Raskaaksi 2017

Paljon onnea Ilonalle :happy:

Pahoittelut tädeistä ja negoista :sad001

Elma Auroora: Mulla on käytössä foolihappo ja d-vitamiini. Foolihappoa olisi hyvä syödä jo kolmisen kuukautta ennen raskautta, koska se tukee vauvan hermoston kehitystä ja on tärkeä jo heti raskauden alussa. Mä en tiedä vegaaniruokavaliosta tarpeeksi antamaan neuvoja sen perusteella, mutta noin äitiysvitamiinit on ainakin helppo tapa saada kaikki tarvittavat perusvitamiinit :)

Illustrial: Mä kans sanoisin, että tilanteen mukaan meette :) Tollaset pienet operaatiot voi parantua hyvinkin nopeasti.
 
Mä kans alotin foolihapon syömisen jo ennen yritystä, reilua 3 kuukautta aiemmin muistelisin.. muuta en nyt oo vielä syönyt mut d-vitskuu syön muutenkin päivittäin :)
 
Mäkin liityn tänne tuolta 2016 ketjusta, en enää usko että tänä vuonna nappaa. Yritystä siis takana 12/15 asti. Eka plussa tuli heti 1/16, päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon, lääkkeillä yritettiin tyjentää, lopulta kaavittin 3/16 raskausviikoilla 13. Toinen plussa pärähti testiin 9/16, mutta päätyi taas keskeytyneeseen keskenmenoon. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin raskausviikolla 10, todettu raskausviikoilla 9. Viimeisin oli itselle ja miehelle myös tosi iso juttu, ja aateltiin pitää taukoa. No, nyt on mennyt jonkun aikaa ja tuntu että pää hajoaa tän vauvakuumeen kanssa. Sovittiin tänään että jatketaan siis. Miehen ainoat epäilyt kuulemma olikin mun jaksaminen tässä asiassa. Mutta toivotaan kaikille parempaa onnea ensi vuodelle!


Pitäiskö tehdä semmonen lista missä ois nimimerkit ja mistä asti on yrittänyt ja kuinka monetta yritetään? :) Tää on vaan mun ehdotus, mutta mun mielestä ne yk merkinnät listassa on vähän sekavia ja niitä pitäis koko ajan päivittää. Oisko loogista jos laittais järjestyksen esim yritysajankohdasta alkaen? Tajuskohan kukaan. :D
 
Tiiamariia kyllä sullakin on raskas vuosi ollut. Toivottavasti 2017 tuo viimein vauvan [emoji173]. Mä tykkään tuijotella niitä yrityskertoja. Tuo lohtua mulle, ettei se useimmilla käy niin kädenkäänteessä. Jokainenhan voisi laittaa miten haluaa. Tää on vaan mun mielipide [emoji4].
 
No totta sekin :) oon ite kans ehkä laiska enkä jaksa päivittää niitä ni yritän mennä sieltä mistä aita on matalin ettei laita ollenkaan :D

Toivotaan parasta :Heartred
 
Kaippa minäkin siirryn tänne, kunhan toivun ja palaudun tästä keskenmenosta. Tosin voi olla että yrittämisestä pietään taukoa. on vaan niin henkisesti väsynyt olo ja tuntuu että ei elävää lasta saada. Miehelläni on parempi usko tulevaan ja on sitä mieltä että kolmaskerta toden sanoo. päivä kerrallaan eteenpäin.

Listauksesta, toisaalta yritys kerrat listassa tekis sen että listaa päivitettäis useammin ja ei häviäis niin kauas. mutta itse en oikeastaan laske yrityskertoja. eli vois merkitä kummin vain haluaa niinku tuolla 2016 listauksessa.
 
Mä haluisin kans liittyä tänne.
Meillä semitjottailua kun miehen työn puolesta harvoin sattuu oikeaan aikaan olemaan kotosalla.
Kolme aiempaa lasta löytyy, kuopus tulee ens kuussa 2v. :)

Kierrot ollu aika tasaisia 26-31 päivän välillä, mut tänään alko ihmeellinen verestävä vuoto ja kp17. Et jää kyl tosi lyhyeks jos nyt vuoto alkaa..
 
Meillä oli vuonna 2015 kkm, mikä päätyi kaavintaan ja kohdunulkoinen, mikä leikattiin kiireellisenä. Silloin oli oma hengenlähtö jo tunneista kiinni, kun verenvuoto oli valtava. Sen jälkeen päätin että pidetään taukoa, jotta saa pää hieman toipua mutta raskauduin todella pitkästä kierrosta eikä menkkoja tullut leikkauksen jälkeen. Sain plussan kp 52 ja hcg oli vain 8. Alkuraskauden ajan seurattiin hcg arvoa, kun se nousi tosi korkeaksi ja oli iso kysta munasarjassa mikä vuoti pitkään. Meidän ihmevauva syntyi elokuussa :Heartred
Sain uuden plussan jo ennen ristiäisiä, mutta vuoto alkoi pari viikkoa myöhemmin :sad001
Silloin ei ollut vielä yritys päällä, ja olin juuri aloittanut minipillerit. Niitä oli tarkoitus syödä vuoden loppuun mutta vauvakuume ja jatkuvat päänsäryt sai mut toisiin aatoksiin.
Nyt siis yk 1 kun pillerit heitin roskiin 29.11.
 
Muokattu viimeksi:
Mä muuten vaihdoin nimimerkin, kun entinen on sillä tavalla monelle in-real-life tutulle tuttu ja ei olla tästä meidän yrityksestä haluttu vielä puhua kenellekään :)
 
Yhtä lyhyeen loppui tuo vuoto kuin alkoikin. Tulipa mieleen että oisko voinut olla kiinnittymisvuotoa...?
Oviksesta ei oo mitään tietoa mut viimeks pupuiltu kp11 ja 12.
 
No jos joku osaava alottaa listan, tai kattoo mallia sieltä 2016 keskustelusta :) tsemppiä janniliini :Heartred mä sanoin miehelle just tänään et jos kolmas kerta toden sanois..
 
Lista oli hyvä idea tiiamariia! :) Ja voisi juurikin jokainen merkata kuten itse kokee parhaimmaksi siihen listaan itsensä.

Pahoittelut tädeistä ja negoista. :sad001

Mandah, Voisipa hyvinkin olla vaikka tuota kiinnittymisvuotoa juurikin! :wink

Toivottavasti tämä vuosi 2017 toisi mahdollisimman monelle sen toivotun vauvan! ❤ :)
 
YRITTÄJÄT:
Herttarouva, tuulimuna 10/16, yk3, toinen toiveissa



Saiskohan tästä listaa alkuun [emoji4]
 
Hei! Minäkin liityn porukkaan mukaan :) Yritystä takana jo 2,5 vuotta ja nyt loppuvuodesta ollut vastoinkäymistä..tammikuussa hoidot jatkuvat niin josko sieltä tulisi pysyvä plussa meillekin :)

Herttarouva, tuulimuna 10/16, yk3, toinen toiveissa
Janniliini, kohtukuolema 1/16, kkm 12/16
Rive, kkm 11/16, kemiallinen 12/16, toinen toiveissa, PAS 1/17
 
YRITTÄJÄT:

Herttarouva, tuulimuna 10/16, yk3, toinen toiveissa
Janniliini, kohtukuolema 1/16, kkm 12/16
Rive, kkm 11/16, kemiallinen 12/16, toinen toiveissa, PAS 1/17
Elma Auroora, yritys käyntiin alkuvuodesta 2017, esikoinen toiveissa

MUOKKAUS koska osuttiin Riven kanssa samaan aikaan :D
 
Herttarouva, tuulimuna 10/16, yk3, toinen toiveissa
Janniliini, kohtukuolema 1/16, kkm 12/16
Elma Auroora, yritys käyntiin alkuvuodesta 2017, esikoinen toiveissa
Rive, kkm 11/16, kemiallinen 12/16, toinen toiveissa, PAS 1/17

..tuossa vielä Elma Aurooran listaan yhdistettynä!
 
Hahaha, meilläpä nyt menee ristiin, Rive :D

Pahoittelut negoista sellaiset saaneille :sad001

Kiitokset kaikille vitamiinivinkkailijoille! Voisinkin käydä tässä viikonlopun aikana tutkailemassa pakettien kylkiä apteekissa.

Päätettiin miehen kanssa nyt sitten ainakin tämän ovulaation ajan mennä vielä kondomeilla. En oleta että heti ekasta tarttuiskaan pikkutyyppiä messiin, mutta ajatuksissa sekin silti kävi - pitäisi muuttaa tammi-helmikuun vaihteessa ja ihan kauheen houkutteleva vaihtoehto ei ole se mahdollinen alkuraskauden pahoinvointi pakkaus- ja muuttohommien kohtaan.
 
YRITTÄJÄT:

Herttarouva, tuulimuna 10/16, yk3, toinen toiveissa
Janniliini, kohtukuolema 1/16, kkm 12/16
Elma Auroora, yritys käyntiin alkuvuodesta 2017, esikoinen toiveissa
Rive, kkm 11/16, kemiallinen 12/16, toinen toiveissa, PAS 1/17
Possumunkki, yritystä 09/16, esikoinen toiveissa

Oliko järjestyksellä väliä? Lisäsin nyt vaan tuohon perään. Ja kännykällä vielä tein, saa nähdä miten onnistui :) viime kierrossa oli tosiaan kemiallinen raskaus tai varhainen keskenmeno, miksikä sitä nyt on sitten tapana kutsua. En kuitenkaan laittanut sitä nyt tuohon listaan.
 
Takaisin
Top