 kanssa olen jutellutkin aiemmin vauvakuumeilua-ketjussa.
Olen itse 40-vuotias esikoisen odottaja. Laskettuaikani on 15.1.2016.
Täytän 41-vuotta helmikuussa 2016. Mun ystävillä ei vielä ole aikuisia lapsia. Ystävieni vanhin lapsi on nyt 13-vuotias yläastelainen. Miehilläni ja minulla on eri-ikäisiä ystäviä ja sukulaisia, joilla on myös pieniä lapsia. Mieheni kummipoika on 1-vuotias, ja miehen siskon tyttö 3-vuotias ja oma kummityttö 3-vuotias. Mulla on myös lapsettomia ystäviä ja sukulaisia.

Tervetuloa palstalle Maria75! :)

Ollaankin jo "tuttuja"...Se on hieno juttu, että on paljon eri taustan ja ikäryhmän ystäviä:)

Toivottavasti tänne löytää tiensä muutkin odottajat.
Hyvää odotusta :Heartbigred
 
Maaliskuussa on laskettu aika. On tämä kuin ensimmäistä odottaisi mutta jotenkin ei niin luottavainen kuin nuorena oli. Ei nämä ihmeet aina tule ihan helpolla. Ja sehän ei iästä ole kiinni. Kaikenikäisillä voi olla haastavaa mutta kai tässä iässä yleisempää. :-) Ihanaa odotusta myös sulle ja milloin sun la on?
 
Mulla on haaveena saada vielä toinen lapsi,jos tämä ensinmäinen odotus menee hyvin...42-vuotiaana... Tietty kaikki riskit kasvaa mitä vanhempi itse on.
 
Maaliskuussa on laskettu aika. On tämä kuin ensimmäistä odottaisi mutta jotenkin ei niin luottavainen kuin nuorena oli. Ei nämä ihmeet aina tule ihan helpolla. Ja sehän ei iästä ole kiinni. Kaikenikäisillä voi olla haastavaa mutta kai tässä iässä yleisempää. :) Ihanaa odotusta myös sulle ja milloin sun la on?

...kiitos :)
Toukokuussa LA

On tämä vaan niin jännittävää aikaa :dance018
Mielessä on paljon asioita
 
Ilman muuta toinen mikäli mieli sellainen on. Mun isoäiti sai viimeisen 48 vuotiaana, joten aikaa sulla on. ;-)
 
Mä olen vähän huono käyttämään tätä niin vastaukset tulevat vähän sekavasti. Koittakaa saada selkoa. :-) Mistä te olette? Itse olen Uudeltamaalta.
 
Mulla on haaveena saada vielä toinen lapsi,jos tämä ensinmäinen odotus menee hyvin...42-vuotiaana... Tietty kaikki riskit kasvaa mitä vanhempi itse on.

...kyllä tuo voi olla ihan realistista :)

( itsekin haaveilen toisesta, mikäli sitten vielä ehtii ja onnistuu laughing6 )
 
Ilman muuta toinen mikäli mieli sellainen on. Mun isoäiti sai viimeisen 48 vuotiaana, joten aikaa sulla on. ;-)

..tuo on varmasti pitkälti periytyvä juttu :)

Kaikilla ei onnistu yhtä iäkkääksi.

Mun isoäiti pyöräytti vanhimman 45vuotiaana, mutta tunnen henkilön, jolla vaihdevuodet tupsahti 42vuotiaana...menkat loppui yhtäkkiä ja syynä vaihdevuodet, joita hän ei osannut edes epäillä :eek:
 
Ja toki ennen lapsia tuli tiiviiseen tahtiin niin varmasti nainen raskautui helpommin. Eikä näin 13 vuoden välein kuten itsellä nyt. :-)
 
Mä olen turun seudulta....aika vähän täällä on ikäisiäni varsinais-suomalaisia odottajia. Yksi 42-vuotias nainen oli, jolla laskettu aika nyt syyskuussa 2015.
 
Mä olen vähän huono käyttämään tätä niin vastaukset tulevat vähän sekavasti. Koittakaa saada selkoa. :) Mistä te olette? Itse olen Uudeltamaalta.

..samalta suunnalta! :)

Kyllä odottajat on keskimäärin kovin nuoria, tuolla laskettuaika palstalla varsinkin niin kovin nuoria.. Väkisin tulee mieleen, että miten elättävät syntyvän lapsen:rolleyes: Tiukkaa varmaan tulee
 
Tähti-73 mistä päin Turun seutua olet ?
Mä asustelelen vakka-suomessa 30 km päässä Turusta. Turusta olen kotoisin.
 
Takaisin
Top