Raskaaksi 2017

Pottu, teillä on siis suunnitelma. En usko, että on mitenkään myöhäistä testata progesteronia ensi viikon alkupuolella, koska näkemäni keltarauhashormonikäyrät nousevat lakipisteeseensä noin viikossa, eli voi olla hyvinkin havainnollinen testiajankohta.
Aika kohtuullinen IVF-jono, jos sitä tarvitsisi :) Enpä tiedä, onko nyt 6 niin hirmu vähän. Olen ymmärtänyt, että jossain alle 5 tulee jo hoppu esim. IVF:ään, että saadaan kasvateltua noista riittävä määrä punktoitavaksi molemmin puolin.
 
Hienoa Pottu, toivottavasti nuilla avuilla plussa pärähtäis :) Näkikö lääkäri, että oliko ovulaatiota nyt tapahtunut? Toivottavasti kystä ei aiheuttais samanlaisia kipuja kuin viimeksi :nailbiting:
Täällä ovulaatio ilmeisesti tapahtui eilen kipujen, lämmönnousun ja vv koostumuksen muuttumisen myötä.. Ainut vaan, etten tiedä tapahtuiko se terveeltä vai leikatulta puolelta ja onko edes realistista nostatella taas toiveita :shifty:
 
Pipsu sitä mää ihmettelinkin, kun tää eilinen lääkäri ei ottanut kantaa siihen oliko se ovis tapahtunut vai ei. Se vaan keskitty siihen kystaan. No tänään oli tää endo lääkäri. Ja oli niin kauhee ja töykee lääkäri! Se totes ennenkö pääsin edes istuun, että mun olis pitänyt perua se, koska kävin eilen jo, että tiedän jo tuloksen. Sanoin, että en tiedä ja siellä nimenomaan sanottiin, että tuu tänään kuunteleen tulos tarkemmin. Sit tää lääkäri sanoi, että siellä ei ole yhtään endoa, vaikka eilinen sanoi, että pesäkkeitä on. Suolen endon molemmat tiedosti olevan. No sit tää lääkäri tänään totesi vaan, että ei tälle ole mitään tehtävissä, kun yritetään lasta. Ihan kun en tässä vaiheessa tietäis, että en voi syödä hormonilääkitystä tähän!!

Aikamme väiteltiin ja lopulta se suostui laittaan mut leikkausjonoon siitä suolesta. Siis mulla sattuu joka kerta kun kakka menee siitä kohtaa ohi. Joudun aina ihan hengitteleen ja lopettaan kaiken. Ja tää näkyy kilometrin päähän.

No sit se ultras mut ja sano, että ei mulla ole ollut kystaa. Vaikka se oli viime yön niin kipee etten pystynyt edes nukkuun. Sanoi, että toiminnallinen rakkula. Yritin kysyä, että tarkoittaako se ovista vai kystaa mutta ei selventänyt. Puhui siis huonoa suomea ja siks en ymmärtänyt puhutaanko edes samasta asiasta. Se oli kuitenkin vahvasti sitä mieltä että kystaa ei oo ees ollut vaikka se eilinen näki sen selvästi. Ite luulen et se puhkes yöllä, kun kipu oli kovin. Siellä näkyi sellanen lässähtänyt tyhjiö.

Hohhoijaa. Meneeks muilla kivemmin?
 
Voi apua, Pottu, olihan koettelemus. Olishan se hyvä jos puhuis samaa kieltä, jo näissä lääketieteentermeissä on ymmärtämistä.
Meitsi oottelee vissiin menkkoja sit seuraavaksi. kp 29 /27-55?
 
Pipsu sitä mää ihmettelinkin, kun tää eilinen lääkäri ei ottanut kantaa siihen oliko se ovis tapahtunut vai ei. Se vaan keskitty siihen kystaan. No tänään oli tää endo lääkäri. Ja oli niin kauhee ja töykee lääkäri! Se totes ennenkö pääsin edes istuun, että mun olis pitänyt perua se, koska kävin eilen jo, että tiedän jo tuloksen. Sanoin, että en tiedä ja siellä nimenomaan sanottiin, että tuu tänään kuunteleen tulos tarkemmin. Sit tää lääkäri sanoi, että siellä ei ole yhtään endoa, vaikka eilinen sanoi, että pesäkkeitä on. Suolen endon molemmat tiedosti olevan. No sit tää lääkäri tänään totesi vaan, että ei tälle ole mitään tehtävissä, kun yritetään lasta. Ihan kun en tässä vaiheessa tietäis, että en voi syödä hormonilääkitystä tähän!!

Aikamme väiteltiin ja lopulta se suostui laittaan mut leikkausjonoon siitä suolesta. Siis mulla sattuu joka kerta kun kakka menee siitä kohtaa ohi. Joudun aina ihan hengitteleen ja lopettaan kaiken. Ja tää näkyy kilometrin päähän.

No sit se ultras mut ja sano, että ei mulla ole ollut kystaa. Vaikka se oli viime yön niin kipee etten pystynyt edes nukkuun. Sanoi, että toiminnallinen rakkula. Yritin kysyä, että tarkoittaako se ovista vai kystaa mutta ei selventänyt. Puhui siis huonoa suomea ja siks en ymmärtänyt puhutaanko edes samasta asiasta. Se oli kuitenkin vahvasti sitä mieltä että kystaa ei oo ees ollut vaikka se eilinen näki sen selvästi. Ite luulen et se puhkes yöllä, kun kipu oli kovin. Siellä näkyi sellanen lässähtänyt tyhjiö.

Hohhoijaa. Meneeks muilla kivemmin?

Kato kannasta mitä se on kirjottanut käynnistä. Jospa sielä löytyisi tietoa.
 
Höh Pottu, olipa ikävä ja töykeä lääkäri ja vielä kun on noin arka asia kyseessä, hyvä että osasit olla tiukkana ja vaatia leikkausta!

Mulla on ihan kiva viikonloppu tulossa, yks kaveri tulee meille yöksi ja ohjelmassa kaikkea kivaa tekemistä :)

Ajattelin aloittaa vasta ens viikolla Terolutit, jos niillä sais vähän kiertoa venytettyä, ettei tarttis jouluaattona masistella, kun ei taaskaan tärpännyt. Voi yrittää uskotella itelle, että ehkä sitä ois pieniin päin, kun menkat ei ole alkanu :joyful: Tuntuu, ettei nyt oikein jaksais nuita sisarustenkaan lapsia, vaikka ihania ovatkin.. Kävin eilen katsomassa taas kaverin vauvaa ja hoidin ja puin sitä, oli kyllä niin ihana tapaus :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Voi hitsi Pottu. Onneksi sulla oli myös vähän parempi ja eteenpäin vievämpi lääkärikokemus ensin. Tuo on kyllä erikoista miten eriäviä näkemyksiä asiantuntijoilla voi olla. Mullahan edellinen keskenmeno oli ekan lääkärin mukaan ehdottomasti rypäleraskaus ja tunnin kuluttua toisen lääkärin mukaan ihan tavallinen keskeytynyt km.

Ja kerran oli olevinaan ihan varmasti leikkaushoitoa vaativa kysta tms. ja parin viikon päästä toisen lääkärin mukaan "ei mitään erityistä".

Mulla on itselläni ovistuntemuksia vaikka on vasta kp12. Viime kierron ovis oli kp24 ehkä. Ovistestit on negaa ja lämmöt suht tasaisesti matalalla. Tää kierto saattaa yrityksen puolesta mennä harakoille, mutta ehkä ensi kuussa sit. Meillä on ennenkin tärpännyt just tammikuussa.

Täytyy muuten sanoa, että huolimatta kahdesta onnistuneesta raskaudesta, mua tuntui kouraisevan vatsanpohjasta ystävän "taas heti ekasta yrityksestä raskaaksi, pitää kato tehdä sitä lasta monta päivää putkeen"-kommentti.
 
Aikamoiseen myllyyn olet Pottu joutunut. Tosiaan, jospa kannasta löytyisi jotain, mitä lääkäri ei ole vain osannut pukea sanoiksi. Hyvä, että vaadit päästä leikkausjonoon!:)
 
ImageUploadedByVau Foorumi1544784330.770770.jpg


Oho, teksti jäi uupumaan. Tosiaan, RFSU:n herkkä ja viivanpaikka! Niin mun tuuria ennen pikkujouluja.:D Luonnossa oli jopa testiajalla punertava. Mutta eihän näihin ole luottamista. On vaan ainoa testi, jota voi edes harkita tälleen dpo 8.

Onko ideoita, miten huijata juhlissa juovansa viiniä vaikka ei joisikaan?:D
 
!!!!!! Eikä!!!!!! :D :D sattupa kivasti ennen pikkujouluja!! :D

Onko sulla autoa? Mene sillä juhliin. Tai sitten sano että olet tulossa sairaaksi etkä juo. Tee suuri numero siitä ett juot kaikkien nähden kulauksen tai kaksi viiniä. Ja sitten pidät sitä käsissäsi loppu illan. Ja aina välillä siemaiset pikkuisen. Ei lasillinen haittaa kun ei siinä promilletkaan vielä veressä nouse :)
 
!!!!!! Eikä!!!!!! :D :D sattupa kivasti ennen pikkujouluja!! :D

Onko sulla autoa? Mene sillä juhliin. Tai sitten sano että olet tulossa sairaaksi etkä juo. Tee suuri numero siitä ett juot kaikkien nähden kulauksen tai kaksi viiniä. Ja sitten pidät sitä käsissäsi loppu illan. Ja aina välillä siemaiset pikkuisen. Ei lasillinen haittaa kun ei siinä promilletkaan vielä veressä nouse :)

Konstit on monet, sanoi Smith... Kiitos näistä!:D
 
En tiiä mut mä vetelin valkkaria laivan buffassa ihan kaksin käsin dpo5-6, en juonut ollenkaan punaviiniä sillä reissulla. Lisäksi laivan baarissa muutama drinkki ja hytissä muutama lonkero, sit dpo9 teinkin sen haamun. Join vielä dpo8 saunassa lonkeroa saunajuomana..
 
En tiiä mut mä vetelin valkkaria laivan buffassa ihan kaksin käsin dpo5-6, en juonut ollenkaan punaviiniä sillä reissulla. Lisäksi laivan baarissa muutama drinkki ja hytissä muutama lonkero, sit dpo9 teinkin sen haamun. Join vielä dpo8 saunassa lonkeroa saunajuomana..

Mulle lääkäri sanoi että ennen ku testi on plussa ei oo mitään hätää. Raskaus on niin alussa ja aineenvaihdunta alkion ja äidin välillä niin pientä. Sillähän on se oma eväspussikin matkassa mitä se popsii ekat päivät :)
 
Mulle lääkäri sanoi että ennen ku testi on plussa ei oo mitään hätää. Raskaus on niin alussa ja aineenvaihdunta alkion ja äidin välillä niin pientä. Sillähän on se oma eväspussikin matkassa mitä se popsii ekat päivät :)

Siis joo, tiedän ettei oo mitään hätää. Kerroin vaan mun "ryyppy" bileistä. Mä olin täysin tietämätön että olen raskaana vetäny 2 kertaa kännit esikoisen kohdalla, ennenku tein testit. Känni viikonlopun jälkeen ajattelin että tehdään nyt sitten, kun mies vaan ihmetteli kun menkkoja ei taas mulla oo näkyny joku 3 kk.. No mä olin sit onneksi vasta 5+1 menossa kun tein positiiviset testit.

Jälkeenpäin kun mietin, niin ei oikein uponnu alkoholi viimeisenä ryyppy viikonloppuna.

Tosta sit melkeen itkua väänsin ekassa neuvolassa ja neuvolan tätsy sanoi silloin mulle, että ei oo ehtinyt aiheutua mitään sikiölle.
 
Takaisin
Top