Raskaaksi 2019

Hei. Minäkin tulen tänne notkumaan. 2018 kesällä luovutin munasoluja ja vuosi siitä taakse päin tulin raskaaksi kierukasta huolimatta(päätyi keskenmenoon) Nämä kaksi asiaa sai aikaan toiveen vielä yhdestä lapsesta. Minulla on vuonna 2007 syntynyt poika.
En ole parisuhteessa, enkä myöskään haaveile siitä. Onneksi minulla on eräs tuttu, joka ajattelee samoin.. Hänen kanssaan harjoitan seksiä yhteisymmärryksessä vauva mielessä. Jos tämä ei onnistu kalpsin klinikalle..
 
Olen 32 ja huomaan jo nyt että raskaaksi tuleminen ei ole niin pommin varmaa, kun 20 vuotiaana
. Sillon riitti yksi seksi kerta ja pam
 
Mä tilasin tänään nipun ovistestejä:banghead: Esikoinen tulee kuun lopulla vuoden ja on ollut puhetta, että sitten aloitettais kakkosen yrittäminen. Ite jo meinasin alkaa hannaamaan, mutta vauvakuume iski:banghead: Raskauksien onnistumisprosentti ollu 50%, yks nt-ultrassa todettu tuulimuna 11/16 ja esikoinen tarrasi matkaan 3-4/17. Yritettiin esikkoakin reilun pari vuotta, että saas kattoa kauanko tässä menee, toivottavasti ei kauaa:) Menkat on edelleen vähän erikoiset, varsinkin nyt viimeisimmät, vaikka kierto onkin säännöllistynyt. Kuvittelen jopa bongaavani oviksia, mitä en oo ennen pystynyt kivuista määrittelemään. Imetän edelleen 3-4 krt päivässä esikkoa, mietityttää mahtaako silläkin olla vaikutusta, saas nähä. Mutta kuumeillaan täällä nyt sitten ja toivotaan vauvaa vuodelle 2019. Oonkin salaa naureskellut, että saleen meille tulee toinen jouluvauva:happy:
 
Kp5/30 tylsää... Mut koht pääsee testailee. Jos alottais varhain ton oviksen etsinnän[emoji4] esikoisen aikaan kyl ovikset oli aina tosi myöhään, esikosta en saanut koko ovista edes tikulle...
 
Mäkin ehkä kuulun tähän porukkaan, jos mies ei vedä lupaustaan takaisin. Eli ens vuonna varmaankin kesän lopulla alkaa yritys..:) aika ajoissa olen siis liikenteessä, mutta toivottavasti aika kuluu nopeasti..:wink
 
No nii minäki korkkaan tän ketjun osaltani kun tää nyt olev kierto jää väliin. Vaikka nyt ois just tuntemuksista päätellen ovis mut ei voi hyödyntää.no koska se näin etuajassa kurvas kylään nii ehkä seuraavan kierron ovis saadaa just joulukuun lopulle :) pitää kai sitä jotain positiivista keksiä ku jäi pitkästä aikaa tuntemusten perusteella TODELLA hyvänoloinen ovis hyödyntämättä :meh: näillä mennään.

Eli dpo0 mut ei hyödynnetä nyt.
 
Kiva kun pystyt noin tuntemaan. Mä en ennen esikoista koskaan tuntenut mitään oviksia (tai en osannu tulkita emt), mut nyt synnytyksen jälkeen oon mielestäni alkanu havaitsemaan ovikset. Nyt ekaa kiertoa kun alan testaa, jännä nähä pitääkö fiilikset ja totuus sit paikkaansa[emoji23][emoji23]
 
Mäkin tuun tänne mukaan, en viittinyt enää lähteä tuohon 2018 ketjuun mukaan.

Taustaa: alettiin esikoisen yrittäminen 12/2015, kahden keskenmenon (rv 13 ja rv9), yhden kemiallisen raskauden, ja kohdun herttamaiseksi ja väliseinämän sisältäväksi toteamisen jälkeen esikoisemme syntyi 10/2017 :) hän on nyt siis vuoden ja 2 kuukautta, tänään tasan itseasiassa.

Päätimme että tällä historialla alamme yrittää toista lasta heti, koska haluamme toisen lapsen. Nyt on menossa yk 5 sen mukaan laskettuna milloin menkat alkoivat. Tässä kierrossa mulla on ns kaikki keinot käytössä, on greippimehu ja macajauhe vitamiinien lisäksi. Tänään pitäisi olla ovulaatio mutta ei ole mitään "oireita", eikä ole ollut edeltävinäkään päivinä mitään. Yleensä liukkaammat ajat alkavat heti menkkojen jälkeen, niin epäilyttää että onko tämä ovuloimaton kierto. Ei oo aiemmin ollut ja kierto on nyt joka kerta ollut 25 päivää.
 
Ja niin se piti lisätä että oon aiemmin tullut helposti raskaaksi, ongelmia on ollut vasta sitten sen kanssa et raskaana pysyttäis.. ni siks vähän on stressannu että vielä ei oo tapahtunu mitään vaikka tiedän että lyhyt aika.
 
Heh, mulla molemmat, viimeks kesti kauan ja onnistuminen 50%[emoji4] mut, katotaan kui nyt menee[emoji4]
 
Rupesin laskeskelemaan kiertoa nyt noista 3 päivää kestäneistä menkoista.. ois siis nyt kp 12/? Aiemmin kierto oli siis sen 25-26 päivää, nyt ei vielä mitään hajua. Ehkäisyn kanssa ei ollut olemassa mitään kiertoa, kun se saattoi olla 14-60 päivää, joten ei siihenkään voi peilata..

Ite en ovistestejä aio käyttää, ainakaan tässä vaiheessa. Kaksi viikkoa kohta menty ilman ehkäisyä, tänä aamuna oli todella huono olo ihan muutaman hetken vain, kun esikon kanssa oltiin vessassa pottailemassa. Ajattelin, että jos tämä oli merkki oviksesta.. :rolleyes:
Ennen esikoista minulla nimittäin oli oviksen aikaan yleensä alavatsa kipeänä ja pieni pahoinvoinnin aalto yhtenä aamuna.. alavatsaakin on juilinut kahtena päivänä oikein kunnolla, ennen tuota tämän aamun pientä huonoa oloa.
 
Muokattu viimeksi:
Mä ajattelin taas kokeilla, hauskaa testailla ja seurailla[emoji4] ja ennen esikoista mulla oli kyl aina ovis tosi myöhäisessä vaiheessa kiertoa, eikä siinä keskivaiheilla, niinku esim. Flo ennustaa[emoji31] enkä osannu muutenkaan ovista ennustaa, ei siis tuntunut miltään. Nyt tosin oon kyl kuvitellut oviskipuja suurin piirtein siihen kierron keskivaiheille, et jännä nähä kuvittelenko vaan ne[emoji4] muutenkaan vielä esikoisen jäljiltä ei oo viel kauheen monia menkkoja ollut, oisko nää nyt ollu neljännet. Aluks kiertoväli oli jotain +50 päivääkin, nyt ollu siinä 30 hujakoilla[emoji4]
 
Mä oon aina ennen tuntenut oviksen hyvin eikä oo ollu tarvetta testailla mutta nyt pitää varmaan harkita testailua. :D tehäänkö nekin aamulla niiku raskaustesti?
 
Mä oon aina ennen tuntenut oviksen hyvin eikä oo ollu tarvetta testailla mutta nyt pitää varmaan harkita testailua. :D tehäänkö nekin aamulla niiku raskaustesti?

Ovistesteissä kai suositus on jtn klo 10-18 välillä?
Itse tein usein oviksen aikaan niin että testailin varman päälle ja kaksi kertaa päivässä, usein tuossa 10-12 ja sitten 17-19 välillä. Näin sain oviksen aina kiinni. :) Ja omalla kohdalla parhaat ovistestit aina olleet raskauskeijun herkät (olen kokeillut kaikki muutkin mahdolliset) Niillä plussa on oikeasti räikeä! Tsemppiä tiiamariia :)
 
Minä tuun tänne myös kuikuilemaan :happy:,
vaikkakin luulen että meidän varsinainen yritys sijoittuu vasta tuonne loppu puolelle vuotta 2019.
Täytän siis pian 30v, kaksi lasta esikoinen 3v ja kuopus 1v2kk.
Yllätysplussan sain tuossa 24.11, mutta tällä viikolla todettiin spontaani keskenmeno rv 5+5.
Ei ollut paras mahdollinen ajankohta, mutta alkushokin jälkeen oli hyvinkin toivottu ja kyllä tässä hetki on surtu :Heartred

Jäimme pohtimaan että kolmas saa kyllä tulla kun on tullakseen, mutta virallinen yritys varmasti aloitetaan vasta myöhemmin.
Nyt siis jännäilenkin, miten kierrot yleensä asettuvat näin keskenmenon jälkeen kun ovat olleet mulla suht säännölliset. Ja voiko kiertoa edes laskea vai kannattaako odottaa ne yhdet menkat väliin, vai ensimmäisesta vuotopäivästäkö kp 1? (Tietääkö joku asiasta kokenut)
 
Täällä kuikuillaan myös, vaikka vielä tämän vuoden puolella plussamahdollisuus olemassa. Kuitenkin asennoidun jo siihen, että yritystä jatketaan vuonna 2019. Ihanaa joulun- (ja plussan)odotusaikaa kaikille :)
 
Minä tuun tänne myös kuikuilemaan :happy:,
vaikkakin luulen että meidän varsinainen yritys sijoittuu vasta tuonne loppu puolelle vuotta 2019.
Täytän siis pian 30v, kaksi lasta esikoinen 3v ja kuopus 1v2kk.
Yllätysplussan sain tuossa 24.11, mutta tällä viikolla todettiin spontaani keskenmeno rv 5+5.
Ei ollut paras mahdollinen ajankohta, mutta alkushokin jälkeen oli hyvinkin toivottu ja kyllä tässä hetki on surtu :Heartred

Jäimme pohtimaan että kolmas saa kyllä tulla kun on tullakseen, mutta virallinen yritys varmasti aloitetaan vasta myöhemmin.
Nyt siis jännäilenkin, miten kierrot yleensä asettuvat näin keskenmenon jälkeen kun ovat olleet mulla suht säännölliset. Ja voiko kiertoa edes laskea vai kannattaako odottaa ne yhdet menkat väliin, vai ensimmäisesta vuotopäivästäkö kp 1? (Tietääkö joku asiasta kokenut)

Eikä Miitu, osanotot keskenmenoon :sad001 :Heartred yleensä suositellaan että odottaa yhdet menkat väliin, mutta toisaalta mulle on aina kanssa sanottu lääkärissä että keho ei kyllä raskaudu ennen kuin on valmis niin me ei olla ikinä käytetty siinä välissäkään ehkäisyä.
 
Osanotot Miitu[emoji20] joo, kyl mäki muistelen et yhdet menkat olis suositeltu väliin. Mulla lääkkeellinen tyhjennys takana, kun nt-ssä tuulimuna todettiin -16. En oikeen ees muista kuin ne menkat siitä sit asettui, mut ei tainnu ihan hirveesti kiertoon silti vaikuttaa... Melkeen puol vuotta sen jälkeen tuli seuraava tärppi itelle.
 
Takaisin
Top