Raskaaksi 2019

Osanotto Miitu! :Heartred Mulle sanottiin tuossa syksyllä, että ei tarvitse odottaa. Se odotus tulee siitä, että ois helpompi sitten laskea raskauden kesto, kun ovis voi tulla millon vaan keskenmenon jälkeen. Ja tosiaan ei se raskaus ala, jos keho ei siihen vielä ole valmis.
 
Joo tohon se perustuu mitä jeppis89 sanoi! Eli helpottaa siellä terveydenhuollossa raskauden keston määrittelyn jos on ollut kuukautiset välissä.
 
Minä tuun tänne myös kuikuilemaan :happy:,
vaikkakin luulen että meidän varsinainen yritys sijoittuu vasta tuonne loppu puolelle vuotta 2019.
Täytän siis pian 30v, kaksi lasta esikoinen 3v ja kuopus 1v2kk.
Yllätysplussan sain tuossa 24.11, mutta tällä viikolla todettiin spontaani keskenmeno rv 5+5.
Ei ollut paras mahdollinen ajankohta, mutta alkushokin jälkeen oli hyvinkin toivottu ja kyllä tässä hetki on surtu :Heartred

Jäimme pohtimaan että kolmas saa kyllä tulla kun on tullakseen, mutta virallinen yritys varmasti aloitetaan vasta myöhemmin.
Nyt siis jännäilenkin, miten kierrot yleensä asettuvat näin keskenmenon jälkeen kun ovat olleet mulla suht säännölliset. Ja voiko kiertoa edes laskea vai kannattaako odottaa ne yhdet menkat väliin, vai ensimmäisesta vuotopäivästäkö kp 1? (Tietääkö joku asiasta kokenut)

Mulla alkoi spontaani km-vuoto 7+6. Siitä tasan kolmen viikon päästä tunsin mojovan ovulaation. Tästä kahden viikon päästä alkoi kuukautiset. Eli mun ovulaatio venyi keskenmenon takia viikolla, mutta kierto palautui sitten taas normaaliksi. Tai no normaaliksi ja normaaliksi, kun nyt on kp42/28 ja rv 6+0! :p
Jos olisin raskautunut heti keskenmenokierrosta, niin olisin silti pystynyt laskemaan raskauden keston, koska tosiaan ovulaatiota ei voinut olla huomaamatta! :eek:
 
Tuntuu joskus että vähän liikaa hössötetään siis terveydenhuollossa si7tä että pitäisi olla menkat tiedossa. Eli just se keskenmenon jäkkeen olla yks välikierto ennen uuden radkauden yritystä. Siis siksi vähä hössötystä mun mielestä kun nykyään on hyvät ultralaitteet nii kyllähän sen sikiön iän saa sillä kohtuu varmasti tietoon. Ja toisaalta voi olla et kehitys laahaa vaikka kuukautisten jankohta ois tiedossa. Tai jis nainen ei ole ovistikkuja käyttäny eikä tunne ovista nii eihän sitä silloinkaan tarkalleen tiedä ovulaatioajankohtaa.

Tällainen oma mielipide vaan väliin :hilarious::grin
 
Äh, tylsää kp9/30(?). Kumpa ovistestit kolahtais huomen postilaatikkoon[emoji4] Viime kuulta takana pitkä kiertoväli. Oli menkat viikon myöhässä ja nyt jatkuu jo yheksättä päivää, loppuis jo! Tsemppiä piinapäiviin ja plussaonnea, olishan se nyt huippua aloittaa uusi vuosi heti raskaana[emoji173]
 
Flo ennustaa ovista 5pv:n päähän, vähän epäilen, mut pian pääsee miehen kaato hommiin[emoji4] mielipiteitä, mahtaako imetys vaikuttaa raskautumiseen... Imetän parin vkn päästä 1v täyttävää esikoista vielä pari kolme kertaa pvssä, enkä millään raaskis ehkä vielä lopettaakaan, kun tuntuis edelleen hänelle niin tärkeältä.
 
Flo ennustaa ovista 5pv:n päähän, vähän epäilen, mut pian pääsee miehen kaato hommiin[emoji4] mielipiteitä, mahtaako imetys vaikuttaa raskautumiseen... Imetän parin vkn päästä 1v täyttävää esikoista vielä pari kolme kertaa pvssä, enkä millään raaskis ehkä vielä lopettaakaan, kun tuntuis edelleen hänelle niin tärkeältä.

Mp - kaikki on mahdollista. Ystäväni sai tänä vuonna toisen lapsensa, imetti esikoista vielä 4. Kuulla raskaana ollessaan, kunnes lapsentahtisesti lopetti. Raskautui siis imetyksestä huolimatta ja olisi varmaan pystynyt jatkamaan imetystä pidemmällekin raskautta, mutta esikoinen päätti toisin :joyful:
 
Joo niinhän se taitaa olla yksilöllistä tuokin:) oliski hyvä jos ite vierottaisi itsensä, mut en usko et lähitulevaisuudessa tulee tapahtumaan.
 
Mäki oon miettiny että kuinkahan paljon vaikuttaa.. oon nyt viikon ajan imettänyt enää vain kerran päivässä, iltaisin ja varmaan vuoden vaihteen jälkeen lopettelen kokonaan, riippuen tietysti mitä neiti meinaa. :)
 
Ite imetin meidän neitiä 1v4kk ikäiseksi noin ja imetys loppui vähän kuin kesken, olin kaksi yötä toisessa kaupungissa ja kun palasin, maitoa ei enää noussutkaan. Siinä vaiheessa oltiin enää yöimetyksellä. Ja töiden puolesta kyllä hyvä niin, että loppui sitten se kuin seinään, parani yöt roimasti. Meinasi töissä väsyttää, kun yöllä heräili 1,5h välein imettämään. Imetyksen loputtua tyttö herää enää vain 2-5 kertaa yössä ja miehestäkin on alkanut olemaan jotakin apua öisin :hilarious:
 
Noh, ens kuussa selviää jo jotain, jos raskaana (epäilen kyllä, mut oishan se nyt siistii) ni ei vaikuta:) muussa tapauksessa jatketaan yrittämistä. Tavoite nyt kesään mennessä olis alas ajaa imetys, ois kiva hetki pitää muitakin, kun luukkuvaatteita vaihteeksi:) tässähän sitä jo puhuu, niin kuin kakkonen ois jo tulossa, vaik pahoin pelkään että kyllä sitäkin joutuu taas tekemällä tekemään.
 
Kp 17/? menossa. Ei jestas, miten huono olo oli aamulla. Ei tehnyt yhtään mieli edes kahvia. Johtuu varmasti hormoneista.

Raskauspahoinvointia ei ole kyllä yhtään ikävä, toivottavasti se ei tälläkään kertaa kestä kovin kauaa. Aiemmassa raskaudessa pahoinvointia oli vain viikon verran rv5 ja rv6 meni kuin krapulassa (päätä särki, suu kuiva, palensi, pyörrytti/oksetti, väsytti) ja sen jälkeen ei enää mitään.
 
Voi olispa raskaana, mä niin tykkäsin, vaik voinkin silloin tosi pahoin viikko tolkulla[emoji7] mulla kyl viime kierrosta kaikki mahdolliset oireet paitsi plussa:/

Muoks. Kauan teil on menny raskauskeijulta tilatessa? Vitsi oon nyt oottanu vaiks kuin monta päivää testejä. Ei viittis kaupasta nyt ostaa, ku kerta on tilattu! Mut tietty täs on tää joulu ja kaikkee:/

Muoks. On kyl koht tän kierron ovis menny, ennenku testit tulee. Alkaisko sit mittaa lämpöjä, kerta ei testejä kuulu? Mitä niistä sit pitäis kattoo? Kp 12/30?
 
Flo ennustaa ovista 5pv:n päähän, vähän epäilen, mut pian pääsee miehen kaato hommiin[emoji4] mielipiteitä, mahtaako imetys vaikuttaa raskautumiseen... Imetän parin vkn päästä 1v täyttävää esikoista vielä pari kolme kertaa pvssä, enkä millään raaskis ehkä vielä lopettaakaan, kun tuntuis edelleen hänelle niin tärkeältä.

Vaihtelee tosi paljon, joillain alkaa kierto heti vaikka imettää ja joillain, kuten itselläni kestää. Imetin vajaat 1v2kk ja ekat menkat tuli vasta n.2kk imetyksen kokonaan lopettamisesta.
 
Tilasin just raskauskeijulta raskaustestejä, kesti 4 arkipäivää, että oli perillä. :joyful: viime viikolla saapuivat.
 
Muoks. Kauan teil on menny raskauskeijulta tilatessa? Vitsi oon nyt oottanu vaiks kuin monta päivää testejä. Ei viittis kaupasta nyt ostaa, ku kerta on tilattu! Mut tietty täs on tää joulu

Mä tilasin eilen aamulla ja tänään oli laatikossa, tosin olivat unohtaneet ovulaatiotestit paketista ja ne tulee kuulemma perässä.
 
Takaisin
Top