Raskaaksi 2018

Mulle perjantaina sanottiin, että ei tarvii odotella menkkoja ja tänään kun oli soittoaika hcg:stä, niin toinen lääkäri sanoi, että raskauden keston laskemisen kannalta ois hyvä odottaa yhdet menkat, mutta ite raskauteen ei vaikuta, vaikka alkaiskin nyt suoraan. Yritän nyt ajatella positiivisesti, että vois tärpätä helpommin, niin ei tulis ehkä stressattua niin paljon :rolleyes:
 
Suva, en sanois että ihan viel olis plussa. Onko sulle tullu aikaisemmin selkeitä plussia? Kun joillain ei tosiaan tule esim tummempaa kontrolliviivaa kun taas toisilla tulee.

Näillä testeillä ei ikinä ole tullut tummempaa viivaa itseasiassa mitään viivaa.. Apteekin omilla taas ollut todella kirkuvia..
 
Suva, no voisko se sitten olla että ovulaatio olis ny? Kandee varoiks hyödyntää se ja testailla viel huomenna. Voishan sen tänään illallakin testata, jos se lähenee niin kyl se siitä voi vahvistua päivänkin aikana. :)
 
Täällä vielä haamuja ovistesteissä, eli ei ole vielä peittojen heilutusaika! Ei se tosiaan meitä estä toki :D mutta voisihan se kohta olla jo! appi sanoo että perjantaina olisi the day, mutta viimeksihän se oli 4 pvä myöhemmin joten en odota paljon ennustuksesta.:cat:
 
Suva, no voisko se sitten olla että ovulaatio olis ny? Kandee varoiks hyödyntää se ja testailla viel huomenna. Voishan sen tänään illallakin testata, jos se lähenee niin kyl se siitä voi vahvistua päivänkin aikana. :)

Joo hyödynnetään toki! :-D mutta tosiaan viimeisen 5v ollut melkein kellon tarkkaa synnytyksen jälkeen... Ennen raskautta se oli lääkärissä todettu olevan 3päivää ennen menkkoja jolloin raskautuminen on todella vaikeaa.. Joten siksi hämmästynyt tästä!
 
Te jotka käytätte Flo appia: laskeeko se edellisten tietojen perusteella itse milloin ovis tulee? Mä käytän ihan sellaista "syötä tiedot ja algoritmi laskee" appia, mikä tarkoittaa että ovis on laitettu aina samoille ajoille.
En ees oikein tiedä, aina se vaan ilmottaa kun jotain oireita on laittanut et analysoidaan, ennustetta parannettu. Mut en kyl oo huomannu et oikeasti päivät olis muuttunu.
Mietin et siinä voi hyvin olla semmonenkin kohta et jos on tehny ovistestin ja saanu plussan et vois merkata sen.
 
En ees oikein tiedä, aina se vaan ilmottaa kun jotain oireita on laittanut et analysoidaan, ennustetta parannettu. Mut en kyl oo huomannu et oikeasti päivät olis muuttunu.
Mietin et siinä voi hyvin olla semmonenkin kohta et jos on tehny ovistestin ja saanu plussan et vois merkata sen.

Mulla samanlailla. Kerran vaihto niitä kaikkia ovispäiväennusteita kun oli pidempi kierto kun aiemmin ja sit sovellus jätti ne kaikki tulevat myöhäsemmäks. Varmaan jos enemmän kirjais oireita ni ois tarkempi, mut en jaksa käyttää niin paljon energiaa :D
 
Jatkan vielä km/hedelmällisyys keskustelua. Mullekin sanottiin siitä, että tarttuisi helpommin kun limakalvot ovat kuulemma "tarttuvaisempia" km jälkeen. Enpä tiedä johtuiko siitä sitten, mutta sain km rv 12 ja alle 3kk myöhemmin olin raskaana uudelleen. Mutta minulla taitaa muutenkin olla suhteellisen helppoa raskautua, kun jätin silloin ekan kerran pillerit pois elokuussa ja joulukuun lopussa raskauduin vaikka ensin harrastettiin "varmoja päiviä" sekä kondomia kunnes sain miestä taivutettua lopullisesti lapsentekoon. :D Eli aktiivista määrätietoista yrittämistä ei silloin ollut lainkaan. Km jälkeen yritin ajoittaa ovikseen ja silloin käytin sovellusta joka vaan laski ovispäivän menkkojen keskiarvojen perusteella. Saa nähdä miten nyt menee kun edelleen imetän eikä kierrosta mitään tietoa.
 
Muokattu viimeksi:
Kiva kuulla, että vois pitää paikkansa tai että ei ainakaan ollu este sulla Jigi :) Ja onhan se toisaalta hyvä merkki, että edes tulee raskaaksi.

Tässä kun oon miettiny, että mitä ite voisin tehdä, niin onko teillä jotain vitamiineja yms käytössä? Oon ite käyttänyt nyt d:tä ja sit semmosta b-vitamiinia, missä on myös foolihappo, mutta mietin, että pitäiskö vaihtaa femibioniin, se ainakin kuulostais hyvältä :)
 
Kiva kuulla, että vois pitää paikkansa tai että ei ainakaan ollu este sulla Jigi :) Ja onhan se toisaalta hyvä merkki, että edes tulee raskaaksi.

Tässä kun oon miettiny, että mitä ite voisin tehdä, niin onko teillä jotain vitamiineja yms käytössä? Oon ite käyttänyt nyt d:tä ja sit semmosta b-vitamiinia, missä on myös foolihappo, mutta mietin, että pitäiskö vaihtaa femibioniin, se ainakin kuulostais hyvältä :)
Onhan km merkki siitä että raskautuu joo, mutta ei se kiva juttu ole missään nimessä. Itse syön jo niitä mama vitamiinejä koska gyne sanoi että se auttaa ja niissä on se suositeltu foolihappo. En osaa sanoo auttaako se raskautumisessa, mutta koppakonsteja on paljon ja tämä on ainakin terveellinen vaihtoehto vaikka kierros olisi muuten ovuloimaton tms. Katsotaan kuinka pitkä kierto mulle tulee nyt km jälkeen. Pe on laskettu ovis vanhojen tietojen mukaan mutta se voi helposti venyä 30-35 päiväiseksi!:cool:
 
Huomenta! Heräsin yöllä valvomaan. Tuntuu, että oviksen jälleen on yöt aina todella rikkonaisia. Talletukset on tehty ja nyt sitten taas odotellaan. :)

Missä muualla käytte juttelemassa näistä, kuin täällä foorumilla?
 
Olisi kivaa jos olisi chat huone jossa voisi käydä päivisin/iltaisin juttelemassa. Käyn tuolla Kaksplussan foormuissa myös, mutta muuten keskustelut ovat vain minun ja mieheni välillä! Jos mun siskot/ystävät saisivat tietää yrityksistä ne eivät lopettais kyselyt. Ja vihaan sitä sääli-sympatiaa mitä kaikilta saisin jostain keskenmenoista. Täällä te ootte samassa veneessä, sama yritys meneillään ja voi olla anonyymi vielä :)
 
Mä oon jutellu aika avoimesti lähimpien ystävien ja sit perheenjäsenten kaa et nyt on lupa kakkosen tulla. Ovat semmosia tyyppejä että kyselevät sopivasti/sopivan vähän tai odottavat siihen että ite puhun ja et jos on jotain kerrottavaa niin kerron.

Mä makaan nyt labran takaosassa odotushuoneessa sokerirasitusken verinäytteiden odottelua varten. Oon unohtanu käydä synnytyksen jälkeen siinä nii nyt vihdoin saan asian hoidettua.
 
Mä keskustelen täällä ja miehen kanssa. Meidän yrityksestä ei oikein tiedä kukaan muu.
Enkä halua kenenkään muun tietävän, kun ei se kuulu kuin meille.
Muakin yritti lääkäri rauhoitella kesäkuussa, että se tammikuun varhainen tai mikä nyt ikinäkään, plussa kummiski; meinaa sitä että mä ylipäätään tuun raskaaksi. Mutta kun sitä plussaa ei vielä kuulu, niin etenkin ton endometrioosin takia vähän alkaa takaraivossa kolistelee semmonen pelon poikanen.

Toisaalta, nyt mennään kp27 yk9stä ja normiin poiketen mun rinnat tuntuu vähän aroilta ja maha turvottelee koko ajan. Ja nyt kun tässä aamupissalla istuskelen, niin taitaapa oksettaakin hiukan... :yuck: aikaisemmissa kierroissa mun nännit on ollu tosi arat, mutta nyt ne on ihan ok, mut rinnat itsessään on arat. Ei mitenkään sillai etteikö niihin vois koskee, mutta kummiski.

Mäki lupasin itelleni ettei testaisi ennen kuin on myöhässä ja kunnolla, mutta jotenkin houkuttelis sunnuntaina aamulla testata kun Flo ennustaa menkat maanantaille. :angelic:
 
Takaisin
Top