Raskaaksi 2019

Onks sulla ollut näin kauankin? Itsehän kärsin samasta vaivasta! Toihan on hyvä merkki että nyt on jo 12!
Luomusti mulla ei ole yli 9 päivän luteaalivaihetta.

Dpo 15, mut veikkaan tänään vaihtuvan kp 1. Katotaan alkaako se kunnon vuoto vielä tänään vai ei.

Joo oli nuorena jo aina tosi lyhyt kierto mut en ajatellut sitä sillon sen enempää. Nyt 8kk mitannut aamulämpöjä ja käyttänyt natural cykles appia ja tajunnut vasta sitä kautta et toi luteaali tosiaan on noin lyhyt ja se ei oo ihan ihanteellista..

Täs on vielä se et tässä kierrossa näytti mulle kolmea mahdollista ovulaatiopäivää ku unohdin mitata yhtenä päivänä, eli nyt voi olla myös dpo13 tai 14. Eli jos menkat nyt alkaa ni positiivista kuitenkin et tää luteaali on sellanen ku ihmisellä kuuluu olla. :wink

Ai sulla ei vieläkään alkanut? Onpa jännä :nailbiting: vieläkö tiputtelee? Onko valkkaria? Mulla loppuu se aina ku seinään just ennen menkkoja.
 
Aa okei nii et sul on noin päin. Mul on just aina ollu tosi lyhyt (Max 26,)kierto, lyhyet ja kevyet menkat eikä mitään oireita. Oon ollu siihen tyytyväinen kunnes tajusin et se voi tosiaan tarkottaa hedelmällisyysongelmia.

Siks on kyllä nyt aika vaikee uskoo et ois muka voinu tärpätä näin helposti. Onneks on tää palsta mihin voi purkaa. :joyful:
 
Nyt en Wusti muista, ootteko jo jossain hoidossa vai oletteko menossa/ajatelleet mennä?
Ollaan käyty ensikäynnillä lääkärillä mikä oli virolainen joka oli ollu 1kk vast suomes, määräs mulle vaan verikokeet ei muuta. Kävin niis kokeis ja sit ku soitin niist soittoaikaa lääkärille nii ne sano et se lääkäri ei oo enää niil töissä, ku pyysin nimenomaan suomalaista lääkäriä

Tsemppiä!
Joko sun mies kävi antamassa näytteen? Vai muistanko oikein et lääkäri oli sen laittanut keväällä? Voi olla et muistan väärin.
Lääkäri laitto vaan mulle lähetteen verikokeisiin, miehen pitäis itte soittaa ja saada lähete tutkimuksiin, mä en sitä pysty tekee. Näin ainakin sanottiin mulle ku kysyin samal siitä ku varasin lääkärille soittoaikaa mun verikokeista.
Mies ei oo vieläkään soittanu itelleen sitä lähetettä ku ei koskaan muista tai kerkee:confused1
 
Ollaan käyty ensikäynnillä lääkärillä mikä oli virolainen joka oli ollu 1kk vast suomes, määräs mulle vaan verikokeet ei muuta. Kävin niis kokeis ja sit ku soitin niist soittoaikaa lääkärille nii ne sano et se lääkäri ei oo enää niil töissä, ku pyysin nimenomaan suomalaista lääkäriä

Oliko tää siis yksityinen vai julkinen? Mun kokemuksen mukaan ensikäynti on nimenomaan pariskunnalle, kumpikin saa ne tarvitsevansa lähetteet ja kummankin kanssa keskustellaan siitä miten edetään. Soita ihmeessä sinne uudestaan jos mitään ei ole tapahtumassa.
 
Minä kyllä huomasin aika pian, että raskaana oon. Oireina mulla oli: jännä tunne kohdun alueella (semmosta vähä ku painetta ois ollu, aika vaikee selittää), sit oli selkee kiinnitysvuoto, jatkuva palelu, nännit oli arat ja oli vaa sellane tunne että nyt oon raskaana :).

Mulla on just nyt tämmönen olo! Nyt dpo 6 ja aamulla kun kävin vessassa niin verinen viiru jäi paperiin. Nukuin tosi huonosti ja aamuyön oli ihan semmoset tuntemukset niinku menkat olis alkamassa. Saa nähdä :) edellisestä raskaudesta olin ihan varma et oon raskaana ennenku mitään näkyi testissä, oli niin vahvat tuntemukset vaan.
 
Joo siis sen verta pitää vielä jatkaa että meidänkään hoidot ei alkaneet "perinteisesti", kun multa alettiin tutkia kierron venymistä ennen kuin vuosi yritystä tuli täyteen, ja tehtiin myös löydös jonka perusteella epäiltiin munatorven tukkeumaa. Aukiolotutkimuksessa, jossa olin yksin, kirjoitettiin lähete myös miehelle sperma-analyysiin. Mutta pointti se, että ei sen pitäisi noin nihkeää olla kuin Wursti olet kokenut.
 
Oliko tää siis yksityinen vai julkinen? Mun kokemuksen mukaan ensikäynti on nimenomaan pariskunnalle, kumpikin saa ne tarvitsevansa lähetteet ja kummankin kanssa keskustellaan siitä miten edetään. Soita ihmeessä sinne uudestaan jos mitään ei ole tapahtumassa.
Julkisessa käytiin ja oltiin ensikäynnillä molemmat mukana mut vaan mun asioita tutkittiin ja miehelt mitattiin verenpaine ja se oli siin. Neuvolan kautta tääl ei pääse tutkimuksiin vaan se menee oman lähiklinikan kautta. Jos oltais menty yksittiselle nii varmaan sit olis asiat lähteny käyntiin nopeemmin, mut siihen ei oo varaa nyt
 
Meidän kissat haluaa antaa mulle nyt jostain syystä normaalia enemmän rakkautta, ku oon raskaana :) tuntuu että ne on koko ajan kimpussa.
Silloin ku mä olin raskaana mikä osoittautukin tuulimunaks nii yks meijän kissoist oli ihan koko ajan mus kii ja jos muut oli tulos mun lähelle nii alko sähisee ja murisee muille välillä jopa miehelle kans:laughing001
 
Me hakeudutiin 2017 kesällä julkiselle tutkimuksiin. 2017 syyskuussa oli terveyskeskus lääkärin kanssa tapaaminen. Teki gyne tutkimuksen mulle, ja ulkoisesti tsekkas miehen vehkeen. Laittoi meille molemmille lähetteet perus verikokeisiin, ja myös otettiin sukupuolitaudit ym.

Kun nämä verikokeet oli käyty ottamassa, oli varattu soittoaika tuloksista johonkin 3 viikon päähän. Mä tosin siirsin sitä aikaa lähemmäksi, koska tulokset tuli nopeasti. Kun verikokeissa ei ollut häikkää, lääkäri laittoi lähetteen naistenklinikalle lisääntymislääketieteen yksikköön. Ensikäynti meillä oli siellä lokakuussa 2017.

Siellä taas lisää verikokeita ja tutkimuksia, kierron eri vaiheissa. Joulukuussa oli aukkari ja helmikuussa 2018 eteenpäin vasta päästiin hoitoja jatkaa kun mun kierrot meni miten sattuu, mulla oli terolut ensin käytössä. Meni 7 päivää viimeisestä pilleristä eikä vuoto ollu alkanut, sain primolutit joita söin 10 päivää ja niillä sitten vuoto saatiin aikaiseksi. Sen jälkeen en olekaan teroluteihin koskenut.
 
Toihan onkin kyllä näissä lääkejutuissa pelkona, että mitähän kierrolle tapahtuu, vai tapahtuukohan mitään.

Mutta sitten taas omassa tilanteessa miettii, että miten paljon pahemmaksi tää nyt muka tästä vois vielä mennä. Ei juurikaan, ellei sitten viimeisetkin vuodottomat päivät katoa.

Onks ihmisille tullut lugeista tai teroista mitään erilaisia fiiliksiä? Että ennenku tässä alkaa kuvitella itselleen raskausoireita:))
 
Täällä tänään kp53 ja paripäivää jo ollu tunne et menkat alkaa, mutta ei vielä näy. :pompus: Testi taas aamulla nega:bored:
Koko tän viikon ollu kamalasti repäsykipuja ja torstai ja perjantaina tuli oikeen kunnoll kipeitä ja nyt paripäivää ollu tunne et ne menkat alkais mut ku ei näy ni oon ruvennut miettii et onkohan tuolla alakerrassa nyt joku ongelmao_O Näkyykö esim tuulimuna aina raskaustestissä?
 
Takaisin
Top