Raskaaksi 2018

Minäkin liityn joukkoonne, toivottavasti tuleva vuosi olisi plussatuulia täynnä :Heartred ja kuumeilijoitten ryhmässä myös mukana :)

25 vuotta ikää sekä minulla että miehelläni, Yritystä on ollut enempi ja vähempi tänä vuonna, tähän vuoteen mahtunut km 8rv:lla. Epäsäännöllinen kierto mutta toivon todella että ensi vuonna tärppäisi ja mukana pysyisi loppuun saakka :Heartred
 
Mäkin esittäydyn lyhyesti tännekin, kun täälläkin näyttää olevan niin paljon muitakin joilla on taustalla keskenmeno. Olen siis 28 vuotta ja naimisissa pari vuotta vanhemman miehen kanssa. Esikoista ollaan yritetty heinäkuusta 2017 ja plussa tulikin jo elokuussa, mutta se todettiin keskeytyneeksi keskenmenoksi lokakuussa.

Mun kierto ennen raskautta ja keskenmenoa oli jokseenkin säännöllinen, mutta pitkä (n. 40 pv). Nyt keskenmenon jälkeen ei ole ollut vielä yhtään normaalia kiertoa. Mulla todettu myös hyvin lievää kilpirauhasen liikatoimintaa. Syy on vielä epäselvä, mutta toivottavasti ei mitään, mikä vaikuttaisi raskauteen.
 
Täältä kun löytyy kokemusta ja vinkkejä kaikkeen, niin onko jotain kikkakolmosia mistä sais apuja tän kierron päättämiseen?

Ei siis lääkkeellisiä kikkakolmosia hakusessa :D

Kp 42/?? eikä mitään oloja edelleenkään mihinkään suuntaan.
Mä olen saanut kerran megapitkän kierron poikku macalla. Enhän mä tosin varmaksi voi sanoa, että se juuri siitä johtui, mutta alle viikko macan alotuksesta alkoi menkat, kierron jäädessä lyhyemmäksi kuin koko aiempana vuonna. :)

Kierrot myös tasaantui macan aloituksen jälkeen, vuosia menkat on tullut miten sattuu ja nyt kierto on säännöllinen 37 päivää, joten kyllä mä väittäisin että sillä jotain vaikutusta on! :grin

Pahaa se kyllä on, mutta suosittelen kokeilemaan :)
 
Moi! Liityn myös tänne 2018 ryhmään. Aion sunnuntaina testailla varuiksi, silloin dpo 10 (dpo 12 laskureiden mukaan). Meillä meneillään yk 2, ja suuret endo epäilyt, siksi siirryn tänne 2018 ryhmään. Toivon tietenkin hurjasti, että tärppäisi tästä kierrosta, mutta kolme vuotta jatkuneet toispuoleiset kivut munasarjojen kohdalla saavat kovasti epäilemään. 3 v sitten menin gynelle, tehtiin papa jossa oli muutos (kondylooma), mutta se lähti itsekseen. Eipä kuitenkaan kivut ole hävinneet. Ultrassa ei ainakaan ole koskaan mitään huonoa näkynyt. Toivotan kaikille plussatuulia :angelic:

Kp 25/28-29
 
Moi! Liityn myös tänne 2018 ryhmään. Aion sunnuntaina testailla varuiksi, silloin dpo 10 (dpo 12 laskureiden mukaan). Meillä meneillään yk 2, ja suuret endo epäilyt, siksi siirryn tänne 2018 ryhmään. Toivon tietenkin hurjasti, että tärppäisi tästä kierrosta, mutta kolme vuotta jatkuneet toispuoleiset kivut munasarjojen kohdalla saavat kovasti epäilemään. 3 v sitten menin gynelle, tehtiin papa jossa oli muutos (kondylooma), mutta se lähti itsekseen. Eipä kuitenkaan kivut ole hävinneet. Ultrassa ei ainakaan ole koskaan mitään huonoa näkynyt. Toivotan kaikille plussatuulia :angelic:

Kp 25/28-29

Mulla löydettiin endopolilla 45min ultralla jolloin se myllerisi koko värkin niin etten pystynyt kunnolla kävelemään saati istuu... Otettiin myös 3d ultra vai 4d kohdusta. Olivat päättäneet että nyt paikannetaan se että tietävät pystyykö leikkaa mut on sellaisessa paikassa että leikkaus on suuri riski. Mutta sain vihreän valon sille että raskaudun tästä huolimatta ja se on myös suotavaa sillä yhdessä endo kohdassa on ns leijuva kielleke joka todennäköisesti aiheuttaa yhdyntä kivut ja se hioutuis raskaudessa pois..
 
Mulla löydettiin endo ns. paljaalla silmällä, kun lääkäri vaan katto sisään :D Ultrassa ei näkyny mitään. Ja endo löyty vahingossa, sitä ei etitty eikä epäilty. Sain lähetteen gynekologiseen magneettitutkimukseen, missä löyty endopesäke. Parin viikon päästä lääkäri missä selviää jatko. Mulla ei ollu mitään oireita, kun endo löydettiin, mutta sen jälkeen on tullut jokaisten menkkojen myötä kovempia kipuja. Nyt oikein jo pelkään seuraavia menkkoja, niin kivuliaat oli edelliset.

Vuosi yrittämistä takana ja lapsettomia ollaan edelleen :sad001
 
Mitä mieltä olette, voiko alkoholi vaikuttaa hedelmöittymiseen tai kiinnittymiseen? Mulla siis positiivinen ovulaatiotesti oli tiistaina, ovulaatio ollut siis eilen tai tänään. Vielä ei NaturalCycles vahvistanut tätä lämpöjen noususta, huomenissa varmasti vahvistuu. Kiinnittyminen tapahtuu siis tässä viikonlopun aikana todennäköisesti. Seksiä meillä oli tiistaina ja keskiviikkona, eli juurikin pitäisi oikeat päivät olla odottelemassa kavereita.
 
Mitä mieltä olette, voiko alkoholi vaikuttaa hedelmöittymiseen tai kiinnittymiseen? Mulla siis positiivinen ovulaatiotesti oli tiistaina, ovulaatio ollut siis eilen tai tänään. Vielä ei NaturalCycles vahvistanut tätä lämpöjen noususta, huomenissa varmasti vahvistuu. Kiinnittyminen tapahtuu siis tässä viikonlopun aikana todennäköisesti. Seksiä meillä oli tiistaina ja keskiviikkona, eli juurikin pitäisi oikeat päivät olla odottelemassa kavereita.

Eikös jossain oo niksi että lasi viiniä kiinnittymisen aikaan jotta verenkierto olis voimakasta ja auttais alkiota kiinnittymään :D
 
Tuskin se vaikuttaa mitenkään pahasti, enintään ehkä vilkastuttaa verenkiertoa, jotta munasolulla olis mehevät paikat kiinnittyä :D

Itellä joku pelko persuksissa, et kierroissa ois jotain häikkää:nailbiting: Tänään kp8 ja vieläkin tulee välillä limaista välillä juoksevaa sellaisen hiekanruskean väristä valkovuotoo.. Menkat yleensä kestää sen 5 päivää ja enintään jämiä tulee vielä tuhruna kp6 mut nyt on kyl outo.. Ja kiertojen pituus heittelehtii, edellinen oli 28 ja sitä edellinen 32 vaikka 29 ollut jo heti kun pillerit on jätetty pois, eli aika pitkään. Voihan tää toki olla täysin normaalia, mitä se luultavimmin onkin, mutta pelottaa kun kropassa tapahtuu jotain pientäkin, mitä ei ennen oo ollu:shifty:
 
Mulla löydettiin endopolilla 45min ultralla jolloin se myllerisi koko värkin niin etten pystynyt kunnolla kävelemään saati istuu... Otettiin myös 3d ultra vai 4d kohdusta. Olivat päättäneet että nyt paikannetaan se että tietävät pystyykö leikkaa mut on sellaisessa paikassa että leikkaus on suuri riski. Mutta sain vihreän valon sille että raskaudun tästä huolimatta ja se on myös suotavaa sillä yhdessä endo kohdassa on ns leijuva kielleke joka todennäköisesti aiheuttaa yhdyntä kivut ja se hioutuis raskaudessa pois..
Millasia oireita sulla on endosta?
 
Millasia oireita sulla on endosta?

No mulla alkoi menkat kun olin 10v ja ne kesti 14päivää siihen saakka kun täytin 13jolloin sain pillerit. Pillerit ei sopineet joten kun täytin 18v osallistuin kokeeseen uudesta lääkkeestä jolla tehtiin mulle vaihdevuodet.. ei nuppi kestänyt vaihdevuosia. Alettiin yrittää lasta myöskin.. no yhdyntä kipua tietyissä asennoissa sietämätöntä. Mulla on myös endo menny peräsuoleen joten suonenvetoja ja kipua myös siellä. Kuukautis kivut on samaa luokkaa kuin supistukset ajoittain ja mun kohtu myös supistelee.. on siis lamauttavat kivut ilman lääkkeitä. Muutamat kerrat on lähdetty sairaalaan hakemaan suoneen kipulääkkeet. Mutta edellisen raskauden jälkeen helpotti hieman ja vuoto kestää vaan 6päivää!! Ja 2päivää vaan kipua!
 
Liityn minäkin nyt tänne. Yk 5, kp 24, dpo 9 joten tavallaan toki vähän ajoissa, mutta aiemmat raskaudet näkyneet jo tässä vaiheessa kiertoa. Esikoinen täytti joulukuun alussa vuoden ja lisäksi takana puoli vuotta sitten alkanut raskaus joka paljastui tuulimunaksi ja tyhjennettiin lääkkeeliisesti. Toiveissa oli mahdollisimman lyhyt ikäero ja nyt toivoittaisiin edes alle kahta vuotta. Toki mieluummin myöhään kuin ei milloinkaan. :)
 
No mulla alkoi menkat kun olin 10v ja ne kesti 14päivää siihen saakka kun täytin 13jolloin sain pillerit. Pillerit ei sopineet joten kun täytin 18v osallistuin kokeeseen uudesta lääkkeestä jolla tehtiin mulle vaihdevuodet.. ei nuppi kestänyt vaihdevuosia. Alettiin yrittää lasta myöskin.. no yhdyntä kipua tietyissä asennoissa sietämätöntä. Mulla on myös endo menny peräsuoleen joten suonenvetoja ja kipua myös siellä. Kuukautis kivut on samaa luokkaa kuin supistukset ajoittain ja mun kohtu myös supistelee.. on siis lamauttavat kivut ilman lääkkeitä. Muutamat kerrat on lähdetty sairaalaan hakemaan suoneen kipulääkkeet. Mutta edellisen raskauden jälkeen helpotti hieman ja vuoto kestää vaan 6päivää!! Ja 2päivää vaan kipua!
Oi hitsi:confused: mulla on kipuilua vasemman munasarjan kohdalla, nyt kun jätin pillerit niin tuntuu laajemmalla alueella kipu (vatsaan ja reiteen päin) ja nykyään myös hieman oikeallakin puolella. Yhdyntäkivut tietyissä asennoissa. Ei ole mitään pahoja menkkakipuja, eikä mitään muutakaan. Mitä muuta tää ois:arghh:
 
Millaset oireet teillä on olleet ovulaation jälkeen, kierroissa joissa ei oo raskautta tapahtunut? :) Itellä tylsä vaihe menossa, dpo 3 huomenna ja ens viikon sunnuntaihin pitäis malttaa :S
 
Millaset oireet teillä on olleet ovulaation jälkeen, kierroissa joissa ei oo raskautta tapahtunut? :) Itellä tylsä vaihe menossa, dpo 3 huomenna ja ens viikon sunnuntaihin pitäis malttaa :S
Just ne kaikki maholliset raskausoireet:grin ollut siis varmasti kuvitelmaa..
 
Mä liityn myös joukkoon! Esikoisen yritys aloitettu 04/16, ei vieläkään mitään tulosta, tai en tiedä vielä tarkkaan, menkkojen piti alkaa eilen/tänään viimeistään. Raskaustestiä en oo vielä tehnyt, ovistestiä yritin epätoivoisena ku semmonen kaapissa oli, sain haamun eli negan. Menkkaoireita ei oo pahemmin ollut. Toivotaan parasta, mutta vahva kutina et menkat alkaa vielä. :)
 
Ilmoittaudun taustalukijaksi, näissä vuosiketjuissa on niin kova vauhti etten pysy kunnolla kärryillä :D
Toivotaan kakkosta, yk 3-4 menossa, ei kovinkaan intensiivisesti ollut yritystä vielä. Sovittiin että ensi kierrossa enemmän yritystä, mutta mun kroppa on jumittanut ja tällä hetkellä menossa ... ööö.. kp 57/28. Kaks r-testiä tehtynä varmuuden vuoksi, vaikka muutenkin "tiedän" että en ole raskaana. Eli täti olis tosi tervetullut...
Esikoinen syntynyt 4/15, ja toivon ettei ikäero kauheesti kasvaisi.
 
Millaset oireet teillä on olleet ovulaation jälkeen, kierroissa joissa ei oo raskautta tapahtunut? :) Itellä tylsä vaihe menossa, dpo 3 huomenna ja ens viikon sunnuntaihin pitäis malttaa :S

Ihan niin kuin JJulia jo vastasi: kaikki mahdolliset oireet ja tuntemukset on negakierroissa olleet. Lisänä älytön vitutus dpo:iden kasvaessa. Kahta kemialliskiertoa (niin kuin kahta onnistunutta raskauttakin) yhdistää rauhallisuuden tunne, oireettomuus ja rintojen jännä kutina, kihelmöinti, kiristys tms. Hankala löytää oikeaa sanaa.
 
Niin ja vielä minunkin puolesta tervetuloa ja lyhyttä visiittiä kaikille! :)

Eliza, jolla työnalkupaniikki (tiistaina koittaa lähtö) ja tylsä vaihe kierrossa: yk6 kp5/26-28
 
Niin ja vielä minunkin puolesta tervetuloa ja lyhyttä visiittiä kaikille! :)

Eliza, jolla työnalkupaniikki (tiistaina koittaa lähtö) ja tylsä vaihe kierrossa: yk6 kp5/26-28

Tällä myös työnalkupaniikki! Tiistaina takaisin töihin.. iik ja kääk :D
 
Takaisin
Top