Raskaaksi 2017

Mrs. Smith, ilmeisesti hormonitoiminnan tasaaminen ajatuksena? Olen kuullut, että e-pillerien lopetusta seuraava kierto (vai useampikin) olisi hedelmällisempi kuin tavallinen, itsekin miettinyt, että jos kesällä ovulaatio osuu miehen työmatkan kohdalle, niin söisin sen kierron ajan pillereitä, joita kaappiin jäänyt n. liuskallinen. Sitä toivoen, että seuraava kierto sitten tuottaisi tulosta.

Täällä eilen o+ (tämä kierto helppo muistaa, kun täti tuli helatorstaina ja o+ helluntaina) ja illalla ilmaistiin rakkautta. Ovislimat edelliseen kiertoon nähden tosi vähäiset. Vähän positiivisemmat fiilikset kuin alkukierrossa, mutta edelleenkään ei kauheasti luottoa onnistumiseen. Nyt mennyt vain vitamiinilisät ja parina päivänä greippi, macaa en ole saanut itseäni pakotettua ottamaan. Ehkä ensi kiertoon tuo omenaviinietikka sitten uutena kokeiluun.
 
Hoi Smith, toi on niin villin kuuloinen juttu, että pakko tehota!:D

Kertokaa please mulle, että Sofin ovistestit on muillakin toimineet huonosti! En oo saanut kunnon viivaa, vaikka oviskivut oli eilen vasemmalla (josta en yleensä ovista tunne) massiiviset. Sitten ällöjuttuihin. En tiiä onko maca ja greippi tämän takana, mutta limat oli yhtä massiiviset kuin kipukin.:D Mutta voipi olla, että oireista huolimatta ei koko ovista edes tapahtunut. Asennoidun pessimistisesti. Nyt kp 14 ja edelleen pientä jomottelua vasemmalla.
 
Hoi Smith, toi on niin villin kuuloinen juttu, että pakko tehota!:D

Kertokaa please mulle, että Sofin ovistestit on muillakin toimineet huonosti! En oo saanut kunnon viivaa, vaikka oviskivut oli eilen vasemmalla (josta en yleensä ovista tunne) massiiviset. Sitten ällöjuttuihin. En tiiä onko maca ja greippi tämän takana, mutta limat oli yhtä massiiviset kuin kipukin.:D Mutta voipi olla, että oireista huolimatta ei koko ovista edes tapahtunut. Asennoidun pessimistisesti. Nyt kp 14 ja edelleen pientä jomottelua vasemmalla.

Mä en saa kunnon viivoja mihinkään ovistestiin x) ja todistetusti ovuloin, ultrassa näkyi piparkakku :D
 
Mun lääkärin soittoaika meni, noh, ihan ok. Suostu nostaa kilpirauhaslääkkeen annostusta, mut rautaa ei suositellut syömään, on kuulemma ihan hyvä arvo tuo 42...itse olen kyllä erimieltä. Joten alan syömään rautaa!
 
Mun lääkärin soittoaika meni, noh, ihan ok. Suostu nostaa kilpirauhaslääkkeen annostusta, mut rautaa ei suositellut syömään, on kuulemma ihan hyvä arvo tuo 42...itse olen kyllä erimieltä. Joten alan syömään rautaa!

Ohhohhh!! Eikös se raja mene 100?
Miten sä jaksat? Mä olin raskausaikana ihan kuollu jo kun meni 95:een. :eek:

Mä en oo päässyt vielä testailemaan kun en aamulla kerennyt :)
 
Nyt on käytynä ultrassa.Useita rakkuloita löytyy mutta 1-2 isoa rakkulaa on ottanut kasvunsa kasvua on tällä hetkellä 17mm ja toisen lääkärin kanssa ultrannut lääkäri teki päätöksen siitä että ei punktioida kun voi tapahtua että nekään ei jakaannu eikä selviä.Tänään vielä gonal-f:ää,huomenna ovitrelle ja perjantaina inseminaatio.Fiilis hieman sekava......Viimeksi kolmas julkisen puolen inseminaatio toi plussan ja lääkärikin sanoi ettei ole mitkään huonot mahdollisuudet.Jos inseminaatio ei onnistu niin seuraava ivf voidaan tehdä vasta aikaisintaan elokuussa koska labra kiinni heinäkuussa.Seuravaan ivf hoitoon lääke annoskin olisi isompi sitten.
 
Mun lääkärin soittoaika meni, noh, ihan ok. Suostu nostaa kilpirauhaslääkkeen annostusta, mut rautaa ei suositellut syömään, on kuulemma ihan hyvä arvo tuo 42...itse olen kyllä erimieltä. Joten alan syömään rautaa!
Rintta, 42 on ihan ok, ei kovin korkea, mutta ei pitäisi olla mikään este raskaudelle. Jos syöt rautaa, niin ota huomioon, että se voi huonontaa kilpirauhaslääkkeen imeytymistä, eli se pitää ottaa mahdollisimman eri aikaan päivästä tai sun kilpirauhaslääkkeen annoksen nosto on turhaa.

Unicorn, puhutteko te Rintan kanssa eri arvoista? Rintta siis tarkottaa ferritiiniä, mut puhutko sä hemoglobiinista? Siinähän alaraja on 117 ja ferritiinissä 10-30, vähän riippuen keneltä kysyy.

Mä en testannut tänään. Eilen oli nega, mut testaan varmaan huomenna, jos jotain testaamisen aihetta vielä on. Tänään varmaan vasta dpo 10 ja mulla ollut nyt 11 päivän luteaalivaiheita.
 
Rintta, 42 on ihan ok, ei kovin korkea, mutta ei pitäisi olla mikään este raskaudelle. Jos syöt rautaa, niin ota huomioon, että se voi huonontaa kilpirauhaslääkkeen imeytymistä, eli se pitää ottaa mahdollisimman eri aikaan päivästä tai sun kilpirauhaslääkkeen annoksen nosto on turhaa.

Unicorn, puhutteko te Rintan kanssa eri arvoista? Rintta siis tarkottaa ferritiiniä, mut puhutko sä hemoglobiinista? Siinähän alaraja on 117 ja ferritiinissä 10-30, vähän riippuen keneltä kysyy.

Mä en testannut tänään. Eilen oli nega, mut testaan varmaan huomenna, jos jotain testaamisen aihetta vielä on. Tänään varmaan vasta dpo 10 ja mulla ollut nyt 11 päivän luteaalivaiheita.

Ohops! Joo näköjään! Hups! Mulla tais mennä sekaisin noi :) hemoglobiinia tarkoitin. Pahoittelen :P
 
Mulla oli ferritiini 29 yhden rautapaketin jälkeen ja lapsettomuuslääkäri sanoi, että lukema pitää saada ainakin lukuun 59, jotta raskautuminen/alkion kehityksen jatkuminen olisi suotuisaa. Otan thyroxinin aamulla 30min ennen aamupalaa ja muita vitskuja. Raudan otan illallla vähintään 1,5h iltapalan jälkeen. Rauta avitti tärpin tuloa heti kahden syödyn paketin jälkeen. Tässä on nyt yritetty lähemmäs 1,5v. että josko asiat nyt menisivät hyvin. Toivottavasti tästä oli jollekin apua.
 
Nyt on kyllä ollut niin paljon puhetta näistä, että minäkin haluan tutkituttaa asian! Saiskohan tuon rauta-arvon lisättyä jo olemassa olevaan lähetteeseen? Kun oon menossa kohta sen leikkauksen takia verikokeeseen niin ois siinä samalla kiva.
 
Nyt kävi ekan kerran se mitä olen aina ihmetellyt ja kauhistellut: kollega josta en pidä, joka ei aina vastaa tervehtimiseen ja jonka kanssa en todellakaan ole mitenkään läheinen pysäytti minut tänään työpaikan käytävällä ja kysyi oikein maireasti hymyillen: onkos rouva pieniin päin?

Koin välittömästi suunnatonta myötähäpeää ja ehdin jo olla pahoillani hänen puolestaan (koska epäilemättä nainen toivoisi vastattuani vajoavansa alimpaan maanrakoon) kun vastattuani ”en ole” ... se akka vaan jatkoi!!!

”Ai!! Minä kun luulin! Sinulla maha pömpöttää niin somasti!”

Vastasin uudestaan -25C äänellä (olen yleensä AINA ystävällinen kaikille) ”en ole” ja lähdin pois.

Se akka itse kantaa aivan jäätävää röllövatsaa!!!

Harkitsin sekunnin siinä tilanteessa että vastaan samalla mitalla.

En vastannut, mutta siihen oli vain yksi syy: halusin suojella itseäni. Jos olisin sanonut: ”entäs itselläsi, onko laskettu aika jo hyvinkin lähellä?”
tai ”en ole, entäs miten on oma seksielämäsi? Saatko vai onko ukko jo totaalisen kyllästynyt ja runkkaa mieluummin nyrkkiin?” olisin paljastanut miten paljon se sattui...

Ei voi kun ihmetellä ihmisten olemattomia käytöstapoja...
 
Nyt kävi ekan kerran se mitä olen aina ihmetellyt ja kauhistellut: kollega josta en pidä, joka ei aina vastaa tervehtimiseen ja jonka kanssa en todellakaan ole mitenkään läheinen pysäytti minut tänään työpaikan käytävällä ja kysyi oikein maireasti hymyillen: onkos rouva pieniin päin?

Koin välittömästi suunnatonta myötähäpeää ja ehdin jo olla pahoillani hänen puolestaan (koska epäilemättä nainen toivoisi vastattuani vajoavansa alimpaan maanrakoon) kun vastattuani ”en ole” ... se akka vaan jatkoi!!!

”Ai!! Minä kun luulin! Sinulla maha pömpöttää niin somasti!”

Vastasin uudestaan -25C äänellä (olen yleensä AINA ystävällinen kaikille) ”en ole” ja lähdin pois.

Se akka itse kantaa aivan jäätävää röllövatsaa!!!

Harkitsin sekunnin siinä tilanteessa että vastaan samalla mitalla.

En vastannut, mutta siihen oli vain yksi syy: halusin suojella itseäni. Jos olisin sanonut: ”entäs itselläsi, onko laskettu aika jo hyvinkin lähellä?”
tai ”en ole, entäs miten on oma seksielämäsi? Saatko vai onko ukko jo totaalisen kyllästynyt ja runkkaa mieluummin nyrkkiin?” olisin paljastanut miten paljon se sattui...

Ei voi kun ihmetellä ihmisten olemattomia käytöstapoja...

Niska- ja kaikki muutkin karvat kiukusta pystyssä tyydyn vain toteamaan, että olipa siinä harvinaisen dorka kollega! Laita mustalle listalle, ole oikeutetusti hiton vihainen ja lopulta nosta häntä ylpeänä pystyyn!:Heartred Tsemppiä!
 
Ei pysty ymmärtämään!!! Miksi ihmiseltä pitää udella yksityisimpiä asioita?
Hyvälle ystävälle tulee kertoneeksi, kun on sopiva aika. Muille asia ei oikeastaan kuulu, paitsi esimiehelle sitten kun ilmoittamisen aika on.
Joskus vastasin jollekin ”naamatutulle” että en voi saada lapsia. Ei se keskustelu siitäkään kovin lentäväksi edennyt. Paha mieli vain tuli molemmille.
 
Mua järkytti ehkä eniten sen ämmän reaktio kun sanoin etten ole raskaana!! Se ei ollut kauhuissaan pahoillaan tai nolona!

Se oli pikemminkin sitä mieltä että tolla vatsalla mun kuuluis olla raskaana! Kehtas vielä sanoa jotenkin että no höh sun vatsa pömpöttää siihen malliin. Että voihan vittu.

Mulla meni kyllä päivä pilalle. En pääse tästä yli! Tuntuu kuin se akka olis jotenkin loukannu mun yksityisyyttä! Mun olis pitäny vastata sille että se asia ei kuulu sinulle pätkän vertaa. Joo, niin mun olis pitäny sanoa. Mun ei olis tarvinnu kertoo et en oo raskaana. Se ei sille akalle kuulu. No... seuraavaa kertaa varten on nyt vastaus valmiina. Se pääs vaan perkele yllättämään :sad001
 
Mä niin ymmärrän!!! Meillä oli mökkinaapurissa (lapseton) kätilö, joka intti ja intti, että kyllä olen noilla muodoilla raskaana.
Jos se olisikin niin helppoa, että pömpöstä saisi lapsen kohtuunsa. Ei se lisääntyminen taida niin mennä, ei sitten millään.
 
Takaisin
Top